Esential
17.980 | de euro fara TVA este pretul de pornire al noului Honda Accord. |
Lansarea mondiala a modelului japonez, de la Geneva, a adus un nou pretendent pe segmentul D. Mai mult, oficialii Honda sustin ca noul Honda Accord este aruncat intr-o lupta a greilor, a modelelor premium. Avantajul niponilor este fiabilitatea, recunoscuta la nivel mondial prin numeroase distinctii acordate marcii Honda, si mai ales pretul.
Judecand noul Accord in deplina concordanta cu pretul, putem sa alunecam spre panta deziluziei, spunand ca noul model nipon este o pretentie ieftina pentru o clasa sofisticata, dar nu este deloc asa. Sa va spunem si de ce! In primul rand, numai daca te apuci sa enumeri multiplele tehnologii ale noului model, vei ramane profund marcat sau cel putin mirat.
Look
Designul aerodinamic, cu pasajele rotilor pronuntate, confera modelului Accord un aspect puternic. Spoilerul fata, dominat de liniile agresive si prizele de aer marite, aduc o imagine virulenta, oricand gata de atac.
In linii mari, noului Accord prezinta o infatisare care exprima perfect sinteza dintre eleganta, stil, agresivitate si sportivitate. Sa nu insistam insa prea mult asupra epitetelor, deoarece Honda a transcris perfect calitatile noului model prin intermediul multitudinii de tehnologii existente.
Siguranta
Honda a trasat o serie de sisteme care doar la enumerare dau senzatia de siguranta si incredere. Incepem cu servodirectia cu asistare variabila, disponibila standard pentru toate modelele. Putem continua cu Vehicle Stability Assist (VSA – controlul stabilitatii si tractiunii), de asemenea standard. Acesta este proiectat pentru a asista soferul la mentinerea stabilitatii in viraje, la accelerare si in cazul manevrelor bruste, prin actionarea franelor pe partea dreapta sau pe partea stanga, in functie de necesitate, si prin modularea cuplului motorului daca este necesar. Sistemul Honda Advanced Driving Assist System (ADAS) cuprinde trei tehnologii avansate ce ridica standardele sistemelor de siguranta. Prima dintre aceste tehnologii este Lane Keeping Assist System (LKAS) – sistem care mentine automobilul pe banda de circulatie, utilizand o camera video ce pastreaza ca limite marcajele albe ce delimiteaza benzile de circulatie; este un sistem corectiv, nu unul care elimina decizia conducatorului auto. Adaptive Cruise Control (ACC) – control automat al vitezei de croaziera – utilizeaza un radar pentru a mentine distanta constanta fata de autovehiculul din fata pentru a beneficia de un sofat mai relaxant, fara a fi obositor. Al treilea sistem ADAS este Collision Mitigation Brake System (CMBS) – sistem de prevenire si franare in caz de coliziuni – monitorizeaza distanta fata de autovehiculul din fata, avertizand soferul in cazul in care este posibila o coliziune si oferind asistenta pentru a reduce impactul in cazul in care o coliziune este inevitabila.
Aceste sisteme completeaza pachetul sistemelor traditionale de siguranta.
Motoare
Daca am tot vorbit de tehnologii, merita sa patrundem si sub capota noului Accord si sa descoperim ce au pregatit inginerii niponi pentru noua generatie. In primul rand, trebuie spus ca Honda propune un nou motor diesel.
Denumit i-DTEC, noul diesel Honda are o greutate mai mica, dar pastreaza cilindreea de 2.2 litri a vechii generatii.
Propulsorul dispune de ultima tehnologie de injectie multi-stage piezoelectrica si de o putere marita cu 10 cai, pana la totalul de 150, disponibili la 4000 rot/min. Cuplul maxim este situat in jurul valorii de 350 Nm, fiind realizabil la 2000 rot/min.Propulsorul 2.0 i-VTEC ofera performante similare cu predecesorul sau, 156 CP la 6.300 rot/min si un consum redus de combustibil.
Propulsorul 2.4 litri asigura prin cei 200 CP la 7.000 rot/min si un cuplu maxim de 233 Nm la 4500 rot/min varful de gama al noului Accord.
Interior
De la primul contact cu interiorul noului Accord ramai fascinat. Ma refer aici la versiunea de echipare Executive, care ofera confortul, luxul si eleganta specifice segmentului premium. Multitudinea de gadget-uri existente, dispunerea precisa a comenzilor de pe volan, sau a butoanelor pe consola centrala, numeroasele spatii de depozitare precum si instrumentele de bord vizibile, fac din Accord un model extrem de placut la condus. De remarcat este faptul ca in centrul vitezometrului se afla un display LCD ce afiseaza numeroase informatii.
Accord in test
Am testat noul Accord pe drumurile sapate in munte de la Poiana Brasov la Rasnov si de la Poiana la Brasov. La volanul noului model Accord nu poti sa nu remarci stabilitatea in viraje stranse, chiar si la viteze mari, tinuta de drum impecabila si nu in ultimul rand senzatia de siguranta. De la prima vedere Honda Accord creeaza o senzatie stranie.
Privit din fata noul model se vinde, ca sa spunem asa, prin designul agresiv al spoilerului, prin grila mai mare dar si prin tinuta eleganta, stilata si rafinata. In ciuda elementelor diverse care compun designul modelului, liniile suint trasate pentru a exprima un compus unitar si coerent.
Noul Accord poate fi numit un sedan clasic cu accente sportive. La prezentarea oficiala a modelului pot spune ca aproape am adormit la enumerarea sistemelor de siguranta. Sunt atat de multe incat te pierzi in enumerarea lor, dar in momentul in care te afli in cockpitul modelului nipon intelegi cu adevarat valoarea si importanta numeroaselor tehnologii de siguranta. Din spatele volanului nu poti sa nu remarci stabilitatea vehiculului sau comportamentul ireprosabil in viraje.
Dincolo de senzatia de siguranta pe care o ai la volanul unei masini despre care stii ca este construita sa te protejeze chiar si in cazuri extreme, domina placerea condusului si libertatea de exprimare in termini pur auto. Desigur, tehnologiile de siguranta nu sunt menite sa faca treaba celui aflat la volan, dar sunt bine-venite, lucru remarcat si de noi in momentul in care am simtit o “avertizare” in volan la negocierea prea curajoasa a unui ac de par de pe serpentine.
Buna-dispozitie pe care o ai la volanul noului Honda Accord este in mare masura si meritul unui habitaclu primitor, spatios si confortabil. Dominat de functiile multimedia, de organizarea ergonomica, de scaunele reconfortante si atmosfera sa-i zicem ambietala, noul Accord te relexeaza si te bucura, fie ca esti la volan sau doar pasager.
Volanul, din piele, cu trei spite, este extrem de manevrabil si usor de utilizat. Spun usor de utilizat, deoarece ma refer la dispunerea perfecta a comenzilor de pe volan si libertatea reglajului pe verticala si adancime a acestuia.
Merita mentionate finisajele de calitate, elementele cromate de pe plansa de bord si multitudinea spatilor de depozitare, atat ca buzunare ale uslor, cat si cele prezente pe consola centrala.Am testat atat versiunea diesel, cat si cea pe benzina. Pot spune ca in general nu sunt incantat de sedanurile masive echipate de un diesel. Noul diesel Honda a primit un plus de 10 cai putere, care pot fi simtiti in momentul in care rulezi cu aerul conditionat deschis. Cuplul maxim de 350 Nm este plusul numarul unu al modelului echipat cu motorul de 2.2 litri.
Este de remarcat zgomotul de rulare destul de scazut pentru un model echipat cu un motor diesel si cutia de viteze manuala cu 6 trepte, extrem de bine etajata. Inca un lucru specific doar modelului echipat cu motor diesel este frana. Putem spune ca este mai degraba o ciudatenie faptul ca modelele diesel au o pedala de frana mai putin sensibila, care trebuie actionata mult mai violent decat in cazul modelelor pe benzina, de exemplu. Si daca tot veni vorba de benzina, trebuie sa mentionam ca am ramas incantat chiar si de propulsorul de 2.0 litri si 156 CP.
Apasarea pedalei de acceleratie primeste un raspuns imediat din partea vehicului. Nivelul ridicat de manevrabilitate, datorate structurii rigide a caroseriei si suspensiilor extreme de bine reglate, se potriveste manusa cu puterea “imediata” a motorului.
Modelul de 2.0 litri cuplat la o cutie automata cu 5 trepte se poate dovedi a fi extrem de sprinten si foarte stabil in acelasi timp. Cutia de viteze automata in 5 trepte functioneaza si se adapteaza dupa stilul de condus al soferului. Odata trecut pe sistemul de schimb secvential, care se face prin simpla actionare a padelelor, se simte adaptabilitatea cutiei de viteze.
Avand centru de greutate coborat, noul Accord se dovedeste a fi agil si remarcabil in virajele stranse, chiar si la viteze mari. Senzatiile sporesc in conditiile in care prin actionarea pedalei de acceleratie primesti un raspuns promt la iesirea dintr-un viraj de viteza si intrarea pe o panta de acceleratie, de exemplu, sau la franarea brusca intr-un viraj extrem de strans. Modelul practic penduleaza de pe o roata pe alta, primind stabilitate din partea suspensiilor excelent setate, la o succesiune de curbe stanga – drepata. Mai merita mentionat ca a fost adoptat pentru a pastra caracteristicile de agilitate ale sasiului un raport de virare mai rapid.
Noul Accord masoara o lungime de 4665 mm, o latime de 1760 mm si o inaltime de 1445 mm. Consumul mediu al versiunii diesel este situate in jurul valorii de 5.6 litri la 100 km, iar motorul de 2.0 litri pe benzina consuma in medie 8.4 litri la 100 km. Bine inteles, sunt valorile consumului mixt, deoarece motoarele pe benzina ale modelului nipon inghit bine peste 10 la suta in mediul urban. Noul model nipon este in sfarsit disponibil si pe piata autohtona, la un pret de pornire de 17.980 de euro fara TVA.
Pt. autorul articolului: eu stiu ca motorul diesel are capacitatea cilindrica 2.2litri, nu 2.0.
Nu ati mentionat nimic despre calitatea materialelor si confortul interior...ceea ce este foarte important, mai ales in segmentul premium.
Despre sistemele care le-ati mentionat, sa stiti din capul locului ca si Mercedes are aceleasi sisteme deja de mult timp lansate, insa sub alte abrevieri...
Nu ati mentionat nimic despre comportamentul rutier. Cum se comporta masina in viraje, cum se comporta suspensia, ce simte soferul la volan?
Si inca o grava eroare. Motorul diesel are capacitatea de 2,2 L. Uitati-va pe http://www.honda.de/php/configurator_car/index.php?start_mod=1&show_mv_id=274
Mi se pare un articol total nereusit. Imi pare foarte rau, dar ati fost foarte vagi in a prezenta cu adevarat un drive-test.
Poate te-au scos din lista, nu ca ai fi pierdut mare lucru :)
Tocmai ca motorul este punctul forte al acestor masini.
Zicea cineva mai sus ca este nemultumit de gama mica de motoare.
V-ati dori o caruta de motoare si de 2 bani sau 3 motoare dar care sa fie de exceptie.
Uitativa la VW ca scot modele de moatare pe banda dar degeaba ca nu dai nici 2 bani pe ele.
Pt bbb. Nu ataca firma VW pt motoarele pe care le face, pt ca in ultima vreme au castigat doar premii!! Nu va fie ciuda, pt ca daca nu l-ati considera un concurent Hondei, cu siguranta nu ati ataca marca respectiva. Si este absolut normal sa auzi mai multe probleme la masinile VW, dar exista si o explicatie, Sunt de 20 de ori mai multe la noi decat Honda.
Da daa...sunt foarte proaste motoarele de Volkswagen...atat de proaste ca primesc premii de la presa de specialitate...
http://www.ukipme.com/engineoftheyear/winners_07/1_14.html
http://www.ukipme.com/engineoftheyear/winners_07/18_2.html
...asa se intampla cand te iei dupa bucatari si ingineri silvicultori...
In alta ordine de idei masina asta a fost un adevarat succes inca de la prima aparitie acum cativa ani in Romania. Am testat si am ramas de atunci impresionat de calitate per total. Sa nu uitam ca Honda Accord inca isi pastreaza titlul de Cea Mai Aerodinamica masina din clasa ei cu cel mai bun coeficient de aerodinamicitate. Abia astept sa vad cascarabete ca Golf, Vetta si Passat sa ajunga la performanta asta.
PAS
1.esti praf nene habar nu ai ce vorbesti
5.esti complexat cu renaultu tau dau dacia logan ce ai tu
6.ma refeream strict la cum sunt asezate firele si furtunele pe acolo sunt ca la dacia ta
=
http://www.ukipme.com/engineoftheyear/winners_07/bestfuel.html
=
ASTA E VIITORUL !
P.S
HAI ROMANIA!!! iar pentru "japonejii" astia de pe aici HAI SIKTIR!!
Ia de aici "da matale singur zoom"
http://www.ukipme.com/engineoftheyear/categories04.html
P.S
Bagati tare Conter Strike ca daca scrieti pe forum asta nu inseamna ca Loganu o sa mearga mai bine si mai repede nici macar daca ii pui gemuri fumurii.
Hai ca m-am distrat cu voi!!
In rest eu m-am urcat in masinaa asta in showroom si are un interior fascinant, iar designul exterior e mai frumos in realitate decat in poze.
De fiabilitate in general putem vorbi dupa ce au fost testate modelele la ceva timp dupa aparitie, insa ca brand Honda este clar peste VW
Legat de VW, pot sa va spun ca mai are mult pana sa ajunga in clasa premium (indiferent de model - inclusiv Phaeton). Si cred ca tinta Honda nu este VW ci este Mercedes, BMW, Audi.
Nu stiu cat de bine si cat de repede vor reusi acest lucru...pentru ca nu ajunge doar un model, trebuie ca toata gama sa fie la cel mai inalt nivel calitativ...luand in considerare si clasa din care face parte.
Spunea cineva ca ce trebuie mai multe motoare...ca 3 ar fi de ajuns...eu zic ca pentru clasa premium un singur motot diesel de 150 CP este insuficient, iar motorizarile pe benzina trebuie sa ajunga si ele la peste 300 CP...cam asta inseamna clasa premium...e un fel de Champions League.
Oricum, bafta multa pt Honda, care alaturi de Subaru, sunt preferatele mele japoneze.
Honda este mult peste VW, dar asta nu inseamna k VW nu e bun , nu .. doar ca grupul VAG are alti concurenti pentru Honda, cum ar Audi...da da ... statzi putin nu-mi sariti in cap audi are mult mai multe modele , si o gama mai mare de motoare, eeh aici ar fi un minus pentru Honda, si nu numai , in general pt japoneze gen mazda si toyota pentru k au motoare foarte bune dar au nevoie de o gama mult mai mare:D pentru a se bate cu marci premium europene gen audi , BMW si mercedes, dar parerea mea e ca sunt mai calitativi/fiabili japonezii, si dak nu ma credetzi faceti un test drive, pentru k eu am avut ocazia sa conduc si honda si mazda si toyota si mi-au placut ;) oricum e foarte bine ce fac japonezii, pentru k la pretul asta , de passat de altfel sau de mult prea titrata Laguna:)) iti ofera ceea ce ofera audi, BMW sau mercedes, si lucrul asta e foarte bun;) pentru noi:D
Zicea cineva mai sus ca tehnologia Vtec este depasita atunci de ce a adoptat-o si toyota dupa atatia ani prin motoarele VVTI?
Ar fi adoptat-o si grupul VAG dar nu sunt in stare sa proiecteze un sistem atat de complex.
Si sa stiti ca nu au un consum mare motoarele Honda, din contra Honda este pe primele loocuri in materie de ecologie.
Odata ce ai mers cu o Honda nu mai vrei sa te urci in alta masina, este ca un microb pt cei ce stiu sa recunoasca o masina in adevaratul sens al cuvantului.