În ultimii ani, zvonurile că Alfa Romeo este de vânzare au apărut și au dispărut. CEO-ul grupului Fiat, carismaticul Sergio Marchionne, a declarat de numeroase ori că nu va vinde Alfa Romeo, dar se pare că de curând s-a răzgândit. Conform unor surse, negocierile dintre Audi și Marchionne sunt avansate și includ vânzarea mărcii Alfa Romeo către Audi, precum și a uzinei Fiat de la Pomigliano d'Arco, locul unde se asamblează în acest moment modelul Fiat Panda. În trecut, Pomigliano a fost uzină Alfa Romeo, dar grupul Fiat a trasformat această uzină în locul unde se produc modele mici din gama Fiat. Se pare că în discuție mai este și divizia de piese auto Magneti Marelli, deținută actualmente tot de grupul Fiat.
Dacă tranzacția va avea loc, Audi va construi cel mai probabil modele Alfa Romeo în Italia, la uzina de la Pomigliano d'Arco. Dacă Audi cumpără și divizia Magneti Marelli, va institui un centru de dezvoltare și cercetare în Italia, unde deja deține o prezență importantă. Audi deține deja marca Lamborghini, producătorul moto Ducati și biroul de design Italdesign Giugiaro.În ciuda faptului că ambele părți au negat aceste zvonuri, rămâne de văzut dacă Alfa Romeo va avea un proprietar nou în viitorul apropiat.
Via worldcarfans
"fiabile" (vad ca daca folosesti cuvantul asta in ziua de azi esti cult). de asta isi rod unghiile ca vor Alfa! Alfa Romeo detine ceva ce eu nu o sa aiba niciodata!
Acest 4C de la Alfa mi se pare superb cu exceptia farurilor care sunt praf, iar de noul 159 sau Giulia ...silenzio stampa
PS daca aceasta veste se va confirma atunci Seat in familia VAG cred ca nu are viitor
In alta ordine de idei, daca se va realiza aceasta tranzactie care va mai fi rolul Seat in VAG? Expertiza, experienta si know how-ul celor de la Alfa Romeo este mult mai mare decat a celor de la Seat, iar asta poate insemna disparitia lor din cadrul grupului. Oricum pana vom avea o decizie finala toate sunt supozitii si zvonuri.
Alfa cu TDI-uri ar fi o abominatie.
intai Lancia , acum Alfa, in curand nu o sa mai ramana nimic din constructorii care au inovat masiv in industria auto.
Inteleg ca Alfa Romeo este o legenda, si multi dintre voi se considera puristi, iar pentru ei VAG este diavolul, care a cumparat mai multe marci (Seat, Skoda) si acum produce aceiasi masina cu diferente minime sub diverse sigle, dar Fiat ce a facut cu Alfa Romeo? 166 a murit fara un urmas, 159 la fel (desi mai apare pe site-ul oficial din unele tari). Singurele modele care se mai produc sunt MiTo si Giulietta, dar tehnologia Fiat indeparteaza mare parte din potentialii cumparatori.
Cati dintre voi ati avut o Alfa, ati fost multimiti dea ea si ati cumparat o a doua? Este vreunul pe aici?
Oricum aceasta stire trebuie privita cu retinere, acum o luna era o stire cum ca Alfa va colabora cu Ferrari la motoare, acum se vinde la VAG, din punct de vedere emotional poate fi un soc, nu cred ca se va intampla, dar daca se va intampla vor fi vina italienilor 100%.
In plus, Alfa in curtea VW are o sansa mare fata de Seat, sa zicem, pentru ca nu calca pe nimeni pe picioare si nu canibalizeaza vanzarile nici unei alte natii din imperiul cu capitala la Wolfsburg. Prin insasi esenta ei are o sansa pentru ca reprezinta sportivitatea pusa pe o masina de familie sau poate da nastere la nise dedicate unui anumit gen de client. Cu un iz de arta italiana in design si caracter, imbinat cu rigurozitatea germana in executie si detalii ar fi pilula perfecta pentru combaterea BMW, in special a segmentelor sportive.
Plus, cu suportul financiar VW italienii ar avea in sfarsit mana libera sa se exprime ca si in cazul Lamborghini. Iar rezultatele n-ar trebui sa fie deloc rele.
Daca afecerea se incheie, ce vor face cu Seat dupa tine?
La subiect: m-as bucura ca Alfa sa ramana italiana, dar proasta reputatie de masini putin fiabile, reputatie pe care Marchionne incearca si are sanse de success sa o schimbe, inca sperie cumparatorii din vestul europei.
Daca Audi cumpara Alfa, calitatea va creste dar stilul va avea de suferit, nici Lamborghini, nici Bugatti nu sunt cunoscute ca marci dupa care sa intoci capul la ce frumoase sunt. Ne uitam in schimb dupa tehnologie.
Daca Audi ar cumpara Alfa, probabil ca cu Giugiaro ar aparea un balans intre numarul de ingineri si cel de designeri si ceva forme sexy ar penetra ;) si celelalte marci ale grupului. Doamne ajuta !
Drum bun si sa auzim de bine!
Chiar ma miram in sine deunazi in legatura cu aceasta marca, intr-adevar, legendara: cat timp va mai fi lasata "de capul ei"? Acum, in noua conjunctura, ma incearca un sentiment vag: Alfa Romeo va deveni Omega Romeo......Pe urma, probabil va veni randul lui Ferrari & Maserati, fiindca isi permit sa fie "neintegrate" in "logica" economica actuala.
Halfa Romeo Brera 3.0tedei bluemotion =)))
Halfa Romeo Giulietta 1.2HTP =)))
Bafta!
Greu de spus, Seat are fanii propii, nu foarte multi este adevarat (nu vrea sa discut cat de frumoasa sau buna este)
@inexorabil corect sa intelegem ca Fiat nu va fii printre ei? Care or fi? (ordinea este aletorie nu are legatura cu preferintele mele si vanzari)
1. GM
2. Toyota
3. VW
4.Hyundai+Kia
5.?
6.?
Care or mai fi?
Si, totusi, VAG starneste furori in rromanika si face ravagii la vanzari ca nimeni altcineva din lumea auto.
Ce va fi cu Seat stie doar Winterkorn. Ce se vede din afata este faptul ca Alfa Romeo si Seat sunt doua entitati total diferite.
Seat a plecat din fasa cu handicapul de a fi o filiala spaniola a lui Fiat care producea masini sub licenta. Deci nu originalitate, nu istorie, nimic. Pana in ziua de astazi a fost perceputa ca ultima picatura stoarsa din tehnologiile vechi ale lui VW reciclate sub haine usor moderniste comparativ cu sobrietatea germana. Daca VW vrea sa scoata Seat din cercul vicios in care se invarte atunci in primul rand trebuie sa-i gaseasca un loc in strategia pe termen lung a corporatiei, o nisa in care sa nu deranjeze pe nimeni si in care sa-si gaseasca propria identitate. Identitate pe care s-o mentina si s-o consolideze in timp. Si nu in ultimul rand, sa-l trateze de la egal la egal cu restul marcilor din portofoliu.
Alfa Romeo in schimb are tot ceea ce-i lipseste lui Seat. Are istorie, traditie, personalitate si de ce nu, acel fler si spirit de libertate pe care nu-l cumperi cu toti banii din lume. Sa nu uitam ca la fel ca si Maseratti in trecut se batea de la egal la egal cu Ferarri, Mercedes, Jaguar si alti grei ai lumii auto. Daca VW face macar ceea ce trebuia sa faca Fiat si s-o pozitioneze intre productia de masa si o masina supersport, atunci ar putea avea o sansa foarte mare. Si eu sunt curios, daca zvonul se adevereste, ce se va intampla cu Alfa.
Oricum, toate presupunerile de mai sus sunt doar parerile modeste ale unui ciobanas din Zarnesti si trebuie tratate ca atare. Cand stai cu oile in varful muntelui, toate sunt un pic mai calme iar daca ai noroc, pe vreme buna poti vedea ceva mai departe decat ceea ce vad cei de jos din oras.
Perioada lui Alfa cand se batea de la egal la egal cu altii a fost scurta (mai stiu o alta marca care au fost cam pe acolo dar au renuntat)
Dar pe langa caracterul sportiv care s-a estompat au avantajul design-lui
Cum Skoda nu mai au cum sa o faca low-cost, cred ca Seat va fii cenusareasa grupului (nu cred ca va diparea VW ca sa devina leader mondial are nevoie de Seat)
Cu Suzuki vom vedea este o poveste incurcata.
http://visual.ly/2012-global-car-sales-statistics
1. GM ................................. 9.03
2. VW ................................. 8.15
3. Nissan/Renault............... 8.03
4. Toyota............................. 7.91
5.Hyundai-Kia..................... 6.53
6. Ford ............................... 5.30
7.Fiat-Chrisler..................... 3.88
8. PSA ............................... 3.50
9. Honda ........................... 3.10
10. Suzuki.......................... 2.73
Grupul Fiat are vanzari de aproape 3 ori mai mici decat VAG . Big fish eats the small fish. Asta-i viata ! Nu inseamna ca-i moral sau corect, dar n-avem ce face. Eu chiar m-am intristat...
@@xxx: cu "posibil" si "probabil" ne tot ameninti de vreo 2 ani. Intre timp, VAG si-a luat-o in bot de la Suzuki, la fel si de la Mazda, iar Proton o duce bine-mersi, este listata la bursa iar 47% din actiuni este detinuta de un consortiu malaezian.
Adevarul e ca Fiat a amanat lansarea unor noi modele in gama Alfa Romeo din cauza recesiunii si a scaderii masive a vanzarilor de masini in Europa. Astfel, Marchionne s-a concentrat pe pastrarea banilor si incercarea de a achizitiona cat mai multe actiuni la Chrysler.
Probabil/Posibil in urmatorii ani vor aparea mai multe modele Alfa.
"Opinia mea este ca vor face ceea ce este logic si sanatos, adica vor desfiinta Seat."
Uneori ma intreb daca nu exista vreo clona de-a mea, iar aceia sa fi cumva tu. :)) Iartama-ma daca sunt rautacios, doar ca de foarte multe ori parca gandim la fel.
Da, chiar asta cred si eu, daca Alfa va ajunge pe mainile lui VAG se va alege praful de Seat. E pacat totusi, pentru ca masinile nu sunt slabe.
Dar cred ca ar mai fi o varianta ca Fiat si VAG sa faca schimb, adica Fiat sa puna mana pe Seat si VAG pe Alfa. Ar fi o miscare buna si nu prea, depinde cum privesti lucrurile. Din perspectiva lui Fiat poate ca ar fi cam naspa, in primul rand pentru ca Seat nu are influente premium asa cum sustine Fiat ca are Alfa Romeo. Dar avantajul ar fi ca o pozitionare a marcii ceva mai sus de Fiat ar insemna usurinta in vanzari. La Alfa nu prea se inghesuie lumea cand are de unde alege, in plus marca nici nu este promovata prea bine. Mai mult decat atat este stiut faptul ca Fiat niciodata nu a avut vreo intentie de a intra concret cu ceva in segmentul premium, asa cum s-ar parea ca au incercat cu Alfa, dar nu prea le-a iesit.
Pe de alta parte, daca VAG va pune mana pe Alfa le va fi mult mai usor sa o pozitioneze pe piata. VAG are imagine, are bani, fie ca unii vor sa recunoasca sau nu, are tehnologie, au inclusiv casa de design (si ce casa!), iar o plasare undeva intre VW si Audi eu cred ca ar fi suficient pentru ca marca asta in cativa ani sa se dezvolte si sa aduca bani. Singura conditie in opinia mea ar fi ca VAG sa nu exagereze, adica sa nu fie o alternativa... latina la Audi, pentru ca Audi va avea de suferit. Concret, daca Audi va fi egal cu Alfa... ne uitam toti la o Alfa si salivam la cum arata. Cum ar fi sa avem tehnologie de top precum la Audi, pusa pe o masina cu un design precum Alfa 159? Ar fi cam simpla alegerea, asa-i? :)
Nu-i adevarat ! Daca preia VAG marca italiana, nu "ne vom uita toti la o Alfa sa salivam la cum arata". Dincolo de performante, case de design sonore, profitabilitate etc. sunt foarte multi care urasc ce a facut Volkswagen cu marcile de sub umbrela sa.
Nu ma astept sa fie de acord cu mine posesori de vw & co. pt ca atunci ar recunoaste stupiditatea alegerilor facute...
Nici eu nu vreau ca Alfa sa ajunga la VAG din considerente emotionale in primul rand, de istorie, si sunt convins ca unii ar prefera sa intre in faliment decat sa ajunga la nemti, dar tot din considerente emotionale, nu tehnologice.
Vrei un contra-exemplu? Nici Nissan nu era intr-o forma prea grozava acum 15 ani, dar macar le-a fost respectata demnitatea si traditia japoneza. Fiecare model are o personalitate proprie , iar gama nu se aseamana cu Renault. Adica un Juke e total diferit de un Captur, un Micra diferit de Clio, un Note e diferit de Megane, un Qashqai e diferit de Koleos si asa mai departe. Intelegi?
Oare de ce Rolls Royce desconsidera bentley ?
http://www.automarket.ro/stiri/rolls-royce-bentley-nu-este-un-concurent-pentru-noi-41219.html
Unde erau Bugatti, Lamborghini, Skoda, Bentley, Audi si mai ales Seat cand le-a cumparat VW? Intr-o mare galeata.
La Bugatti s-a respecat designul si performantele extreme care au facut remarcata marca asta inca de la aparitie. Culmea, in Bugatti VW investeste mai mult decat castiga (caz unic in industria auto).
Cu Lamborghini, cam la fel. S-a pastrat aceiasi linie de design precum la Diablo sau Countach si aceleasi performante de top.
La Skoda... ce facea Skoda inainte de 1991, cand a preluat-o VW? Ce modele avea, ce motoare, unde se vindea, ce imagine avea?
Continuam. Bentley: s-a pastrat aceiasi nota de lux si ambianta britanica, cu motoare si performante de supersport. Ma uit la un Mulsanne sau la un Continantal GT si zau ca nu imi aminteste de nici o alta masina VAG. Ah, iar motoarele de cilindree mare in V s-au pastrat in continuare, conform traditiei.
Audi. Hai sa ne intoarcem in timp si sa ne amintim ce masini aveau in gama cei de la BMW si Mercedes si ce avea Audi in anii '70 si '80. Este posibil totusi sa nu se fi ajuns la faliment in cazul lui Audi, dar cu siguranta ca pe cont propriu Audi nu era acum atat de sus cum e azi.
Seat: ce facea Seat in anii '80?
Porsche. Aici treaba e putin mai complicata, pentru ca relatiile dintre Porsche si VW sunt de foarte mult timp. Defapt primul Porsche a fost un VW cu "vitamine" si design caracteristic de VW care s-a pastrat in timp (apropo, asta e o un lucru foarte greu). Il sti sub denumirea de 911. Apoi, Cayenne? Ok, piata l-a vrut si il vrea, seamana cu un Porsche... sau ti se pare ca arata ca un Q7? Panamera la fel... nu seamana deloc nici cu Phaeton si nici cu A8. Si ca si in cazul lui Bentley, sportivitatea tipica Porsche s-a pastrat la toate modelele..
In acelasi timp ma uit la cum arata un Panamera si imi dau seama ca este un Porsche, la un Audi... care pastreaza designul tipic Audi, VW la fel etc.
DAR pe de alta parte diferentele de care spui tu sunt unele absolut evidente. Folosirea de platforme comune nu este neaparat un handicap atata timp cat o adaptezi pentru fiecare masina in parte.
Iar despre motorizari, atata timp cat se dovedesc eficiente si perfomante (evident, tu vei spune acum ca nimic nu se compara cu DCI - de-asta Mercedes schimba 60 de piese de baza cand le pune sub capota), nu vad care e problema daca sunt si la VW si la Audi. Din contra, asta poate insemna altceva.
Dar tu faci o confuzie grava, compari Renault-Nissan unde e vorba de o alianta, cu niste marci care sunt toate sub o umbrela numita VAG.
Colaborarea dintre NIssan si Renault (mai nou si Mercedes) se opreste la un punct tocmai din aceasta cauza. De exemplu, In Laguna, Clio, Twingo, Scenic, Nissan nu si-a bagat mainile. Sunt modele de la Nissan de care cei de la Renault nu se ating (precum GT-R) si invers.
Asafad, cel putin teoretic, eu nu cred ca Alfa Romeo ar avea de suferit daca ajunge pe mainile nemtilor. Important este ca specificul si identitate marcii sa nu fie afectate.
Deci intre vw-skoda-audi nu este mare deosebire, dai exemplu cu Renault si Nissan, adica un Koleos este diferit fata de Qashqai etc, foarte bine, dar de aia iti zic ca dai exemplele care-ti convin tie, uite iti dau si eu cateva: un A3 nu seamana cu Octavia, Passat nu seamana cu A4, iar A8 si A7 nu seamana cu alte modele de la alte marci. Apoi Porsche nu seamana cu Lamborghini, nici cu Bentley, iar Bugatti nu seamana cu nimeni, si nici Golf 7 cu Leon.
"unde este spiritul dezlantuit al lui Lamborghini"?
Cred c-a trecut un Aventador pe langa tine si-ai ramas inert, asemenea masina o vezi la tot pasul, un design banal si plictisitor, iar cand accelereaza te apuca somnul practic, acu sa nu mai zici si de ultimul drive-test sa nu afle lumea cat de penibila a ajuns sa fie aceasta marca sub VAG
La 26 de ani ai tai, habar n-ai ce a fost Diablo sau Countach.
Cand te uiti la vanzarile globale ale grupurilor auto, la fel de confuz esti?
PS: Daimler nu face parte din Alianta Renault-Nissan , ci se refera chiar la o colaborare punctuala. Daimler e o companie independenta cu un CEO diferit , ce-si urmareste interesele sale. Are interese diferite, raportari diferite. Ce BMW face parte din PSA ?! Nu.
Pot sa pun pariu pe ce vrei tu ca, atunci cand va aparea Alpine va avea partea tehnica de la masinile Renault, gen motoare, cutii de viteze, transmisii etc. Asa cum si Audi le foloseste pe cele de la VW. Dar diferenta este (asa cum va fi si in cazul lui Alpine) ca vor fi adaptate.
Read more: http://www.foxbusiness.com/news/2013/02/09/chrysler-says-alfa-romeo-will-eventually-outsell-fiat-in-us/#ixzz2PCxOxrVJ
@fanii Renault care au impresia ca intre Renault si Nissan nu exista legaturi, trezirea: toate modelele Renault si Nissan din segmentele B, C, D, indiferent de forma caroseriei, au platforme si motorizari comune. Doar designul difera, ce e pe dedesubt e la fel la ambii. Altfel de ce s-ar mai fi facut alianta, doar asa...de florile marului? Sau de frati ce sunt frantujii cu japii? Aaaa...ca GT-R n-are corespondent in gama Renault, asta e clar. Ar fi mult prea comica o asemenea aparitie.
Pana unde merge paranoia... :)
@mntsn: exact aceeasi poveste e si la VAG, si R8 nu are corespondent la VW sau Seat.
La fel de comic.
Masina la care visez eu a fost desenata de Jason Castriota.
Hai hai ca toti stim ca esti un mincinos. Ai facut profilul la misto, pentru a de debarasa de stigmatul incompetentei. Stii ce? Ramai la fel de limitat chiar daca lucrezi pentru Volkswagen (probabil pe pile). Cati ani ai in realitate? Mai mult de 21 nu-ti dau.