Auto Union Type-D, renascut de un designer ceh
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Lukas Vanek, un tanar designer ceh, a realizat conceptul Auto Union Type-D prin care a readus la viata celebrul model de curse Audi din anii ’30. Vanek este proaspat absolvent al la centrului Europeo di Design (IED) din Torino, Italia. Tanarul ceh urma in tara natala cursurile de master in design industrial la Universitatea TBU din Zlin cand a fost premiat cu o bursa de studii la IED.
Conceptul versiunii moderne a monopostului Auto Union Type-D este inspirat din linia de design de peste 70 de ani a masinii originale. Audi intentioneaza sa produca un prototip prin care sa renasca celebrul model de curse. Astfel, este de asteptat sa proiectul tanarului ceh sa nu raman doar la stadiu de studiu de design, ci sa inspire producatorul german la realizarea unui prototip la scara reala.
Modelul original a avut un mare succes in marile premii ale competitiilor anilor ‘30, fiind pilotata de unii dintre cei mai buni piloti ai vremii: Hans Stuck, Tazio Nuvolari si Bernd Rosemayer. Succesul de la acea vreme s-a datorat utilizarii unor tehnologii avansate de supraalimentare a motorului V12 din care au reusit sa dezvolte 550 CP, permitandu-i sa atinga viteze de peste 160 km/h.
Interpretarea moderna a lui Auto Union Type-D va fi construita din aliaje usoare si materiale composite, in principal fibra de carbon, urmand sa pastreze configuratia originala a unitatii de propulsie V12. Astfel, propulsorul de 6.5 litri va dezvolta 650 CP cu ajutorul tehnologiilor actuale, preconizandu-se o viteza maxima un jurul a 300 km/h pentru ineditul model. Este de asteptat ca versiunea 2008 a lui Auto Union Type-D sa aiba o finisare simpla precum modelul orginial, dar care sa inglobeze in acelasi timp o serie de echipari ultramoderne precum stopul pozitionat central pe baza de LED si pneuri cu talon mic.
Dintre exemplare originale Auto Union Type-D, majoritatea au fost distruse in timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial, iar cele care au supravietuit au fost dezasamblate sau transportate in Rusia pentru a fi examinate de inginerii sovieticilor. Dupa terminarea razboiului Auto Union (corporatia companiilor Horch, Audi, DKW si Wanderer) a avut dificultati financiare, iar abia in anii ’60 s-a redresat sub sigla Audi, imprumutand cele patru cercuri de la vechea companie.
Via | Diseno-art
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Audi in Romania
-
Audi A1 Sportback facelift Preţ: 18.392 - 31.532 €
-
Audi A3 e-tron facelift Preţ: 38.249 - 40.598 €
-
Audi A3 facelift Preţ: 25.830 - 44.893 €
-
Audi A3 Sedan facelift Preţ: 24.610 - 56.930 €
-
Audi A3 Sportback facelift Preţ: 23.599 - 46.318 €
-
Audi A4 (2015-prezent) Preţ: n/a - 62.005 €
-
Audi A4 Allroad Preţ: 44.833 - 56.436 €
-
Audi A4 Avant (2015-prezent) Preţ: 33.897 - 85.004 €
-
Audi A5 Cabriolet Preţ: 48.196 - 70.873 €
-
Audi A5 Coupe Preţ: 37.684 - 67.373 €
-
Audi A5 Sportback Preţ: 36.916 - 64.465 €
-
Audi A6 Preţ: n/a - 63.204 €
-
Audi A6 allroad quattro facelift Preţ: 65.029 - 69.193 €
-
Audi A6 Avant Preţ: 56.005 - 66.005 €
-
Audi A7 Sportback Preţ: 70.741 - 73.080 €
-
Audi A8 Preţ: 92.588 - 98.587 €
-
Audi Q2 Preţ: 23.532 - 35.879 €
-
Audi Q5 Preţ: 45.664 - 65.454 €
-
Audi Q7 Preţ: n/a - 94.236 €
-
Audi Q7 e-tron Preţ: 85.829 €
-
Audi Q8 Preţ: 76.541 €
-
Audi TT Coupe Preţ: 37.887 - 56.727 €
-
Audi TT Roadster Preţ: 41.108 - 59.948 €
Ultimele stiri din Concepte
-
Compania britanică Evice a lansat prototipul XP1, o reinterpretare modernă pentru clasicul model Rolls-Royce Silver Shadow. XP1 este complet electric, are 400 de cai și o autonomie de peste 320 de kilometri. (17.12)
-
Dacia a dezvăluit o ediție specială pentru modelul Duster, inspirat din legendarul Raliu Dakar. Acesta este un concept unicat realizat ca un omagiu pentru participarea mărcii românești la Dakar. (06.12)
-
Jaguar a prezentat oficial noul concept Type 00. Acesta anunță startul noii epoci electrice pentru marca britanică, precum și primul model de serie din noua eră a brand-ului, care va fi lansat în 2025. (03.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
Aci nu-i loc de rapandule, habarnisti sau mai stiu eu cum va spuneti voi unul altuia...
"Arta" nu are ce sa caute pe masina pentru ca afecteaza negativ aspecte functionale importante. Ba mai mult, se poate ajunge la situatii care frizeaza ridicolul si lipsa totala de bun simt: http://www.automarket.ro/stiri/70000-de-euro-pentru-un-fiat-500-invelit-in-aur-9368.html
@alex...mai cauta...recordul este de peste 400 (nu 300) km/h.
Uite, Loganul are un aspect cu care n-o să câştige niciodată vreun concurs de frumuseţe. Ca urmare, mulţi (marea majoritate) au făcut spume la gură şi bătături la degetele ce-au tastat pe forumuri tot soiul de păreri. Au ignorat avantajele de preţ (ca maşină nouă), capacitatea portbagajului, etc. Să nu intrăm în polemică, voiam doar să reliefez că aspectul contează. Şi la maşini, şi la femei, şi la mâncare, şi la ambalaje.
Cât despre maşini, majoritatea stau bine atât la tehnologie şi fiabilitate, cât şi la design. Mercedes, Honda, Ferrari, Porsche, Bentley, Audi...lista e lungă. Altele sunt chiar grozave ca aspect (Alfa) dar mai puţin la fiabilitate-zic mulţi. Toyota are, în schimb, caroserii cam anoste (nu prea întorci capul după ele pe stradă), dar la fiabilitate, eheee-zic, iarăşi, alţii.
Cred că ideal ar fi să găsim produsul pe care-l dorim, la o calitate cel puţin decentă şi care are un aspect plăcut. Când a trebuit să-mi iau un nou ceas de mână, am stat vreo săptămână pe net, citind despre te miri ce mărci, despre aspecte tehnice, terminologie de specialitate, diferenţe, asemănări, preţuri, plus o tonă de imagini. La final, în cunoştinţă de cauză, am ales un Orient. Dacă vei căuta poze cu marca asta, majoritatea îţi vor părea kitsch-uri. Eu am ales un model decent, frumos, echilibrat, cu linii fine. E o marcă bună, medie, am plătit un preţ care poate părea cam mare, dar nu contează. Sunt mulţumit de el, e de calitate, e precis, e FRUMOS şi ASPECTUOS. Am accentuat la sfârşit ca să concluzionez că nu trebuie să ne privăm de un design plăcut, inclusiv la maşini. Trebuie doar să alegem cu atenţie. Slavă Domnului, nu mai trăim vremuri în care aveam de ales între Dacia 1300 şi Dacia 1300 (sau între un Ford T negru şi un Ford T negru).
Cred ca avem de-a face cu o mica neintelegere...exact acelasi lucru am spus si eu: design-ul masinii conteaza...extrem de mult...DIN PACATE...in schimb eu am mai spus ca NU E BINE SA FIE ASA (adica sa conteze EXTREM de mult...nu zic sa arate toate masinile ca niste fisete cu roti insa in ziua de azi avem de-a face cu un adevarat delir...lupta crancena pentru un DESIGN APETISANT si un PRET ATRAGATOR (care sa-l faca pe client sa puna botu` si banutu`) va duce la transformarea masinii intr-un obiect de unica folosinta...La nivelul proiectarii si al fiabilitatii generale se fac niste compromisuri de-a dreptul criminale...se merge pe principiul ca daca cele 2 conditii au fost indeplinite, cu restul nu trebuie sa-ti mai bati capul prea tare (oricum nu mai ai timp, trebuie sa scoti masina pe piata ca sa nu-ti ia fata concurenta...nici nu apuci sa-l termini de proiectat pe unul ca trebuie sa te apuci de urmatorul)...ai vazut cum vin recall-urile? Valuri valuri...si la toate marcile inclusiv cele premium care scot masini de la 100.000 de E bucata in sus...
Culmea stii care e? Noi suntem de vina pentru asta...nu noi 2, prudentul si subsemnatul...nici macar nu noi rumanii, asa cum le-ar placea multora sa spuna (ca doar rumanii sunt cea mai mizerabila rasa de pe pamant, nu?)...ci noi clientii...toti vrem masini bune, frumoase si ieftine...uita-te de exemplu in America: ca sa poata concura cu masinile autohtone, care sunt facute intr-o bataie de joc totala, ceilalti producatori taie in carne vie. Toyota, care era #1 in orice top de fiabilitate are recall-uri de milioane de bucati...si cu probleme grave...
Am ajuns in situatia absolut gretoasa si penibila in care se compara pretul unor masini gen BMW, Audi si Mercedes cu al unor masini gen Opel, Ford si Peugeot!!! Si se mai asteapta si discount-uri...
PS. Ferari nu are ce sa caute in gasca masinilor fiabile...am observat ca nu e bine sa iesi pe corso cu o asemenea masina in trafic ceva mai intens si cand e un pic mai cald afara...s-ar putea sa iei foc...la asta adaugandu-se si alte probleme...
Sa ajuns ca automobilismul sa ajunga la nivelul de parfum si nicidecum de practicalitate si este trist. Superficialul domina esenta.