Audi va cumpăra marca Alfa Romeo?

de Dragoș Băltățeanu
Sambata, 30.03.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Zvonurile privind o iminentă vânzare a mărcii Alfa Romeo către germanii de la Audi au apărut din nou. Se pare că negocierile dintre Sergio Marchionne și Rupert Stadler continuă, dar ambele părți neagă deocamdată acest lucru.

În ultimii ani, zvonurile că Alfa Romeo este de vânzare au apărut și au dispărut. CEO-ul grupului Fiat, carismaticul Sergio Marchionne, a declarat de numeroase ori că nu va vinde Alfa Romeo, dar se pare că de curând s-a răzgândit. Conform unor surse, negocierile dintre Audi și Marchionne sunt avansate și includ vânzarea mărcii Alfa Romeo către Audi, precum și a uzinei Fiat de la Pomigliano d'Arco, locul unde se asamblează în acest moment modelul Fiat Panda. În trecut, Pomigliano a fost uzină Alfa Romeo, dar grupul Fiat a trasformat această uzină în locul unde se produc modele mici din gama Fiat. Se pare că în discuție mai este și divizia de piese auto Magneti Marelli, deținută actualmente tot de grupul Fiat.

Urmareste Automarket
Dacă tranzacția va avea loc, Audi va construi cel mai probabil modele Alfa Romeo în Italia, la uzina de la Pomigliano d'Arco. Dacă Audi cumpără și divizia Magneti Marelli, va institui un centru de dezvoltare și cercetare în Italia, unde deja deține o prezență importantă.
Audi deține deja marca Lamborghini, producătorul moto Ducati și biroul de design Italdesign Giugiaro. 

În ciuda faptului că ambele părți au negat aceste zvonuri, rămâne de văzut dacă Alfa Romeo va avea un proprietar nou în viitorul apropiat. 

Via worldcarfans

Comentarii (76)

  • nicholas
    ar fi superb ca alfa sa fie cumparata de audi.
    10 15
  • Cred ca cei de la Fiat sunt intr-o criza profunda si cauta bani in disperare . Alfa Romeo pentru mine inseamna design rafinat, Asta este ceea ce a spus Darwin este valabil si pt constructorii de masini
    22 24
  • Alfa a construit bijuteria din poza, tocmai au reintrat pe piata din SUA, sunt masini cu caracter ce iti pun zambetul pe buze de fiecare data cand le conduci... iar acum marca sa fie vanduta? am impresia ca VAG malai viseaza! daca au cotizat bine ca sa iasa "minunatul" golf masina anului asta nu inseamna ca stiu sa construiasca o masina cu adevarat speciala! VAG tot ce are mai bun a cumparat de la altii, iar abuzul de reclama in stil barbar fac marcile detinute populare si vandute, asta nu inseamna ca sunt mai bune sau mai
    "fiabile" (vad ca daca folosesti cuvantul asta in ziua de azi esti cult). de asta isi rod unghiile ca vor Alfa! Alfa Romeo detine ceva ce eu nu o sa aiba niciodata!
    25 5
  • de ce oare credzi tu va vor pune TDI pe Alfa? Si dc ar face-o care e problema? E mai cool JTD-ul sau cum?
    11 15
  • Nu prea cred sunt doar zvonuri, ce este adevarat este ca din vara Alfa Romeo va fi sponsorul echipei de fotbal germane Eintracht Frankfurt , poate aici au fost negocierile...
    2 3
  • au aparut poze cu viitorul a4
    0 12
  • nuuuuuuuuuu
    Groaznica stire ! Moare o legenda auto! Marchionne e un incompetent !
    32 18
  • Doar orgoliul cred ca mai tine Alfa Romeo in curtea Fiat. Cu toate ca in curtea VW ar primi toata atentia financiara si tehnologica, prefer insa ca Alfa Romeo sa ramana o marca pur italiana.
    31 8
  • BaditzaEx
    in cazul in care Doamne fereste se intampla achizitionarea Alfei de catre Audi, daca cei de la VAG isi vor bate joc de Alfa ( renuntand la designul si motoarele acesteia - care sunt de altfel superbe ) cred, ca va ajunge cel mai detestat grup
    24 18
  • BaditzaEx
    carsimatic acest Marchione dar mai mult il apreciez pe Ghosn prin faptul ca a reusit sa pastreze o imagine autentica si distincta pt Renault si Nissan precum si pt ca a reusit sa aduca ambele marci pe profit, care in opinia mea niciuna nu se afla la nivelul Alfa Romeo, pt Marchione ar fi trebuit sa fie floare la ureche sa aduca Alfa pe plus si sa o faca competitiva, in schimb experimenteaza tot felul de incrucisari Lancia/Chrysler/Dodge si Fiat
    Acest 4C de la Alfa mi se pare superb cu exceptia farurilor care sunt praf, iar de noul 159 sau Giulia ...silenzio stampa
    23 5
  • de anii de zile ma rog,ca ALFA sa cada pe maini bune,decat sa o lase FIAT sa moare ,mai bine Audi care cred ca o va ajuta...Marchione oricum ar fii tras ALFA pe linie moarta (cititi stirile mai bine) ar fi ajuns doar numele...ex LANCIA ,care ii la sfarsit de drum...
    9 5
  • poate e doar un zvon... ar fi fost frumos ca Alfa Romeo sa nu fi apartinut nici lui Fiat! ci sa fie independenta! dar decat sa apartina unul producator italian care o tine la limita supravietuirii mai bine sa plece! iar Audi e un producator care are de toate... iar in plus clientul va capata din nou incredere in seriozitatea germanilor! iata ca si vanzarile Ducati cresc dupa preluare desi tehnologia e cel putin in momentul de fata italiana 100%! de asemenea povestea Lamborghini e un succes! personal as fi preferat ca Alfa Romeao sa aiba tehnologie BMW dar cum visele nu se indeplinesc mereu atunci e bine si cu tehnologie Audi! indiferent ca preferam BMW, Mercedes, Lexus etc. aproape oricine s-ar bucura sa conduca un Audi! si atunci de ce sa nu te bucuri ca detii un Alfa Romeo la fel de luxos, fiabil si performant ca un Audi?!
    PS daca aceasta veste se va confirma atunci Seat in familia VAG cred ca nu are viitor
    7 3
  • -Rolf-
    Nu mi-ar place ca Alfa Romeo sa intre sub aripa celor de la Audi, ar fi ceva de soiul: tanarul rebel, exuberant, nonconformist si vizionar imbracat cu forta in camasa rigida si strica a corporatismului, adica daca iti vei permite sa faci altceva decat spunem noi o sa iasa rau.
    In alta ordine de idei, daca se va realiza aceasta tranzactie care va mai fi rolul Seat in VAG? Expertiza, experienta si know how-ul celor de la Alfa Romeo este mult mai mare decat a celor de la Seat, iar asta poate insemna disparitia lor din cadrul grupului. Oricum pana vom avea o decizie finala toate sunt supozitii si zvonuri.
    6 4
  • @ BaditzaEx
    Cel care a desenat 8C Competizione este actualul sef de design Audi, Wolfgang Egger ca sa nu mai vorbim de Italdesign care se afla si ea in orbita VW Group . Cred ca aceasta stire se va adeveri pentru ca Marchionne a realizat in sfarsit ca nu poate dezvolta marca Alfa Romeo din pricina Maserati . Maserati este in momentul de fata cel mai mare rival al lui Alfa Romeo pentru ca marca din Modena a fost aleasa sa reprezinte Fiat in segmentul dominat de BMW Seria 5 ( modelul Alfa Romeo de clasa mare a fost amanat la nesfarsit ), la fel si in cazul SUV-urilor mari . Nu are sens sa dezvolti doua SUV-uri bazate pe Jeep Grand Cherokee purtand atat emblema Maserati ( modelul va aparea peste cateva luni ) cat si Alfa Romeo ( la fel a fost pus in standby si acest model ) . Alt aspect care ma face sa cred ca cei de la Fiat vor vinde foarte curand celor de la Audi marca Alfa Romeo este lipsa cu desavarsire a reclamelor Alfa Romeo in media auto italiana cel putin, nu mai vorbim de cea europeana . Asa se explica cum un model foarte reusit ca Alfa Romeo Giulietta sa nu fie prezent in top50 modele vandute in Europa, in schimb gasim foarte multe modele germane clasa superioara cu preturi cel putin de doua ori mai mari .
    11 2
  • @baditza
    Azi vorbim de masini, nu de reno (plastice de capac de wc, greierasi, piese oem scumpe). Putina decenta te rog, multumim.
    7 21
  • Sper ca e doar un zvon.
    16 12
  • Voi tine doliu in ziua cand va fi confirmata vanzarea alfei catre VAG,
    Alfa cu TDI-uri ar fi o abominatie.
    intai Lancia , acum Alfa, in curand nu o sa mai ramana nimic din constructorii care au inovat masiv in industria auto.
    19 14
  • "Conform unor surse", deci e 100% adevarat :))
    11 17
  • Cei drept VAG pe unde s-a dus a distrus tot. Uitati-va ce a facut cu Lamborghini si cu Bugatti, sau Bentley. Niste dobitoci astia de la VAG.

    Inteleg ca Alfa Romeo este o legenda, si multi dintre voi se considera puristi, iar pentru ei VAG este diavolul, care a cumparat mai multe marci (Seat, Skoda) si acum produce aceiasi masina cu diferente minime sub diverse sigle, dar Fiat ce a facut cu Alfa Romeo? 166 a murit fara un urmas, 159 la fel (desi mai apare pe site-ul oficial din unele tari). Singurele modele care se mai produc sunt MiTo si Giulietta, dar tehnologia Fiat indeparteaza mare parte din potentialii cumparatori.

    Cati dintre voi ati avut o Alfa, ati fost multimiti dea ea si ati cumparat o a doua? Este vreunul pe aici?
    29 10
  • Cred ca e o pacaleala de 1 Aprilie!
    11 8
  • Nu cred ca Alfa va ajunge la VAG, nici eu nu-mi doresc asta, dar se cam exagereaza cu "diavolul " VAG cum zice si @noname, pai Marchionne a cam lasat-o de izbeliste si acum sunteti suparati pe cine? Apoi sa-si rezolve problemele la motoare prima oara...ei ce sa zic, Alfa nu este recunoscuta ca un monument al fiabilitatii, Alfa este celebra pentru alte calitati, acum sta mai bine dar in trecut au stat foarte prost, probleme la TDI-uri? Sunt sunt, dar la JTD-uri n-au fost si nu exista? Cum sa nu, deci hai sa fim seriosi cu aceste exagerari intr-o parte si laude excesive in cealalta parte.
    Oricum aceasta stire trebuie privita cu retinere, acum o luna era o stire cum ca Alfa va colabora cu Ferrari la motoare, acum se vinde la VAG, din punct de vedere emotional poate fi un soc, nu cred ca se va intampla, dar daca se va intampla vor fi vina italienilor 100%.
    19 19
  • Bun, dupa ce ne-a trecut furia latina si pumnii s-au desclestat putin, intreb si eu, cum ar fi mai bine? Alfa in faliment si extirpata de la Fiat sau vanduta la VW si pusa pe picioare in stilul Lamborghini / Bentley. Inca n-am auzit pe nimeni sa se planga ca Lambo e anesteziat din cauza lui VW sau ca Bentley si-a stirbit prestanta sub tutela germana.

    In plus, Alfa in curtea VW are o sansa mare fata de Seat, sa zicem, pentru ca nu calca pe nimeni pe picioare si nu canibalizeaza vanzarile nici unei alte natii din imperiul cu capitala la Wolfsburg. Prin insasi esenta ei are o sansa pentru ca reprezinta sportivitatea pusa pe o masina de familie sau poate da nastere la nise dedicate unui anumit gen de client. Cu un iz de arta italiana in design si caracter, imbinat cu rigurozitatea germana in executie si detalii ar fi pilula perfecta pentru combaterea BMW, in special a segmentelor sportive.

    Plus, cu suportul financiar VW italienii ar avea in sfarsit mana libera sa se exprime ca si in cazul Lamborghini. Iar rezultatele n-ar trebui sa fie deloc rele.
    22 24
  • @zarnesteanu
    Daca afecerea se incheie, ce vor face cu Seat dupa tine?
    4 4
  • @xxx: Opinia mea este ca vor face ceea ce este logic si sanatos, adica vor desfiinta Seat.
    8 6
  • Alex Radoi
    Mi se pare amuzant faptul ca majoritatea deplang eventuala cumparare a Alfa Romeo catre VAG, insa la momentul actual niciunul n-ar cumpara o Alfa cunoscand faptul ca tehnologia e italiana. Absolut penibil...
    17 19
  • @Alex Radoi: vorbeste in nume propriu.
    12 5
  • offtopic: ce crede Romania despre masini, nu conteaza. Mai rau, ce cred romanii despre masini, nu conteaza. Romania la 20 de milioane de locuitori cumpara de trei ori mai putine masini decat Belgia, o tara de 10 milionae de locuitori.
    La subiect: m-as bucura ca Alfa sa ramana italiana, dar proasta reputatie de masini putin fiabile, reputatie pe care Marchionne incearca si are sanse de success sa o schimbe, inca sperie cumparatorii din vestul europei.

    Daca Audi cumpara Alfa, calitatea va creste dar stilul va avea de suferit, nici Lamborghini, nici Bugatti nu sunt cunoscute ca marci dupa care sa intoci capul la ce frumoase sunt. Ne uitam in schimb dupa tehnologie.
    Daca Audi ar cumpara Alfa, probabil ca cu Giugiaro ar aparea un balans intre numarul de ingineri si cel de designeri si ceva forme sexy ar penetra ;) si celelalte marci ale grupului. Doamne ajuta !

    Drum bun si sa auzim de bine!
    5 4
  • @ mtsn
    Daca VW Group va cumpara Alfa Romeo, o vor transforma in cel mai mare rival pentru BMW, Audi urmand sa se ocupe exclusiv de Mercedes . Seat nu se va desfiinta ( actualmente este singura marca VW Group cu crestere in Europa si asta de vreo 4 luni la rand ) ci se va ocupa de marcile frantuzesti si de cele asiatice, in special Hyundai-KIA . Nu ar fi de mirare ca tranzactia sa aibe loc saptamana viitoare, fix la un an de la achizitia Ducati care a fost achizitionat cu o zi inainte ca Ferdinand Piech sa implineasca 75 ani . Pierderile Seat in 2012 au fost de 100 ori mai mici decat profitul VW Group pe 2012 si mult mai mici decat pierderile inregistrate in Europa de marci ca Honda, Opel, Suzuki, Peugeot, Citroen sau Fiat .
    5 10
  • inexorabil
    Baieti, eu zic sa va linistiti. Ati uitat ce a profetit Marchionne cu ceva timp in urma? "Pana prin 2025-2030, vor ramane pe piata mondiala doar 5-6 grupuri auto de calibru mare"......Acum traversam o perioada de febrile transformari si mutatii (carevasazica, avem de-a face cu o industrie mutanta), care se vor intensifica, in spiritul cel mai fecund al demonizarii, pardon, al globalizarii. Ceva imi sopteste din eter ca Fiat nu va figura in acea categorie "fericita" de 5-6 megacorporatii "puse la adapost"......Nici ai mei capcauni din RC.

    Chiar ma miram in sine deunazi in legatura cu aceasta marca, intr-adevar, legendara: cat timp va mai fi lasata "de capul ei"? Acum, in noua conjunctura, ma incearca un sentiment vag: Alfa Romeo va deveni Omega Romeo......Pe urma, probabil va veni randul lui Ferrari & Maserati, fiindca isi permit sa fie "neintegrate" in "logica" economica actuala.
    4 7
  • I`auzi, vom avea pe strazi nu doar "those people" cu "haudi", ci si cu "halfa romeo" :)
    9 12
  • Nu_tdi
    O sa se cheme Alfa Skodeo....bleah
    12 12
  • Halfa Romeo 159 1.9 tedei 4 motion =)))))))))
    Halfa Romeo Brera 3.0tedei bluemotion =)))
    Halfa Romeo Giulietta 1.2HTP =)))

    Bafta!
    9 12
  • Deci o Alfa Romeo cu motor TDI inteleg ca v-ar deranja cumplit, dar daca aceeasi Alfa are motor JTD, nu-i nicio problema, nu? Sfanta ipocrizie.....
    18 23
  • @mtsn
    Greu de spus, Seat are fanii propii, nu foarte multi este adevarat (nu vrea sa discut cat de frumoasa sau buna este)
    @inexorabil corect sa intelegem ca Fiat nu va fii printre ei? Care or fi? (ordinea este aletorie nu are legatura cu preferintele mele si vanzari)
    1. GM
    2. Toyota
    3. VW
    4.Hyundai+Kia
    5.?
    6.?
    Care or mai fi?
    2 7
  • inexorabil
    Stiti in ce tara traim noi? Intr-una in care inca mai exista oameni in toata firea care cred ca Audi este o marca italiana, judecand doar dupa rezonanta numelui. Intr-una in care ti se va indica "cu certitudine" faptul ca Audi inseamna cele patru inele ale siglei, desi Audi este reprezentat doar de prima dintre ele. Intr-una in care peste 60% dintre automobilisti n-ar scrie corect ortografic "Volkswagen", daca le-ai cere-o pe loc (am vazut cu ochii mei un detinator de VW, cu 40 de ani de experienta pe sosea, completand "Wolsvagen" in acte). Intr-una in care mai toata lumea a auzit de TDI, dar, daca o intrebi ce anume abreviaza aceasta eticheta, foarte putini vor raspunde cu precizie, iar ceilalti iti vor explica siguri pe ei ca initiala "D" se refera la "Diesel". Intr-una in care multi pun semnul echivalentei intre VAG si presupuse desfasurari precum "Volkswagen-Audi Group" sau "Volkswagen Auto Group", desi "AG" nu este decat "SA" pe limba noastra.
    Si, totusi, VAG starneste furori in rromanika si face ravagii la vanzari ca nimeni altcineva din lumea auto.
    18 1
  • inexorabil
    Corectie: "primul", nu "prima".
    4 0
  • @xxx
    Ce va fi cu Seat stie doar Winterkorn. Ce se vede din afata este faptul ca Alfa Romeo si Seat sunt doua entitati total diferite.
    Seat a plecat din fasa cu handicapul de a fi o filiala spaniola a lui Fiat care producea masini sub licenta. Deci nu originalitate, nu istorie, nimic. Pana in ziua de astazi a fost perceputa ca ultima picatura stoarsa din tehnologiile vechi ale lui VW reciclate sub haine usor moderniste comparativ cu sobrietatea germana. Daca VW vrea sa scoata Seat din cercul vicios in care se invarte atunci in primul rand trebuie sa-i gaseasca un loc in strategia pe termen lung a corporatiei, o nisa in care sa nu deranjeze pe nimeni si in care sa-si gaseasca propria identitate. Identitate pe care s-o mentina si s-o consolideze in timp. Si nu in ultimul rand, sa-l trateze de la egal la egal cu restul marcilor din portofoliu.

    Alfa Romeo in schimb are tot ceea ce-i lipseste lui Seat. Are istorie, traditie, personalitate si de ce nu, acel fler si spirit de libertate pe care nu-l cumperi cu toti banii din lume. Sa nu uitam ca la fel ca si Maseratti in trecut se batea de la egal la egal cu Ferarri, Mercedes, Jaguar si alti grei ai lumii auto. Daca VW face macar ceea ce trebuia sa faca Fiat si s-o pozitioneze intre productia de masa si o masina supersport, atunci ar putea avea o sansa foarte mare. Si eu sunt curios, daca zvonul se adevereste, ce se va intampla cu Alfa.

    Oricum, toate presupunerile de mai sus sunt doar parerile modeste ale unui ciobanas din Zarnesti si trebuie tratate ca atare. Cand stai cu oile in varful muntelui, toate sunt un pic mai calme iar daca ai noroc, pe vreme buna poti vedea ceva mai departe decat ceea ce vad cei de jos din oras.
    12 13
  • In anii 90 am avut perceptia ca Seat este divizia low-cost a grupului. Au cumparat Skoda au incercat ceva cu Felicia, dupa care au scos Octavia super succes (sunt fan recunosc) nu era low-cost si nu am mai inteles ce este Seat
    Perioada lui Alfa cand se batea de la egal la egal cu altii a fost scurta (mai stiu o alta marca care au fost cam pe acolo dar au renuntat)
    Dar pe langa caracterul sportiv care s-a estompat au avantajul design-lui
    Cum Skoda nu mai au cum sa o faca low-cost, cred ca Seat va fii cenusareasa grupului (nu cred ca va diparea VW ca sa devina leader mondial are nevoie de Seat)
    4 5
  • Ca sa devina lider mondial, VW Group au nevoie sa primeasca unda verde sa-si mareasca pachetul actual de 20 % din Suzuki la peste 51 % . Aceasta poate veni in luna mai 2013 cand este asteptat verdictul Tribunalului de arbitraj de la Londra . Foarte probabil germanii vor avea castig de cauza, in sensul ca nu pot fi obligati de catre cei de la Suzuki sa le vanda inapoi actiunile si prin urmare au cale libere sa-si mareasca pachetul de actiuni in cadrul Suzuki . Au nevoie de 33.4 % ca sa-si impuna propria echipa manageriala ( potrivit legilor nipone ) si de 51 % ca sa poata adauga vanzarile Suzuki la cele VW Group . Seat nu va deveni marca low-cost a VW Group . Pe plan mondial cred ca de acest lucru se va ocupa Proton, foarte aproape de afi achizitionat de VW Group .
    6 6
  • Am crezut ca au renuntat la Proton.
    Cu Suzuki vom vedea este o poveste incurcata.
    5 1
  • Priviti aici unde e Fiat-Chrysler la unitati vandute:

