Audi va pleca din pole-position în cursa de 24 de ore de la Le Mans

de Dragoș Băltățeanu
Vineri, 21.06.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Audi a ocupat primele trei poziţii pe grila de start pentru cursa de 24 de ore de la Le Mans. Din pole-position va plecat echipajul Kristensen/Duval/McNish.

Loic Duval a reuşit să obţină cel mai bun tur cronometrat pe circuitul de la Le Mans în timpul celor trei sesiuni de calificare pentru cursa de 24 de ore ce se va defăşura în acest weekend. Audi-ul nu numărul de concurs numărul 2 va pleca astfel din pole-position în cursa ce va începe sâmbătă la ora 16. Din acest echipaj mai face parte Tom Kristensen, de opt ori câştigător la Le Mans şi Allan McNish, pilotul scoţian celebru din Formula 1 şi cursele de anduranţă. Audi a monopolizat primele trei poziţii ale grilei de start, pentru prima dată din 2002. Pilotul francez Lioc Duval a reuşit să oprească cronometrul după 3m22.349 în timpul primei sesiuni de calificări de miercuri noapte. Ulterior, o serie de steaguri roşii şi vremea nefavorabilă nu a mai permis îmbunătăţirea timpului obţinut în prima sesiune de calificări.

Următoarele două locuri pe grila de start sunt ocupate de Audi-ul nr.1 pilotat de echipajul Andre Loterer şi de Audi-ul cu nărul 3 de concurs cu Lucas di Grassi la volan. Echipa Toyota şi-a plasat cele două prototipuri pe locurile patru şi cinci ale grilei de start. 

Urmareste Automarket
La clasa LMP2, bătălia s-a dat până în ultimele minute ale sesiunii de calificări, când pilotul francez Olivier Pla a reuşit să obţină cel mai bun timp al categoriei pentru prototipul Oak Racing Morgan-Nissan pe care îl piloteză împreună cu Alex Brundle şi David Heinemeier Hanson. La clasa GTE Pro, finalul a fost la fel de agitat, Stefan Mucke, pilotul Aston Martin-ului Vantage cu numărul 97 părea scăpat în postura de lider al clasei până când timpul său a fost îmbunătăţit în ultimul moment de către Fredereic Makowiecki, pilot al Aston-ului cu numărul de concurs 99. Echipa Corvette s-a chinuit în sesiunile de calificări terminâd cu un timp mai slab cu patru secunde faţă de cel al liderilor Aston Martin.
Aston Martin a obţinut cel mai bun timp şi la clasa GTE Am prin intermediul maşinii cu numărul 95 pilotată de echipajul Allan Simonsen/ Kristian Poulsen/ Christoffer Nygaard.

Cursa de 24 de ore de la Le Mans începe sâmbătă, 22 iunie, la ora 16.00 şi poate fi urmărită integral pe canalul Eurosport. 

Pos Cl Drivers Team/Car Time Gap
 1. P1  Kristensen/McNish/Duval        Audi                   3m22.349s
 2. P1  di Grassi/Gene/Jarvis          Audi                   3m23.696s  +1.347s
 3. P1  Lotterer/Treluyer/Fassler      Audi                   3m24.341s  +1.992s
 4. P1  Davidson/Buemi/Sarrazin        Toyota                 3m26.654s  +4.305s
 5. P1  Wurz/Lapierre/Nakajima         Toyota                 3m26.676s  +4.327s
 6. P1  Prost/Jani/Heidfeld            Rebellion Lola-Toyota  3m28.935s  +6.586s
 7. P1  Belicchi/Beche/Cheng           Rebellion Lola-Toyota  3m32.167s  +9.818s
 8. P1  Kane/Watts/Leventis            Strakka HPD            3m36.547s  +14.198s
 9. P2  Pla/Heinemeier Hansson/Brundle OAK Morgan-Nissan      3m38.621s  +16.272s
10. P2  Rusinov/M.Martin/Conway        Delta-ADR ORECA-Nissan 3m39.535s  +17.186s
11. P2  Dolan/Turvey/Luhr              Jota Zytek-Nissan      3m40.459s  +18.110s
12. P2  Gachnang/Mailleux/Lombard      Morand Morgan-Judd     3m40.741s  +18.392s
13. P2  Graves/Nakano/Hamilton         Delta-ADR ORECA-Nissan 3m40.925s  +18.576s
14. P2  Imperatori/Tung/Howson         KCMG Morgan-Nissan     3m41.042s  +18.693s
15. P2  Hartley/Patterson/Chandhok     Murphy ORECA-Nissan    3m41.569s  +19.220s
16. P2  Panciatici/Ragues/Gommendy     Signatech ORECA-Nissan 3m41.654s  +19.305s
17. P2  Baguette/Gonzalez/Plowman      OAK Morgan-Nissan      3m41.854s  +19.505s
18. P2  Perez Companc/Minassian/Kaffer Pecom ORECA-Nissan     3m43.420s  +21.071s
19. P2  Thiriet/Badey/M.Martin         TDS ORECA-Nissan       3m43.494s  +21.145s
20. P2  Mardenborough/Ordonez/Krumm    Greaves Zytek-Nissan   3m44.421s  +22.072s
21. P2  Kimber-Smith/Rossi/Lux         Greaves Zytek-Nissan   3m44.621s  +22.272s
22. P2  Frey/Niederhauser/Bleekemolen  Race Perf' ORECA-Judd  3m45.244s  +22.895s
23. P2  Holzer/Kraihamer/Charouz       Lotus-Praga            3m45.274s  +22.925s
24. P2  Weeda/Rossiter/Bouchut         Lotus-Praga            3m47.920s  +25.571s
25. P2  Nicolet/Merlin/Mondolot        OAK Morgan-Nissan      3m48.196s  +25.847s
26. P2  Tucker/Franchitti/Briscoe      Level 5 HPD            3m48.597s  +26.248s
27. P2  Giroix/Haezebrouck/Ihara       Gulf Lola-Nissan       3m49.096s  +26.747s
28. 
P2 Mowlem/Burgess/Hirschi HVM Status Lola-Judd 3m49.805s +27.456s 29. GTP Bell/Makowiecki/Senna Aston Martin 3m54.635s +32.286s 30. GTP Dumbreck/Mucke/Turner Aston Martin 3m55.445s +33.096s 31. GTP Lieb/Lietz/Dumas Manthey Porsche 3m55.491s +33.142s 32. GTP Bruni/Fisichella/Malucelli AF Corse Ferrari 3m55.909s +33.560s 33. GTP Auberlen/Dalla Lana/Lamy Aston Martin 3m56.336s +33.987s 34. GTP Beretta/Kobayashi/Vilander AF Corse Ferrari 3m56.471s +34.122s 35. GTP Bergmeister/Pilet/Bernhard Manthey Porsche 3m56.573s +34.224s 36. P2 Porta/Raffin/Brandela DKR Lola-Judd 3m56.905s +34.556s 37. P2 Downs/Dagoneau/Younessi Boutsen ORECA-Nissan 3m57.139s +34.790s 38. GTA Nygaard/Poulsen/Simonsen Aston Martin 3m57.776s +35.427s 39. GTP Westbrook/Gavin/Milner Corvette 3m58.644s +36.295s 40. GTA Ried/Roda/Ruberti Proton Porsche 3m58.889s +36.540s 41. GTP Magnussen/Garcia/Taylor Corvette 3m59.526s +37.177s 42. GTA Hall/Goethe/Campbell-Walter Aston Martin 3m59.805s +37.456s 43. GTA Gerber/Griffin/Cioci AF Ferrari 3m59.997s +37.648s 44. GTA Milesi/Gibon/Henzler Imsa Porsche 4m00.503s +38.154s 45. GTP Collard/Perrodo/Crubile Prospeed Porsche 4m00.682s +38.333s 46. GTP Dalziel/Farnbacher/Goossens SRT Viper 4m00.802s +38.453s 47. GTA Dempsey/Foster/Long Dempsey Porsche 4m00.916s +38.567s 48. GTA Narac/Bourret/Vernay Imsa Porsche 4m01.713s +39.364s 49. GTA Potolicchio/Aguas/Bright 8star Ferrari 4m01.934s +39.585s 50. GTP Bomarito/Kendall/Wittmer SRT Viper 4m03.461s +41.112s 51. GTA Perazzini/Case/O'Young AF Corse Ferrari 4m03.966s +41.617s 52. GTA MacNeil/Rodrigues/Dumas Larbre Corvette 4m04.512s +42.163s 53. GTA Bornhauser/Canal/Taylor Larbre Corvette 4m04.873s +42.524s 54. GTP Bertolini/Al Faisal/Al Qubaisi JMW Ferrari 4m05.417s +43.068s 55. GTA Mallegol/Bachelier/Blank AF Ferrari 4m09.064s +46.715s 56. GTA Krohn/Jonsson/Mediani Krohn Ferrari 4m16.233s +53.884s

Comentarii (4)

  • Care este echipa unde Renault va folosii Alpine?
    0 0
  • stefan
    16. P2 Panciatici/Ragues/Gommendy Signatech ORECA-Nissan 3m41.65

    Signatech va folosi un prototip Oreca 03 redenumit Alpine A450. Alpine revine doar cu numele in competitie la fel cum a revenit Lotus in F1.

    In aceeasi situatie sunt si prototipurile Morgan (Pescarolo 01 in realitate) si Lotus T128 - Praga care defapt e propulsat de un motor Judd.
    0 0
  • Signatech ORECA-Nissan este modelul re-branduit drept Alpine.
    1 0
  • @Hadouken
    Mulțumesc
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru