Automarket a testat noul Logan facelift
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
"Aceeasi Marie cu alta palarie". Aceasta este sintagma care descrie cel mai bine noul Logan facelift, prezentat cu surle si trambite in urma cu fix doua saptamani. Berlina romaneasca a primit un look nou atat la interior cat si la exterior, insa motorizarile au ramas aceleasi, multumitoare sau dimpotriva slabe.
Cum poate fi caracterizat pana acum Logan? Un model controversat, care s-a vandut insa in 514.614 exemplare (varianta sedan / cifra calculata pana la 11 iunie 2008) de la lansarea mondiala din 2004.
La patru ani de la debutul oficial, Dacia a decis reimprospatarea designului berlinei pentru a reusi sa pastreze titlul de "Cel mai vandut model in Romania", obtinut din 2005 si pana in prezent.
Primul lucru pe care il observi la noul Logan este modificarea subtila a designului exterior si a celui interior, singurele elemente notabile de altfel. Ne vom lega asadar mai mult de partile de suprafata fara a intra prea mult in profunzimea modelului romanesc, despre ale carui motorizari se stiu deja foarte multe.
Design exterior bine inchegat
Dacia incepe sa isi orienteze strategia de piata si catre persoanele care apreciaza si designul unui model, nu doar pretul sau foarte mic. De aceea designerii romani au cautat sa aduca un aer proaspat, un design mai bine inchegat si linii mai fluide, drept pentru care au lucrat foarte mult la detalii.
In partea frontala Logan berlina a suferit numeroase schimbari care ii dau o oarecare prestanta si un look mai bine lucrat. Acest lucru se simte de cum iesi pe strada, publicul fiind impresionat la prima vedere. Desi se creeaza inca o confuzie generala in randul populatiei, multi dintre privitori confundand tuningul ieftin cu facelift-ul de serie.
Logan-istii, adica posesorii de Logan, sunt insa familiarizati cu aerul nou in interiorul gamei si privesc cu interes noua masina. Daca te gandesti ca poate jumatate din masinile care exista in trafic, in Romania, sunt Logan-uri atunci iti dai seama ca ai un public destul de numeros care te va urmari cu atentie... cel putin in primele luni de la lansare.
Grila noua si logo-ul prezentat in premiera mondiala la Geneva sunt primele detalii care te trag de maneca subtil si iti spun ca ai de-a face cu noua berlina. Bandoul cromat de la baza grilei este de asemenea o noutate care vine sa aduca o nota de stil.
Desi greu de observat, structura compacta a blocurilor optice fata, care inglobeaza acum si semnalizatorul si farul, contribuie si ea la crearea unei noi linii frontale. Spoilerul fata a fost redesenat, lucru care a dus la o crestere in dimensiuni a modelului cu aproximativ 4 cm. Designerii nu au uitat nici proiectoarele, care au primit o noua incadratura tocmai pentru a sublinia schimbarile.
Dupa ce ne dezlipim ochii de pe aspectul frontal parcurgem usor linia caroseriei care a ramas neschimbata, doar oglinzile retrovizoare mai mari, imprumutate de la MCV, reusind sa atraga putin atentia. Pana la partea posterioara insa nu mai avem de a face cu nimic nou.
Privita din spate, berlina arata altfel, mult mai bine se pare. Toate acestea multumita eleronului inglobat in usa portbagajului si a blocurilor optice redesenate. Volumul portbagajului ramane acelasi, de 510 litri, un record in clasa sa.
Asemeni partii frontale, si bara spate este vopsita in culoarea caroseriei, Dacia revizuind insa locul de pozitionare al numarului de inmatriculare si adaugand doi catadioptri meniti sa imbunatateasca observarea vehicului pe timp de noapte. Aceeasi bagheta cromata se intalneste si in partea inferioara a usii portbagajului, de aceasta data insa doar la versiunile superioare.
Ansamblul modificarilor exterioare este completat de trei noi tipuri de jante din aliaj si capace de roti precum si de patru culori noi metalizate, cerute se pare de clienti in decursul celor patru ani de comercializare ai actualei generatii.
Designerii Dacia au gandit destul de bine noile modificari, cel putin asa reiese din "studiul" neavizat realizat de noi pe parcursul test-drive-ului. "Aceeasi Marie cu alta palarie" place publicului roman pentru ca vine cu forme noi, mai bine lucrate.
Ramane insa de vazut cat timp va trece pana cand noul Logan facelift va deveni dintr-o aparitie insolita aceeasi masina romaneasca banala, dupa care nimeni nu intoarce capul. Din moment ce productia vechii versiuni a fost deja stopata nu ne ramane decat sa credem ca faceliftul nu va mai impresiona mult timp.
Interior cu aer de Sandero
Sa urcam insa si in masina pentru a vedea ce au adus nou francezii si romanii pentru vechea berlina atat de monotona si neergonomica. Sincer nu ne-am asteptat ca retusurile aduse faceliftului sa fie atat de numeroase si de bine gandite. Strigam in cor "Bravo Dacia" pentru ca ati incercat sa ne scapati de monotonia plansei de bord de care ne saturasem de patru ani incoace.
Habitaclul este mult mai bine finisat si animat de cele doua tonuri de culoare ale plasticului folosit pentru plansa de bord. Tot in categoria elemente care invioreaza atmosfera se numara si cele trei tipuri noi de tapiserii cu trei armonii din textil regasite si la nivelul portierelor.
Fiindca tot am ajuns in zona de acces in habitaclu merita sa vorbim de senzatia placuta pe care o creeaza manerele ergonomice si baghetele decorative folosite la nivelul portierelor. Obisnuit cu designul idiot al manerului vechii generatii am simtit ca ceva nu e in regula, in sens pozitiv, atunci cand am incercat deschiderea sau inchiderea usii din interior.
Aspectul placut al materialelor folosite la interior se resimte si la plansa de bord din polipropilena cu structura de tip fagure care contrasteaza cu tonul inchis preluat de la vechea generatie. Ne-am fi dorit ca insertiile de tip fagure sa fie mai moi la atingere dar ne multumim deocamdata si atat.
Cercurile folosite ca ornamente pentru gurile de ventilatie, care imita elementele cromate, contribuie de asemenea la modificarea aspectului plansei. Lizibilitatea instrumentelor de bord este sporita de cadranele pe fond alb al caror design a fost regandit.
Noutatile in materie de confort interior si practicabilitate sunt usor observabile si sunt categoric o bila alba care dovedeste ca Dacia a inceput sa se maturizeze. Volanul cu reglare pe verticala, noul dispozitiv de ajustare a scaunului soferului precum si tetiera centrala a banchetei din spate in forma de virgula sunt elementele pozitive pregatite de Dacia.
Marea surpriza insa nu sunt aceste mici detalii. Marea surpriza se regaseste sub oglinda retrovizoare. Daca am fi facut probabil un sondaj printre jurnalisti si public, acest element ar fi fost probabil ultimul la care ne-am fi gandit. Este vorba de un banal suport de ochelari. Da, un suport de ochelari pe noul Logan berlina. Nu stim cat de util este pentru unii dar va putem garanta ca am vazut modele de traditie care nu beneficiaza de acest accesoriu banal.
Ne revenim insa repede pentru a observa o "buba" pe care inginerii Dacia nu s-au gandit sa o vindece. Este vorba de pozitionarea comenzii de reglare electrica a oglinzilor retrovizoare sub levierul franei de mana. Acelasi lucru s-a intamplat si cu geamurile electrice a caror deschidere a ramas tot pe plansa de bord, sub radio CD.
E drept ca butoanele acestora alaturi de celelalte au fost rotunjite, insa am fi preferat aceeasi forma banala dar repozitionata pe manrele portierelor. Comenzile pentru deschiderea electrica a geamurilor electrice spate se afla, la fel ca la Sandero, intre cele doua scaune ale pasagerilor din fata, o pozitie de asemenea nu foarte practica.
O bila neagra vom acorda si pentru instalatia de climatizare, pozitionata prea jos, la care accesul este ingreunat si de orientarea gresita a plansei de bord. Accesul nu este insa principalul defect al instalatii de climatizare, care a ramas tot manuala si la fel de zgomotoasa la trepte inalte de ventilatie.
Oficialii Dacia au cautat sa raspunda la aceasta problema. Intrebati de ce nu se remediaza zgomotul deranjant al aerului conditionat, reprezentantii brandului romanesc au raspuns ca daca s-ar fi incercat atenuarea raspunsului fonic al instalatiei de climatizare s-ar fi folosit o serie de echipamente si materiale care ar fi ingreunat cu mult masina.
Acest lucru ar fi dus fara indoiala la cresterea consumului de carburant si la nevoia instalarii unor motoare mai mari.
Siguranta
In materie de siguranta, Dacia Logan facelift vine cu noi elemente menite sa sporeasca siguranta activa si pasiva. Centurile pretensionate, plansa de bord care diminueaza consecintele unui impact asupra genunchilor, airbagurile frontale si laterale pentru sofer si pasager (disponibile in functie de versiune) precum si sistemul ABS Bosch de ultima generatie ajutat de EBV si AFU (asistare la franarea de urgenta, introdusa in premiera pe Sandero) sunt elementele care va vor face calatoria mai sigura.
Aceleasi motoare, nimic spectaculos
Sa trecem insa si la motorizari, adica la ceea ce nu s-a schimbat in cazul noului Logan facelift. Berlina preia aceleasi motoare pe benzina de 1.4 litri, 1.6 litri si 1.6 litri 16 valve dar si unitatea diesel de 1.5 litri cu doua versiuni de putere, una de 70 si una de 85 cai putere.
Automarket a avut ocazia de a testa astazi din nou motorul de 1.5 litri si 85 de cai si varful de gama 1.6 litri 16 valve de 105 cai putere. Daca sunteti fanul unitatilor diesel atunci propulsorul care ascunde cel mai mare numar de cai sub capota va va impresiona cu siguranta prin capacitatea cuplului si forta cu care trage. Nu acest lucru il putem spune si despre versiunea pe benzina de 105 cai, care nu se simte atat de vioaie pe cat s-ar parea.
In cazul ambelor versiuni, berlina este foarte usor de condus, ambreiajul moale care cupleaza destul de sus usurand viata la volan tuturor soferilor indiferent de experienta, varsta sau sex. Si cutia de viteze in cinci trepte este destul de precisa insa cursa prea lunga nu va fi cu siguranta pe placul multora.
Referitor la transmisie, in cadrul unei conferinte de presa desfasurata la sfarsitul test-drive-ului, Jaques Daniel, director comercial Dacia, a recunoscut ca in masura in care publicul o va cere, Logan va veni echipat si cu o cutie automata.
Raspunsul acceleratiei este, cum era si normal, mai prompt in cazul versiunii pe benzina insa diesel-ul se bucura de un cuplu motor mult mai mare pe o plaja de turatii net superioara motorului pe benzina.
Consumul celor doua versiuni este de asemenea un "mar al discordiei" unitatea diesel inghitind doar 6.6 litri la 100 de km, cu instalatie de climatizare pornita. In antiteza, "benzinarul" ajunge sa inregistreze in conditii mixte de trafic, urban si extraurban, o valoare a consumului de 8.7 litri, de asemenea cu aerul conditionat pornit.
Stabilitatea nu este un domeniu in care Logan berlina a excelat sau exceleaza, drumurile sinuoase care duc spre Vulcanii Noroiosi, locatia aleasa de reprezentantii Dacia pentru desfasurarea test-drive-ului, constituind o provocare destul de mare pentru modelul romanesc. Garda mare la sol si suspensiile nu foarte ferme si-au spus cuvantul. Nu ne putem insa plange de disconfortul resimtit la interior, drept dovada ca suspensiile si-au facut bine datoria macar la acest capitol.
Pretul ramane acelasi
Preturile de pornire ale noului Logan facelift raman aceleasi cu cele ale vechii versiuni, berlina putand fi cumparata cu doar 6400 de euro. Versiunea de top poate ajunge insa pana la 10.700 de euro.
Fie ca va place sau nu, Logan s-a schimbat si se pare ca in bine. Aspectul exterior mai bine lucrat si interiorul care impresioneaz prin saltul urias fata de vechea generatie sunt atuu-rile unei masini care se vrea in primul rand un automobil low-cost orientat catre marea majoritate a publicului roman.
