Audi: versiuni de bază noi pentru A6 e-tron, cu autonomie de 716 km

de Tiberiu Safta
Joi, 31.10.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Audi a lansat două versiuni de bază noi pentru modelul său electric de clasă executive A6 e-tron. Noile versiuni primesc tracțiune spate, respectiv tracțiune integrală, dar și o autonomie de până la 716 kilometri.

Constructorul german a lansat două versiuni de bază noi pentru A6 e-Tron. Prima dintre acestea aduce o configurație cu tracțiune spate și cu un motor electric de 326 de cai putere. În această configurație, Audi A6 e-tron accelerează de la 0 la 100 km/h în 6 secunde. Bateria va putea fi încărcată la un curent de 225 kW, iar încărcarea de la 10% la 80% durează 21 de minute.

Versiunea cu tracțiune spate oferă o autonomie de 627 de kilometri în regim WLTP pentru varianta Sportback. Noua versiune este disponibilă și pentru A6 e-tron Avant, care primește o autonomie de 598 de kilometri.

A doua versiune aduce tracțiune integrală și un propulsor mai puternic, dar și autonomie mai mare. Astfel, avem aici un propulsor de 462 de cai putere, care îl ajută pe Audi A6 e-tron să sprinteze de la 0 la 100 km/h în doar 4.5 secunde. Pentru această versiune, bateria poate trage un curent de 270 kW, însă timpul de încărcare de la 10% la 80% rămâne același.

Diferența mai mare este la autonomie, acolo unde varianta Sportback poate să meargă 716 kilometri cu o singură încărcare.

În același timp, varianta Avant oferă o autonomie de 685 de kilometri.

START DE LA 62.800 EURO

Noile versiuni de bază ale lui Audi A6 e-tron sunt deja disponibile pentru comandă. Pentru versiunea cu tracțiune spate, prețurile pornesc de la 62.800 euro (Sportback), respectiv de la 64.450 euro (Avant). Între timp, versiunea cu tracțiune integrală pleacă de la 79.800 euro (Sportback), respectiv de la 81.450 euro (Avant).

via Audi

Comentarii (11)

  • spaclu lu manole
    Autonomia deja e mai mult decat decenta. Eu cu masinile mele foarte rar trec de 500 km la un rezervor.
    Timpii de incarcare sunt iarasi ok, la statiile rapide. Iti pui intrebarea: Ce alegi? Stai 20 de minute si platesti in jur de 10 dolari sau bagi benzina in 5 minute si platesti 70-80 de dolari?
    Daca poti incarca peste noapte acasa, cred ca nu iti mai pui nici un fel de intrebari :)
    Pe termen scurt si mediu va fi o problema cu statiile de incarcare. Pe termen mediu-lung va fi problema cu companiile de electricitate care vor scumpi curentul odata ce populatia va fi dependenta de masinile electrice.
    Legat de pretul acestui A6 e-tron, eu cred ca e destul de realist, aliniat la un A6 ice. Nu sunt familiar cu preturile in Europa, dar "la ochi" par apropiate.
    Oricum, prefer oricand o masina germana ca si calitatea materialelor + asamblare, fata de o Tesla. Tesla a avut pana acum avantajul tehnologiei la baterii si managementul lor. Avantaj care s-a micsorat simtitor in ultimii 2-3 ani.
    Daca as sta la casa in Europa nici nu mi-as pune problema sa n-am masina electrica, mai ales in situatia de a fi nevoit sa schimb masina.
    6 2
  • Eu am 700 km la noul Civic pt ca i-au pus rezervor de doar 40 l, deci daca esti ok cu timpii de incarcare, o masina electrica are avantaje bune. Mai e si iarna unde nu stiu cum se comporta sau canicula
    4 0
  • Coane! Cand iti iei masina din asta te mai uiti la cativa euro de combustibil?!?! Pe bune? Te intereseaza pretul combustibilului si al consumabilelor cand te invarti prin subsolul clasamentului, la tigaile de sarakie. Cu o masina de genul asta se presupune ca poti sa te duci din Berlin la Garmisch la ski. Nu scapi fara 2 incarcari cel putin. Si apoi trebuie sa te cazezi la unii care au priza. ;)
    Da iesi ieftin, cu 20 de dolari...
    Merita?
    2 4
  • spaclu lu manole
    @^^^, Unii chiar se uita si la costurile de utilizare, mai ales daca isi cumpara masina pe termen lung si nu o iau pe firma.
    Avem abordari diferite la utilizarea aceleaisi masini. Pe mine personal, nu ma intereseaza o masina cu care sa plec in concediu. Masina e pentru invartit in oras, din semafor in semafor si facut naveta maxim 2 zile pe saptamana. Deci nu are sens o masina ice.
    Pentru concedii, zbor si inchiriez masina din aeroport. Concediile nu le fac aproape de casa.

    PS Ai fi surprins sa afli ca un prieten care si-a luat Model S de nou (+120k) se duce si incarca la Ikea sau la Supercharger, ca sa nu plateasca acasa curentul? Fiecare cu pasarica lui, dar in general unul care trage din greu pentru bani, se uita la orice cheltuieli fixe. Pentru mine personal, faptul de a nu cheltui 500-600 de dolari pe luna pe combustibil e o economie de la care nu ma dau in laturi.
    1 0
  • Adrian
    Problema mea e ca stau la bloc. Tre sa incarc masina in oras si nu sunt dispus sa astept. La hipermarket nu prea merg, comand online sau merg la piata. Cand plec din oras nu sunt dispus sa.mi planific traseul/cazarea in functie de statiile de incarcare. Si daca o fac, cum ar fi sa le vezi ocupate cand ai nevoie de ele?
    Deci mai astept inca 5-7 ani ca sa se rezolve treburile astea. Nu sunt impotriva electricelor.
    3 2
  • Adrian
    Si pentru cei care stau in oras la curte cred ca e aceeasi problema cu cei de la bloc. Nu au loc de masina in curte, o tin la poarta, nu o pot incarca acolo.
    1 2
  • @^^^^
    1. Distanța aia se poate parcurge chiar și cu o singura încărcare. Are pompă de căldură, nu scade mult autonomia iarna
    2. Nu toti care iau mașina asta stau în Berlin.
    3. Multe hoteluri au puncte de încărcare, în special cele la care se duc cei cu masini de 70k. Unde mergi tu, poate nu, dar fii mai deschis la minte
    4. Nu e musai sa aibă hotelul încărcător, sunt încărcătoare in stațiune, asa cum sunt și benzinării
    5. Numai unul ca tine se poate gândi că cine își ia masina de 70k de gândește sa conducă 7-8h non-stop dus și tot atât întors, în "vacanta". Adică sa petreacă vrei 15h din "vacanta" pironit in scaun și cu ochii beliți la sosea. Oamenii cu bani se respectă pe ei înșiși.
    6. Numai sclavii diesel-ului cred că cineva normal la cap face 700km/7-8h fara să își pauze de odihnă și mancare. Nici șoferii de tir nu fac asta, nici dacă ar fi legal.

    @Adrian
    Își pot pune încărcător la gard.
    Am vecini care locuiesc la "bloc" (mai exact o clădire de 12 apartamente), nu au curte deloc, nici garaj, dar încarcă un MG electric în fata blocului. Acoperă firul cu un fel de tampă ca sa nu se împiedice lumea de el, pe trotuar.
    4 1
  • In caz ca te scapi în cap și nu știi cum sa mergi la Garmisch din Berlin, altfel decât ca sclavul mașinii - cică ar avea trenuri în Germania.
    4 1
  • spaclu lu manole
    @matei, ai observat ca esti singurul la comentarii care are remarci toxice la gandirea celuilalt. Cand interlocutorii iti raspund cu aceeasi moneda, cam unde crezi ca ajunge nivelul discutiilor?
    Daca chiar esti asa informat si destept, exprima-te normal si lumea incepe sa te ia in serios. Pana atunci, te descalifici de la orice discutie civilizata.
    Nu toti stau la blocuri de 12 apartamente. Asta e adevarul. Mai ales in Romania, densitatea de locuinte e uriasa iar infrastructura n-a fost prevazuta pentru alimentarea masinilor electrice, nici in vis. Sunt sigur ca iti dai seama de asta, dar ignori. In schimb bagi placa cu sclavul diesel, BMW si alte balarii.
    Faptul ca o dai in injurii, nu rezolva nici o problema.
    1 3
  • Vad multe comentarii de la comentatori care isi imagineaza ca daca 'stau la casa' problema incarcarii masinii electrice e ca si rezolvata. Facand abstractie ca majoritatea caselor din RO au bransamente de 6,6 KW din care poti sa tragi linistit, fara sa ia foc instalatia, probabil 3-4 KW. Cu asa putere de incarcare un Audi de-asta are nevoie de vreo 20=25 de de ore de incarcare ... Timp in care tensiunea a cazut pe toata strada de la 230 la 195 de Volti ... Interesant ca nici la statiile 'serioase' lucrurile nu stau mai bine. Colegi care folosesc masini electrice si au carduri de alimentare la OMV se plang ca statiile pe care scrie 300 KW abia urca in realitate la 30-32 ...
    1 4
  • Andrei
    Am dubii că Audi a avut în vedere românii de la sate și branșamentele lor atunci când au proiectat masina asta.
    Publicul țintă stă la case cu branșamente bune și nu merge în concediu 8h cu mașina când exista trenuri și avioane.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru