Automarket a testat noul VW Passat CC!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Unele teste de presa cu modelele noi intrate in gama constructorilor consacrati pe piata iti pot da batai de cap nebanuite. In sensul bun al cuvantului. De exemplu, ce poti sa povestesti intr-un test pe care il faci timp de trei zile prin Bucuresti si imprejurimi cu un Volkswagen Passat? Se cunosc aproape toate detaliile despre familia acestui model, fiecare pusti de pe strada recunoscand liniile unui Passat, fie el de generatie noua sau veche.
Si totusi, de aceasta data e altfel. Pentru ca Passat-ul despre care vorbim e altfel. A primit in coada numelui particula CC, si-a schimbat vizibil forma blocurilor optice, care acum sunt mult mai dinamice decat cele ale versiunii clasice, si a primit o linie a plafonului plonjata spre partea posterioara – un pedigree de coupe clasic. Ceva a ramas insa. Si e un element extrem de important: Passat CC vine cu toate cele patru usi la purtator pentru a convinge lumea ca, totusi, coupe-urile cu patru usi nu sunt doar o inchipuire a jurnalistilor sau a designerilor care n-au altceva de facut decat sa isi imagineze un nou segment de piata.
DE CE "CC"?
Si aici ajungem la una dintre problemele de care vorbeam anterior: primul lucru pe care il faci cand esti intr-un Passat CC este sa ii faci pe oameni sa inteleaga faptul ca "CC" nu inseamna "Coupe-Cabrio", asa cum suntem obisnuiti cu toti, ci "Confort-Coupe", o denumire inventata de germani pentru a descrie in doua cuvinte noua masina. Partea buna in toata aceasta poveste este ca romanii incep sa cunoasca industria auto indeajuns de bine incat sa constientizeze faptul ca masina pe care o au langa ei la semafor este "noul CC" sau, in cel mai rau caz, "Passat-ul nou". Esti oprit pe strada, esti intrebat de unde si pana unde ai pus mana pe noul model si esti gratulat cu afirmatii de genul "Da, frate, e misto". Pe scurt, modelul Volkswagen este facut pentru a atrage privirile si pentru a aduce un suflu nou in gama unuia dintre cele mai iubite si cumparate modele ale germanilor.
DIFERENTE DE ADN
Exista insa si alte diferente – ceva mai putin vizibile - fata de varianta berlina. Acestea incep inca de la dimensiuni, cand aflam ca Passat CC este mai lung si mai lat decat varianta clasica cu 31, respectiv 36 de milimetri. Pentru a fluidiza liniile, inaltimea a coborat insa drastic, Passat CC fiind cu 5 centimetri mai scund decat varianta sedan. Urmeaza schimbarile de look, Passat CC fiind o versiune ceva mai fluida a modelului pe care il putem admira pe strazi in acest moment.
Blocurile optice anterioare si posterioare au fost alungite pentru a se integra perfect in peisaj, spatele coboara lin dinspre montantul 3 inspre portbagaj, linia usilor spate fiind singura care dezamageste oarecum, inginerii de design Volkswagen fiind nevoiti sa "taie" usa in conditiile unui spatiu mult mai restrans decat in cazul variantei berlina. Cu toate acestea, spatiul destinat bagajelor nu a avut de suferit, fiind disponibili 535 de litri pentru incarcarea diferitelor obiecte in portbagaj.
MOTOARE
In ceea ce priveste motorizarile, Volkswagen a optat pentru doua unitati turbodiesel de 2.0 litri (140 si 170 CP) si pentru alte trei motoare pe benzina cu injectie directa (1.8 litri TSI/160 CP si 250 Nm, 2.0 litri TSI/200 CP si 280 Nm sau V6 3.6 FSI/300 CP si 350 Nm). Acesta din urma este cel mai puternic motor al gamei, accelerand de la 0 la 100 km/h in 5.6 secunde. Normal, viteza maxima este limitata electronic la 250 km/h, in virtutea intelegerii intre constructorii germani.
DESPRE 1.8 TSI
Noi am testat versiunea pe benzina de 1.8 litri echipata perfect pentru ca cel de la volan sa se simta ca intr-o masina care il respecta. Desi suntem o tara de maniaci in ceea ce priveste versiunile TDI, motorul de 2.0 litri fiind intalnit in aproape toate intersectiile patriei, "benzina" de 1.8 litri trebuie luata cu adevarat in seama atunci cand se ajunge la optiuni de cumparare. Avantajele imediate ale TSI-ului de 1.8 litri si 160 de cai sunt silentiozitatea unitatii, pretul sensibil mai scazut decat cel al motoarelor diesel (versiunea testata porneste de la 26.000 de euro in Romania) si, mai ales, nivelul de pret la care a ajuns motorina la statiile de alimentare. Si inca ceva, un element care tine de senzorial si care este adeseori trecut cu vederea atunci cand in calcul intra elemente mult prea materiale: benzina se simte si se aude altfel. Iar daca cei 160 de cai de sub capota vi se vor parea prea anemici, lucru putin probabil daca aveti de gand sa plimbati cu masina inca maximum doua persoane, aveti la dispozitie o gama intreaga de motoare super-potente, care culmineaza cu un V6 de 300 de cai demn de o limuzina de lux: Control adaptiv al sasiului, tractiune integrala 4Motion, DSG cu sase trepte.
CONSUM ASTEPTAT
Tot secretul in pregatirea psihica e sa va asteptati la un consum relativ ridicat, demn de un coupe. In cazul modelului testat de noi, consumul urban s-a ridicat la 13.7 litri/100 de kilometri, in timp ce in afara a scazut, dar nu mai jos de 8 litri. Limitele sunt normale, insa nu e cazul sa va asteptati la economie, pentru ca CC-ul va invita la pedala.
CONFORT CAT CUPRINDE
Unul dintre punctele forte ale noului Passat CC este reprezentat de suspensiile destul de sportive incat sa iti ofere senzatia de sportivitate, dar indeajuns de moi incat trecerea peste liniile de tramvai idioate din Bucuresti sa nu te transforme intr-un off-roader de ocazie. Elementul de confort nu intarzie sa apara nici la interior, unde bancheta din spate transformata in doua locuri nu da semne ca ar putea deranja in vreun fel ocupantii. Mai mult, spatiul pentru picioare este mai mare decat in Mercedes CLS, primul exponat adevarat al coupe-urilor cu patru usi si mdoelul care a deschis practic acest segment de piata. E adevarat, conceptul de coupe implica o vizibilitate posterioara limitata. Din nou un element normal, corectat insa de Volkswagen prin sistemul Park Assist Vision, care intra in functiune automat atunci cand este angajat marsarierul. Acest pachet vine optional in versiunile superioare, dar noi l-am avut si a fost util. La fel cum este touchscreen-ul de pe consola centrala care stocheaza toate comenzile importante ale masinii sau tastatura de telefon ascunsa dupa un panou in bord care devina disponibila la nevoie. Depinde numai de voi sa evaluati utilitatea acesteia in conditiile in care sistemul bluetooth are nevoie de telefonul celui care il utilizeaza.
Una peste alta, Passat CC este un model placut, care iti ridica imaginea si respectul pe care cei din jur ti-l ofera in trafic. A treia varianta de caroserie sosita in gama Passat devine, astfel, un "must" pentru cei care isi doresc sa iasa, pe cat posibil, din linia clasica a detinatorilor de VW. Asta daca nu isi aleg 2.0 TDI.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Volkswagen in Romania
-
Volkswagen Amarok facelift Preţ: 36.246 - 53.725 €
-
Volkswagen Arteon Preţ: 34.824 - 45.048 €
-
Volkswagen Beetle Preţ: 16.194 - 26.266 €
-
Volkswagen Beetle Convertible Preţ: 24.378 - 27.793 €
-
Volkswagen Caddy Preţ: 15.260 - 28.927 €
-
Volkswagen e-Golf facelift Preţ: 37.471 €
-
Volkswagen e-Up Preţ: 25.837 €
-
Volkswagen Golf 7 facelift Preţ: 15.844 - 38.873 €
-
Volkswagen Golf 8 Preţ: n/a €
-
Volkswagen Golf Alltrack facelift Preţ: 26.056 - 28.774 €
-
Volkswagen Golf Sportsvan (2014-prezent) Preţ: 16.874 - 26.929 €
-
Volkswagen Golf Variant facelift Preţ: 16.539 - 25.105 €
-
Volkswagen Passat (2014-prezent) Preţ: 21.307 - 40.583 €
-
Volkswagen Passat Alltrack (2014-prezent) Preţ: 34.236 - 42.901 €
-
Volkswagen Passat Variant (2014-prezent) Preţ: 23.361 - 41.838 €
-
Volkswagen Polo Preţ: n/a - 21.109 €
-
Volkswagen T-Roc Preţ: 16.944 - 29.863 €
-
Volkswagen T5 Multivan (2009-2016) Preţ: 30.390 - 55.228 €
-
Volkswagen Tiguan Preţ: 21.205 - 36.873 €
-
Volkswagen Tiguan Allspace Preţ: 26.067 - 40.655 €
-
Volkswagen Touareg Preţ: 49.111 - 60.040 €
-
Volkswagen Touran (2015-prezent) Preţ: 20.440 - 31.404 €
-
Volkswagen Up facelift Preţ: n/a - 12.252 €
Ultimele stiri din new_drivetest
-
Hyundai Veracruz isi propune sa se bata cu mai-marii segmentului SUV-urilor cu gabarit ridicat. Veste buna este ca modelul coreean reuseste sa intre in lupta. Ramane de vazut cate runde castiga. (04.12)
-
Islanda este o tara a contrastelor. Volkswagen Golf este un model ale carui generatii difera in extrem de putine privinte. Este si cazul celei de-a sasea generatii. (22.11)
-
Noul Renault Megane reuseste sa intre in segmentul compact cu un avantaj care pana nu demult parea imposibil pentru Renault: designul. Razboiul cu Golf si Focus se ascute. (19.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
Si ce va mira consumul
Este un motor turbo caruia ii trebuie combustibil mai mult decat unui aspirat normal
iar in oras, la mers frumos, 8-9-10. dar nu sare de 12
motor 2.0 - 156 CP
2.4 - 201 CP ...consum 11.9 :)))))
honda rullz :)))
1. Motorul este muuuult mai lent (condus modelul precedent de 150 de CP)
2. Motorul consuma mai mult deoarece este mai mare (20000 cmc) si are puterea maxima la peste 6000 rpm.
Passat CC este o masina foarte reusita din toate punctele de vedere (tehnic si estetic) dupa parerea mea.
Imi asum numai pozele 1-9, asta e una, iar a doua tine de modul in care omiti sa observi continutul si te axezi doar pe cadratura. Este un articol auto nu concurs foto, important e ca ai vazut CC-ul... now enjoy it!
Toate bune!
Pt. cel care m-a plagiat (ClaudiuDC): i-auzi la el..."se vede ca esti un semidoct, tocmai ca este TFSI ar trebui sa consume mult.Motorul de pe VW 2.0 TFSI consuma 15-16". Ai habar acolo in materia cenusie cam ce inseamna acest FSI?! Iti raspund eu...sigur NU. Ii fi crezand ca e neam cu ABS-u'. Ca ce mama dreq, tot 3 litere are si asta. Pune mana si citeste "Einsteine".
Auzi-l p-alalalt (iuli): "bai rapandulelor... ce vi se pare asa de anormal consum 13.7 cand un logan de 1.4 consuma 10 in oras????" Tu ce mama zmeilor te dai?! Cu bicicleta lu' bunu'? Cum poti face o astfel de comparatie? Bah, voi si cititi ce scrieti? Stati ca n-am terminat.
@Passat CC...i-auzi aici remarca de tractorist comunal: "13.7 litri la suta de km este un consum absoult normal pentru un motor supraalimentat de 1.8 in oras". Mai, voi aveti nevoie de control oftalmologic. Ce dreq, vedeti numa' T-ul de dupa cilindree, FSI-ul il lasati sa se duca pe apa sambetei. Loganisti si biciclisti ce sunteti.
@mkedge - ascultati-l pe el, stie ce vorbeste.
si mai ales prostie...
nu va mai injurati degeaba.sa va zic un paradox:
aia cu passat cc au cu ce si nu intra in polemica,
iar aia care n-au,n-au dar se scuipa unul pe altul.
Masina arata mare ( de NEAM PROST ) ceea ce o va face sa aiba un mare succes la citi indivizi sunt in Romania in aceasta categorie.
( ca sa nu fiu incriminat ca loganist sau biciclist conduc un Cadillac ... )
dar .. dak as fi sa imi iau un passat(nu un CC k asta e altceva) as trage o fuga pana la dealeru mazda, noua mazda 6 e bestiala;)
Astea nu sunt masini pentru cei care merg toata ziua cu loganu
eu nu as da bani pe asa ceva.....ca sa nu mai vb de bmw, performanta si consumul motoarelor diesel.
e VW....si cam atat.
Nu stiu de ca va plac atata VW??? Lucrez in piese auto (de multi ani) si daca n-ar fi VW multe service-uri si-ar inchide portile...Sunt slabe, nu sunt fiabile, pica o gramada de piese, piesele sunt super scumpe (saracii proprietari se prind de cap)...chiar nu inteleg...ce ma distreaza este ca Passat-urile second sunt foarte scumpe...mai pui 1.000-1.500 de euro si iti iei BMW sau Mercedes, care nu se compara.
Ciudati oamenii...dar no...fiecare dupa cum crede.
Altminteri, nu stiu cine si-ar mai lua passat dupa ce ar citi asta:
http://forum.softpedia.com/index.php?showtopic=166926
Sunt un utilizator de VW intens. Nu detin una dar avem la firma. Am inceput cu Passat 2.0 TDI. Este racheta , dar si consumul de ulei pe masura cind tii talpa la podea. Probabil este un "bug" din fabricatie pe care ei nu il recunosc- Spun ca asa trebuie. Avem si 3 Logan-uri diesel care nu consuma un gram. Apoi pe la 60-70000 incepe sa se prajeasca cite un injector. Coincidenta este cam mare, deoarece s-a intimplat la 2 masini una de firma si alta particulara. Un al 2-lea bug?
La stilpii fata captuseala iese de sub cheder( prea scurta si nu se mentine in pozitia din fabrica). Un al treilea bug?. Dupa 70000 incepe sa se slabeasca ornamente ,ceva de prin bord si se aud citeva zornaieli.credeti ca sunt normale?
De foarte curind am marit parcul cu un Touran si un Golf break. Motoare de 1,9 . Foarte lente in comparatie cu cu cel de Passat. Dar gurile rele spun ca ar fi cele mai fiabile fabricate de cei de la VW. Sunt curios la consumul de ulei cum vor sta.Personal imi plac masinile germane pentru numarul mare de stele la testul de coliziune. Mazda are cam o stea mai putin chiar daca este mai frumoasa. Ref la Honda. Astea da masini. Si se pare ca sunt pe locul 2 dupa Toyota la fiabilitate( eu am fost in fabrica din Japonia si am vazut pe viu ce insemna sistem de management al calitatii).Pacat ca cei de la Toyota nu le au cu designul. De la Celica incoace nu au mai aratat nimic.
Ca sa finalizez . LA pretul pe care il are un Passat este foarte bun. Nu mai cautati noduri in papura degeaba.CC este super. La mine in oras este deja una si se pare ca o detine un buticar.Pacat.
@ ala cu "vai de capu vostru cu mazda si cu honda :)))....bah voi nu atzi vazut ce kkt de interioare au :))... nu se compara cu CC-ul :-W :|"
1) Prietene retardat, o masina nu inseamna doar interior. Ca interior are si casa dar nu ies cu ea la plimbare prin oras.
2) CC are acelasi nivel de calitate la interior ca Golf sau Passat (adica tot plastic ieftin vopsit) Sa vorbiti de interior cand apare lemnul sau pielea in ecuatie, pana atunci sport la lustruit plasticul.
3) Parerea mea ca Honda are interioare peste VW ca si calitate, de gusturi nu discut ca voi oricum nu aveti\
4) "daca n-ar fi VW multe service-uri si-ar inchide portile" Amin!
VW e mai degraba calitate mexicana avand in vedere cate piese produc acolo. Multe din japoneze sunt fabricate chiar la ele acasa.
Dar ce sa le explici la niste muppetsi care isi cumpara masina pentru pisi?
5) La capitolul fabilitate CC intra pe lista Hall of Fame alaturi de Polo, Touareg si Beetle