Daca vrem sa fim cinstiti putem spune ca Logan s-ar fi vandut poate la fel de bine si fara facelift, multumita pretului foarte scazut. Faptul ca Dacia a decis sa se comporte ca un constructor matur si sa gandeasca un facelift doar pentru a oferi publicului ceva nou dovedeste ca producatorul roman incepe sa isi contureze o identitate.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Dacia in Romania
-
Dacia Dokker Preţ: 9.250 - 14.400 €
-
Dacia Dokker Stepway facelift Preţ: 12.300 - 14.200 €
-
Dacia Dokker Van facelift Preţ: 9.280 - 11.880 €
-
Dacia Duster Preţ: n/a - 18.950 €
-
Dacia Lodgy Preţ: 9.500 - 15.450 €
-
Dacia Lodgy Stepway facelift Preţ: 12.900 - 15.350 €
-
Dacia Logan facelift Preţ: 6.950 - 12.650 €
-
Dacia Logan MCV facelift Preţ: 7.900 - 13.650 €
-
Dacia Logan MCV Stepway Preţ: 12.090 - 13.990 €
-
Dacia Sandero facelift Preţ: 7.150 - 13.300 €
-
Dacia Sandero Stepway 2020 Preţ: n/a €
-
Dacia Sandero Stepway facelift Preţ: 11.200 - 13.600 €
Ultimele stiri din new_drivetest
-
Hyundai Veracruz isi propune sa se bata cu mai-marii segmentului SUV-urilor cu gabarit ridicat. Veste buna este ca modelul coreean reuseste sa intre in lupta. Ramane de vazut cate runde castiga. (04.12)
-
Islanda este o tara a contrastelor. Volkswagen Golf este un model ale carui generatii difera in extrem de putine privinte. Este si cazul celei de-a sasea generatii. (22.11)
-
Noul Renault Megane reuseste sa intre in segmentul compact cu un avantaj care pana nu demult parea imposibil pentru Renault: designul. Razboiul cu Golf si Focus se ascute. (19.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Pe o alta nota: Vedeti ce faceti, poate aflati niste detalii despre Logan Sport ;)
Masina asta e mai mult decat un simbol pentru tara noastra. Noroc de sandero, ca mai schimba liniile, macar la ext.
Nu zic mai multe.
cat despre vai cat de naspa si de cacat e, ma abtin, mereu o sa fie care o sa comenteze
un logan mai dragutzel, dar 95% e aceeasi masina, sunt curios daca sunt scaunele de pe sandero.
inca o chestie, am mers cu un sandero. sa incercati sa apasati, fara forta, pe plasticul de acopera airbag-ul de la pasager. numai bine
un articol demn de luat in seama, foarte obiectiv!
va citesc de mult articolele si pot sa spun ca odata cu Loganul v-ati maturizat si voi foarte mult in review-urile pe care le faceti. (va rog nu mi-o luati in nume de rau, kiar apreciez caracterizarea pe care ati facut-o aici Logan-ului facelift).
;)
...asta asa...de incalzire...vai de capu' vostru de agramati...
Review-ul este slabut, pozele foarte slabe ca de obicei (nu am vazut nici un cadru cu masina fata/spate/profil dintr-o pozitie corecta) si mai mult decat atat, am observat ca ati avut 3 culori disponibile la test, astfel incat era bine daca vedem cate un set de poze cu fiecare culoare in parte.
In rest, numai de bine...
Pentru dl. "yoyo": la Kia (VW, Opel, whatever) dvs. ati apasat cu destu' pe plastiucul cu pricina?
Cit despre Logan, o masina onesta, fara concurenta la ce ofera. Sper sa mentina pretul jos, fiindca altfel e greu. La citi manelisti sint in Romania, niciodata nu o sa placa lor, fiindca se cheama Dacia si nu Armani, Versace sau Nike.
O problema mai mare mi se pare (din ce am auzit, fiindca nu posed Logan) costul mare al intretinerii si pieselor.
In concluzie, nu este o masina creata doar uitandu-se la desenul masinilor nemtesti, este doar vechea linie restilizata.
Mi se pare ca arata chiar bine in comparatie cu ceea ce vedeai la un logan pana acum.
intradevar este un plastic un pic mai moale, ceea ce este un lucru bun. nu criticam materialul sau dacia, criticam pe cel de a montat asa ceva.
datorita cresterii productiei la dacia, calitatea va avea de suferit. dacia nu e o masina urata proasta si asa mai departe, e lucrata de cate un roman care uita sa stranga cate ceva pe ici pe colo.
am lucrat si in service dacia, si renault, si din pacate acum lucrez tot pentru renault-dacia.
Sper ca nu v-am deranjat prea tare.
Multumesc.
PROBLEMA cea MARE e ca Vulcanii Noroiosi sunt PROTEJATI!!! CUM ESTE POSIBIL SA INTRATI ACOLO PT FOTO SHOOT? ATAT VREAU SA STIU CINE A DAT ACCEPTUL SA INTRATI CU MASINILE? EU MA GANDESC CA PE VIITOR SA INCERCAM SI CELELALTE REZERVATII... CA SI ASA ROMANIA ASTA NU MAI ESTE O TARA CU LEGI... :(
Loganul e mai crescut si daca ne gandim la momentul introducerii acestui facelift, atunci el corespunde clar cu faceliftul pentru orice model strain. Facelift acum, model nou peste doi sau trei ani.
Atentie! Locatia aleasa a fost super, dar nici eu nu cred ca aveati ce cauta sa va dati cu masina pe locul unui monument natural. Nu stiu cine v-a lasat, dar Dacia ar trebui trasa la raspundere.
Numai bine!
-
Cat despre rahatul asta de masina puteti sa-i dati drumul in prapastie, a fost este si va ramane o conserva pentru snobi prosti.
uitati-va la poze, si o sa vedeti acolo mai multe loganuri, de mai multe culori (pt tipul dinainte, care s-a sezizat din oficiu indignat fiind ca nu s-au prezentat mai multe versiuni de culori)...ei, si deci fiti siguri ca asta a fost o manevra de marketing de la dacia, care a invitat acolo mai multe reviste/situri, etc...deci IMBECILII SUNT CEI DE LA DACIA SI CEI CARE LE-AU DAR APROBARE SA ORGANIZEZE EVENIMENTUL ACOLO, NU AUTOMARKET...ei doar s-au dus...
asta e masina ?
e cutie cu roti !e ieftina ? la ce salarii avem nu prea cred
Imi pare rau ca de fiecare data vad aceleasi comentarii stupide si fara rost. Dragi domni , daca nu puteti spune decat baliverne , aberatii si tot felul de ineptii care nu au nici o legatura cu subiectul va rog invatati sa nu mai comentati aiurea. Credeti-ma , e spre binele vostru.
Acum daca nu deranjez va spun parerea mea despre subiect , facelift-ul este binevenit , cu exceptia catorva detalii de interior. Cel mai mult la interior ma deranjeaza ca nimeni nu vede ca ornamentele de la aerisiri vopsite in imitatie de chrom sunt kitch , orice imitatie in general este kitch. Prefer banalul plastic decat imitatie de piele sau altceva.
Sunt posesorul unui Logan 1,4 Laureat cu 54.000 de km efectuati. Nici o problema majora , doar revizii , trei revizii , cate una la 15.000 de km , care nu au costat mai mult de 1.500 ron cu siguranta. Masina care de altfel a mesr 80% prin bucuresti.
Cum bine spunea cineva mai sus , nu mai criticati un lucru aiurea , daca aveti alta marca mult mai bine cotata ma bucur pentru voi si va doresc tot binele , sincer si eu mi-as dori o Skoda Octavia , dar daca in viata ati sacrificat lucruri care sunt mai importante pentru a avea acces la acea marca mai bine cotata doar pentru a arata si a da bine , sau mai rau pentru a epata , sincer imi este mila de voi.
Toate cele bune.
E masina perfecta pentru clasa ei si lumea o foloseste ca atare. Adica, cum mai zicea cineva, iti ofera maximum de optiuni in banii aia, pentru o masina noua. Si aer, chit ca face ca tractorul (eu am Fiat GP si aerul face tot ca tractorul la viteze mari), si frane (are ABS si alte dracii), si nici nu se strica asa des cum am auzit de la multa lume si - foarte important - a ramas o masina usor de customizat si intretinut.
Am un amic care nu cred ca a platit pe o piesa mai mult de 200 lei si a avut nevoie sa le schimbe slava domnului (geam spart, chestii rupte etc). Nu e taran cocalar si totusi si-a montat pe ea o groaza de chestii care mie mi se par utile (ex parbriz tratat sa nu te omoare soarele, numai stiu cum se numeste exact... ionizat parca). Ideea e ca a putut cu bani putini si o are de cativa ani buni. De fapt, asta e si problema ca a prins seria care consuma mult.
