Audi va dezvolta viitoarea generaţie Porsche Cayenne

De Bogdan Mirică
Publicat Vineri, 10.12.2010
Sarcinile împărţite de grupul Volkswagen brandurilor de sub tutela sa au făcut ca Audi să devină responsabil pentru dezvoltarea SUV-urilor Q7, Touareg şi Cayenne.

După ce zilele trecute, Porsche a primit din partea Volkswagen sarcina de a dezvolta viitoarele modele sportive ale grupului, Audi face publică astăzi contribuţia pe care şi-o va aduce în cadrul VAG.

Constructorul din Ingolstadt, dezamăgit că nu a primit sarcina rivalilor din Stuttgart, se va ocupa de elaborarea şi dezvoltarea viitoarelor generaţii Audi Q7, Volkswagen Touareg şi Porsche Cayenne. SUV-urile, a căror dezvoltare fusese manageriată până în prezent de Porsche, vor împărţi aceeaşi platformă.

Un purtător de cuvânt Audi a declarat că "decizia a fost luată în deplin acord cu toate brandurile implicate, pentru a crea sinergii benefice pentru membrii grupului şi pentru viitorii clienţi".

Audi va fi responsabil şi pentru dezvoltarea celui mai nou produs Porsche, SUV-ul de mici dimensiuni Cajun, conceput pe baza platformei lui Q5. Până la primul Cayenne dezvoltat sub guvernarea Audi vor mai trece însă ceva ani, având în vedere că noua generaţie a fost lansată pe piaţa europeană abia anul acesta.

Volkswagen speră ca această nouă atribuire a sarcinilor va pune capăt concurenţei interne iscate între Porsche şi Audi în urmă cu ceva timp, atunci când Volkswagen a decis să înglobeze brandul din Stuttgart ca a zecea marcă de sub tutela sa.

via | automotivenews

Comentarii (9)

  • VW
    Ce bine stiu cei din grupul VAG sa isi imparta responsabilitatile, cu 3-4 platforme vor sa cucereasca lumea, vezi viitorul golf 7=viitorul leon=viitorul A3, Tuareg=Cayenne=Qsepte si inca vreo 2 plarforme si gata, realizeaza un portofoliu de 20-30 de automobile.
    Economic vorbind este perfect ceea ce fac ei, dar oare pentru industria auto o fi bine??
    19 6
  • audi ?
    7 12
  • @ andrey11
    Modul VW Group de a construi automobile va fi copiat de toti producatorii auto
    Ceea ce face in prezent VW Group este interpretarea moderna a inovatiei aduse de Henry Ford la inceputul sec XX si anume introducerea liniei de fabricatie in industria auto . In viitorul foarte apropiat, toti producatorii auto care vor sa produca automobile si in viitor vor prelua modelul VW Group, vezi anunturile in acest sens facute de catre Toyota, Renault-Nissan/ Daimler, FIAT-Chrysler, etc .
    18 4
  • @ Automarket
    Audi Motorsport a prezentat azi primele imagini oficiale cu Audi R18
    http://www.fourtitude.com/news/publish/Motorsport_News/article_6474.shtml
    8 6
  • Victor
    Galerie completa cu Audi R18
    http://www.autoblog.com/2010/12/10/audi-r18-le-mans-prototype-unveiled-with-full-roof-epic-leds/
    8 4
  • Victor
    Ferdinand Alexander Porsche, designerul primei generatii Porsche 911 a împlinit azi 75 ani . La Multi Ani !
    http://porschebahn.wordpress.com/2010/12/07/ferdinand-alexander-porsche-celebrates-his-birthday-%E2%80%93-in-round-figures/
    11 3
  • ce face VW e numai rau pt ind auto
    pai daca se dezvolta in felul asta nu poti sa spui ca ti-ai mai luat Porsche Cayenne sau VW Touareg ci Audi. La fel cu masinile sport Audi..nu mai sunt Audi sunt Porsche. E o amestecatura sa iasa costurile de fabricatie si deszoltare cat mai reduse...preturile din cate se vede la modelele Golf (A3, Leon) sunt mai ridicate decat la concurenta. Beneficiul cuparatorului nu exista, doar dezavantaje.
    In plus dezvoltarea in acest fel duce la o evolutie mult mai putin spectaculoasa a modelelor si mai conservativa. Rivalitate = modele mai bune si mai ieftine.
    Si uite de ce nu imi place mie neamul VW.
    Ar fi frumos ca Alfa sa nu intre niciodata sub influenta VW.
    O masina nu insemana numai fiabilitate si sa te duc din A in B, in primul rand pentru mine masina trebuie sa ma fac sa zambesc, sa vreau sa ies la plimbare fara sa trebuiasca neaparat sa merg undeva. Daca nu ai plcerea asta, pentru ce sa dai 20 000Euro pentru un VW?????
    10 11
  • Si Alfa Romeo va prelua modelul VW
    Chiar daca va intra sau nu in grupul VW, Alfa Romeo va prelua platforme dezvoltate de alti constructori . Daca va ramane in grupul FIAT, Alfa Romeo va prelua platforme Jeep ( vezi noul Grand Cherokee dezvoltat pe baza actualului Mercedes ML ) dar si platforme Chrysler ( platforma noului 300C va fi folosita si de urmasul modelului Alfa Romeo 166, care va avea o caroserie distincta, spre deosebire de Lancia care va opera schimbari minore fata de modelul Chrysler ) .
    12 5
  • Rupert Stadler
    O spun din nou, desi am masi spus-o si o sa spun de cate ori am ocazia. Rupert Stadler este o marioneta. Audi a crescut deoarece produsele lor si-au imbunatatit continuu calitatea si nu de putine ori a depasit concurenta, asta cu oameni capabili la conducerea brand-ului; Audi va mai vinde cativa ani din inertie; Cu acest mana moarta la conducere Audi va intra in regres.

    Noua sarcina de brand este o ... nu stiu cum sa-i zic, asa ca sa nu zica lumea ca, odata cu intrarea Porsche in VW Group, Audi a trecut pe planul 2. Ca Porsche se va ocupa de partea sportiva asi putea sa inteleg, dar de ce nu se ocupa Audi de sedanurile de lux eu nu pot sa inteleg. Aceasta noua strategie VW mi se pare un MARE bullshit si cu siguranta ca in viitor ii va costa (si nu stiu de ce gandul asta ma bucura).
    10 9

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru