Pentru prima dată în istorie, Audi va depăşi Mercedes-Benz la vânzările globale pe percursul unui an. BMW rămâne liderul clasamentului de vânzări în segmentul premium în decursul anului 2011.
Pentru prima dată în istorie, Audi va comercializa mai multe automobile la nivel global decât Mercedes-Benz. Constructorul din Ingolstadt are un avans de peste 56.500 de unităţi în condiţiile în care mai este doar o lună până la finele anului curent. Cei de la Daimler nu au şanse de recuperare decât dacă recurg la metode disperate, având în vedere faptul că au avut cele mai bune 11 luni din istoria companiei şi au stabilit un record intern de vânzări în perioada ianuarie-noiembrie. Cei de la Mercedes-Benz au vândut mai multe unităţi decât Audi în noiembrie, dar nu au reuşit să obţină această performanţă suficiente luni la rând încât să nu le ofere celor de la Audi acest avans important.
BMW rămâne liderul clasamentului de vânzări pe segmentul premium, având un an record din acest punct de vedere, cu peste 1.25 milioane de unităţi vândute în perioada ianuarie-noiembrie 2011. În baza acestei realizări, BMW ar putea să vândă mai multe unităţi decât în 2007, când a vândut 1.276.793 unităţi.
La nivel de grup, concernul tri-marcă din Munchen a vândut 1.510.862 unităţi în perioada ianuarie-noiembrie 2011, mai multe decât în 2010. Cei de la BMW consideră că pot atinge 1.6 milioane de unităţi vândute la nivel de grup până la finele anului, graţie modelelor precum Mini Countryman şi BMW Seria 1.
Oficialii Audi estimează că vor comercializa 1.3 milioane de unităţi până la finele anului 2011. Între timp, Mercedes-Benz estimează că va vinde 1.25 milioane unităţi până la finele anului curent. Dacă includem mărcile Smart şi Maybach, vânzările la nivel de grup ale lui Daimler AG urcă la 1.35 milioane unităţi. Cei de la Audi vor să devină constructorul premium numărul unu în lume până în 2015, în timp ce Dieter Zetsche vrea să fie pe locul întâi atât la profitabilitate, cât şi la vânzări, dar ţinta sa este anul 2020 sau mai devreme. Oficialii BMW doresc să-şi păstreze poziţia de lider al clasamentului premium şi nu se tem atât de mult de competiţie.
Via | AutomotiveNews (înreg.)
Noiembrie = 115,124
Ian-Noi = 1,252,205
Audi
Noiembrie = 111,400
Ian-Noi = 1,193,100
Mercedes
Noiembrie = 113,859
Ian-Noi = 1,136,525
Dupa cum se poate vedea "lupta" este destul de stransa. De remarcat ca Noiembrie este prima luna in care Mercedes depaseste Audi, si prima luna in care BMW are un avans mai mic fata de competitorii directi. Este cat se poate de clar ca si la sfarsitul anului lucrurile vor sta la fel. Anul 2012 se anunta unul foarte interesant si cred ca vor fi cateva modele de la fiecare constructor care vor face diferenta (ex.: viitorul Audi A3, Noul Seria 3 etc)
ps. Am masina nemteasca si sunt multumit de ea. Asta nu inseamna ca ii si divinizez pe nemti.
Audi a avut un an cum nu a avut in intreaga istorie a companiei.
Nu stiu daca ei vor putea vinde la fel de bine masinile in viitor ca in anul acesta (spun asta pentru ca ei trebuie sa caute o linie mai proaspata de design, sau cel putin ca masinile lor sa nu fie ca niste papusi rusesti).
Ceea ce e sigur la Audi insa este ca in cadrul grupului VW ei pot sa isi creasca marja de profit din sinergiile ce sunt create si costurile mai reduse puse pentru dezvoltarea de tehnologie.
Astfel ei impart costurile cu celelalte marci si imprumuta know-how-ul celorlalte marci (porsche, vw, lamborghini, bentley, etc.).
Mercedes tocmai a lansat doua noi modele M-class si B-class care se vand bine. La anul ies altele care se adreseaza unui grup si mai larg de oameni si cu bugete variate, de la A-class (care its a must be a success - un pariu MB) adresanduse tinerilor. Mercedes CLC (ceea ce sper ca va fi super sa ai un CLS mai ieftin si mai mic - aici vad multi cumparatori).
Apoi pentru alte bugete ei vor lansa noul SL, si noul S-Class, pentru urmatorul an, din cate imi aduc aminte.
Daca MB continua sa investeasca in calitate (Ceea ce face acuma), diversitate si sportivitate, impreuna cu sinergiile Nissan-Renault, de ce nu ar ajunge Nr 1 in lume la premium ? Depinde de receptia si perceptia marcii in noile piete emergente.
In USA sunt inca No 1.
Cayenne ti se mai pare exclusivist? La cate sunt pe strada mai intoarce atatea fete? Mai exclusivist e un GTR un Lexus LH.
Adevarul, zic eu, este o combinatie intre opiniile noastre.
Stric referitor la articol are dreptate Adi: doar nu imi dau mie din bani ca sa ma apuc sa ma cert pe aici cu altii ca audiul meu vinde mai bine decat mercedesul lor sau invers. Mai ales ca daca va uitati in Romania si mai precis la A4 e deja lider de piata de ceva vreme. In ciuda a ceea ce sustin in disperare fanaticii.
Cred ca Maserati si ar dori sa vanda mul mai mult decat in prezent, de aceea isi extind gama...
Un model exclusivist al unui brand premium poate fi considerat unul dintr o serie limitata, dar si cele personalizate pana la cel mai mic detaliu prin intermediul diviziilor speciale, Individual in cazul BMW, etc.
All the best!
Ehhh ... , unde e SAAB prieteni ???
Ehhh ... , unde e ALfa romeo prieteni ???
Ai sa va zic eu unde sunt prieteni .
BMW ia lasat in FUM ca nu se vad asa moluste care se pretind rivali.
BMW e rival cu MERCEDES si AUDI .
restul sunt zero, SUCK's
Ehhh ... , unde e SAAB prieteni ???
Ehhh ... , unde e ALfa romeo prieteni ???
Ai sa va zic eu unde sunt prieteni .
BMW ia lasat in FUM ca nu se vad asa moluste care se pretind rivali.
BMW e rival cu MERCEDES si AUDI .
restul sunt zero, SUCK's