    http://visual.ly/2012-global-car-sales-statistics

    1. GM ................................. 9.03
    2. VW ................................. 8.15
    3. Nissan/Renault............... 8.03
    4. Toyota............................. 7.91
    5.Hyundai-Kia..................... 6.53
    6. Ford ............................... 5.30
    7.Fiat-Chrisler..................... 3.88
    8. PSA ............................... 3.50
    9. Honda ........................... 3.10
    10. Suzuki.......................... 2.73

    Grupul Fiat are vanzari de aproape 3 ori mai mici decat VAG . Big fish eats the small fish. Asta-i viata ! Nu inseamna ca-i moral sau corect, dar n-avem ce face. Eu chiar m-am intristat...
    16 6
  • aghiuta
    Volkswagen va ramane diavolul lumii auto. E bine stiut !
    15 7
  • @Alex Radoi: ce mi se pare si mai amuzant e ca isi dau cu parerea unii carora nici macar nu le place marca asta.

    @@xxx: cu "posibil" si "probabil" ne tot ameninti de vreo 2 ani. Intre timp, VAG si-a luat-o in bot de la Suzuki, la fel si de la Mazda, iar Proton o duce bine-mersi, este listata la bursa iar 47% din actiuni este detinuta de un consortiu malaezian.

    Adevarul e ca Fiat a amanat lansarea unor noi modele in gama Alfa Romeo din cauza recesiunii si a scaderii masive a vanzarilor de masini in Europa. Astfel, Marchionne s-a concentrat pe pastrarea banilor si incercarea de a achizitiona cat mai multe actiuni la Chrysler.
    Probabil/Posibil in urmatorii ani vor aparea mai multe modele Alfa.
    9 8
  • Ah, si sa nu uit, @@xxx: vezi ca Lotus e in principiu in c*cat. Pe astia nu-i cumpara VAG?
    7 6
  • @ ztele
    Cine detine Lotus ? ..... Proton parca . Pachetul majoritar la Proton a fost cumparat de un partener VW Group care asambleaza in Malaezia modele VW . Ti se pare normal ca in 2013 marca Fiat sa fie depasita la vanzari in Europa de catre Audi !?! Iar BMW si Mercedes sunt si ei foarte aproape de Fiat . Iar Suzuki se vede cat de bine le merge singuri ( au sanse egale cu zero sa-i forteze pe VW sa le vanda actiunile inapoi ). Dupa retragerea din SUA, au anuntat ca in 2014 se retrag si din Canada, deci parasesc continentul nord-american iar in Europa nu au mai avut profit din 2008 . P.S. De ce Alfa Romeo Julieta are vanzari atat de slabe ?
    5 4
  • @BaditzaEx
    De ce R-N? Compara gama Infiniti cu Alfa Romeo si pe urma mai vbim.
    15 2
  • @mntsn:
    "Opinia mea este ca vor face ceea ce este logic si sanatos, adica vor desfiinta Seat."

    Uneori ma intreb daca nu exista vreo clona de-a mea, iar aceia sa fi cumva tu. :)) Iartama-ma daca sunt rautacios, doar ca de foarte multe ori parca gandim la fel.
    Da, chiar asta cred si eu, daca Alfa va ajunge pe mainile lui VAG se va alege praful de Seat. E pacat totusi, pentru ca masinile nu sunt slabe.

    Dar cred ca ar mai fi o varianta ca Fiat si VAG sa faca schimb, adica Fiat sa puna mana pe Seat si VAG pe Alfa. Ar fi o miscare buna si nu prea, depinde cum privesti lucrurile. Din perspectiva lui Fiat poate ca ar fi cam naspa, in primul rand pentru ca Seat nu are influente premium asa cum sustine Fiat ca are Alfa Romeo. Dar avantajul ar fi ca o pozitionare a marcii ceva mai sus de Fiat ar insemna usurinta in vanzari. La Alfa nu prea se inghesuie lumea cand are de unde alege, in plus marca nici nu este promovata prea bine. Mai mult decat atat este stiut faptul ca Fiat niciodata nu a avut vreo intentie de a intra concret cu ceva in segmentul premium, asa cum s-ar parea ca au incercat cu Alfa, dar nu prea le-a iesit.
    Pe de alta parte, daca VAG va pune mana pe Alfa le va fi mult mai usor sa o pozitioneze pe piata. VAG are imagine, are bani, fie ca unii vor sa recunoasca sau nu, are tehnologie, au inclusiv casa de design (si ce casa!), iar o plasare undeva intre VW si Audi eu cred ca ar fi suficient pentru ca marca asta in cativa ani sa se dezvolte si sa aduca bani. Singura conditie in opinia mea ar fi ca VAG sa nu exagereze, adica sa nu fie o alternativa... latina la Audi, pentru ca Audi va avea de suferit. Concret, daca Audi va fi egal cu Alfa... ne uitam toti la o Alfa si salivam la cum arata. Cum ar fi sa avem tehnologie de top precum la Audi, pusa pe o masina cu un design precum Alfa 159? Ar fi cam simpla alegerea, asa-i? :)
    13 24
  • VladCatalin
    In caz ca nu stiti, azi e 1 aprilie!
    3 10
  • Principalul motiv petru amanarea lansarii de noi modele la Alfa a fost lipsa banilor pt ca Marchionne a cheltuit in ultimii ani aproximativ 7 miliarde de euro pentru actiunile majoritare la Chrysler, nu din cauza recesiunii si a scaderii vanzarilor in Europa, daca se bazeaza doar pe asta atunci este grav, Europa continua sa scada si revenirea este departe, deci prin 2017 vom vorbi despre acelasi lucruri si despre viitoarea Giulia care nu mai vine si de situatia incerta a acestei frumoase marci, trebuie sa faca rost de bani din alta parte cat mai repede, altfel nu se poate cu 2 modele care nici alea nu se vand foarte bine, daca nu este inevitabila vanzarea, sau mai exista o ultima varianta si cea mai dureroasa... falimentul, dar nu cred ca se va ajunge aici.
    10 13
  • @LauCalin

    Nu-i adevarat ! Daca preia VAG marca italiana, nu "ne vom uita toti la o Alfa sa salivam la cum arata". Dincolo de performante, case de design sonore, profitabilitate etc. sunt foarte multi care urasc ce a facut Volkswagen cu marcile de sub umbrela sa.
    Nu ma astept sa fie de acord cu mine posesori de vw & co. pt ca atunci ar recunoaste stupiditatea alegerilor facute...
    29 11
  • Pai spune-mi atunci in opinia ta cu ce a gresit VW la marcile pe care le-a cumparat. Eventual ia-le pe fiecare in parte si gandeste-te unde erau inainte sa fie cumparate, ce vanzari aveau si cum le-au fost "conservate" traditiile.
    15 23
  • Asta cu "ce a facut VW cu marcile sale" este tare de tot, eu nu inteleg ce-a facut? A distrus Lamborghini, da? Asa este, daca vezi unul pe strada il confunzi cu Audi si motoarele lor nu sunt facute la Sant" Agata Bolognese de ingineri italieni in primul rand, sunt luate de la VW, la Bentley la fel, si-au batut joc de englezi si i-a dat pe toti afara, la sediul lor sunt doar nemti care beau bere in pauza de masa, cu Bugatti pierd bani la greu doar pentru ca aceasta marca sa existe in continuare, dar de fapt isi bat joc, mai bine o lasau in faliment, cum de altfel nici Lamborghni nu dadea faliment, era o marca prospera, au vandut-o sa le faca un cadou nemtilor de fapt.

    Nici eu nu vreau ca Alfa sa ajunga la VAG din considerente emotionale in primul rand, de istorie, si sunt convins ca unii ar prefera sa intre in faliment decat sa ajunga la nemti, dar tot din considerente emotionale, nu tehnologice.
    18 20
  • Cel mai simplu exemplu e designul anost si foarte apropiat (sa fim sinceri, nu e o diferenta stilistica asa mare intre vw-skoda-audi). Ca sa nu mai vorbim de interioare. Vw respecta Porsche? Cu un SUV TDI ? Vw respecta Lamborghini si Bentley cu aceleasi aberatii? Unde-i spiritul unic dezlantuit al Lamborghini din anii 80-90? Bentley fabricat la Bratislava? Ce mai respect !
    Vrei un contra-exemplu? Nici Nissan nu era intr-o forma prea grozava acum 15 ani, dar macar le-a fost respectata demnitatea si traditia japoneza. Fiecare model are o personalitate proprie , iar gama nu se aseamana cu Renault. Adica un Juke e total diferit de un Captur, un Micra diferit de Clio, un Note e diferit de Megane, un Qashqai e diferit de Koleos si asa mai departe. Intelegi?
    34 10
  • Ah, iar Infiniti e Infiniti. Jos palaria !
    25 8
  • Care sunt aberatiile de la Lamborghini? Care? Dai doar exemple simpliste care-ti convin tie, vrei sa vezi ca si Maseratti va lansa un SUV? Atunci ce-o sa zici? Bentley poate sa fie ansamblat la Bratislava, nu fabricat in intregime, si e vorba de viitorul SUV, actualele sunt ansamblate doar in Anglia, te-ai urcat in Bentley si te-ai simtit ca intr-un VW? Hai ce naiba, iar exemplul cu Renault-Nissan nu este concludent, acolo a fost o alianta, nu de preluari de marci.
    15 24
  • @dan_grc
    Ba exemplul cu RN e foarte concludent. Atunci cand te uiti la un clasament de vanzari global, ce vezi?

    Oare de ce Rolls Royce desconsidera bentley ?
    http://www.automarket.ro/stiri/rolls-royce-bentley-nu-este-un-concurent-pentru-noi-41219.html
    22 10
  • Omule, in aceasta stire este vorba de urmatorul lucru ..." ajunge Alfa la VAG sau nu"?? O marca care poate ajunge in cadrul unui mare grup, care sunt asemanarile cu alianta Renault-Nissan? Tu poti sa visezi in continuare bataie de joc la adresa Lamborghni, nu-ti stau in cale.
    13 21
  • Primul meu comentariu era pt LauCalin. Recomandarea mea: reciteste comentariile sa vezi de unde a pornit.
    11 7
  • Da, inteleg ce spui. Hai sa-ti spun totusi de ce nu sunt de acord cu tine.
    Unde erau Bugatti, Lamborghini, Skoda, Bentley, Audi si mai ales Seat cand le-a cumparat VW? Intr-o mare galeata.
    La Bugatti s-a respecat designul si performantele extreme care au facut remarcata marca asta inca de la aparitie. Culmea, in Bugatti VW investeste mai mult decat castiga (caz unic in industria auto).
    Cu Lamborghini, cam la fel. S-a pastrat aceiasi linie de design precum la Diablo sau Countach si aceleasi performante de top.
    La Skoda... ce facea Skoda inainte de 1991, cand a preluat-o VW? Ce modele avea, ce motoare, unde se vindea, ce imagine avea?
    Continuam. Bentley: s-a pastrat aceiasi nota de lux si ambianta britanica, cu motoare si performante de supersport. Ma uit la un Mulsanne sau la un Continantal GT si zau ca nu imi aminteste de nici o alta masina VAG. Ah, iar motoarele de cilindree mare in V s-au pastrat in continuare, conform traditiei.
    Audi. Hai sa ne intoarcem in timp si sa ne amintim ce masini aveau in gama cei de la BMW si Mercedes si ce avea Audi in anii '70 si '80. Este posibil totusi sa nu se fi ajuns la faliment in cazul lui Audi, dar cu siguranta ca pe cont propriu Audi nu era acum atat de sus cum e azi.
    Seat: ce facea Seat in anii '80?
    Porsche. Aici treaba e putin mai complicata, pentru ca relatiile dintre Porsche si VW sunt de foarte mult timp. Defapt primul Porsche a fost un VW cu "vitamine" si design caracteristic de VW care s-a pastrat in timp (apropo, asta e o un lucru foarte greu). Il sti sub denumirea de 911. Apoi, Cayenne? Ok, piata l-a vrut si il vrea, seamana cu un Porsche... sau ti se pare ca arata ca un Q7? Panamera la fel... nu seamana deloc nici cu Phaeton si nici cu A8. Si ca si in cazul lui Bentley, sportivitatea tipica Porsche s-a pastrat la toate modelele..
    In acelasi timp ma uit la cum arata un Panamera si imi dau seama ca este un Porsche, la un Audi... care pastreaza designul tipic Audi, VW la fel etc.
    DAR pe de alta parte diferentele de care spui tu sunt unele absolut evidente. Folosirea de platforme comune nu este neaparat un handicap atata timp cat o adaptezi pentru fiecare masina in parte.
    Iar despre motorizari, atata timp cat se dovedesc eficiente si perfomante (evident, tu vei spune acum ca nimic nu se compara cu DCI - de-asta Mercedes schimba 60 de piese de baza cand le pune sub capota), nu vad care e problema daca sunt si la VW si la Audi. Din contra, asta poate insemna altceva.
    Dar tu faci o confuzie grava, compari Renault-Nissan unde e vorba de o alianta, cu niste marci care sunt toate sub o umbrela numita VAG.
    Colaborarea dintre NIssan si Renault (mai nou si Mercedes) se opreste la un punct tocmai din aceasta cauza. De exemplu, In Laguna, Clio, Twingo, Scenic, Nissan nu si-a bagat mainile. Sunt modele de la Nissan de care cei de la Renault nu se ating (precum GT-R) si invers.

    Asafad, cel putin teoretic, eu nu cred ca Alfa Romeo ar avea de suferit daca ajunge pe mainile nemtilor. Important este ca specificul si identitate marcii sa nu fie afectate.
    18 32
  • @io

    Deci intre vw-skoda-audi nu este mare deosebire, dai exemplu cu Renault si Nissan, adica un Koleos este diferit fata de Qashqai etc, foarte bine, dar de aia iti zic ca dai exemplele care-ti convin tie, uite iti dau si eu cateva: un A3 nu seamana cu Octavia, Passat nu seamana cu A4, iar A8 si A7 nu seamana cu alte modele de la alte marci. Apoi Porsche nu seamana cu Lamborghini, nici cu Bentley, iar Bugatti nu seamana cu nimeni, si nici Golf 7 cu Leon.

    "unde este spiritul dezlantuit al lui Lamborghini"?
    Cred c-a trecut un Aventador pe langa tine si-ai ramas inert, asemenea masina o vezi la tot pasul, un design banal si plictisitor, iar cand accelereaza te apuca somnul practic, acu sa nu mai zici si de ultimul drive-test sa nu afle lumea cat de penibila a ajuns sa fie aceasta marca sub VAG
    18 27
  • Iar mesajul meu a fost pentru @io, asta ca sa incercam sa ne intelegem :)
    10 19
  • @LauCalin

    La 26 de ani ai tai, habar n-ai ce a fost Diablo sau Countach.
    36 10
  • @LauCalin
    Confuzia e in capul tau. Distinctia e ca VAG are un CEO diferit pentru fiecare marca (doar cu numele bineinteles), respectiv un CEO al grupului -Martin Winterkorn , pe cand Carlos Ghosn ocupa 3 functii: CEO Renault, CEO Nissan, CEO Alianta Renault-Nissan. Crezi ca Ghosn se impiedica in semantica ("alianta") daca vrea sa faca modele apropiate in genul vw-skoda-audi ? NU ! Dar nu vrea , pentru ca-i respecta atat pe japonezi cat si pe francezi.

    Cand te uiti la vanzarile globale ale grupurilor auto, la fel de confuz esti?

    PS: Daimler nu face parte din Alianta Renault-Nissan , ci se refera chiar la o colaborare punctuala. Daimler e o companie independenta cu un CEO diferit , ce-si urmareste interesele sale. Are interese diferite, raportari diferite. Ce BMW face parte din PSA ?! Nu.
    32 12
  • Stiam eu ca nu e o idee buna sa raspund fanilor Renault, pentru ca nu vor intelege nimic. Renault e sfant, iar cei de la VAG sunt niste idioti care nu stiu sa coordoneze niste afaceri si oricum fac niste petarde de masini.
    Pot sa pun pariu pe ce vrei tu ca, atunci cand va aparea Alpine va avea partea tehnica de la masinile Renault, gen motoare, cutii de viteze, transmisii etc. Asa cum si Audi le foloseste pe cele de la VW. Dar diferenta este (asa cum va fi si in cazul lui Alpine) ca vor fi adaptate.
    15 31
  • Dupa unii un Lamborghini Murcielago este cam urat si lumea nu intoarce capul dupa ele pe strada, asa este:), lasa ca are un design rapitor GT-R, cel mai frumos supercar ever. VAG este "capcaunul" care omoara marci, mda, adica GM falimenteaza marci celebre, una cate una, dar VAG reprezinta raul suprem din industria auto, buna logica.
    11 25
  • @LauCalin
    Still confused? It's not about fans, it's about facts !
    23 12
  • Fiat SpA's Alfa Romeo will outsell stablemate Fiat in the United States once the sporty brand gets a foothold in its new market and expands to sell larger models, an executive with Fiat-owned Chrysler Group said on Saturday.

    Read more: http://www.foxbusiness.com/news/2013/02/09/chrysler-says-alfa-romeo-will-eventually-outsell-fiat-in-us/#ixzz2PCxOxrVJ
    4 17
  • @LauCalin: n-ai de ce sa-ti ceri scuze :)) Mai mult, legat de postarea ta de la ora 01:59 parca mi-ai luat cuvintele dn gura, sincer :)

    @fanii Renault care au impresia ca intre Renault si Nissan nu exista legaturi, trezirea: toate modelele Renault si Nissan din segmentele B, C, D, indiferent de forma caroseriei, au platforme si motorizari comune. Doar designul difera, ce e pe dedesubt e la fel la ambii. Altfel de ce s-ar mai fi facut alianta, doar asa...de florile marului? Sau de frati ce sunt frantujii cu japii? Aaaa...ca GT-R n-are corespondent in gama Renault, asta e clar. Ar fi mult prea comica o asemenea aparitie.
    17 32
  • schumi
    Pacaleala de 1 Aprilie!
    2 14
  • @@ztele: DRB-HICOM asambleaza Honda, Isuzu, Suzuki, Mercedes si VW in Malaezia. Deci, la nivel declarativ, Proton ar putea fi cumparat si de Honda, Isuzu, Suzuki si Mercedes.
    Pana unde merge paranoia... :)

    @mntsn: exact aceeasi poveste e si la VAG, si R8 nu are corespondent la VW sau Seat.
    La fel de comic.
    5 21
  • @ ztele
    Masina la care visezi ( Alfa Romeo 8C ) a fost desenata de Wolfgang Egger, actualul sef de design la Audi .....
    10 18
  • @@ztele: Si?

    Masina la care visez eu a fost desenata de Jason Castriota.
    4 9
  • mntsn = MSt (scria fara cont prin 2010), fost angajat kia, actualmente la vw
    20 9
  • @user: vezi ca 1 aprilie a fost ieri. Totusi si azi s-au gasit 2 fraieri care sa te creada.
    12 18
  • @mntsn
    Hai hai ca toti stim ca esti un mincinos. Ai facut profilul la misto, pentru a de debarasa de stigmatul incompetentei. Stii ce? Ramai la fel de limitat chiar daca lucrezi pentru Volkswagen (probabil pe pile). Cati ani ai in realitate? Mai mult de 21 nu-ti dau.
    12 8
  • @mtsn Nu a spus nimeni ca Renault-Nissan nu impart anumite platforme comune, insa referirea a fost numai la partea de design interior/exterior si cum sunt gandite echipamentele/dotarile. Tocmai de asta spun ca fiecare model are o personalitate proprie, iar gama Nissan nu se aseamana cu Renault. Adica nu in masura in care se aseamana vw-skoda-audi. E vorba de respect. Si de ce trebuie sa jignesti Renault spunand ca ar fi comica o masina cu performante extreme in gama lor..?
    6 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru