Automarket a testat Opel Agila

De Sebastian Toma
Publicat Joi, 30.10.2008
GM a colaborat cu Suzuki la dezvoltarea noii generatii Opel Agila. Aceasta este acum pregatita de lupta cu rivalii Fiat Panda, Ford Ka si Renault Twingo.

GM a colaborat cu Suzuki la dezvoltarea lui Agila si Splash. Acestea sunt create pe o platforma modificata a lui Suzuki Swift, dar cu design Opel. Acesta a primit un aspect in ton cu tendintele marcii germane, complet diferit fata de cel monoton afisat de modelul precedent.

Design-ul interior este subtil, elementele care ne-au atras atentia fiind ornamentele colorate in albastru de pe bord, turometrul amplasat pe bord in loc de pozitia traditionala, impreuna cu tapiteria scaunelor.  Singurele ceasuri analogice din bord sunt vitezometrul si turometrul, restul informatiilor importante fiind afisate pe un mic display in cadul vitezometrului supradimensionat. Butonul de actionare al computerului de bord este amplasat chiar langa vitezometru, ceea ce implica dificultate in actionarea acestuia.

In materie de spatii de depozitare, Agila are un suport pentru ochelari pe partea soferului si suporturi pentru sticle de plastic integrate in buzunarele portierelor. Topedoul este relativ mic in materie de dimensiuni, deoarece a facut loc unui spatiu de depozitare integrat in bord, deasupra acestuia. Agila are cinci locuri, dar cei cinci pasageri vor fi inghesuiti la drum lung, pe cand patru pasageri pot sta comod.

Pozitia de condus este relativ inalta si modul de reglare al scaunului este diferit de alte modele, fiind mai dificil de gasit o pozitie confortabila.

Reglarea pe inaltime nu poate fi efectuata fara a misca si spatarul scaunului.

Odata asezati la volan, putem spune ca pedala de acceleratie nu ofera un feeling potrivit, aceasta fiind prea moale si nu opune o rezistenta mecanica suficient de mare incat sa poata fi controlata cu usurinta. Pedala de ambreiaj, in schimb, ofera sentimentul de control necesar. Servodirectia este usor de manevrat, nefiind nevoie de un efort prea mare din partea soferului. Din pacate aceasta nu te ajuta sa simti soseaua foarte bine. Aceasta este foarte buna cand vine vorba de strecurat printre masini in trafic si pentru efectuarea unor parcari rapide. Desi cursa schimbatorului este scurta si precisa, aceasta este relativ greoaie. Spre deosebire de volan, schimbatorul de viteze nu este imbracat in piele si are un manson inestetic din cauciuc.

Portbagajul lui Opel Agila are o capacitate de 220 litri, modelul testat de Automarket avand si optiunea unui compartiment suplimentar de depozitare care poate fi accesat ridicand fundul fals al portbagajului. Spatiul portbagajului poate fi utilizat la capacitatea maxima datorita design-ului sau vertical. Bancheta din spate este fractionata 60/40 si poate fi rabatata complet, obtinandu-se o suprafata plana. Volumul disponibil ajunge la 1100 litri, fiind cel mai mare din clasa sa.

In materie de stabilitate, la cele doar 990 kg ale sale, Agila se comporta destul de bine, chiar si in afara orasului. Prin latimea sa, aceasta da senzatia unei masini mai mari. Suspensiile sunt relativ rigide, dar tocmai acest aspect ii confera un comportament rutier potrivit pentru o masina care este gandita in principal pentru oras, dar poate fi folosita fara impedimente in afara acestuia.

Exemplarul testat de Automarket era echipat cu un motor de 1.2 litri cu patru cilindri si patru supape pe cilindru. Acesta dezvolta 86 cai putere la 5500 rpm si accelereaza de la 0 la 100 km/h in 12.3 secunde. Cutia de viteze este etajata potrivit, dar cuplul motor insuficient la turatii joase forteaza soferul sa urce in turatii pentru a efectua o depasire – cel putin pentru motorul de 1.2 litri, deoarece cuplul motor maxim este atins la 4400 rpm. In conditiile in care manualul arata un consum de 6.9 litri la suta de kilometri, Agila 1.2 ne-a dus prin oras si autostrada, in medie, cu 8 litri/100 km.

In configuratia testata de Automarket, modelul costa aproape 13.000 euro cu TVA.  Agila era echipata cu aer conditionat, jante de aliaj, vopsea metalizata Albastru Morocco, printre altele. 

Taguri: Agila, Opel, testdrive

Comentarii (14)

  • F simpatica
    Imi place noul agila!
    1 0
  • andrei
    cam scump
    scump, consuma mult, versiunea testata e submotorizata, mic in comparatie cu pretul-desi arata mult mai bine decat vechea generatie
    1 0
  • valy gm
    Scump??
    Scump?? inseamna ca tu ai logan...sau renault simbol, calilatea se plateste domnu andrei!!
    2 0
  • Rodallega
    Da scump in varianta testata
    Da domnu valy e scump. Ai o problema cu Logan sau Renault Symbol? Zi si mie o masina mai buna la pretul Loganului?? NOUA nu SH. Revenind la Agila...e mult mai frumoasa decat vecehea generatie dar in privinta pretului il sustin pe Andrei. La aproape 13.000 de euro cu toate taxele iti poti lua Fiat Grande punto(cu motor 1.4 120 cai) sau Fiat Bravo sau chiar Honda Jazz(e mai scumpa...dar ESP airbag cortina+lateral,climatronic si mutle altele ,dar isi face banii), Mazda 2 cu echipare full si multe altele dar nu imi vin in minte. Deci ar fi bine sa comentezi atunci cand te uiti la mai multe oferte de masini. Daca te gasesti printre acei "distrusi" care au un TDI second hand si te uiti la cei din logan cu dispret pt ca ei au avut cu doar 2000-3000 mai putin decat nu vei intelege nimic din ce am spus.
    1 0
  • Circotasul Auto
    Raport pret calitate
    Cititi bine articolul.
    E facut cu SUZUKI.
    Deci va fi o politica de preturi diferite.

    Suzuki ieftin si Opel scump.

    O zi excelenta baieti
    1 0
  • URAGANU
    Alte POZE
    De ce nu ne aratati poze cu modelul pe care l-ati testat ? Modelul din POZE este un Premium.
    Va pierdeti veridicitatea pe zi ce trece cu articole d-astea.
    1 1
  • automarket chiar a testat agila sau doar a luat poze din mapa de presa(sau net) iar impresiile tot de pe net?mi se pare ciudat sa te lauzi ca ai facut drive test dar sa nu ai nicio poza.si nu e prima oara cand se intampla asta
    1 0
  • opel
    Eu unu am luat teapa cu new Corsa. Masina faina da cam atat. Fiabilitate : semering pe la cutia viteza inlocuit (curgea), frane fata schimbate ca fac ca toti draci si degeaba, usile si scaunul sofer scartaie (trebuiesc gresate la cateva luni), luneta spate inlocuita pt ca nu mai merge dezaburirea, bielete directie schimbate,revizia 650 lei la un amarat de 1.2 benzina si toate astea intr-un an si 10000 km. Consola centrala se refelecta enervant in parbriz, vibilitate stg obturata mult, izolarea fonica f. slaba, suspensie tare care pe drumurile noastre te rupe,consuma mult, plecarea de pe loc cu viteza 1 e f brussca si greu de controlat in raport cu alte masini, etc. Alti posesori au avut probleme cu farurile de ceata (crapa des), ambreiaj, etc vezi lista de probleme la http://www.clubcorsa.ro/index.php/topic,1262.0.html .
    Mie unu imi pare rau acum ca nu am luat Logan full diesel de 85 cai , aveam o calitate daca nu mai buna macar la fel da in bani mai putini. Cel care zicea mai sus ca logan e slab calitativ fata de opel ii spun acum ca eu chiar am opel si nu este adevarat. Am prieteni care au Logan si nu au avvut nici un fel de probleme cu ele in primul an cel putin.
    Deci acest Agila e sigur cam la fel de fiabil, asa ca nu da-ti banii pe aceasta masina, o sa regretati, nu mai ascultati de cei ce zic ca logan e "slaba" asa am facut si eu si acum imi pare rau.
    0 0
  • oandree
    Suzuki Splash
    Aceeaşi versiune de motorizare, cu un design mai interesant în privinţa calandrului şi a blocurilor optice, am văzut-o la Royal Motors în Piteşti cu 9400 de euro (TVA inclus)! Pentru ce să plăteşti în plus?!? Am urcat în noul Agila la Salonul Auto de la Piteşti şi nu mi-a plăcut, dar Suzuki este o bijuterie. Şi nu e deloc mică!
    Să mă ierte cei cu Logan, dar nu se compară!
    0 0
  • agula
    nu-i la fe de frumoasa si de aranjata la interior, dar la o diferenta de 2000 de euro un i10 de la hyundai SIGUR este mai fiabil, mai economic, decat agila. Loganul ramane in continuare masina de taranoi - parerea mea (asa ca mai departe nu comentez nimic fata de fiabilitate siguranta etc) Ai logan = taranoi si atat !
    0 0
  • Agila
    AI logan esti taranoi?? foarte de acord insa I10 este prea mic, iar in ce priveste Corsa d si au am una si sunt super multumit de motorasul de 1.2 , am doar 3000km insa nu am nici o problema cu ea si in plus atrage toate privirile!
    0 0
  • ptr vali in gluma
    Daca ai o maimuta pe locul din dreapta sigur atragi privirile altfel nu-mi explic ca doar e corsa nu Lambo sau mai stiu si eu. Nu am logan dar am multi prieteni care imi spun - fiabile, pana in 50, 60 sau 90 mii tot fiabile.
    Cine e taranoi - 1. sofer logan cu 50.000
    2. sofel altele cu 5000. va las sa decideti
    0 0
  • dadada
    Vad ca americanii lucreaza de zor......
    0 0
  • gigigrant
    ...?!!...
    la banii astia mai pui 1000 si iei cel mai "chel" golf 6,care e regele in clasa compacta, cu un tur de pista inaintea celorlalti !...si cu singuranta nici nu "plangi" dupa bani la revanzare !!!
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru