Audi va lansa un A1 cu consum de un litru/100 km

de Bogdan Mirică
Vineri, 23.11.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Audi promite un nou consum record în segmentul mini. Potrivit oficialilor din Ingolstadt, în maxim trei ani vom face cunoştinţă cu o versiune diesel a lui A1 care va consuma doar un litru/100 de km.

Audi oferă în prezent una dintre cele mai eficiente linii de produse auto de pe piaţă. Chiar şi aşa, constructorul german îşi doreşte progresul şi anunţă o revoluţie în segmentul mini. Audi lucrează la o versiune extrem de economică a actualului A1, capabilă să ofere un consum record, de numai un litru la 100 de kilometri.

Informaţia a fost confirmată chiar şi de Wolfgang Durheimer, directorul departamentului tehnologic Audi, care a recunoscut că inginerii săi lucrează în prezent la o versiune extrem de economică a actualului A1. Modelul va fi unul abordabil şi va putea transporta patru pasageri.

Urmareste Automarket
De asemenea, Durheimer a dat asigurări că nu se vor face compromisuri în atingerea acestei valori de consum record. Modelul va beneficia de toate elementele de comfort ale unei maşini normale, inclusiv climatizare automată.
Durheimer a refuzat să ofere mai multe detalii, însă este aproape sigur că modelul nu va folosi motorul diesel cu doi cilindri regăsit pe viitorul Volkswagen XL1.

Designul va fi însă inspirat de conceptul Audi Crosslane Coupe, despre care se spune că va servi ca muză şi la desenarea viitorului Q2.

via wcf

Comentarii (11)

  • "Audi adorabil" =)))

    Ne-au mai transmis astia odata ca ei au o masina cu 4500 nm...
    10 12
  • Daca Audi nu vine si cu un motor de 100 cmc, tot degeaba......Si nu stiu de ce am impresia ca tot mai multe caroserii de hatchback din ziua de azi tind sa capete forma de cub ;)
    7 9
  • da si o sa coste 100k euro asa ca o sa-mi iau un bmw de 2l second si o sa ma plimb toata ziua si nu ajung la 100k
    8 11
  • si marmota.... na, publicitatea trebuie facuta prin orice mijloace...
    6 6
  • Aici ceva nu se leaga... Fiind un Audi si avand si un motor revolutionar va costa foarte mult, iar cei care si-l vor permite nu cred ca isi pun problema consumului. Eu vad utilitatea motoarelor economice pe masini ieftine, care sunt cumparate de oameni pentru care fiecare litru consumat in plus conteaza.
    Si sa nu-mi spuneti de oameni bogati care se gandesc la poluare si la binele planetei. Aceia se numesc snobi. Nu am vazut niciodata un astfel de snob finantand plantarea macar a unei padurici de 100-200 copaci.
    11 3
  • @luci
    e clar ca o sa fie scump...toate tehnologiile noi sunt scumpe,de asta s-au pus pe masini scumpe,sa fie testate si sa scada costurile ca sa il puna si pe masini mai ieftine,airbagu,abs,esp,pilot automat cu pastrarea distantei,clima,etc. toate au fost montate pe masini scumpe la inceput(S-class,A8,seria7,etc.) si acum sunt si pe cele mai ieftine(golf,astra etc.)

    Masini cu consum de 1l/100 km,nu e mare scofala,pui un motor electric e cuplat la un motor termic cuplat la un generator,si care produce doar curent electric. Ca sa concepi un motor cu ardere interna sa consume 1%,fara a fi ajutat de un motor electric este complicat si f costisitor.
    5 4
  • @YOK - poti concepe un motor care sa consume 1l% dar el o sa faca asta doar daca echipeaza o masina "cubica ce merge fara frecari in vid" . Realitatea este ca pentru a parcurge o distanta de 100km ai nevoie de energie suficienta pentru a "invinge" fortele ce vor ca tu sa nu faci acea suta de km - frecarile. Randamentul motorului este probabil pe la 40% (fiind "revolutionar") deci dintr-un litru de motorina folosesti cam 4kWh ... intrebarea este "ce viteza trebuie sa ai pentru ca frecarea cu aerul sa nu ceara mai multa energie?"

    Dupa ce ai rezolvat cazul ideal poti trece la aplicarea metodei pe problema reala si adaugarea de sisteme care sa mareasca randamentul masinii (recuperarea energiei la franare, demararea pe motor electric, stocarea energiei cinetice la franare - vezi Volvo etc.). De la 1% din Marketing pana la 1% intr-o situatie reala ce nu implica o panta fooooaaarte lunga si un vant favorabil ... cale lunga :)
    7 1
  • real value
    E o minciuna

    A1 nu are aerodinamica si nicci masa lui XL1.
    0 0
  • real value
    YOK ai dreptate

    unkle cred ca nu ai priceput unde se duce GROSUL DE PUTERE, mai bine lasai asa

    fara suparare
    0 2
  • real value
    unkle imi cer scuze, am crezut ca ce era scris dupa YOK..... era citatul lui Yok si tu ai completat in paragraful de mai jos cu parerea ta

    scuze inca o data
    1 0
  • AndreiRN
    Acest motor deja exista si ei cauta o modalitate sa profite cat mai mult dupa el asa ca sub emblema Audi vor putea cere 50000 euro pe el.
    Totusi pasul este bun deoarece chinezi deja lucreaza la linia de copiere si japonezi si coreeni nu vor fi mult in urma odata cu aparitia lui pe piata.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru