Automarket a testat Kia Pro_cee'd
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Pana nu demult cand spuneai Kia te gandeai la copilul celui mai important producator auto coreean, Hyundai. Multa lume a clasat in subconstient acest pseudo-sofism si din cauza relatiei tata-fiu existenta intre boss-ul Hyundai si boss-ul Kia. Totusi, Kia a primit o identitate proprie si o imbracaminte europeana odata cu venirea producatorului asiatic in Europa, mai precis cu descalecatul de la Zilina din Slovacia.
Acesta este locul unde Kia isi produce cel mai titrat model cu tenta europeana, modelul Cee’d. Dar nu despre Cee’d vom vorbi in cele ce urmeaza, ci despre fratele mai mare al acestui model: Kia Pro_cee’d. Da! Am spus bine fratele mai mare chiar daca Pro_cee’d este versiunea hatchbach cu 3 usi a modelului Cee’d.
Design
Hatcbackul cu 3 usi vine cu un design diferit, fata de modelul de baza, diferit dar nu revolutionar. Chiar daca producatorii coreeni au pastrat acelasi ampatament, dimensiunile lui Pro_cee’d inregistreaza usoare modificari. Vorbim de un plus de 15 mm pentru caroserie si o coborare cu 30 mm a gardei la sol. Toate acestea aduc un plus de sportivitate si agresivitate modelului cu 3 usi. Asadar, noul model Kia se prezinta cu o lungime de 4250 mm, o latime de 1550 mm si o inaltime de 1790 mm, in timp ce ampatamentul este de 2650 mm.
La capitolul design Pro_cee’d nu impresioneaza printr-o ecuatie stilistica revolutionara, dar se face remarcat printr-un aspect greu sesizabil in zilele noastre la un producator auto: corectitudinea. Ne referim la aspectul clasic al liniilor de design care contureaza mai ales partea frontala, la tinuta ascendenta a liniilor care imbraca partile laterale si nu in ultimul rand la aspectul agresiv al partii din spate. Partea anterioara a modelului este mult mai masiva, mai pregnanta, fata de partea frontala cuminte, dar toata aceasta schimbare de perspectiva a fost facuta printr-o evolutie cuminte si excelent executata, nefiind pierdute pe drum coerenta si bunul-gust.
Interior
Daca la exterior Kia Pro_cee’d se poate lauda cu un continut bine gandit de mintile stralucite ale centrului de design din Europa, detinut de coreeni, la interior nu putem sa spunem ca am ramas inpresionati, dar nici dezgustati. Vorbim de un interior simplu, in sensul modern al cuvantului, cu spatii de depozitare normale, nici prea mari, nici prea mici, cu o plansa de bord fara aspecte futuriste.
In schimb, nu putem trece cu vederea existenta unui spatiu mai mult decat sufiecient, chiar si pentru pasagerii din spate.Fiind vorba de un hatchback cu trei usi, o problema constanta este accesul pasagerilor din spate. Kia a reusit prin conceperea interiorului sa nu dea foarte multe batai de cap celor care trebuie sa acceada catre scaunele din spate. Despre scaunul soferului avem cateva puncte pozitive de remarcat. Pozitia la volan este excelenta datorita functiilor de reglaj ale scaunului si a ale volanului.
Dispunerea comenzilor pe consola centrala este proiectata corect, in timp ce sarcina soferului este mult usurata gratie comenzilor existente pe volan. Probleme apar in momentul in care se pune centura de siguranta pentru soferii care adopta o pozitie mai aproape de volan. Montantul central este pozitionat in spate, ceea ce creaza o mica neplacere care dureaza insa cateva clipite. Un alt dezavantaj clar existent la volanul unui Pro_cee’d este vizibilitatea pentru partea din spate. Luneta mica si masivitatea partii anterioare ingreuneaza manevrele de parcare in locuri stramte.