Loganul nu e la fel de bun ca Smart ForTwo la strecturat prin urbe si nici la fel de agil ca un Quashquai printre borduri si in niciun caz rapid precum un A4, dar e o masina care indeplineste cu succes functiile sale naturale.
Loganul e un hibrid intre o masina ieftina, un SUV si un Megane si cel mai important, a luat fiinta chiar in locul in care asa ceva se cauta cel mai mult.
Faceliftul mai salveaza din imaginea ieftina a loganului. Si asta este bine, chiar daca nu este original designul.
Va sugerez sa cititi cu atentie si sa observati cei 4 cm in plus la lungimea masinii care se regasesc interal in forma "ascutita" pe centru si rotunjita pe margini a spoilerului frontal. Treaba asta ajuta enorm la aerodinamica (dealtfel caramida) a Loganului. Si efortul merita salutat.
De fapt asta e valabil pentru toate modificarile aduse masinii.
Personal nu sunt client pentru Logan pentru ca imi permit masini mai scumpe dar am condus Logan inchiriat in momente cand acestea (Laguna si 156) erau in service. Nu se compara evident cu acestea dar este perfect adaptat Romaniei cu drumurile de c*c*t si veniturile "emergente".
Nu zambesti cand il conduci dar nici nu plangi cand dai in gropi.
Nu iti zambeste vreo parasuta cand treci dar nici nu te costa 20 de milioane bucsaraia pe fata.
Nu are motoare peformante dar nici nu prea dai prin service cu ele, chiar si post-garantie.
Una peste alta, faceliftul aduce argumente in plus unei propuneri corecte facute publicului de catre Dacia.
apropo, decat sa-mi iau un Renaut sau Toyota facuta in Turcia mai bine imi un Logan de Romania.
Este foarte bun faceliftul. Nu era nevoie de el ca mai mergea modell vechi in continuare.
Este o masina pentru oamenii care nu vor sa moara de foame ca sa aiba masina de fitze ci vor sa aiba o masina ca sa scape de genul ala de oameni care fac orice pt fitze si pana stang destui bani ca sa dea 15.000 eur pe o coreana, merg cu metroul si asculta manele la difuzorul telefonului lor, evident tot de fitze.
Iar in privinta parerilor ironice despre Logan asta e, e urata dar pt romani de rand e perfecta. Ce preferati o Dacie de 20-30 ani sau un Logan?
dupa poti spune k o duci direct la fier vechi
asa am patit eu.........
la 117000 a cazut motul (1,5 DCi) si nu s-a ales nici praful de el.....DE UNICA FOLOSINTA
nici nu s-a putut repara (costa f mult pisele luate individual) si nici alt motor nu am gasit sa-i cumpar la second hand
apropo vedeti ca astia de la DACIA schimba anul si motorul la LOGAn
sa nu va asteptati sa gasiti acelasi motor (in 2 ani diferi) indiferent de motorizare si chiar dak si-a pastrat puterea si caracteristicile
asa ca luati aminte la povestea lui STAN PATITUL
oricum in viata mea nu mai iau de la ei.....
Ce pot spune...raport calitate pret SUPER !!
Si am avut vreo 3. De fapt una mai am si acu'. Un BMW 530 din 2005. Nu as fi cumparat un Logan.... Pana si-a luat tata unul. Dupa ce l-am condus mi-am schimbat parerea. am fost si la un drum mai lung. Daca treci de la peste 200 de cai la 75... ai o dezamagire la drum intins. dar in oras e super ok.
Intre timp am condus si un de 85 decai diesel si surpriza, a fost multumitor. Si dupa ce a aparut cu ultimele modificari, chiar mi-a placut
Asa ca am decis sa cumpar unul pt utilizare zilnica, ca m-am saturat sa sparg jante de 18' pe drumurile din Romania. BMW-ul o sa-l tin pt drumuri in afara si numai cand e necesar in tara.
In concluzie, consider ca e normal ca fiecare sa vada si sa exprime atat cat cunoste. Din punctul meu de vedere raportul calitate - pret este super ok si sper sa nu fiu dezamagit. Asa ca nu are rost sa comparam masinile decat cele din clasa lor. ori in clasa ei, loganul ofera cel mai mult la acel pret. uitativa ce masina gasiti cu motorizare diesel la acelasi pret....