Automarket a testat noul Honda Accord
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
O sa incepem testul de astazi cu o scurta lectie de istorie, utila pentru cei care nu sunt familiarizati cu modelul testat de noi in aceasta saptamana. Inca de la inceput este bine de stiut ca japonezii au fost priviti ca niste outsideri in lumea auto, suprematia germana fiind pe atunci necontestata de nimeni. Mentalitatea aceasta a fost repede schimbata de constructorii asiatici care au aratat lumii ca pot crea masini frumoase, masini puternice dar mai ales masini fiabile.
Despre Honda Accord s-ar putea scrie pagini intregi, pentru ca distinctiile primite de modelul japonez sunt extrem de numeroase. E bine de stiut ca modelul a luat nastere in 1976 si de atunci pana in prezent a pastrat acelasi nume, care, potrivit Honda, semnifica "dorinta japonezilor pentru un acord, o armonie intre oameni, societate si automobile". Reteta succesului se pare ca a functionat la Honda, Accord-ul fiind cea mai vanduta masina japoneza timp de 20 de ani in Statele Unite.
Anul acesta, Salonul Auto de la Geneva a marcat debutul noii generatii Accord, o generatie cu aspiratii mari, cu o oferta foarte larga si cu un look improspatat. A fost practic nasterea unei noi ere Accord, gata sa cucereasca chiar si fanii modelelor germane din clasa premium.
Varianta sedan a noului Accord a incaput pe mainile noastre timp de aproape o saptamana, suficient pentru a ne face sa ne indragostim. Atunci cand a debutat in Romania, noul Accord a fost promovat ca fiind arma Honda pentru segmentul premium, arma impotriva greilor industriei auto din acest sector. Am incercat astfel, pe toata durata testului, sa vedem daca Honda poate aspira catre acest segment si daca japonezii si-au facut bine temele.
Accord-ul "a crescut mare"
Spre deosebire de vechea generatie, noul Accord a crescut considerabil in dimensiuni, sedanul masurand acum 4726 de mm in lungime fata de 4665 mm, cat masura vechea generatie. In latime noul Accord masoara cu 80 mm mai mult adica 1840 mm iar in inaltime, fisa tehnica crediteaza sedanul cu 1440 mm, adica cu 5 mm mai putin decat vechea generatie.
Dimensiunile generoase fac din noul Accord un sedan incapator, care, desi nu ofera spatiul la care ne-am fi asteptat, poate satisface foarte usor nevoile unei familii normale. Portbagajul ofera o capacitate de stocare de 460 litri, cu 10 litri mai mult decat vechea generatie.
Pentru cei care considera insuficienta aceasta capacitate exista si varianta de caroserie Tourer, cu un pret putin mai mare insa. Cresterea lungimii a dus si la marirea ampatamentului care a devenit acum de 2705 mm, ceea ce se traduce printr-o tinuta de drum mult mai buna.
Design magnetic
La exterior, japonezii s-au straduit sa dea o noua fata generatiei lansate in martie, fara insa a estompa liniile agresive ale actualului Accord. Astfel, linia blocurilor optice fata a ramas la fel de ascutita, fiind insa putin restilizata, asemeni spoilerului frontal si posterior. Stopurile au primit o alta linie de design si au renuntat la colturile ascutite.
Noul Accord nu mai cauta sportivitatea asa cum o facea vechea generatie ci incearca sa fie putin mai sobru, mai serios si plin de prestanta, fara a neglija aspectele agresive. Garda la sol destul de redusa completeaza doza de sportivitate insa poate fi un dezavantaj pe drumurile din Romania.
O alta nota de personalitate si de stil regasita pe noul Accord sunt accentele cromate de la nivelul caroseriei, cele mai ostentative ornamente de acest gen fiind manerele usilor, cu un design nou, mult mai masive. Oglinzile retrovizoare au devenit mai mari si au primit semnalizatoare. Aspectul exterior este intregit de grila si tevile de esapament cromate si jantele de 18 inch din aliaj.
Finisaje de calitate si materiale placute
Atunci cand aspiri la segmentul premium, dominat in acest moment de BMW si Mercedes, trebuie sa iti faci constiincios temele si sa iti doresti intotdeauna perfectiunea. Se pare ca dupa aceste principii s-au ghidat si inginerii japonezi care au gandit interiorul noului Accord.
Incercati sa transpuneti in fata ochilor dumneavoastra imaginea transmisa de un televizor alb-negru si cea transmisa de un LCD de ultima generatie. Aceasta este comparatia cea mai potrivita intre vechiul si noul Accord, intre bordul monoton si cel super digitalizat, intre comenzile putine si abundenta gadget-urilor.
Soferul si pasagerii vor fi impresionati la inceput de pozitia foarte joasa, cu care se vor obisnui insa foarte repede. Un alt lucru care impresioneaza este calitatea tapiseriei din piele fina si a plasticului folosit la interior. Poate ca plansa de bord nu este atat de moale ca la BMW insa plasticul este placut la atingere si da o senzatie de confort pasagerilor.
Acelasi lucru se intampla si cu plasticul regasit la nivelul portierelor, portiere cu care ai tendinta de a te purta cu grija, de a le inchide usor, fara prea mult zgomot. De fapt nici nu trebuie sa trantesti portierele pentru ca sistemul de inchidere este creat in asa fel incat sa preia singur miscarea pe care tu ai fi tentat sa o faci.
Revenim in interior pentru a observa consola centrala cu un plastic fin si multitudinea functiilor amplasate in partea centrala a bordului, sub ecranul navigatiei.
Pentru unii ar putea parea un amalgam de butoane, cu functii inutile sau prea putin folosite. Pentru altii tehnologia introdusa este ca un contact cu o civilizatie superioara.In ambele situatii insa, va deranja putin suprafata rugoasa, aspra a butoanelor. Nici o problema pentru ca veti gasi toate comenzile de care aveti nevoie pe volanul cu o forma ergonomica fantastica. Si fiindca tot am ajuns la volan, merita sa mentionam ca pielea fina si modul in care acesta a fost gandit reusesc nu numai sa iti ofere control permanent dar sa te si relaxeze.
In spatele volanului, Honda a ascuns un afisaj deosebit de prietenos, cald, lizibil, color, care devine luminos la simpla introducere in contact a cheii. Atentie, fara a fi nevoie ca aceasta sa fie rasucita si fara ca luminile sa fie aprinse.
Gadget-uri pentru soferul din tine
Sa trecem insa si la sistemele care usureaza viata pasagerilor si in special a soferului. Primul lucru care ne-a atras atentia a fost sistemul audio care pastreaza o fidelitate inalta chiar si la volum maxim. In plus, numeroasele posibilitati de reglare vor fi deosebit de atractive pentru cei pasionati. Adevaratul atu al acestui sistem este insa multitudinea de accesorii care ii pot fi conectate. Vorbim aici de un banal MP3 Player, de un iPod, de un stick USB si de vechile CD-uri, care isi fac usor loc in magazia incapatoare, dispusa sa primeasca pana la 6 astfel de unitati de stocare.
Sistemul de navigatie este lizibil dar nu atat de usor de folosit ca celebrul iDrive de la BMW. Vor exista insa cu siguranta si soferi rabdatori, dispusi sa invete pas cu pas functiile acestui sistem, descrise in detaliu in cartea tehnica, care insumeaza peste 500 de pagini. O adevarata biografie tehnica pentru Honda Accord.
Scaunele cu reglaj electronic pentru sofer si pasager si functie de memorare pentru sofer, dispun de incalzire, selectabila in doua trepte, si sunt gata sa ofere un confort maxim pe distante foarte lungi. Senzorii de lumini si ploaie, precum si farurile cu xenon se vor dovedi foarte utile in conditii atmosferice deloc prielnice. Sistemul climatic bi-zonal face fata cu brio caldurilor exagerate din aceasta perioada.
Daca nu sunteti multumiti puteti insa apela la trapa pentru locurile din fata. Aceasta este actionata electric si are avantajul unei deschideri asemanatoare geamurilor laterale, fara trepte, asa cum suntem obisnuiti sa vedem la Renault spre exemplu. Astfel soferul sau pasagerul poate selecta deschiderea potrivita pentru o croaziera cat mai placuta.
Siguranta maxima si sisteme pentru soferi neatenti
Sa trecem insa si la sistemele de siguranta care fac din Honda Accord o masina "care merge singura", daca ar fi sa citam o sintagma populara. Pe langa deja obisnuitele si vitalele sisteme ABS, AFU, ESP, controlul tractiunii si pachetul de airbaguri care captusesc bine interiorul, Accord dispune de inca trei elemente deosebit de importante.
Este vorba de sistemele ACC (control automat viteza de croaziera adaptativ), LKAS (sistem mentinere banda de circulatie) si CMBS (sistem de prevenire a coliziunilor). In randurile urmatoare vom incerca sa rezumam cat mai bine, in termeni populari, cam ce inseamna aceste sisteme pentru un sofer obosit sau neatent.
Sa luam spre exemplu o situatie in care soferul este neatent, isi indrepata privirea spre pasageri, spre sistemul audio, sau cauta sa isi aprinda o tigara. O secunda de neatentie poate face ca el sa nu observe franarea masinii din fata. Fara CMBS o astfel de situatie ar duce la un accident grav. Ce face insa CMBS-ul? Acesta actioneaza frana imediat ce observa ca distanta dintre Accord si vehiculul din fata se micsoreaza.
Soferul poate selecta diferite distante de la care CMBS sa actioneze. Spre exemplu in oras soferul va alege o distanta mai mica pentru vehiculul din fata in timp ce pe autostrada sistemul va monitoriza vehiculul din fata de la o distanta mai mare.
ACC-ul va va usura viata pe autostrada cand doriti sa actionati cruise control-ul. Accordu-ul se remarca in primul rand prin usurinta folosirii pilotului automat si prin raspunsul extraordinar al functiei de accelerare si decelerare.
Sistemul LKAS va veghea asupra traiectoriei masinii atunci cand soferul este obosit si tinde sa piarda trasa ideala pentru abordarea virajelor. Sistemul avertizeaza soferul atunci cand depaseste benzile de separatie. Nu va grabiti insa sa afirmati ca aceasta functie se regaseste si la Citroen pentru ca Honda a mers si mai departe. Sistemul LKAS avertizeaza sonor soferul si apoi corecteaza automat traiectoria actionand volanul.
Practic am fost pusi in situatia in care Accord-ul nostru a virat singur intr-o curba destul de larga si la o viteza de aproximativ 80 de kilometri pe ora. Sistemul LKAS s-a ghidat dupa liniile de demarcare ale benzilor si a virat usor pentru abordarea virajului. Lacunele acestui sistem apar insa la viteze mari, cand reactiile sale sunt putin tardive. Inca un dezavantaj, de aceasta data venit din partea infrastructurii romanesti, este faptul ca sistemul LKAS nu recunoaste unele portiuni de marcaje rutiere. de pe drumurile noastre.
Putere suficienta pentru un sedan
Ajungem in sfarsit la comportamentul masinii si la motorul cu care Honda Accord ne-a incantat.
Am avut ocazia de a calca pedala de acceleratie a unei unitati pe benzina de 2.4 litri ce ofera 201 cai putere si un cuplu motor de 234 Nm la 4500 de rpm. Pentru o masina care cantareste peste 1500 de kilograme un asemenea bagaj de resurse ar putea parea suficient, ba mai mult capabil sa imprime un caracter sportiv.Din pacate ne-am fi asteptat la mai mult din partea motorului i-vvtec, cu tehnologie variabila a valvelor. Ne-am fi dorit o zvacnire, un imbold, o forta care sa te impinga in scaune. Stam insa putin pe ganduri si ne dam seama de un lucru: pentru asta ne trebuie o Honda S2000, nu un Accord, sau in cel mai bun caz o motocicleta Honda.
Doza de adrenalina ne-o putem lua din alta parte pentru ca Accord nu asta vrea sa ofere. Sedanul iti ofera o doza de putere necesara unui om obisnuit, caii putere capabili sa te duca la munca, in concediu, pe autostrada la peste 200 de km/h si in viraje stranse.
Performantele versiunii testate de noi sunt mai mult decat acceptabile, dovedind ca Accord poate impaca si "capra si varza": acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in 7.8 secunde in timp ce viteza maxima atinge o valoare de 227 km/h.
Ce ne-a impresionat la acest motor este in primul rand usurinta cu care raspunde comenzilor, modul in care suna la peste 5000 de turatii, silentiozitatea nemaipomenita in conditii normale de rulare si acceleratia prompta. Ce i-ar mai fi trebuit acestui motor? Poate putin mai mult cuplu care sa ajute sedanul sa traga mai bine. Chiar si asa, Accord devine o masina de care te indragostesti instant atunci cand te sui la volan si observi cat de usor se poate conduce.
Sfanta Treime: Suspensii, directie, cutie de viteze
Resursele motorului sunt transmise puntii fata prin intermediul unei cutii manuale cu sase trepte care se simte fantastic de bine. Schimbatorul foarte mic este atat de fin si de placut la atingere incat iti da impresia ca tii in mana un creion cu care desenezi treptele ideale pentru abordarea virajelor. Cursa foarte precisa, treptele foarte scurte vor fi o adevarata incantare si va vor indemna catre un condus sportiv.
Sa trecem putin si la suspensii, un alt capitol la care Honda Accord a impresionat. Da, este vorba de inca o impresie placuta, pentru ca Accord are grija ca pasagerii sai sa circule in deplin confort. Suspensiile cu doua brate oscilante pe fata si multibrat pe spate si amortizoarele pe gaz si ulei, abordeaza orice denivelare cu calm pentru a transmite in habitaclu cat mai putine detalii despre suprafata pe care se ruleaza.
Chiar daca are grija de confortul pasagerilor sai Accord nu neglijeaza siguranta acestora, in viraje sedanul mentinandu-se foarte bine. Caracterul supravirator incepe sa se simta la viteze mari in primul rand pentru ca vorbim de o punte fata care trebuie sa se ocupe de tractiune si virare in acelasi timp. ESP-ul isi va face insa imediat simtita prezenta.
Directia este ferma si foarte precisa la viteze mari, in timp ce in oras devine usor de folosit mai ales atunci cand vorbim de manevre de parcare. Un alt lucru foarte important de mentionat este feedback-ul extraordinar al directiei ceea ce ofera soferului un control deosebit asupra traiectoriei.
Picanterii in loc de epilog
Ajunsi la finalul testului se cuvine sa mentionam si micile detalii care iti fac viata frumoasa la bordul noului Accord, acele detalii "de culise" care conteaza uneori atat de mult in alegerea unei masini.
Asadar, incercati sa uitati de farurile celor care circula in spatele dumneavoastra si va orbesc pentru ca luneta cu tenta si oglinzile speciale va vor proteja. Aveti in fata casei sau a blocului un loc de parcare mai stramt? Nici o problema. Camera pentru mersul cu spatele, intra in functiune imediat ce ati selectat treapta marsarier iar senzorii vor avea grija sa evitati orice obstacol.
Oglinzile foarte mari, cu reglaj electric, rabatabile si incalzite se vor asigura ca vedeti tot timpul ce se intampla in spate. Spalatorul pentru faruri se va dovedi extrem de util si usor de folosit prin pozitionarea sa pe plansa de bord. Volanul reglabil pe adancime si in inaltime va va corecta pozitia la volan si va va ajuta sa conduceti cat mai confortabil.
Lista detaliilor ar putea continua la nesfarsit pentru ca Honda Accord este o masina cu potential, este o masina la care japonezii au lucrat mult si cu care se mandresc. Este alegerea perfecta pentru familistul care isi doreste o masina confortabila si extrem de sigura. Pentru alegerea sa el va fi rasplatit cu unul din cele mai bune rapoarte pret-calitate de pe piata auto din Romania.
Versiunea testata de noi, varful de gama echipat cu motorul de 2.4 litri, costa 28.536 de euro daca se opteaza pentru cutie manuala. Pretul nu este unul foarte mare pentru un model care incearca sa tinteasca segmentul premium. Calitatea materialelor si optionalele oferite fac din Accord o afacere buna pentru romanul care dispune de 30.000 de euro si vrea o masina noua.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Honda in Romania
-
Honda Civic Preţ: 17.500 - 39.522 €
-
Honda Civic Sedan Preţ: n/a - 27.500 €
-
Honda CR-V Preţ: n/a - 38.250 €
-
Honda CR-V Hybrid Preţ: 34.000 - 43.000 €
-
Honda HR-V Preţ: 21.440 - 25.188 €
-
Honda Jazz (2014-2017) Preţ: 14.988 €
Ultimele stiri din new_drivetest
-
Hyundai Veracruz isi propune sa se bata cu mai-marii segmentului SUV-urilor cu gabarit ridicat. Veste buna este ca modelul coreean reuseste sa intre in lupta. Ramane de vazut cate runde castiga. (04.12)
-
Islanda este o tara a contrastelor. Volkswagen Golf este un model ale carui generatii difera in extrem de putine privinte. Este si cazul celei de-a sasea generatii. (22.11)
-
Noul Renault Megane reuseste sa intre in segmentul compact cu un avantaj care pana nu demult parea imposibil pentru Renault: designul. Razboiul cu Golf si Focus se ascute. (19.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
234 Nm la 201 cai este totusi cam putin pentru o masina de nivelul acesta.
Interior absolut demential.
Now, fanboys, f*uck off!
De cotete nemtesti nici nu poate fi vorba, astea sar de 40000.
Intradevar este o Honda.
O sa treaca multa vreme pana o sa ajunga concurenta la acest nivel, defapt niciodata nu or sa-i ajunga pe japonezi.
esti fan nemtzia, ca asa se poarta in romania?
ai condus vreodata masini comparativ?
am avut un golf, un passat, apoi o toyota si acum un civic. check this out - nu numai ca japonezii le fac mai ieftine, dar nemtzii le fac si mult mai proaste. eat your heart out si mai cresti la creier.
Honda Rulls :)
21.396 ............. 30.916 euro ( pret cu TVA inclus )
Mai multe aici : < http://www.hondaiasi.ro/pdf/preturi_honda_complet.pdf > :)
Imi amintesc de Mercedes din 98-2000; cand inchideam portiera separam 2 lumi si se auzea un zgomot plin si greu.
Stiu ca emisiile trebuie sa fie mici si econimiile mari ca sa mai ramane profit, dar cred ca totusi masina aceasta va concura tripleta germana poate la urmatoarea generatie.
E o masina buna, fiabila, cu motoare solide, incarcata de optionale la preturi mult mai mici decat germancele, dar totusifara atat de mult rafinament. II lipsesc o serie de detalii si cred ca ramane ca si veche generatie undeva intre clasa "de consum" si cea "premium".