Plusurile evidente pentru cel aflat la volan sunt volanul extrem de prietenos si levierul schimbatorului de viteze, excelent executat dar cu o cursa un pic cam nesigura. Pedalierul din aluminiu al versiunii testate de noi aduce o bucurie in plus iubitorilor de sportivitate. De fapt, volanul, schimbatorul de viteze si pedalierul acopera minusul adus de calitatea materialelor din plastic folosite la interior. Nu trebuie uitat volumul portbagajului, cei 340 de litri fiind suficienti pentru clientii obisnuiti ai modelelor hatchback cu 3 usi.
Test de 500 km
Pentru a iesi din cockpit-ul lui Pro_cee’d trebuie sa aducem vorba despre ce am testat de fapt. Este vorba despre un motor 2.0 CRDI de 140 CP si 305 cuplu maxim. Vorbim de un diesel cu o putere suficienta, dar cu un cuplu incredibil. Cei 305 Nm, realizabili la 2000 rot/min dau soferului o senzatie minutata in momentul in care apasa pedala de acceleratie. Puterea este transmisa catre puntea fata prin intermediul unui cutii de viteze cu 6 rapoarte, o cutie de viteze bine etajata.
Am avut ocazia sa facem un test-drive de 500 de km modelului Kia Pro_cee’d, lucru care ne-a permis sa analizam extrem de bine comportamentul vehicului la drum lung.
Mai intai, trebuie sa mentionam ca aportul unui diesel de 140 de cai este extrem de folositor pentru o deplasare pe unul dintre numeroasele asa-zise drumuri europene ale patriei. Avand suficienti cai sub capota, un cuplu foarte mare si dorinta de a scoate ce-i mai bun din modelul coreean am apasat in diverse ritmuri pedala de acceleratie a modelului Kia, fara sa riscam siguranta pe drumurile publice.Merita mentionat de la inceput ca motorul se comporta diferit in functie de modul in care este apasata pedala de acceleratie. Spre exemplu, actionarea constanta, intr-un ritm lent, a acceleratiei te poate purta pana la 170 km/h in treapta a 5-a fara sa depaseste pragul de 3500 rot/min. In schimb o actionarte brusca a pedalei de acceleratie in momentul rularii cu 120 km/h nu primeste un raspuns imediat din partea vehicului.
Tinuta de drum a coreenului nostru a impresionat in mod placut, la fel ca si suspensia spate “multilink” care si-a adus un aport considerabil pe viraje, chiar si la viteze ridicate. Actionarea franei nu aduce un raspuns imediat, la drum lung soferul trebuind sa apese mult mai decis pedala pentru a obtine un raspuns promt.
Ceea ce inseamna Kia Pro_cee’d in cifre se poate traduce cu o viteza maxima constructiva de 205 km/h, timp de accelratie de la 0 la 100 km/h de 10.5 secunde si consum mediu anuntat de constructor la 5.5 litri. Chiar daca vorbim de un diesel, consumul extra-urban calculabil pe o distanta de 500 km nu a atins parametrii anuntati de coreeni, nivelul inregistrat de noi fiind situat la valoarea de 7 litri la 100 km. Este drept ca nu am actionat treapta a 6-a de viteze decat dupa 140 km/h, incercand sa abordam un stil mai agresiv din partea vehicului. In schimb, intr-un regim de rulare cu actionarea treptei a 6-a in mod constant la 120 km/h, nivelul consumului scadea pana la nivelul de 5.5 litri la 100 km.
Pretul unui Kia Pro_cee’d cu motor diesel 2.0 litri si 140 CP variaza in functie de nivelul de echipare de la 15.600 la 18.000 de euro, pentru acaesta versiune fiind valabile trei niveluri: City, Classic si Styles.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Kia in Romania
-
Kia Cee'd facelift (2015-prezent) Preţ: 14.227 - 21.007 €
-
Kia Cee'd SW facelift (2015-prezent) Preţ: 15.570 - 21.024 €
-
Kia Ceed Preţ: 15.333 - 21.777 €
-
Kia Ceed GT Preţ: 22.747 €
-
Kia e-Soul Preţ: n/a €
-
Kia Niro Preţ: 23.788 - 34.671 €
-
Kia Optima Preţ: 24.133 - 27.977 €
-
Kia Optima SW Preţ: 25.391 - 36.497 €
-
Kia Picanto Preţ: n/a - 14.911 €
-
Kia Proceed Preţ: 27.139 €
-
Kia Pro_Cee'd facelift (2015-prezent) Preţ: 14.617 - 20.944 €
-
Kia Rio Preţ: 12.602 - 15.101 €
-
Kia Sorento(2015-prezent) Preţ: 32.694 - 39.870 €
-
Kia Soul Preţ: 15.945 - 18.986 €
-
Kia Soul EV Preţ: 33.665 - 35.688 €
-
Kia Sportage (2015-2018) Preţ: 17.163 - 28.620 €
-
Kia Sportage facelift Preţ: 18.663 - 31.065 €
-
Kia Stinger Preţ: 33.800 - 48.195 €
-
Kia Stonic Preţ: 13.709 - 17.434 €
Ultimele stiri din new_drivetest
-
Hyundai Veracruz isi propune sa se bata cu mai-marii segmentului SUV-urilor cu gabarit ridicat. Veste buna este ca modelul coreean reuseste sa intre in lupta. Ramane de vazut cate runde castiga. (04.12)
-
Islanda este o tara a contrastelor. Volkswagen Golf este un model ale carui generatii difera in extrem de putine privinte. Este si cazul celei de-a sasea generatii. (22.11)
-
Noul Renault Megane reuseste sa intre in segmentul compact cu un avantaj care pana nu demult parea imposibil pentru Renault: designul. Razboiul cu Golf si Focus se ascute. (19.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
De altfel masina foarte frumoasa, si la motorizarea asta bate detasat concurenta (mai mariusica).
Cat de curand or sa se bata cot la cot la toata gama de modele cu constructorii consacrati.
ce motoare vag imping bolizii coreeni ??
fii mai putin vag !
in cazul in care nu stii tu, acest motor nu este semnat VAG ci foarte clar KIA la centrul european propriu de proiectare, si echipeaza si hyundai i30.
Esti tare vag....
Referitor la motor, este CRDI (nu TDI) iar tehnologia a fost inventata de un elvetian si dezvoltata de japonezi, intai pentru motoare mari si dupa aia pe motoare mici. Tehnologia a fost dezvoltata si mai mult de italienii de la centrul de dezvoltare FIAT, care ulterior a fost cumparat de Bosch. Este folosita de:
BMW D-engines
Cummins si Scania XPI (dezvoltat in comun)
Cummins CCR
Daimler CDI
Fiat Group (Fiat, Alfa Romeo si Lancia) JTD (cunoscut marketing MultiJet, JTDm, Ecotec CDTi, TiD, TTiD , DDiS, Quadra-Jet)
Ford Motor Company TDCi Duratorq si Powerstroke
General Motors Opel/Vauxhall CDTi (fabricat de Fiat si GM Daewoo) si DTi (Isuzu)
General Motors Daewoo/Chevrolet VCDi (licentiat de VM Motori; cunoscut si ca Ecotec CDTi)
Honda i-CTDi
Hyundai-Kia CRDi
Mahindra CRDe
Maruti Suzuki DDiS (fabricat sub licenta Fiat)
Mazda CiTD
Mitsubishi DI-D (a dezvoltat recent o familie de motoare 4N1 folosing generatia urmatoare de injectii de 200 MPa (2000 bar))
Nissan's dCi
PSA Peugeot Citroën HDI or HDi (Volvo S40/V50 foloseste motoare PSA 1,6D & 2,0D, denumite JTD)
Renault dCi
SsangYong XDi (cele mai multe motoare facute de DaimlerChrysler)
Subaru Legacy TD (incepand cu Ian 2008)
Tata's DICOR
Toyota's D-4D
Volvo D5
VAD nu a folosit aceasta tehnologie pana la AUDI 4.2 V8 TDI si ultimele 2.7 si 3.0 TDI (V6). Volkswagen a montat primul common rail pe Tiguan, si din acest an pe modelele Passat si Jetta