Audi a înregistrat o scădere de 11.8% a livrărilor în 2024, totalizând 1.671.218 vehicule, ceea ce a permis Tesla să depășească pentru prima dată marca germană. Rivalii săi interni, BMW și Mercedes-Benz, au încheiat, de asemenea, anul cu vânzări semnificativ mai mari în segmentul de lux.
Prin urmare, Audi intenționează să se repoziționeze pe piață, vizând un segment „și mai” premium și majorând prețurile, chiar dacă acest lucru ar putea duce la o scădere a volumului de vânzări. Strategia are ca scop îmbunătățirea marjelor de profit și consolidarea poziției financiare a companiei.
Pentru a susține această tranziție, Audi a anunțat planuri de a lansa peste 20 de modele noi până în 2025, inclusiv două generații complet noi și o extindere a ofertei de vehicule hibride plug-in.
Cu toate acestea, compania a decis să renunțe la modelele sale de bază, A1 Sportback și Q2, transformând A3 în modelul de intrare în gamă. La polul opus, se preconizează introducerea unui succesor mai sofisticat al modelului A8, inspirat de conceptul Grandsphere, precum și a unui SUV de lux poziționat deasupra actualelor Q7 și Q8, sugerat de conceptul Urbansphere.
În ciuda acestor planuri ambițioase, Audi se confruntă cu câteva provocări. electrice au scăzut cu 8%, totalizând 164.000 de unități.
În 2024, vânzările globale de vehiculeÎn plus, compania nu a reușit să găsească un cumpărător pentru fabrica sa din Bruxelles, ceea ce ar putea duce la închiderea acesteia și la concedierea a aproximativ 3.000 de angajați.
În acest context, Audi își reevaluează planurile de a deveni o marcă exclusiv electrică până în 2033, optând pentru o abordare mai flexibilă în tranziția către vehiculele electrice.
Deși Audi se confruntă cu anumite dificultăți pe piața auto globală, compania își propune să își redefinească poziția printr-o strategie axată pe produse premium și noi tehnologii.
via Carscoops
ma gandesc ca ar ajuta mai mult la vanzari o masina mai fiabila decat una cu luminite...zic si eu