Pentru moment, România nu se confruntă cu situaţii atât de grave, însă autorităţile par să fie conştiente de pericol şi trasează deja o serie de măsuri inedite.
Mai mulţi parlamentari au depus un proiect de lege care, dacă va fi aprobat, va obliga autorităţile locale să cumpere mijloace de transport electrice în proporţie de 50% din necesarul de achiziţii.
"Autorităţile publice locale, regiile autonome şi societăţile comerciale aflate în subordinea unităţilor administrativ-teritoriale vor achiziţiona mijloace de transport în comun acţionate electric într-o proporţie de minim 50% din necesarul de achiziţii viitoare", se precizează în proiectul de lege, care se aplică şi pentru autobuzele şcolare.
În plus, companiile private care efectuează transport public local trebuie să aibă un parc auto format în proporţie de 50% din vehicule electrice începând din anul 2020.
În expunerea de motive, parlamentarii au oferit şi câteva statistici interesante, potrivit cărora, în Uniunea Europeană, 28% din gazele cu efect de seră sunt emise de mijloacele de transport, iar 10% dintre acestea provin din trafic urban.În cazul în care legea va fi implementată, cele mai multe oraşe din România vor fi nevoite să cumpere autobuze electrice. În Bucureşti şi alte câteva mari oraşe, legea ar putea fi însă "fentată" în mare măsură prin achiziţionarea de tramvaie şi troleibuze.
Pentru a fi adoptată, legea va trece întâi pe la Senat, apoi prin votul final al Camerei Deputaţilor şi va fi implementată în anul următor celui de intrare în vigoare. Întrucât legea va fi votată cel mai probabil în 2016, aceasta va fi implementată efectiv cel mai devreme în 2017.
Via Mediafax
Să-nțelegem că legea ar fi dată cu dedicație pentru anumiți importatori de vehicule electrice cu baterie? Și că vehiculele electrice convenționale (tramvaie, troleibuze), utilizate cu succes de zeci de ani prin marile orașe, le-ar strica șmenul acestor băieți care și-ar fi dedicat acest proiect de lege?
Și mergând pe firul logic, ar rezulta că scopul acestei legi ar fi obligativitatea achiziționării de electrice cu baterie, nu combaterea poluării, corect?
Impunerea autobuzelor electrice excluzând tramvaiele sau troleele într-adevăr ar ”fenta” logica și bunul simț!
... asta nu-i fentare ... este scopul principal al unei astfel de legi. Ar deranja pe cineva ca jumatate din liniile de autobuz din bucuresti sa fie deservite de trolee ?
Din pacate partea cu "50% electrice" la companiile private care fac transport public nu o sa treaca, existand foarte multe argumente impotriva unui astfel de articol de lege. Mai asteptam un pic, pana cand costurile de operare ale unui parc electric vor fi comparabile cu ale unuia clasic. (in plus se poate fenta rapid folosind masini in proprietatea "taximetristului" date firmei cu contract de comodat)
si daca noi romanii, auto-proclamati" buricul pamantului" in multe domenii, santem in stare sa facem metrou, si avioane si dacii si motorul ecoboost si multe alte chestii, dar nu santem in stare sa punem acele cabluri in ordine pe stalpi, atunci eu zic sa renuntam la ideea de transport in comun ecologic, pentru ca nu il meritam
deci pana la urma... ne luam toti biciclete :)