Autobuze electrice produse de MAN, testate pe străzile din București, Cluj-Napoca și Timișoara

de Paul Cosma, Foto: profit.ro
Marti, 06.04.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Autobuze electrice produse de MAN (brand al grupului VW) sunt testate pe străzile din București, Brașov, Sibiu, Cluj-Napoca, Oradea și Timișoara, în cadrul unui turneu national de prezentare a unui nou model cu emisii zero destinat transportului public de pasageri.

Primăriile mai multor orașe din România au achiziționat autobuze electrice de la MAN, producător deținut de Volkswagen. 

Reprezentanții MAN în România derulează în această perioadă un turneu de prezentare a unui nou model de autobuz electric pentru transportul public, potrivit publicației profit.ro. 

Orașele în care companiile de transport pot testa direct în trafic noile autobuze sunt cele care au deja contracte de achiziție pentru astfel de mijloace de transport în comun.

Autobuzul disponibil pentru testare, în România, are 12 metri și este dotat cu un pachet de baterii cu o capacitate de 480 kWh, 3 uși acționate electric, dintre care două au control automat, precum și faruri LED. 

În funcție de model și de condițiile de operare (trafic, condiții meteo, etc), autonomia este cuprinsă între 200 și 270 km, pe toată durata de viață a bateriei. Versiunea pe care MAN a adus-o în România este produsă în Polonia. 

Via profit.ro

Comentarii (18)

  • Metroul Cluj-Sapoca
    De la productia de Roman la testarea de Man in doar 31 de anisori.
    14 3
  • Nici aici nu scapati de VW.
    12 3
  • nemtii cu tehnologia si romanii cu matura.
    14 3
  • Edikkk
    POLONIA NE DOMINĂ !

    În timp ce ei privatizau masiv tot ce au avut, noi eram cu iliescu "nu ne vindem ţara"

    Trist... foarte trist....

    Aveam la Revoluţie un start mai bun ca Polonia, dar degeaba
    15 10
  • Si care este durata de viata a bateriei? Tine 10 ani cu incarcare zilnica? Adica tine vreo 3500 de cicluri? Cat costa inlocuirea bateriei? Trece de 100k euro?
    Din raportul baterie/autonomie vad un consum de ~200kwh/100km adica un cost de rulare de ~150 lei/100km care e comparabil cu al unui autobuz diesel care consuma ~30l/100km. Unde e avantajul?
    Nu stim pretul dar judecand dupa baterie si constructor pariez pe minim 300k euro bucata. Un autobuz diesel, euro 6 costa in jur de 100k euro si duce lejer 10 ani (de obicei intre 12-14 ani) si 5-600k km. Unde-i avantajul autobuzelor electrice?
    Zero emisii? Inteleg. Desi nici cu emisiile autobuzelor Euro 6 cu FAP si SCR nu mi-e rusine.
    Intretinere mai ieftina? Inteleg pana la un punct cand trebuie inlocuita bateria autobuzului electric. Inlocuirea bateriei bate de departe toata mentenanta autobuzelor diesel chiar si inlocuirea motorului si transmisiei (care de obicei nu prea se intampla). Poate bate chiar achizitia unui nou autobuz diesel.

    Electrodelir.
    22 8
  • Marian
    Chiar ca nu ne luminam.
    Altii folosesc autobuze electrice de cativa ani buni, au o flota destul de mare si nu isi pun problema: ce sa aleg, diesel care pute sau electric? A se vedea Olanda, Norvegia.
    6 18
  • @Marean
    A se vedea si Rusia,Moscova a depasit Londra la numarul autobuzelor electrice.
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Electric_buses_in_Moscow
    12 2
  • @ Marian
    Dieselul nu mai pute si e de 3 ori mai ieftin decat un electric cu costuri de rulare similare si durata de exploatare economica probabil mai buna. De 10 mil euro iei 100 autobuze clasice sau 33 de electrice.
    Autobuzele electrice au un mare punct slab: bateria care la o incarcare zilnica, atinge 2000 cicluri incarcare/descarcare in 6 ani. In 12 ani face 4000 de cicluri de incarcare. Nu stiu ce tehnologie de baterie asemenea anduranta.
    17 6
  • Un autobuz nu merge doar 500-600 000km,sunt precum camioanele,merg lejer peste un milion,un milion si jumatate de km fara reparatii.
    9 2
  • Andrei
    Pentru cei care isi fac probleme de durata de viata a bateriei

    Cycling from 100 to 0 % we get 500 cycles
    Cycling from 100 to 10 % we get 500 cycles
    Cycling from 100 to 20 % we get 1.000 cycles


    Cycling from 90 to 0 % we get 1.500 cycles
    Cycling from 90 to 10 % we get 1.500 cycles
    Cycling from 90 to 20 % we get 2.000 cycles


    Cycling from 80 to 0 % we get 3.000 cycles
    Cycling from 80 to 10 % we get 3.000 cycles
    Cycling from 80 to 20 % we get 3.500 cycles


    Cycling from 70 to 0 % we get 5.000 cycles
    Cycling from 70 to 10 % we get 5.500 cycles
    Cycling from 70 to 20 % we get 6.000 cycles

    Un autobuz face in general vreo 150 km pe zi in Bucuresti. Deci te-ai putea incadra in 70% la 10%. 5500 de cicluri inseamna vreo 15 ani. Pana cand bateria nu crapa de tot, ci doar pana cand isi atinge 70% din capacitatea initiala.

    Deci 825.000 km. Daca mai adaugi aici economiile legate de revizii si reparatii, posibil sa iesi bine si financiar.

    Iar peste 15 ani, doar ganditi-va, cat de mult a evoluat tehnologia bateriilor in ultimii 15 ani si costul care a scazut de vreo 10 ori. Daca se continua trendul asta, peste 15 ani probabil o sa poti cumpara o alta baterie cu sub 50.000 de euro si mai prelungesti viata autobuzului cu inca 15 ani.
    6 7
  • Pai sa ii convingi tu pe cei care investesc in continuare si isi maresc parcurile de autobuze.
    Oare ei nu se gandesc ca ar fi mai bine sa renunte la ele si sa revina la diesel???
    Dieselul pute in continuare si cu atatea sisteme de tratare a putorii sunt foarte mari probleme, chiar imense.
    Ia vezi cate marci au facut recall ca au luat foc, ca au probleme cu EGR, ca se infunda DPF. Schimbi la ele piese intr-o veselie. Nu uita autobuzele sunt folosite in orase si foite mult, nu asta e ideea dieselurilor create initial pentru distante mari.
    Daca dieselurile erau asa bune, nu se gandea lumea sa renunte la ele si la nave.
    Norvegia deja are mai multe ferry electrice.
    Deci lasati mai moale placa asta cu dieselurile. Daca ar fi cum credeti voi, nu s-ar renunta la ele.
    5 11
  • Troleibuzele sunt prea ieftine de nu se cumpara?
    12 2
  • Andrei
    Cel mai mare dezavantaj al autobuzului electric e urmatorul: nu poti sa iei o canistra de curent din garaj sau direct din autubuz sa o duci sa o bagi acasa in masina ta personala.

    Iar asta e motivul numarul 1 pentru care nu vedeti prea multe autobuze electrice la noi in tara.
    7 9
  • @Andrei
    Esti mult ramas in urma. Autobuzele actuale au sisteme de monitorizare a consumului de combustibil si nu se mai pot face nici un fel de furaciuni. Daca chiar vrei eco 100% investeste in troleibuze. Sunt de 3 ori mai ieftine si de 3 ori mai durabile decat autobuzele electrice. Dar la achizitie comisionul e direct proportional cu suma cheltuita asa ca toata lumea e interesata de tichii din astea de margaritar. Sunt orasele pline de gropi, dar au autobuze electrice. Ne mandrim cu asta. Si in plus nu mai mor copilasii de cancer la plamani. Ca sa nu mai vorbesc de lacrimile ursilor polari. Drame planetare.
    13 3
  • @andrei
    In Romania se desfinteaza liniile de tramvaie si de troleibuze la greu,in schimb,ca s-o arda cica eco,baga toti la misto cate doua-trei autibuze electrice de 300 000euro bucata doar asa,sa impresioneze propagandistii ca Edikk si sa arate ca le pasa de sanatatea oamenilor. Bineinteles,incineratoarele ilegale merg in fiecare noapte si wekenduri fara a fi deranjate de gara de mediu.
    10 2
  • vreau si eu unu
    4 3
  • @Andrei
    Personal ultimile 2 telefoane le-am incarcat 20-80% (aproximativ) si au cedat alte componente inaintea bateriilor. Insa am rude si prieteni care dupa 3 ani nu mai pot raspunde la un apel daca au sub 30% pentru ca le moare telefonul. Stiu inclusiv un adolescent care a facut terci o baterie de Nexus in mai putin de un an cu jocuri cat o jumate de zi si trei sferturi de noapte.
    Si majoritatea userilor incarca si descarca maxim telefonul fara nici o grija de baterie.
    Asa va fi si cu autobuzele, vor fi incarcate la maxim si descarcate la fel. Din fabrica vor avea nevoie de 30-40% baterie pastrata ca rezerva pentru a evita incarcarea si descarcarea maxima sau cel putin neoptima pentru sanatatea bateriei.
    Personal, fac toate calculele posibile si imposibile pentru a face achizitia optima.
    Din banii mei mi-as lua Logan, din banii altora mi-as lua Tesla model 3 long range dual motor performance.
    11 1
  • @alex 23:58
    Norvegia este un piscot de tara al carei fiecare cetatean este milionar datorita fondului lor suveran alimentat in majoritate de vanzarea de petrol. Nu-i un exemplu replicabil.
    12 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru