La sfârșitul lui ianuarie, publicația belgiană L'Echo scria că Audi va fi nevoit să reducă producția SUV-urilor electrice e-tron (foto) și e-tron Sportback la uzina de la Bruxelles ca urmare a întârzierii livrărilor unor componente pentru baterii, în special cele furnizate de compania sud-coreeană LG.
Constructorul german a confirmat că producția va fi oprită pentru “câteva zile”, din cauza lipsei unor componente, însă fără să specifice că ar fi vorba despre o problemă legată de furnizarea bateriilor.
Potrivit unor estimări neoficiale, Audi ar urma să “piardă” o producție de circa 1.000 de unități e-tron, înainte ca problemele cu furnizorii să fie rezolvate.
Compania de analiză Jato a anunțat recent că Audi e-tron a fost comercializat în peste 4.000 de unități în Europa în luna decembrie.
Via electrive
Pana cand nu vor realiza intreg lantul de productie INTEGRAL in Europa, orice eveniment mondial - de data asta a fost coronavirusul, maine poate fi altceva - poate afecta MASIV o intreaga industrie, nu doar un producator .....
Europenii TREBUIE sa fie mult mai determinati SA DEPINDA DOAR DE EI INSISI, pe viitor.....
Asa au fost cam mereu, in urma altora, insa nu toti vor sa recunoasca.
Daca erau bazati, altii stateau la mana lor si nu invers.
Toyota si altii au renuntat la Diesel, VW, Mercedes si BMW insista cu cele mai bune si curate motoare diesel :)
Despre masini n-ai dreptate, insa probabil nu ai condus destule modele sa faci diferenta.
Au renuntat la Diesel pentru ca patentele cu AdBlue sunt detinute de germani si ca sa le foloseasca si ei trebuie sa plateasca si n-au bani. Inca odata au ramas asiaticii in urma cu tehnologia.
Si da, ultimele Dieseluri sunt extreme de curate, fiabile si economice.
Sa fim independenti? Sa depindem doar de noi? Sa producem integral in Europa?
Tu ai putin sange de comunist, dar nimeni pana acum nu te-a scos de sub drapelul diez, ca sa gandesti tu insuti. Oricum aceasta mica scapare nu e deloc deplasata, avand in vedere tendintele vadite ale UERSS.
Ca exemplu, un pireten are Golf E, cu autonomie declarata de 350 km, iar in realitate nu depaseste 210 km.
Electrica este optiune de luat in seama doar pentru cei care stau la curte in suburbii si utilizeaza masina doar pentru oras.
Fara suparare, compania TESLA isi produce majoritatea pieselor in propriile fabrici, cu exceptia anvelopelor si a unui set de alte cateva componente (radare, baterii de acumulatori - produse initial doar de firma PANASONIC - dar acum a inceput sa lucreze si cu alte firme, in acest sens - PENTRU SECURIZAREA PRODUCTIEI - sic?! ).
Aceasta firma are un avans tehnologic de circa 4-5 (unii zic chiar 6) ani in domeniul masinilor pur electrice: autonomie - sistem de propulsie - safety - usurinta in utilizarea vehiculelor, etc....
Ce anume ii impiedica pe europeni sa faca - SI EI - exact acelasi lucru ?!
De-abia acum incep si ei sa construiasca marile fabrici pentru productia de baterii de acumulatoare, care vor fi gata abia peste 2-3-4 ani...
Tot prin pozitia lor, aceiasi americani poat lua masuri de internalizare a productiei, de avantajare a firmelor proprii, asa cum spui tu ca face Tesla, fara a fi avertizati ca incalca libertatea pietei si discrimineaza. Poate chiar sa opreasca preluarea unei companii (Broadcom) de catre chinezi.
Una peste alta, piata este libera sa se dezvolte, companiile isi pot scbimba oricand proprietarii si orientarea, dar doar daca nu pun in pericol interesele unei superputeri. Atunci vorbim altfel.
Sa faca bine preaminunatii producatori, in frunte cu Tesla, sa isi faca masinile, bateriile, motoarele si ce-or mai frea ei in asa fel incat pretul de vanzare sa fie comparativ si mai mic decat un Diesel si sa aiba performante, fiabilitate si cost de exploatare MAI MICI decat la un Diesel. Cand o sa se intample asta, n-o sa mai trebuiasca sa spunem cu nicio mana pe nicio inima ca am alege o masinutza cu baterii.
Pana atunci, zi de zi, Diesel deasupra tuturor! :)
Nu stiu cati ani ai, dar e trist sa nu stii cine ti-s prietenii si cine ti-s dusmanii.
Cei 4 apostoli sunt 3, Paul si Andrei.
Intelegi acuma ca ne certam pe produse scumpe si proaste.
Nu mai visati aiurea polimeri, poliperi, polipruni si alte minuni. Desteptarea.