Automarket a testat Koleos, primul SUV Renault

De Mircea Meșter
Publicat Miercuri, 04.06.2008
Muntii Marocului au gazduit primul test drive de presa cu noul Koleos. Intrebare: este un SUV compact sau un crossover 4x4?

Esential

175 de cai putere scoate cea mai puternica versiune a motorului diesel de 2.0 litri. Aceasta are 360 Nm.
36.3 grade. Aceasta este unghiul de vizibilitate frontala, una dintre cele mai bune valori din segment.
450 de litri are portbagajul lui Koleos. Cu bancheta rabatata, acesta ajunge la 1380 de litri. Plus 70 de litri impartiti in diferite locuri din habitaclu.
27 de grade este unghiul de atac al lui Koleos. Combinat cu unghiul de plecare, de 31 de grade, rezulta cele mai bune valori din segment.

Atmosfera industriei auto este dominata in ultima vreme de vapori si gaze care produc, invariabil, SUV-uri. De toate marimile. De la animale de stanca in stare sa aduca aminte de capabilitatile off-road ale urmasilor preistorici pana la mici SUV-uri de oras al caror scop este in principal acela de a te lasa sa vezi peste toti la semafor. Totul poarta, in limbaj cotidian, denumirea "trend", si daca ceva este in voga e normal sa apara peste tot. Si sa se vanda. Pentru ca e cautat.

In acest context extrem de favorabil, Renault iese in fata printr-o aparitie care la un moment dat parea surprinzatoare, care pe parcurs a devenit absolut normala si care in ultima vreme s-a transformat intr-un produs imperios necesar in gama constructorului francez. Se numeste Koleos, este prezentat de Renault ca un crossover 4x4, si vine sa loveasca din plin in segmentul dominat in acest moment de Santa Fe, Antara, RAV4 si, mai nou, de VW Tiguan.

INTREBARILE DINAINTEA TESTULUI

Inainte de a incepe testul cu Koleos mi-au stat pe creier trei intrebari pe care ma gandeam sa le adresez oficialilor Renault prezenti la testul de presa organizat prin muntii rosii si stancosi ai Marocului. In primul rand, de ce crossover? De ce nu SUV compact? Apoi, de ce printre competitorii lui Koleos nu este introdus si Nissan Qashqai, un alt crossover marketat de colegii de alianta de la Nissan aproape identic? Si nu in ultimul rand, de ce atat de tarziu? De ce Koleos isi face loc cu coatele pe o piata deja plina in conditiile in care colaborarea cu Nissan putea naste un rival pentru nimeni pe un segment virgin acum trei ani, de exemplu? Intreaba si ti se va raspunde.

Renault Koleos nu este un SUV pentru ca, spun cei de la Renault, implica multe elemente constitutive proprii modelelor din alte segmente. Altfel spus, francezii au creat un model cu hobby-uri interesante, cel mai important fiind acela ca imprumuta constant, in functie de nevoi, elemente ale modelelor de tip monovolum, SUV si break. Si asa este, desi acest mod de prezentare poate fi abordat de aproape toti producatorii de SUV-uri compacte rivale. Meritul Renault este ca pune accentul pe aceste elemente.

CE E KOLEOS? 

De afara vezi un SUV. Clar. Elemente constitutive evidente si proprii unui SUV in adevaratul sens al cuvantului, cum sunt suspensiile ridicate, garda la sol la fel de ridicata, bandourile laterale, spoilerele masive, scuturile argintii, look-ul de off-roader dedicat, sar in ochi fara a depune prea mult efort in acest sens.

In interior te lovesti insa de o atmosfera care inspira mai degraba eleganta si stil, cu materiale performante, cu o plansa de bord usor de utilizat (mie personal mi s-a parut hidos butonul de avarie, dar atat) si cu un feeling de hatch ceva mai ridicat. Subliniez partea cu materialele, foarte placute la atingere si numai bune pentru a-ti da impresia ca n-ai de-a face cu un crossover/SUV. Asta pana cand ochii iti cad pe butoanele de blocare a diferentialului spate si pe comanda care da startul nebuniei numite HDC (Hill Descent Control), elemente care iti trag o binemeritata palma peste ochi si te trezesc in fata unui model cu capacitati off-road pe alocuri incredibil de inalte, testate pe un traseu special amenajat in care la un moment dat stateam pe doua roti si incercam sa imi mentin echilibrul la volan. Pentru ca masina si-l tinea bine pe al ei. Este absolut normal, Renault pregatind un sistem 4x4 bine calcat in picioare de Nissan si ale carui capabilitati sunt vizibile chiar si prin simpla enumerare a cifrelor importante: unghi de atac de 27 de grade si unghi de plecare de 31 de grade, cele mai ridicate valori din segment.

LA TREABA IN MUNTI 

Testul din Maroc a constituit o proba de foc pentru cateva exemplare Koleos care au avut ghinionul de a nimeri in mainile unor jurnalisti dornici de a testa capacitatile masinilor la limite aproape maxime. Tot ghinion – pentru masina – s-ar putea numi si faptul ca Marocul iti ofera destule oportunitati de a vedea terenuri accidentate pietruite sau nisipoase, line sau abrupte, accesibile sau mai putin accesibile masnilor de rand. O tara cu forme de relief in care domina piatra in diferite modele, nuante si grade de duritate nici nu putea sa ne rezerve surprize din acest punct de vedere. Dar a mers.

MOTOARELE 

Am testat atat versiunea diesel de 175 de cai (motor de 2.0 litri si 360 Nm) cat si cea pe benzina de 2.5 litri si 170 CP. Exista, in plus, inca un diesel, ceva mai putin puternic dar cu performante foarte interesante (2.0 dCi 150 CP si 320 Nm), pe care nu am avut ocazia sa pun mana. Premianta – de departe, in opinia mea – este varianta diesel, al carei cuplu ii da clasa tentativei de motorizare pe benzina. Si nu numai. Primul lucru pe care l-am observat in habitaclu este lipsa zgomotului tipic unui diesel si extrem de normal in cazul unui SUV pe motorina. Francezii au izolat fonic habitaclul, punand accent mai degraba pe confortul acustic al pasagerilor decat pe impresia – relativa, de altfel - de sportivitate pe care ti-o da un motor pe motorina.

Solutia a fost cea corecta. Pentru gusturile mele. Pe de alta parte, se pare ca Renault au reusit sa se adune si sa gandeasca o cutie de viteze cu sase trepte asezate astfel incat acestea te ajuta la momentul oportun, fie ca vorbim de depasiri prin Maroc (o adevarat provocare traficul de acolo, dar despre asta vom vrbi pe larg pe blog) sau de urcari ale pantelor abrupte din munti. Normal, vorbim tot de diesel.

SUSPENSIILE 

Koleos are insa o mica problema: suspensiile. Modelul imparte foarte multe elemente comune cu "varul" Qashqai, diferenta majora fiind faptul ca Renault a imprumutat o multime de alte elemente de la Nissan X-Trail, un model mult mai capabil si destins in off-road. Suspensiile au fost insa dezvoltate dupa logica unui nou model si, uneori, tind sa iti arate faptul ca moale nu inseamna intotdeauna si confortabil. Sunt moi si acest lucru se traduce printr-un comportament care include ceva ruliu si tangaj in viraje. Este adevarat, aceleasi suspensii devin mina de aur atunci cand suprafata de rulare se transforma din sosea asfaltata in macadam si bolovani, moment in care tinzi sa crezi ca un alt model din acelasi segment nu s-ar descurca atat de bine la procesul de ascundere a craterelor prin suspensii. Deci, daca aveti de gand sa rulati foarte mult pe astfel de sosele, Koleos s-ar putea dovedi alegerea perfecta. Daca nu, testati-l inainte si fiti siguri ca e ceea ce aveti nevoie. Pana la urma, e o chestiune de gusturi si nimic mai mult.

BACKGROUND 

Modelul Renault va fi produs in Coreea, la uzina din Busan pe care Renault si Samsung o impart frateste. Capacitatea de productie a lui Koleos poate varia intre 60 si 100 de mii de unitati anual, in functie de cum va lovi valul in potentialii clienti ai modelului. Si totusi, de ce nu a lansat Renault acest model pana acum? Pentru ca, spun oficialii francezilor, marca din Hexagon a asteptat si a analizat concurenta pentru a fi siguri ca vor produce un model mai ridicat din punctul de vedere al calitatii. In mare parte au reusit. Vom vedea in ce masura in septembrie, atunci cand Koleos va privi in ochi iarna care urmeaza si ii va declara razboi in Romania. La ce preturi? Secretul e inca bine pastrat. Ni s-a promis insa ca acestea nu vor alunga clientii, ba dimpotriva.

Taguri: Koleos, Renault

Comentarii (20)

  • greseli
    "pe benzina de 2.5 cai si 170 CP" -
    - ai spus ca o mica problema - suspensiile - inteleg o deplasare in Maroc nu se pupa cu o problema serioasa

    si nu ai zis nimic mirceo doamne de cutia de viteze - se stie ca Renault are probleme la capitolul asta - sa inteleg ca le-au rezolvat???
    1 0
  • Mircea Mester
    @gogo
    Daca aveai inspiratia de a citi ceva mai jos ai fi vazut, citez, ca suspensiile "Sunt moi si acest lucru se traduce printr-un comportament care include ceva ruliu si tangaj in viraje". Cred ca e destul de acid/rau/dur/cum vrei sa-i zici.

    Am adaugat un mic text legat de cutie. Asa e, nu am simtit probleme la capitolul transmisie. cel putin pe diesel. Iar despre fiabilitate si consum, nu e contextul potrivit. Nu a fost un test concludent din acest punct de vedere.

