Automarket a testat Renault Megane F1 Team
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Pentru a incepe povestea unui test cu un model special, asa cum este Renault Megane F1 Team R26, trebuie sa incepem de la sursa de inspiratie a acestuia. Adica de la Campionatul Mondial de Formula 1, pe care Renault l-a castigat in 2005 si 2006, sub bagheta lui Fernando Alonso. In aceste conditii, ideea unei versiuni exclusive dedicate acestui eveniment nu a venit foarte greu, mai ales ca francezii aveau deja in gama varianta RS, o sportiva cu pedigree careia Renault trebuia sa ii mai adauge cateva elemente pentru a deveni de senzatie. Si este de senzatie.
IMAGINE
In anii de test-drive care au trecut peste noi am descoperit faptul ca cel mai bun mod de masurare a imaginii unui model este asezarea sa la semafor. Nimic mai simplu, veti spune. Asa este. Numarul de perechi de ochi care se intorc dupa tine este direct proportional cu nuanta cat mai atragatoare a caroseriei. Cifra creste o data cu aparitia unor elemente exterioare care emana sportivitate si tinde spre maximum atunci cand in peisaj intra o serie de stickere care te dau de gol. Da, e galbena (Liquid Yellow e o nuanta special gandita si realizata pentru versiunea F1 Team a lui Megane RS), are etriere rosii semnate Brembo ascunse sub jantele antracit de 19 inch, are discuri de frana ventilate pe fata si pe spate, vine cu spoilere coborate, cu un eleron subtil deasupra lunetei si, evident, este stampilata cu o serie de stickere frontale, posterioare si laterale care evoca originea ideii din care a luat nastere Megane F1 Team: steagul cu patratele.
DE CE R26?
Odata luat testul de imagine, trecem la lucurile serioase. Megane F1 Team R26 nu ar avea un nume atat de lung daca in coada lui nu s-ar ascunde particula R26, dedicatie speciala din partea inginerilor care se ocupa de RS-uri pentru inginerii de la Enstone si Viry-Chatillon, care fac masini de Formula 1. Misterul este elucidat fara a cauta cilindree, puteri si alte acronime transformate in denumire oficiala: R26 este numele de scena al monopostului din 2006.
INTERIORUL
Interiorul te intampina cu scaune Recaro care contrasteaza evident cu plansa de bord si cu celelalte elemente ramase in urma versiunii de serie Megane.
E adevarat, volanul si manerul schimbatorului de viteze sunt acoperite cu piele si sunt cusute cu un rosu aprins care iti inspira exact ceea ce inseamna aceasta nuanta pentru un taur: furie. La picioare nu iti este asternut insa un covor la fel de rosu, ci un set de pedale perforate din aluminiu al caror rol este de a-ti asigura aderenta perfecta, indiferent de ce ai ales sa incalti atunci cand te decizi sa pornesti la drum "imbracat" in galben. Este de preferat insa o atitudine sport in tot ce ce te inconjoara, astfel ca pantofii de sofat nu sunt o alegere deloc proasta in conditiile in care sub capota si prin lista tehnica te asteapta o nebunie care te invita sa apesi des pedala din dreapta. Sub levierul franei de mana exista o placuta care te face sa te simti special: stau in exemplarul cu numarul 1826 creat de laboratorul sportiv de la Dieppe, locul din care pornesc spre turatii inalte toate exemplarele RS ale celor de la Renault.
ARSENALUL TEHNIC
230 de cai la 5500 rpm si 310 Nm la 3000 rpm. De aici pornesti. De ajuns, ajungi la viteze naucitoare extrem de repede, beneficiind de un pachet in care Renault a inghesuit sistemele Power Start, suspensiile sportive si intarite cu 10%, sasiul Cup, bara anti-ruliu frontala care creste in diametru de la 19 la 21 de milimetri pe fata si apare in premiera pe spate si mai ales diferentialul cu alunecare limitata care transforma asfaltul plat din viraje intr-o pista de bob virtuala din care nu ai cum sa decolezi indiferent de cat de curajos decizi sa te arunci la bataie. Aceste elemente combinate te duc de la 0 la 100 km/h in 6.5 secunde si te fac sa treci peste un kilometru in doar 26.6 secunde. Evident, daca ai unde. Si am avut, pentru ca am ales sa testez masina pe soseaua care leaga Brasovul de Sighisoara, o fasie de asfalt indeajuns de virajata si perfecta ca suprafata de rulare. V-o recomand cu mare caldura.
UNEORI, E PREA MULT MEGANE
Exista si unele elemente care nu prea au ce sa caute intr-un astfel de model. Cum este lungimea enorma a schimbatorului de viteze si implicit cursa lunga a treptelor. Sau centurile simple, neadaptate la scaunele cu profil specific sportiv, care au toate sansele sa ajunga in jurul gatului la manevre ceva mai bruste in viraje.
Unii dintre cei care au "vizitat" monumentul sportiv pe care l-am avut in teste sustineau, pe nedrept, ca in Megane RS F1 Team nu ai ce sa cauti in zilele de vara pentru ca aerul conditionat setat la 15 grade nu trece mai jos de 20 si ca sistemul audio lasa mult de dorit. Asa este, insa cui ii mai pasa? Senzatiile din F1 Team nu se refera la tactil decat atunci and atingi pedalele sau volanul si nu se refera la auditiv decat atunci cand in joc intra rezonanta sistemului de evacuare. Care, apropo, te lasa sa urci in turatii pentru a beneficia de un concert pentru cilindri si turbina. Un concert de altfel extrem de placut, atat de bine gandit incat dupa 1000 de kilometri parcursi prima senzatie a fost ca mai vreau inca pe atat. Cel putin.
MULTA BENZINA SI NU PREA
Stiu ca veti intreba care e consumul unei astfel de productii eminamente artistice. Nu stiu daca acest lucru conteaza in conditiile in care totul se refera la trairi si senzorial, insa un 9-10 litri/100 km pentru rularea normala in afara localitatii poate fi considerata o cifra abordabila avand in vedere ca sub capota sta un numar de animale intangibil pentru multi. Atunci cand incerci sa tragi de tine si de ea, masina urca spre 12 litri. Singura problema la pompa a fost insa sa termin cat mai repede alimentarea pentru a incepe inca o data caruselul. Si totusi, credeti ca e foarte mult un rezervor si jumatate pentru 1000 de kilometri?
IN LOC DE INCHEIERE
Ar fi trebuit sa gandesc o incheiere pentru acest test, insa voi termina cu o simpla urare, mai ales ca aceasta toamna ne va face cunostinta cu noua generatie a lui Renault Megane. Baieti, chiar daca in 2007 si 2008 ati dus-o mai prost decat de obicei, faceti ceva sa reveniti in 2009 in varful Formulei 1. Pentru noi, pamantenii care asteapta firimituri sportive. Chit ca acestea se numesc F1 Team si preiau forma unor modele de serie. Functia conteaza.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Renault in Romania
-
Renault Captur facelift Preţ: 12.950 - 19.350 €
-
Renault Clio Estate facelift Preţ: 10.950 - 16.700 €
-
Renault Clio facelift Preţ: 10.350 - 24.850 €
-
Renault Kadjar (2015-prezent) Preţ: 18.150 - 27.400 €
-
Renault Kadjar facelift Preţ: n/a - 29.150 €
-
Renault Kangoo Express Maxi facelift (2013-prezent) Preţ: 18.972 €
-
Renault Koleos Preţ: n/a - 37.900 €
-
Renault Master facelift Preţ: 19.150 - 20.250 €
-
Renault Megane Preţ: 14.450 - 32.099 €
-
Renault Megane Estate Preţ: 15.850 - 25.800 €
-
Renault Megane Sedan Preţ: 14.400 - 21.200 €
-
Renault Talisman Preţ: n/a - 31.800 €
-
Renault Trafic Preţ: 19.500 - 25.300 €
-
Renault Trafic Van (2014) Preţ: 21.080 - 23.560 €
-
Renault Twizy (2014) Preţ: 6.800 - 7.500 €
-
Renault ZOE facelift Preţ: 31.250 - 34.750 €
Ultimele stiri din new_drivetest
-
Hyundai Veracruz isi propune sa se bata cu mai-marii segmentului SUV-urilor cu gabarit ridicat. Veste buna este ca modelul coreean reuseste sa intre in lupta. Ramane de vazut cate runde castiga. (04.12)
-
Islanda este o tara a contrastelor. Volkswagen Golf este un model ale carui generatii difera in extrem de putine privinte. Este si cazul celei de-a sasea generatii. (22.11)
-
Noul Renault Megane reuseste sa intre in segmentul compact cu un avantaj care pana nu demult parea imposibil pentru Renault: designul. Razboiul cu Golf si Focus se ascute. (19.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
daca dai intr-o masina si matizul ajunge la 12.
La Renault-ul asta daca dai in el nu are cum sa ia in veci sub 15%.
"avand in vedere ca sub capota sta un numar de animale intangibil pentru multi"
lasati povetile de adormit copii si treceti la comentarii serioase.
http://www.youtube.com/watch?v=iUS3xmhz04c
Un Megane RS consuma 16-17 daca dai in el - cred ca un R26 duce 20%- vorbesc din experienta si repet- nu cred ca stiti ce inseamna sa turati o masina - va spun toate acestea fara pretentia de a ma considera pilot
secundo - nu este o masina desprinsa din Formula 1 asa cum incercati sa ne sugerati - numele nu are nicio legatura cu realitatea- poate vrea RENO sa ne pacaleasca cu Brandul F1 dar nu toata lumea e proasta.
Se stie si chiar Ghosn a recunoscut ca transferul de tehnologie dinspre F1 catre Reno e unul mai mult pe hartie, experimental sa-i zicem. Tocmai de aceea francezii vopr sa renasca Alpine - pentru a putea procesa tehnologia din F1.
in rest, vise frumoase realizari deosebite
Consumul despre care ati citit (unii dintre voi, pentru ca altii abereaza analizand consumul in oras) in textul de mai sus se refera la un consum mediu al masinii in conditii extraurbane pe o distanta de circa 800 de kilometri. Pe durata acestui parcurs masina a fost supusa si unor turatii ridicate, si unor chinuri in urcare, si unor abordari sportive in coborare, si unor depasiri la aproape maximum din capacitate. Hai sa nu analizam consumuri instantanee (total irelevante) si consumuri pe distante infime atunci cand testam o masina. Relevant este comportamentul sau pe distante lungi, in extraurban. Nu il vad pe acela dintre voi care sa rupa asfaltul pe 800 de kilometri printr-o Romaniei intesata de radare si sosele idioate.
Peste toate inca, asa cum am spus si mai sus, consumul acestei masini este absolut irelevant. Va recomand cu mare caldura un test pentru feeling.
Thanks.
Mircea Mester.
Stii faza cu "jmecheria"?
Cunosc pe cineva care poate sa modifice si sa consume chiar si sub 10% cand ii dai talpa
P.S
Ce cupra mi-as lua la banii astia!!
Pai nu exista masina peste 170 CP pe bezina in care sa dai si sa consume sub 12 % chiar si in afara. Ba mai mult, cand dai intr-o masina nu mai vorbesti de limita de radar, ca atunci insemna ca mergi cu 70-90-120 km/h si nu mai poate fi vorba de mers sportiv. Folositi si voi expresii gen "un mers ceva mai sportiv" - mers sportiv la masina aia inseamna sa nu cada turometrul sub 5000 rot/min. daca vreti va arat eu o Mazda 3 1.6 diesel 109 CP (care consuma 7 in oras) sau un Doblo 1.9 diesel 120 CP care la mers sportiv consuma 12 % in afara localitatii.
Sunt bune comentarile voastre in general dar nu le mai stricati cu exagerari sau pupincurisme.
Mai bine sa fi strict obiectiv,sa se supere ofertantul eventual dar sa te aprecieze cititorii (care inteleg).
Multa bafta in continuare!