Automarket a testat Renault Clio RS
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Dupa Renault Clio F1 Team R27 si o versiune diesel obisnuita a hatchback-ului frantuzesc, a venit randul si versiuni RS pentru a fi testata de Automarket. Divizia Sport a celor de la Renault confirma in continuare ca sunt specialisti in crearea de modele performante. Clio RS iese in evidenta fata de gama subcompactului prin aerul sportiv si dinamismul pe care il inspira atat prin designul mai agresiv, cat si prin sunetul placut al propulsorului care dezvaluie cei 200 CP de sub capota.
MOTORIZARE
Cei care-si doresc o versiune sportiva a lui Renault Clio pot opta cu incedere pentru versiune RS datorita, in principal, unitatii de propulsie de 2.0 litri cu 16 valve care dezvolta 200 CP la 7.250 rpm si un cuplu maxim de 215 Nm realizabil la 5.550 rpm. Motorul este non-turbo, dispunand de admisie aspirata natural, si se regaseste si in echiparea versiunii de top recent lansate in Romania, Renault Clio F1 Team R27. Acest lucru sugereaza increderea acordata in continuare de specialistii diviziei Renault Sport care da credit in continuare acestui propulsor optimizat de inginerii sai.
DESIGN EXTERIOR
Caracterul sportiv este regasit, de asemenea, si la nivelul caroseriei. Designul exterior cuprinde o serie de modificari specifice versiunilor sport fata de cele clasice. Astfel, distingem expresia dinamica oferita de aripile fata si spate evazate, in spatele bosajului pronuntat al arpilor din fata regasindu-se si fantele de aerisire ale franelor de pe aceasta punte care sunt mai suprasolicitate. Spoilerul fata nu a primit restilizari consistente, exceptand banda de cauciuc din prelungirea acestuia, spre deosebire de spoilerul spate care incorporeaza la versiunea RS un difuzor de aer de dimensiuni mari si doua iesiri ale sistemului de evacuare pozitionate simetric in cele doua extremitati laterale.
Renault a selectat trei nuante metalizate speciale pentru a le pune la dispozitia clientilor sai in vederea personalizarii lui Clio RS. Este vorba de Negru Profund, Gri Makaha si Albastru Monako, ultima nuanta reprezentand si culoarea exemplarului testat de Automarket. La exterior mai distingem bandourile laterale de protectie a usilor si oglinzile retrovizoare in tonul caroseriei, precum si manerele usilor din crom satinat. Designul exterior este completat de jantele spitate din aliaj cu dimensiunea de 17 inch care sunt echipate cu pneuri speciale de dimensiuni 215/45 R17. Aspectul exterior general este intregit de logo-ul diviziei Renault Sport amplasate pe bandourile celor doua usi laterale, precum si pe hayon.
INTERIOR, DOTARI si CONFORT
La interiorul lui Renault Clio RS se deosebesc, fata de versiunea normala, cele doua scaune sport cu sustineri laterale pentru ocupanti locurilor din fata si tapiteria speciala din material textil de culoare neagra si cusuta cu fir alb.
Aproximativ aceleasi nuante se regasesc si la volan si la schimbatorul de viteze care, in plus, sunt imbracate in piele, iar volanul dispune de piele perforata si contine o cusatura rosie la “ora 12” pentru a marca pozitia dreapta a directiei. De asemenea, distingem pedalele sport din aluminiu, precum si spatiul ergonomic de odihnire a piciorului stang placat cu acelasi tip de metal.Sentimentul general resimtit de pasageri in Renault Clio RS este unul confortabil, dar adrenalina acestora poate creste la fel de repede ca si turatiile motorului atunci cand soferul apasa acceleratia iar in habitaclu se aude sunetul placut produs de evacuarea sport. Cel mai probabil, dotarea bogata interiorului lui RS din punct de vedere al confortului denota faptul ca este bazat pe unul din nivelurile de echipate de top ale modelului standard. Clio RS dispune de sistem de climatizare automat, geamuri electrice, oglinzi electrice degivrante si rabatabile, CD player cu mp3 si comanda pe volan, 8 airbag-uri, tempomat-limitator de viteza, centuri de siguranta cu pretensionare si limitator de efort echipat, activare automata a farurilor si a stergatoarelor de parbriz.
Renault ofera sportivitate in deplina siguranta prin dotarea bogata, dar si prin instalarea tuturor sistemelor necesare pentru exploatarea la maxim a lui Clio RS fara a pune in pericol pasagerii sai. Astfel, placerea de a conduce este asigurata de un sistem de franare cu discuri pe toate rotile si etriere Brembo cu doua pistoane pentru puntea din fata care actioneaza pe discurile ventilate. De asemenea, sistemul de franare este asistat de ABS, ESP, ASR si CSV, ultimul desemnand sistemul controlul al subvirarii care optimizeaza aderenta in viraje si conserva in acelasi timp senzatiile sportive. Renault Sport a decis sa elimine sistemul de asistare la franarea de urgenta (AFU) pentru a oferi mai mult control soferilor. Acest lucru este remarcat si prin prezenta butonului de dezvactivare totala ASR+ESP, care da credit conducatorului atunci cand doreste sa abordeze virajele intr-un mod mai agresiv.
PARTEA TEHNICA
Pe langa elementele caroseriei inspirate de la aerodinamica monopostului Renault F1, Clio RS beneficiaza de aportul tehnologiei din cursele de Formula 1 si la partea tehnica. La acest nivel remarcam suspensiile intarite cu prindere in trei puncte si independente pe puntea din fata. Aceasta tehnologie permite pastrarea unei geometrii ideale in viraje si ofera un raspuns mult mai prompt al directiei.
Transmisia lui Renault Clio RS este asigurata de o cutie de viteze manuala cu 6 rapoarte. Din colaborarea transmisiei cu propulsorul de 200 CP rezulta un timp de acceleratie de 6.9 secunde de la 0 la 100 km/h, iar viteza maxima constructiva este de 215 km/h. Timpul bun de acceleratie este datorat masei totale reduse, de 1.260 de kilograme, precum si rapoartelor de transmisie optimizate si scurte care permit exploatarea cuplului si puterii maxime in orice regim. Asa cum puteti observa in imaginile cu turometrul acesta are inclus un martor de bord, care, la 7.250 rpm, unde sunt disponibili toti cei 200 de cai dezvoltati de motor, indica faptul ca este disponibila puterea maxima si este regimul ideal pentru trecerea in treapta superioara deoarece si cutia de viteze este optimizata pentru schimburile de rapoarte la acest nivel al turatiilor. Totusi, daca ati ratat momentul ideal si acul turometrului trece in zona rosie, depasind 8.000 rpm, nu trebuie sa va speriati de frana de motor rezultata in urma taierii alimentarii cu benzina in mod automat.
CONSUM
Renault a anuntat un consum mediu de doar 8.4 litri/100 km si un nivel al emisiilor de CO2 de 199 g/km. Sunt niste valori destul de mici pentru o versiune sport, dar trebuie sa le dam credit deoarece nu am verificat acest lucru. De asemenea, consumul urban este fixat de Renault la 11,6 litri/100 km, insa nici acesta nu am putut sa-l atingem. Recunoastem ca nici nu am incercat, iar consumul obtinut de noi in cei peste 300 de kilometri rulati, majoritatea prin traficul din Bucuresti, este de 16.8 litri/100 km. Mentionam faptul ca distanta parcursa de noi este si autonomia lui Clio RS in regim de functionare sportiv deoarece am consumat aproape un rezervor intreg care are capacitatea de a stoca 55 litri. Utilizand consumul instant al computerului de bord, am remarcat un consum optim in plaja de turatie 4.000-5.000 rpm si nu recomandam subturarea motorului in vederea obtinerii unui consum mai mic, ci doar evitarea bruscarii acceleratiei.
DIMENSIUNI
Renault Clio RS are aceleasi dimensiuni ca versiunea cu 3 usi a subcompactului frantuzesc, 3.986 mm lungime x 1.768 mm latime x 1.496 mm inaltime. Dimensiunile exterioare au reusit sa ofere pasagerilor un spatiu suficient, dar si un diametrul de bracaj este 11.5 metri, fiind in acelasi timp un model cu care te poti strecura usor prin trafic si pe stradutele inguste.
Pretul lui Renault Clio RS este de 19.540 euro cu TVA, fiind una dintre cele mai accesibile versiuni sportive ale unui model din clasa subcompacta. De asemenea, se pare ca Renault are un cuvant de spus in acest segment in fata concurentei si asteptam ca fiecare model lansat de constructorul francez sa beneficieze de tratamentul special aplicat de divizia Renault Sport.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Renault in Romania
-
Renault Captur facelift Preţ: 12.950 - 19.350 €
-
Renault Clio Estate facelift Preţ: 10.950 - 16.700 €
-
Renault Clio facelift Preţ: 10.350 - 24.850 €
-
Renault Kadjar (2015-prezent) Preţ: 18.150 - 27.400 €
-
Renault Kadjar facelift Preţ: n/a - 29.150 €
-
Renault Kangoo Express Maxi facelift (2013-prezent) Preţ: 18.972 €
-
Renault Koleos Preţ: n/a - 37.900 €
-
Renault Master facelift Preţ: 19.150 - 20.250 €
-
Renault Megane Preţ: 14.450 - 32.099 €
-
Renault Megane Estate Preţ: 15.850 - 25.800 €
-
Renault Megane Sedan Preţ: 14.400 - 21.200 €
-
Renault Talisman Preţ: n/a - 31.800 €
-
Renault Trafic Preţ: 19.500 - 25.300 €
-
Renault Trafic Van (2014) Preţ: 21.080 - 23.560 €
-
Renault Twizy (2014) Preţ: 6.800 - 7.500 €
-
Renault ZOE facelift Preţ: 31.250 - 34.750 €
Ultimele stiri din new_drivetest
-
Hyundai Veracruz isi propune sa se bata cu mai-marii segmentului SUV-urilor cu gabarit ridicat. Veste buna este ca modelul coreean reuseste sa intre in lupta. Ramane de vazut cate runde castiga. (04.12)
-
Islanda este o tara a contrastelor. Volkswagen Golf este un model ale carui generatii difera in extrem de putine privinte. Este si cazul celei de-a sasea generatii. (22.11)
-
Noul Renault Megane reuseste sa intre in segmentul compact cu un avantaj care pana nu demult parea imposibil pentru Renault: designul. Razboiul cu Golf si Focus se ascute. (19.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
Stimatule Catalin Dinu, v-am extras din cadrul lui concurs pentru redactori ce scriu corect gramatical. E insa realizabil (ca si calutii putere :o) sa va re-bag in el dupa ce corectati cele mai bine de 10 (zece) greseli facute!
O veste totusi buna: pana acum sunteti lider la densitatea greselilor pe articol !!!
Mai intai citeste ce am scris cu atentie si apoi poti sa critici, daca ai ce.
Eu oricum scriu cateva pagini pe zi (apropo, am fost la olimpiade la limba si literatura romana) corect, fara greseli gramaticale (ci eventual de tehnoredactare - si de acelea nu m-am legat aici) si NU sunt redactor.
De la un redactor, care publica pentru cititori, te astepti sa aiba o grija elementara pentru exprimare / gramatica. Am scris ca a facut cel putin 10 greseli gramaticale - dar poate nu le-ai observat ...
Daca tu ai standarde scazute, ce pot sa zic?
"Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul"
Off: Sper sa nu se supere Catalin Dinu pentru "atentionarile" gramaticale ale cititorilor, dar daca lasam limba romana incorect scrisa asa va ramane pe w.w.w. si altii o i-a de buna.
"altii o i-a de buna", asa se scrie? (pt cei care nu stiu: "altii o iau de buna")
Plus o virgulita uitata.