    Multumesc pentru opinie.
    1 0
  • Nu prea buna
    Design sters, performante mediocre, au cam supradimensionat capacitatea de productie.
    0 0
  • dadadada
    Daa ! Renault a reusit si de data asta ! Abia astept sa fac un test de conducere.Nu am incredere in parerea celor de aici care sunt , evident, pro(???)nemti.Astept testul si vinzarile.....
    0 0
  • Koleos
    Super faina la prima vedere. Daca si consumul e rezonabil atunci merita. Sper ca la toamna sa-mi pot permite ori Koleos ori Kouga. Pretul incepe de la 25000 euro la ambele modele.
    0 0
  • problema
    reclama panasoni
    Oameni buni , voi nu ati realizat ca pe noi chiar ne incurca reclama asta de la panasonic, se face cat tot ecranul si nici nu o poti inchide pt ca este prea mare si X ul e prea jos ,,, stau sa ma joc cu mausul pe aici,, am chef sa stau sa citesc toate reclamele astea juma de ora pana se desprind, e stresant mai ceva ca la protv cu reclamele alea de juma de ora...
    1 0
  • Renault
    Toate bune si frumoase, insa dpdv al designului este mult prea Renault, oare nu s-au putut descotorosi de imaginea asta de monovolum nici in cazul unui SUV???
    Pentru Dan: eu as alege Kuga.
    0 0
  • george.b
    succesuri
    Cred ca o sa aibe un deosebit succes asa cum are noul reno laguna (nu stiu daca am vazut 5 masini in tot bucurestiul) "darar faliment"
    0 0
  • ~!~TEXAS~!~
    arata ...
    ce e bai nene LEXUSU ASTA RX cu sigla de renault :))
    0 0
  • Un raspuns direct daca se poate
    Stimati redactori, in concluzie ca nu am inteles nimic din comentariul vostru; renaultu asta este un esec asa cum ne obisnuiesc cei de la renault??!!
    0 0
  • reclama
    Reclama asta la Panasonic si alte flash-uri in general devin la fel de obositoare ca spam-ul. Si asta ma determina sa nu mai vizitez acele site-uri.
    0 0
  • Inca un succes :D
    E clar ca de 7 ani in Romania Reno e primul la vanzari, si ce e si mai clar ca laguna III asta ultima , e o bijuterie ( am facut drive test) :D , e pe segmetul lux si nu trebuie sa se vanda ca Dacia :)) , nu pe segmetu tarani frustrati care stau pe messenger. Iar referitor la Coleos , cred ca arata super ok , dar binenteles cu totii putem sa ne dam cu parerea ca doar avem 3 Suvuri in parcare si vb aia ca ne priepem ... :)) . Numai bine .
    0 0
  • e pe bune?
    1. voi sigur ati testat personal masina sau vorbiti din auzite? puneti atunci un filmulet sau poze reale, nu de-astea de presa de pe net. ceva detalii, ceva poze reale !!! 2. "ale urmasilor preistorici" sau ale predecesorilor preistorici ai vrut sa zici? 3. "marca din Hexagon a asteptat si a analizat concurenta pentru a fi siguri ca vor produce un model mai ridicat din punctul de vedere al calitatii". pai au facut FOARTE PROST pentru ca intre timp concurenta a castigat din respectivele modele si in curand vor veni cu noile generatii care, ce sa vezi, vor fi mai bune decat Koleos !!! off doamne!
    0 0
  • BMW4ever
    spoiler de logan
    bai oameni buni,.......da de spoileru ala fata de logan nu ziceti nimic? cam penal arata masinuta asta,.....dar deh.....renault
    0 0
  • domnosu
    misto interiorul...
    Interiorul este mult mai frumos decat exteriorul(la categoria design)...nu prea stiu despre materialele
    care s-au folosit la interior...dar este destul de reusit pentru Renault; cat despre faza cu
    statul in trei roti, pentru care s-au facut cam multe poze din cate sunt, nu cred ca tine de
    performantele unui SUV...asta pot sa o fac si cu Loganu' meu! ;-) p

    ...iar despre reclama de la panasonic...DISPERANTA...huuooooo!!!
    0 0
  • antiRenaultu'
    puscate
    dragilor am exploatat destule renault, care sunt cele mai pushcate masini( mai proaste si decat cele americane), incat un nou rahat de la reno care seamana cu santa fe si mai si costa 25k euro nu poate sa impresioneze decat pe aceeasi fraieri pe care-i vedem zi de zi pe strada....
    0 0
  • pt antirenault
    bine ca ai tu masina germana de 2 ani cu 300 mii km rulati. smechere
    0 0
  • ma chiama logan
    ma dau cu logan
    shi asta e Loganeos v.2
    0 0
  • megane2
    Koleos
    Scoate-ti naiba reclama aia de pe ecran ca e tare enervanta.
    0 0
  • :)
    din cate am citit si imi imaginez (datorita cooperarii cu nissan) Koleos o sa fie peste concurentii directi (kuga, tiguan)la capitolul off road.Nici la calitatea materialelor vad ca nu sta rau. Seamana cu cele din Laguna care sunt de cea mai buna calitate.Motorul 2.0 dCi de 150 cp este peste cel de la ford sau vw din toate pct de vedere.Am mers cu Laguna si mi-a placut fff mult, si nu exagerez.Daca nu ma credeti puteti sa faceti un drive test sa va convingeti sg. Ceea ce nu imi place la Koleos e designul in rest e prea ok masina.Deci per total zic ca e o masina reusita.sa vedem si pretul...
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru