Automarket a testat Opel Corsa GSI
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
De ce ti-ai dori o masina mica si puternica? Pentru ca te poti strecura usor prin orasul aglomerat si in plus ai sub capota o cantitate respectabila de cai putere, gata sa te impuna in fata celorlalti. Nu degeaba se spune ca "esentele tari sunt tinute in sticlute mici".
Am tinut in maini pentru cateva zile volanul unei astfel de masini, care poarta pe capota insemnul Opel. Este vorba despre versiunea GSI a micului Corsa, banala masinuta de oras, la volanul careia vedem tot mai multe doamne si domnisoare. GSI insa nu se vrea o alternativa pentru ele, resursele de sub capota recomandand-o in special pentru publicul masculin.
Atunci cand a gandit GSI, Opel si-a dorit o masina mai puternica decat banalele versiuni de serie dar nu atat de scumpa precum o versiune de performanta, "tratata" din plin cu cai putere de divizia de performanta OPC.
Design care inspira sportivitate
Am fi fost tentati sa omitem capitolul design pana cand am vazut Opel Corsa GSI in "carne si oase". Coupe-ul iti capteaza imediat privirea multumita kitului sportiv care iti stimuleaza instinctul de sofer si te indeamna sa te urci la volan si sa nu mai casti ochii. Opel a lucrat foarte bine atunci cand a gandit aspectul exterior al noului GSI, designerii cautand sa amplifice trasaturile agresive fara sa le estompeze insa pe cele traditionale.
Aspectul frontal capata individualitate multumita extensiei spoilerului fata continuat cu o serie de praguri laterale care aseaza mai bine masina pe sosea din punct de vedere vizual. In partea posterioara, spoilerul a fost redesenat, gazduind acum o evacuare ovala din inox, care suna frumos atunci cand fortezi mai mult acceleratia.
Jantele de 17 inch din aliaj, cu cinci spite, specifice modelelor sportive marca Opel contribuie la sublinierea spiritului sportiv. Sa nu uitam insa de eleronul montat pe portbagaj, cu senzor luminos de franare inclus, care arcuieste si mai bine acoperisul variantei coupe. Ultimul detaliu vizual ce merita notat este garda la sol mult mai coborata. Toate aceste ingrediente fac din Opel Corsa GSI o masina dupa care trecatorii intorc capul si ofera explicatii profane: "inca un sofer cu comportament sportiv pasionat de tuning".
Interior care respira sportivitate
Nici atunci cand deschizi usa modelului si pasesti in habitaclu lucrurile nu se schimba foarte mult. Ideea de sportivitate este continuta de Opel si aici printr-o serie de accesorii noi care fac invidios orice posesor al versiunii de serie Corsa.
Sa incepem mai intai cu scaunele sport care desi nu sunt imbracate in piele ofera o senzatie de siguranta si de stabilitate atunci cand abordezi virajele. Tapiseria in culorile rosu si negru se asorteaza perfect cu spiritul sportiv si ofera o senzatie de personalizare alaturi de centurile de siguranta, "pictate" de asemenea in culoarea rosie.
Materialele folosite la interior, si ne referim aici la plasticul regasit pe panoul usilor si pe plansa de bord, sunt placute la atingere, nu sunt colturoase si sporesc confortul in habitaclu.
Fiindca tot am ajuns la confort se cuvine sa vorbim putin si despre spatiul interior oferit de versiunea GSI. Nu sunt foarte multe de spus la acest capitol, cei care opteaza pentru un coupe fiind deja obisnuiti cu dezavantajele acestui tip de caroserie.Astfel, pasagerii care vor calatori in spate, nu numai ca vor avea unele dificultati la intrare dar nici nu vor beneficia de foarte mult spatiu pentru picioare. In plus, linia arcuita a caroseriei va da mari batai de cap persoanelor inalte, desi plafonul a fost modificat pentru a evita astfel de probleme, insa nu suficient. Portbagajul poate fi suficient de incapator pentru bagajele a doua persoane, desi compartimentarea acestuia poate fi neplacuta pentru multi utilizatori. Din fericire, suportul de separare poate fi inlaturat.
Revenind la elementele de confort interior, trebuie sa spunem ca versiunea testata de noi era foarte bine echipata, de la sistem de climatizare automata pana la trapa cu actionare electrica. Pasagerii se pot bucura de timpul petrecut in habitaclu folosind sistemul audio cu conexiune auxiliara, care pastreaza fidelitatea sunetului redat chiar si la un volum mare.
Trapa electrica este usor de folosit si va fi pe placul multora pentru ca nu este actionata in trepte, ca la alte modele din clasa sa. Soferul sau pasagerul poate selecta astfel exact cantitatea de aer care va patrunde in interior prin trapa.
Asemeni multor constructori din industria actuala de profil si Opel a pozitionat comenzile de iluminare pe plansa de bord, in stanga volanului. Pentru cei care s-au obisnuit deja cu aceasta pozitionare nu va fi o problema. Problematica va fi insa folosirea sistemului de cruise control, amplasat langa comenzile luminilor de drum. In plus, comportamentul sau in regim de auostrada nu poate fi descris ca fiind unul foarte prompt la decelerare.
Volanul sportiv este foarte placut la atingere, senzatia fiind insa intrerupta brusc de levierul schimbatorului mult prea butucanos pentru un model atat de finut. Forta bruta de sub capota nu ar trebui sa se oglindeasca atat de ostentativ si in interior. Sportivitatea este amplificata in habitaclu de pedalele cu suporti din aluminiu si de pragurile care poarta emblema GSI.
Motor potent
Opel Corsa GSI ascunde sub capota 150 de cai putere, storsi dintr-un motor turbo de 1.6 litri, care incepe sa isi arate coltii abia pe la 5000 de turatii. Cuplul motor nu intarzie nici el sa apara, cei 210 Nm simtindu-se constant intre 1800 si 5000 de turatii, ceea ce se traduce printr-o senzatie permanenta de putere si control. Masina trage bine, desi probabil un moment motor de 230 Nm, asemanator celui de pe versiunea OPC, s-ar fi simtit mult mai bine.
Ne multumim insa cu ce avem si declaram cu mana pe inimca ca GSi poate starni chiar si cel mai calm conducator auto. Masina te indeamna sa nu o lasi sub 4000 de turatii si cere apasarea pedalei la iesirea din viraj sau la intrarea pe autostrada.
Cum probabil va asteptati, performantele nu sunt deloc neglijabile, cei 150 de cai putere reusind sa propulseze GSI-ul de la 0 la 100 km/h in doar 8.1 secunde. Viteza maxima cu care poti rula la volanul lui Corsa GSI este de 210 km/h.
Am ajuns insa la partea cea mai dureroasa a testului, si anume consumul. Opel Corsa GSI este prima masina la care am avut ocazia de a vedea cum acul indicatorului de combustibil scade in timp ce il privim. Valoarea anuntata de constructor, 7.9 litri la 100 de km, este destul de departe de cea obtinuta de noi, 10.5 litri la 100 de km, in etapa in care nu am fortat deloc masina.
Daca te lasi insa prada ispitei ascunse sub capota, vei vedea cum consumul afisat de computerul de bord creste incet insa acul rezervorului de benzina scade simtitor. Exista asadar o neconcordanta mare intre valorile afisate de computerul de bord si cele reale. Cei 45 de litri pe care ii poate inghiti rezervorul pot parea uneori insuficienti atunci cand te grabesti pe distante lungi.
Suspensii sport
Pentru ca vorbim despre un model sportiv se cuvine sa amintim si despre suspensiile modificate de inginerii Opel. Cum era si normal, Corsa GSI poate parea o masina inconfortabila pe drumurile locale, neasfaltate si cu denivelari. In viraje insa avantajele acestui nou tip de suspensie se simt din plin, ca sofer avand tendinta sa multumesti de fiecare data cand iesi dintr-o curba mult mai bine decat te asteptai. Asadar masina sta bine pe portiunile virajate dar este inconfortabila pe drumurile accidentate, acolo unde infrastructura da rateuri.
Un amanunt demn de luat in seama este ina comportamentul masinii la viteze mari. Atunci cand acul vitezometrului sare de 160 de km/h soferul poate resimti o oarecare nesiguranta. Micul Corsa poate parea putin depasit de situatie si poate crea senzatia de instabilitate din cauza masei mici si a puterii prea mari, care nu ii permit sa se "aseze" atat de bine pe sosea la viteze mari. Este insa o senzatie cu care te poti obisnui daca esti fanul dozelor mici de adrenalina.
Te simti in siguranta
In materie de siguranta, Opel Corsa nu face compromisuri, habitaclul fiind bine captusit cu airbaguri frontale, laterale si cortina. Centurile de siguranta sunt pretensionate, cu prindere in trei puncte, cele pentru ocupantii locurilor fata fiind inlocuite. Sistemele ABS si ESP sunt deja o banalitate, ele oferindu-si serviciile pentru o rulare sigura.
Atunci cand va doriti insa o iesire din banalul cotidian, pentru ca de fapt asta este esenta noului Corsa GSI, distrati-va putin decupland sistemul ESP. Comportamentul supravirator se va simti din plin iar doza de adrenalina va creste simtitor. Uitati-va insa in jur atunci cand va ganditi la decuplarea sa pentru a evita eventualele neplaceri.
Pret acceptabil
La un pret cu putin peste 15.000 de euro, noul Opel Corsa GSI se poate dovedi o alegere inteleapta pentru cei care isi doresc un model sportiv de clasa mica. Este optiunea perfecta pentru cei care nu au bani de OPC dar vor ceva mai mult decat Corsa Sport.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Opel in Romania
-
Opel Adam (2013-prezent) Preţ: 12.140 - 16.220 €
-
Opel Adam Rocks Preţ: 14.270 - 17.940 €
-
Opel Astra Preţ: 15.010 - 23.400 €
-
Opel Astra OPC (2012-prezent) Preţ: 28.110 €
-
Opel Astra Sports Tourer Preţ: 15.820 - 24.770 €
-
Opel Cascada (2013-prezent) Preţ: 21.750 - 29.865 €
-
Opel Corsa Preţ: 16.410 - 19.410 €
-
Opel Corsa (2014-prezent) Preţ: 11.110 - 18.540 €
-
Opel Corsa (3 usi) Preţ: 11.110 - 18.810 €
-
Opel Corsa Van Preţ: 12.010 - 12.210 €
-
Opel Crossland X Preţ: 13.350 - 20.700 €
-
Opel Grandland X Preţ: n/a - 33.300 €
-
Opel GTC Astra (2011-prezent) Preţ: n/a - 26.955 €
-
Opel Insignia Preţ: 20.400 - 35.400 €
-
Opel Insignia Country Tourer Preţ: 24.500 - 37.430 €
-
Opel Insignia Sports Tourer Preţ: 21.500 - 36.500 €
-
Opel Meriva facelift (2014) Preţ: 13.910 - 20.530 €
-
Opel Mokka X Preţ: 15.690 - 27.355 €
-
Opel Movano (2010-prezent) Preţ: 24.915 €
-
Opel Movano Combi (2010-prezent) Preţ: 28.525 €
-
Opel Vivaro Preţ: 20.955 €
-
Opel Zafira facelift Preţ: 20.720 - 27.680 €
Ultimele stiri din new_drivetest
-
Hyundai Veracruz isi propune sa se bata cu mai-marii segmentului SUV-urilor cu gabarit ridicat. Veste buna este ca modelul coreean reuseste sa intre in lupta. Ramane de vazut cate runde castiga. (04.12)
-
Islanda este o tara a contrastelor. Volkswagen Golf este un model ale carui generatii difera in extrem de putine privinte. Este si cazul celei de-a sasea generatii. (22.11)
-
Noul Renault Megane reuseste sa intre in segmentul compact cu un avantaj care pana nu demult parea imposibil pentru Renault: designul. Razboiul cu Golf si Focus se ascute. (19.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Singurele incoveniente sunt motorul mic (acum imi doresc ceva mai mult) si frane care uneori par a nu fi suficiente. Pentru oras insa, este masina ideala in opiniea mea, mica si suficient de sprintena si consum redus. Pentru dumuri lungi nu este cea mai buna alegere din cauza motorului mic, dar este cat de cat ok daca fotezi motorul.
Un mare plus pentru CORSA in general mi se pare directia si stabilitatea in curbe, simti ca tu conduci masina si nu ea pe tine.
Insa la viteze mai mari, 150-160Km/h, se simte ca are masa mica, iar daca mai bate si vantul puternic este nevoie sa tii volanul mult mai bine.
Totusi, imi doresc un model GSI pentru motorul puternic pe care il are si nu in ultimul rand aspect. Intrebare pentru autorul review-ului : ce ati dorit sa spuneti prin "In plus, comportamentul sau in regim de auostrada nu poate fi descris ca fiind unul foarte prompt la decelerare." ? Ar fi nevoie de frane mai bune la aceasta masina (daca nu ma insel sun aceleasi ca la modelul OPC)? Consumul maricel de peste 10L, cred ca este oarecum de asteptat avand in vedere putearea motorului. Se poate face test drive cu acest model la unul din dealerii Opel din Bucuresti ?