Renault avea nevoie de o mașină simbol. O mașină care să genereze atât de mult entuziasm, încât să se nască un fanclub contemporan. Și, așa cum Fiat a căutat în istoria sa și a găsit 500, așa au căutat și francezii și au găsit Renault 5. Este mașina care i-a adus constructorului din hexagon o popularitate și o autoritate de necontestat în segmentul mașinilor de oraș.
CUM S-A NĂSCUT RENAULT 5
Renault 5 a fost desenat de designerul Michel Boue, culmea, în timpul său liber. Nu a fost o datorie de serviciu. Oficialii Renault au aflat despre schiță și despre munca sa din afara programului și au cerut să vadă rezultatul final. Renault 5 a primit rapid undă verde, fiind planificat să preia o serie de elemente mecanice de la Renault 4.
Michel Boue, creatorul său, nu a mai apucat să vadă mașina finalizată. A murit de cancer în 1971, cu câteva luni înainte ca mașina să fie prezentată oficial.
Produs în două generații (între 1972-1985 și între 1984 - 1996), Renault 5 a devenit rapid cea mai vândută mașină din Franța în perioada 1972-1986. Turbo.
În acești 14 ani, Renault a vândut în total 14 milioane de mașini. Renault 5, în versiunea sa Alpine, a fost unul dintre primele hot hatch-uri lansate vreodate. A debutat în 1976, cu câteva luni înaintea lui Volkswagen Golf GTI și a pavat drumul către legendarul Renault 5NOUL RENAULT 5 PROTOTYPE
Astăzi, francezii vor să se reconecteze cu trecutul și prezintă Renault 5 Prototype, un concept 100% electric ce aduce aminte de celebrul Renault R5 și care preia o mare parte din designul modelului original. Echipa condusă de Gilles Vidal a venit, practic, cu o abordare modernă a lui Renault R5.
Elementele de stil preluate din designul original ascund funcții moderne: admisia de aer din capotă ascunde trapa de încărcare, blocurile optice din spate încorporează deflectoare aerodinamice, iar proiectoarele de ceață din bara de protecție au devenit lumini de zi.
Altfel, cu siguranță, și-a caștigat locul în istoria automobilismului.