Automarket a testat noul Fiat Bravo!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Maratonul Fiat (italienii au anuntat acum jumatate de an 23 de modele noi pana in 2010) a ajuns la un moment asteptat de mai toata lumea in Romania: lansarea noului Bravo. Noul Bravo este modelul care renaste un nume apreciat in gama italienilor de la mijlocul anilor '90 si care reuseste cu prisosinta sa continue succesul ascendent pe care Fiat l-a inceput odata cu lansarea lui Grande Punto.
Dupa aceasta introducere destul de elogioasa, sa trecem, in clasicul nostru stil, la test drive-ul in premiera nationala realizat cu noul reprezentant al celor de la Fiat in gama compactelor. Parerea unanima la finalul testului realizat in conditii mixte de rulare (pe un DN1 destul de liber pana la Sighisoara, via aglomeratia infernala din Bucuresti si o tentativa de blocaj in trafic in Brasov) a fost ca noul Bravo, un succes absolut din punct de vedere estetic, este un Grande Grande Punto. Sau, mai bine, un Mega Punto. Si, evident, avand in vedere antecedentele Fiat, acest amanunt poate fi privit ca o incercare reusita de pastrare a unor linii de succes.
Insistam mai mult pe partea estetica deoarece aceasta este, spunem noi, principalul avantaj al noului model in clasa sa. Segmentul dominat de iconicul Golf si recent condimentat de Kia Cee'd si Auris primeste acum un adeverat exponent al artei italiene moderne. Liniile frumoase, lipsite de unghiuri inutile si abundand in curbe inspirate completeaza partea frontala 90% imprumutata de la Grande Punto si spatele bine infipt si armonios. Poate stopurile ar putea bate spre cele ale lui Golf 5, insa dispunerea lor intr-o parte posterioara lucrata migalos, in contrast cu fundul sec al lui Golf, impiedica efectuarea unei astfel de comparatii. In aceste conditii, ramane de vazut daca anuntata versiune cu trei usi va fi la fel de seducatoare sau va deveni un Hot-Hatch autentic. Insistenta pe cadrul estetic este preluata de altfel inca din nastere de Fiat, care isi recunoaste modelul ca pe o "creatura minunata" (sau "Meravigliosa creatura" cum este prezentat Bravo in campania de promovare).
Interiorul a preluat elementele de succes de pe Grande Punto, Fiat realizand o redispunere a acestora si o rafinare a materialelor de interior. Diferentele de pret dintre versiunile asemanatoare intre Grande Punto si Bravo sunt, de altfel, reflectate mai ales de interior, referindu-ne aici mai ales la spatiu si la calitatea asamblarii si a materialelor utilizate. Si pentru ca veni vorba de spatiu, sa spunem ca portbagajul lui Bravo asimileaza pana la 400 de litri in conditii normale, capacitatea crescand pana la 1175 de litri daca bancheta spate este rabatata. Stilul superior este subliniat prin fineturile artistice de tipul marginilor cromate ale indicatoarelor de bord, ale manerelor interioare ale usilor si ale comensilor de pe plansa.
Legatura dintre Fiat si Windows se vede la nivelul portului USB de la baza consolei centrale, acesta fiind destinat gurmanzilor de tehnologie care vor putea asculta piesele preferate direct de pe stick-ul din dotare. Este adevarat, Fiat a inlus in oferta, pe langa spuma de pe bord cu aspect de fibra de carbon, un set de elemente din plastic mai putin inspirate. Totul tine insa de puterea de asimilare a fiecaruia.
Trecem la partea tehnica, acolo unde Fiat se bazeaza in principal, inca o data, pe nemuritoarele motoare Multijet. Am avut ocazia sa testam extensiv in cadrul testului pentru presa doua versiuni ale lui 1.9 Multijet, cele de 120 si de 150 de cai putere. Niciunul nu te lasa in pana de idei in momentul in care depasirea devine o necesitate, insa plusul evident pentru varianta mai potenta este reprezentat de cele sase trepte ale cutiei de viteze care te transporta automat intr-un alt nivel.
Putere exista din belsug, comportamentul caracteristic unui model sport este bifat si el (in versiune sport sistemul de gestiune a motorului schimba coordonatele de performanta ale acestuia iar suspensiile fac si ele parte dintr-un pachet ceva mai aplecat spre dinamism), singurul lucru negativ transparent, mai ales in versiunea de 150 de cai, fiind zgomotul in turatii inalte.
Un element absolut normal insasi uneori chiar placut, mai ales cand vorbim de o varianta superioara aplecata spre performante. In schimb, versiunea de 120 de cai nu anunta deloc atingerea unui nivel superior de viteza, treapta a cincea fiind taramul unor capacitati nebanuite de urcare in viteza.Pe langa versiunile deja enuntate, Fiat a pregatit si trei versiuni de motoare pe benzina, toate 1.4: 90, 120 si 150 CP. Previziunile de vanzare se apleaca insa, normal, spre diesel. Consumul este factorul decisiv in alegere: Multijet-urile reusesc sa manance intre 5.5 si 8 litri/100 km, in functie de conditiile de rulare si de stilul de sofat. Si in cionditiile in care niciuna dintre masinile de test nu era iesita din programul de rodaj. Suspensiile standard reusesc sa imprime o tinuta de drum buna, stabila, care divulga o abordarea robusta a conceptului Bravo.
Va fi foarte interesant de urmarit modul in care Bravo, model conceput in totalitate in doar 18 luni, se va impune pe o piata dominata de Focus si Golf, un segment pe care bataia se duce la nivel inalt pe volum de vanzari. Oricum, conform reprezentantilor AutoItalia, importatorul oficial Fiat in Romania, avem toate sansele ca pana la sfarsitul anului sa vedem pe strazi circa 250 de exemplare Bravo, numarul crescand in cursul anului viitor. La acest lucru va contribui si faptul ca preturile din Romania sunt ceva mai scazute decat cele din Italia pentru versiuni identice, varianta de echipare de baza de la noi fiind si ea ceva mai bogata decat versiunea de start din Peninsula.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din new_drivetest
-
Hyundai Veracruz isi propune sa se bata cu mai-marii segmentului SUV-urilor cu gabarit ridicat. Veste buna este ca modelul coreean reuseste sa intre in lupta. Ramane de vazut cate runde castiga. (04.12)
-
Islanda este o tara a contrastelor. Volkswagen Golf este un model ale carui generatii difera in extrem de putine privinte. Este si cazul celei de-a sasea generatii. (22.11)
-
Noul Renault Megane reuseste sa intre in segmentul compact cu un avantaj care pana nu demult parea imposibil pentru Renault: designul. Razboiul cu Golf si Focus se ascute. (19.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
P.S. Imi doream macar o poza in care sa se vada spatele complet.
@dumiflo2003: A fost un drum pana la Sighisoara cu portiuni ude.Daca am fi sters masina de fiecare data cand se faceau fotografii am fi stat in tara doua luni...Am cautat insa sa nu o murdarim pea tare, desi fiecare dintre cele 12 masini de test erau aproape identice din acest punct de vedere.
Opel Astra e numarul 1 la vanzari din acest segment in Europa.
Merita cunparata daca cel mai important aspect pe care il cauti la o masina este designul. Altfel, nu poate fi comparata cu Golf, Focus , Octavia care au o mentinere a valorii f buna la mana a doua si ofera un condus mult mai placut.
Daca e sa coste mai putin decat Opel Astra poate fi interesanta. Sau cat un Peugeot 308 cand va fi lansat pentru ca probabil sunt cam la acelasi nivel de calitate/tehnica si ar trebui si la nivel de costuri.
Ca Bravo sa aiba ceva succes, trebuie sa coste mai putin decat concurenta, in timp ce 308-ul va avea succes si la acelasi pret cu concurenta, dovada stau si foarte multele 307 de pe strazi. Parerea mea, cel putin.
Apropo masina e deja in unele showroom-uri, am vazut si pe strada 2 cu numere rosii, de DJ ambele.
Serios acuma, cred ca noi - cei de aici - suntem prosti si tu te-ai gasit sa ne luminezi!
Ia zi tu, "obiectiv" vorbind (tie asa iti place, nu?), care sunt cei mai mari designeri in domeniul auto din lume?
Si ghici cine a facut Bravo-ul! Da, acuma e randul meu sa zic "get real!"
Si inca un lucru: poate ca Fiat a avut neajunsuri in trecut, dar - eu vand Audi - urcati-va intr-un A3 si apoi in Stilo. Fanii VW - Audi sa se pregateasca pt un soc! ;)
Masina e frumosa foc. Si se pare ca Fiatul si-a revenit si in ceea ce priveste fiabilitatea. Totusi le va fi greu italienilor sa concureze in clasa asta in care Golful e imparat. Toate bune!
Daca ati avea ceva experienta in condus v-ati da seama ca o masina nu se rezuma doar la cai putere , frumusete si fitze ...
adevarat ,articolul isi propune doar sa faca pubica aceasta masina .La mai bine ..., pentru unii .
..ce anume am ales???? FIAT BRAVO ...E CRIMINALA MASINA...arata incredibil..eram innebunit dupa astra gtc..dar acum FIAT BRAVO a luat fata + la acest pret ofera mai multe decat astra gtc (navigatie cu dvd, sistem hi-fi, motor mai puternic si frumusetea italiana - nu ca astra gtc n-ar fi frumoasa, dar bravo e si senzuala :)
..daca as avea 25.000 as lua noua mazda 6..alta frumusete :) dar cred ca ma opresc la 19.500
cu banii pentru un fiat punto sport standard iti iei o bashina de golf cu geamuri la manivela
Nu stiu altii cum sunt dar eu cand ma gandesc ca seat leon este cu aproape 8000 de euro mai mult decat Fiat Bravo doar pt ca are sigla seat si pt ca are 10 cp in plus m-i se pare neinteresant si ma lasa rece ... parerea mea personala.
Cred ca este tipic romanesc sa comentati aiurea fara sa aveti habar, doar asa, din auzite!Fitze ieftine de Dambovita, asta aveti in cap! Toti TZARANII dau navala sa-si ia VW, Opel si alte marci asa-zis "adevarate"...in concluzie, mai scutiti-ne de comentarii "avizate"!
Nu mai dati in italieni ca or fi ei cum or fi dar designul pentru primul VW Passat a fost facut de o casa italiana.
Asa ca nu masinile sunt de vina pentru fiabilitate ci drumurile pe care le avem in tara dintotdeauna si le vom avea in continuare.
Salutare
Daca va doriti o masina aparte din clasa C (care sa iasa in evidenta), atunci Bravo este solutia, dar daca santeti mai practici ar fi bine sa va orientati (pt. acelasi pret) catre un KIA Cee'd - am testat si masinuta asta (concluzie: e foarte fiabila si placuta din punct de vedere a sofatului).
Succese!
imi adaug si eu impresiile dupa test-drive, foarte pe scurt pentru ca deja s-au spus multe aici:
-e frumoasa foc - si pe dinauntru si pe dinafara
-motorizarea de 1,9 150 e super
-marele minus pe care i l-am gasit ar fi suspensia care nu pare sa fie independenta si nici prea sport , lucru care o descalifica in fata unui golf sau a unui focus si chiar a unei astre echipate sport.
Asta e parerea mea personala - zici sport - zici si masaj la rinichi.
Deci la 13138EUR ai un motor de 1.2L, 105CP (care ar fi ok), si dotarea standard, nimic nimic altceva.
Asta ca sa nu mai vorbim vorbe....
Sa zicem mersi ca avem de unde alege si an de an masinile sunt tot mai bune...sa traiasca fiat bravo... si sa-mi iau si eu unul la anul. LA MULTI ANI!