A opta generație Volkswagen Golf a debutat la finalul anului 2019. Restilizat (dar nu foarte mult) și dezvoltat pe o versiune îmbunătățită a platformei MQB, noul Golf poate fi comandat cu o gamă diversificată de motorizări pe benzină (simple și micro hibrid), diesel și sistem de propulsie plug-in hybrid.
Segmentul compact este unul foarte aglomerat, astfel ca Golf-ul nu duce lipsă de rivali. Unul dintre ei a primit o nouă generație în urmă cu două săptămâni. Este vorba despre Peugeot 308.
Spre deosebire de Golf, modelul din Hexagon propune un design exterior ceva mai îndrăzneț și un interior nonconformist. Cu alte cuvinte, un pachet pe care îl cunoșteam deja de la modele ca 208 și 2008.
În afară de aceste aspecte, veți vedea în comparativul nostru că Peugeot 308 și Volkswagen Golf nu sunt foarte diferite. Ampatamentul este destul de apropiat, porbagajul este puțin mai încăpător în cazul lui 308, iar motorizările sunt și ele cam la fel (cel puțin din punct de vedere al performanțelor).
Că tot am pomenit de motorizări, Volkswagen Golf este printre singurele modele compacte care mai pot fi comandate într-o versiune de performanță (GTI și R).
De partea cealaltă, francezii de la Peugeot au declarat că 308 nu va beneficia de o asemenea versiune.TOATE DETALIILE DESPRE NOUL PEUGEOT 308
TOATE DETALIILE DESPRE Volkswagen Golf 8
LISTĂ DE PREȚURI VOLKSWAGEN GOLF 8
PS. Io-ţi zisei să te antrenezi silabisind numele acestui sublim constructor auto (de fapt, cel mai util gând pe care ni-l puteau lăsa, în egală măsură, cel mai crud austriac din istorie şi câştigătorul premiului de inginerul auto al secolului al XX-lea). Sau, dacă preferi Bayerische Motoren Werke, fă-o concomitent cu împingerea unui exemplar blocat în nisipul plajei, să vezi atunci senzaţie unică.
Unde mai pui ca 308 are si un motorul mai mare cu 20%. Dar de,cand vine vorba de ,,vitelul de aur,, nemtesc,nimic nu mai conteaza.
Mă rog, dacă aceste rezultate nu constituie un criteriu de discernere pentru clientul român, atunci daţi-mi voie să mă îndoiesc de iscusinţa lui în ansamblu…
urasc la pejo(mai vechi e drept) directia prea usoara, suspensia tare, plus trebuie sa deschizi usa pasageruui ca sa deschizi capota, bateria nu e prinsa normal cu un surub ceva... si astfel se poate misca singura pe lungime cativa mm. iar schimbattorul de viteza mai tafnos.
ps. Cine râdea de Dacia cu motorul in 3 cilindri , sa tragă un ochi și in aceasta tabără , sa nu mai zic ca acestea au și o greutate mai mare fata de Dacia , asta așa ca o paranteza :))
Dacă nu va obiecta cineva că low-cost-ului îi corespunde doar comparaţia cu sine.
Fiindcă știm că și Peugeot a cam sărit calul cu prețurile lately.
Și Caradisiac mai comite d-astea cu același scop de umplutură, în loc să facă veritabile teste comparative cuprinzând date reale.
Nu-mi mai bat însă gura/tasta degeaba nici aici pe AM cu sugestii de măsurători efective ale timpilor de reprize/accelerații, greutate verificată pe cântar etc.
Strict ontopic, Golful-8 (ca mai toate nemțoaicele de fapt) plusează cu gama de motorizări incomparabil mai variată decât a altora și cu un raport gabarit/habitabilitate ideal.
Gusturile fiecăruia vor decide însă, chiar dacă bănuiesc că 308-ul va avea și de acum încolo priză mai mult la francezi.
As fi vrut sa vad ceva despre calitatea materialelor folosite, confort, pozitie de condus, pret/dotari, consum, plusuri si minusuri, garantie & service.. Cam asa se face.
Cu tot respectul, dar este dezamagitor articolul.
Hai să fii sănătos (adică renunţă la mască).
Către toţi: iniţiativa lui Alexandru M. mi se pare ireproşabilă! “Noi am fi vrut”…Măcar catadicsiţi să depistaţi în interiorul articolului link-urile adecvate?
- “Toate detaliile despre noul Peugeot 308”;
- “Toate detaliile despre Volkswagen Golf 8”.
“Pandemia” care ne culcă pe toţi la pământ se numeşte, de fapt, COMODITATEA. Precum şefii mei, care s-au învăţat cu nărav: nu doar să le transmiţi date, ci şi să le…interpretezi (ca să le vină mură-n gură), validezi, tabelezi, juxtapui, calculezi (medii), supui statisticii (măsurarea incertitudinii) etc.
O tempora…
In titlu zice ca ''AUTOMARKET INFO: Comparație între Volkswagen Golf și Peugeot 308''. Apai, scuza-ma, dar sa compari raza de bracaj, cx-ul si capacitatea rezervoarelor si sa ma trimiti la niste link-uri e fix pix... Daca as vrea sa cumpar unul din cele doua modele, asa zis prezentate, nu m-ar ajuta cu absolut nimic '' comparatia''. A, ca-mi pui niste linkuri, multumesc... Mare ajutor!
iar faptul ca e o masina total schimbata se va simti in rau in fiabilitate. ei mereu schimba in prostie de la un model la altul si ca atare mereu au diverse probleme cu sistemele noi.
iar daca comparam si cutiile automate....da cu virgula rau la peugeot.