„Aventura vieţii tale”. Cam aşa ar trebui să sune sloganul ediţiei Porsche Performance Drive 2014. Şi anul acesta, divizia de comunicare din centrul şi estul Europei s-a gândit la un banc de probe cu multe provocări pentru un model proaspăt lansat în gama Porsche.
Dacă în anii trecuţi colegii mei s-au aşezat la start în scaunele unui Porsche Panamera Diesel şi al unui Cayenne Diesel, anul acesta provocarea va fi ceva mai dificilă.
Aventura Porsche Performance Drive 2012
Aventura Porsche Performance Drive 2013
Cobaiul nostru va fi noul Cayenne facelift în versiunea S. Adică în acea versiune în care şofatul economic pare o utopie chiar şi pentru ilustrul Gerhard Plattner. De aici şi provocarea.
POVEŞTI AUTO: Gerhard Plattner, colecţionarul de recorduri
Ca şi în ceilalţi ani, echipa trebuie să dovedească un picior fin, mai fin decât degetele unui ceasornicar elveţian. Atât de fin încât consumul motorului V6 bi-turbo, de 420 de cai putere, să fie unul demn de Cartea Recordurilor. Simplu la prima vedere, complicat atunci când ai de respectat un timp strict, iar orice minut în plus sau în minus îţi aduce o penalizare.
14 echipe, 10 ţări participante
Aşadar, o competiţie strânsă la care vor participa 14 echipaje. Este cel mai mare număr de echipe înscrise vreodată în acest concurs. Ele vor reprezenta 10 ţări din centrul şi estul Europei, printre care se numără: Ungaria, Polonia, Azerbaijan, Turcia, Georgia, România, Estonia, Slovacia, Ucraina, şi Cehia.
Dacă în primul an Mircea a avut compania unei alte echipe româneşti, iar anul trecut Dragoş a mai schimbat o vorbă cu fraţii noştri de peste Prut, anul acesta echipa noastră va înfrunta singură patru echipe ale Poloniei, două ale Azerbaijanului şi restul ţărilor enumerate mai sus.
Traseul: 1500 de kilometri între Marea Neagră şi Marea Caspică
Am aflat intriga, am aflat personajele, e cazul să ne îndreptăm atenţia asupra desfăşurării acţiunii.
Cele 14 echipe vor avea de străbătut un drum de 1500 de kilometri, trasat între Marea Neagră şi Marea Caspică. O punte de legătură între două lumi, între două civilizaţii diametral opuse: una ex-comunistă în curs de modernizare şi înclinată către occident şi una tot ex-comunistă dar cu puternice influenţe orientale.Linia imaginară a traseului porneşte de la nivelul 0 al mării şi ajunge la aproximativ 2000 de metri în cea mai înaltă aşezare umană de pe traseul nostru, la poalele munţilor Caucaz, cu vedere la un vârf de peste 5000 de metri altitudine.
În aventura noastră vom porni din Trabzon, Turcia, pentru a trece apoi graniţa către Georgia. Pe şoselele de la sudul Mamei Rusia vom petrece câteva zile bune, bifând o vizită în capitala Tbilisi şi apoi o probă de off-road în munţii Kazbegi. Destinaţia finală va fi Baku, capitala Azerbaijanului, un oraş din ce în ce mai cosmopolit, cu rădăcini adânc înfipte în istorie, chiar pe malul Mării Caspice.
Maşina noastră: Porsche Cayenne S facelift
Maşina noastră, un exemplar Porsche Cayenne S de culoare neagră, echipat special cu un set de anvelope Michelin, va străbate trei ţări, în condiţii extrem de dificile. Vom avea la dispoziţie, pe lângă anvelopele speciale, şi un motor ce promite un consum mediu de 9.5 litri/100 de kilometri. Pe anumite porţiuni de drum vom încerca să batem şi cifra oficială pentru consumul extraurban, de numai 7.8 litri/100 de kilometri.Va fi dificil, în condiţiile în care echipa compusă din Adrian Pascu (Porsche), Costin Giurgea (MaşinicuGiurgeaşiBratu), Răzvan Baciu (Trafictube) şi subsemnatul au tras deja concluzii după primele teste de consum. De-a lungul unui traseu de pregătire, desfăşurat între Bucureşti şi Cabana Piatra Arsă, cea mai mică valoare indicată de computerul de bord a fost undeva la 8.5 litri/100 de kilometri. Va fi dificil să ne stăpânim şi să dozăm meticulos cei 420 de cai putere.
Se caută galerie. Oferim premii
Ca în fiecare an, avem nevoie şi de galerie. La fotbal, se spune că de multe ori publicul este cel de-al doisprezecelea jucător. În cazul nostru, chiar aşa va fi. Pentru că, pe lângă consumul înregistrat la final şi timpul petrecut pe probă, vom avea nevoie şi de suportul publicului, de aprecierile voastre. Echipa noastră a primit deja o pagină de Facebook dedicată, în cadrul căreia vă vom ţine la curent, non-stop (exceptând rarele situaţii în care vom dormi), cu ceea ce se întâmplă în maşină. Filmuleţe, poze şi jocuri.
LIKE la pagina Team 10 Porsche Performance Drive România
Pentru a da o însemnătate şi mai mare sarcinii noastre, am primit tricoul cu numărul 10. Mai exact, pe Cayenne-ul nostru va fi imprimat numărul de concurs 10. E un număr cu greutate şi sperăm să-l onorăm cum au făcut-o şi alţii la fotbal.
Şi pentru că orice competiţie are nevoie de un impuls zdravăn, Automarket promite un kit promoţional Porsche, care va sta la loc de cinste în biblioteca voastră: ghidul de principii Porsche, un accesoriu de birou cu logo-ul Porsche şi o machetă a clasicului Porsche 365 Spyder, pe care o veţi putea asambla manual chiar voi.
Pentru a putea participa la concurs trebuie să daţi LIKE paginii Team 10 Porsche Performance Drive România şi să faceţi mai jos, în rubrica de comentarii a acestui articol, un pronostic. Să ghiciţi locul pe care va termina echipa ţării noastre din cele 14 participante. Noi vom alege câştigătorul, prin tragere la sorţi, dintre cei care au intuit poziţia finală a echipei noastre în Porsche Performance Drive 2014.
Sper sa documentati cat mai bine acest traseu pe care cred ca multa lume si-ar dori sa il parcurga (mai ales eu) dar din motive de timp, cost sau pur si simplu pregatire, nu putem. Poze, descrieri si harti cu traselele parcurse, precum si sfaturi pentru cei ce ar vrea sa se incumente la asa ceva, ar fi binevenite. Pana una-alta, sper sa traiesc aventura alaturi de voi, asa cum fac atunci cand citesc majoritatea articolelor voastre.
Spor si bafta!
Poţi să faci şi un pronostic pentru a te înscrie în concurs.
Mult succes baieti si frana de motor. :)
Cred ca veti ocupa locul 3 in acest concurs.
Locul preconizat pentru aceasta competitie, s-ar putea sa fie 3, desi cu totii ne dorim 1! ;)
Nu pot sa nu zic ca eu am asteptat 5 zile oferta de pret de la Porsche , dupa care m-am reorientat , dar Cayenne imi place in continuare....
sa nu zica baietii de la porsche ca nu ati inercat sa scoateti un consum decent, dar nici sa va plimbati degeaba cu masinuta :)