Începutul de ianuarie a marcat un eveniment extrem de important în istoria Dacia. Constructorul român a dezvăluit conceptul Dacia Bigster, propunerea unui SUV mai mare decât Duster. Chiar dacă e încă în stadiu de concept, Bigster ne oferă o imagine clară a ceea ce vom vedea în gama Dacia peste câțiva ani.
Noul SUV va păstra aspectul robust și unghiurile bune pentru off-road. Va plusa cu mai mult spațiu interior și mai multă tehnologie. Am digerat informațiile puține oferite de Dacia și am ajuns la concluzia că asistăm la o schimbare de generație. Am subliniat diferențele dintre Bigster și Duster și e tot mai clar că Dacia face un pas înainte.
Pentru cei care au uitat, actualul Dacia Duster a fost dezvăluit în anul 2017 și a continuat rețeta de succes. A păstrat performanțele bune în off-road, a plusat cu mai multă tehnologie și a păstrat un preț accesibil, comparativ cu celelalte SUV-uri din segment.
Cu toate acestea, modelul este construit pe o platformă veche, B0, care se pregătește să fie pensionată definitiv de Renault.
Nu înainte de faceliftul lui Duster. Versiunea revizuită Duster, programată să debuteze în viitorul foarte apropiat, o va păstra. Abia următoarea generație va trece la platforma CMF-B, folosită de Clio, Captur, Logan și Sandero. Bineînțeles că vor exista modificări importante pentru actualul Duster, însă arhitectura va fi aceeași.În concluzie, suntem martorii unei pagini de istorie Dacia. Producătorul român își diversifică gama și promite o adevărată revoluție odată cu trecerea la platforma CMF-B a părintelui Renault.
Vorbind strict de liniile caroseriei se observă că Bigster urmează în amănunt trăsăturile Duster-ului. Diferența dintre ele fiind că unul are liniile curbe celălalt avand linii drepte. Nu prea i-a dat imaginația afar' din casă pe designeri. Cel mai probabil vor interveni ceva modificări pană la prototip, dar nu atat de radicale.
Umerii din zona bosajelor aduc ceva din aerul SUV-urilor anilor '90, gen Frontera, Pajero, etc. Pe vremea cand masinile alea isi faceau veacul prin noroi si abia apoi ajungeau pe sosea si nu invers.
Ochiometric arata super OK, dar e coltos, agresiv si masiv. Cam mult pentru sosea si real life. Posibil sa-l mai inmoaie si sa se apropie de "finetea" noului Defender.
Inca ma intreb daca e cv bun in asta pt noi
:)))
Estetic vorbind ...coteț.
Asamblez eu un motor pe benzină.....și rupe asfaltul de rămâne caroseria in urmă ...!!!
:))))))))
Daca nu se fabrica la noi nu e bine. Daca se fabrica la noi iar nu e bine ca e urata sau stiu eu ce bube in cap are...
E un nou model care va genera productie la noi si exporturi in afara, pune si mai bine in valoare marca Dacia, sustine forta de munca locala. Dacia s-a vandut la export foarte bine in multe tari occidentale, uneori chiar mai bine decat marcile "de casa" cum a fost in cazul Seat in Spania.
Personal imi place si cred ca va fi o masina foarte practica, suficient de robusta pentru destinatia ei si daca va fi scoasa la vanzare cu un pret corect va avea foarte mult succes. Cum de altfel au avut toate modelele Dacia in ultima perioada.
Este un proces foarte complex de productie, cel al unui nou model si care mai mult foloseste o platforma noua. Modularitatea imbunatatita va putea sa optimizeze procesul de productie si va deschide usa dezvoltarii altor modele bazate pe acceeasi platforma in fabrica de la Mioveni.
Vb ca un corporatist Dacia.
Vorbim deschis aceasta este realitatea frate despre Dacia urmează made in China cu defecte mii.
Mai lucrezi in DACIA ???
Sau sa vina comentacii cu date suplimentare despre topicul articolului.
Evident sunt binevenite si pareri subiective, impresii, hate si like, dar parca doar desprea asta e acum pe automarker - sectiuneade comentarii.
Incerc eu o intrebare: Platforma CMF-B nu are implementare de 4x4 pe nici un model acum (Clio, Captur, Juke). Aveti idee daca permite sau e vorba de o derivata din CMF-B pentru Bigster. Intreb deoarece tot vorbesc de calitati offroad pentru unele modele ce vor fi dezvoltate pe aceasta platforma, inclusiv Lada. Ma gandesc ca nu vor lasa Niva fara 4x4, atributul ei cel mai important.
daca ii impinge o hibridizare cu (inca un) motor electric pe spate treaba e ca si rezolvata. Mi'e ca 4x4 curat/clasic nu vom mai vedea. Poate pe Niva...care e plina de bling-bling, cel putin la nivel de concept. Macar Bigster e mai pamantean dar, totusi, cu putine sanse sa-l vedem intr-o forma prea apropiata de studiul asta. Toate conceptele sunt facute sa genereze discutii.
@UnAlex
vorbesti mult peste nivelul de intelegere a unora :)))
Cum zice și Fănel, nivelul e prea jos, n-ai ce să-i explici că e pus doar pe glume proaste și aruncat cu noroi.
Despre Dusterul mare să vorbim când om avea date concrete, acum avem doar un desen curajos.
Care va fi beneficiul României ???
Referitor la 7 locuri, Ok nu știu cat de mari vor fi ultimele doar cu +30cm sau poate vor fi doar pentru copii sub 10 ani.
Fabricație Maroc este un gen de informație care incita. Întrebarea este cu ce suntem noi mai meritoși fata de marocani astfel încât Renault sa nu mute fabricația?
Nu cred ca vor muta.