La mijlocul anilor '90, Audi s-a gândit la un model sport dedicat puriștilor. Sub îndrumarea șefului de design Peter Schreyer, americanul Freeman Thomas a desenat un prototip pe care constructorul din Ingolstadt l-a prezentat, în 1995, la Frankfurt.
Numele său era Audi TT. De unde această denumire? În primul rând ca o trimitere la legendarul Tourist Trophy de pe Isle of Man (unul dintre cele mai vechi evenimente de motorsport) și în al doilea rând, TT, de la NSU TT din anii '60.
PRIMA GENERAȚIE INTRĂ ÎN PRODUCȚIE ÎN 1998
La finalul anului 1995, Audi ia decizia să producă în serie noua sportivă. Mașina a intrat pe linia de asamblare trei ani mai târziu, prima dată în variantă Coupe. În 1999 debuta și Audi TT Roadster.
Prima generație Audi TT împărțea platforma cu Volkswagen Golf IV, cu motor transversal. Deși caroseriile erau vopsite în Ingolstadt, peste noapte erau trimise la uzina din Gyor, Ungaria, unde avea loc asamblarea finală.
Clienții aveau la dispoziție o gamă diversificată de motorizări, cu puteri cuprinse între 150 și 250 de cai putere.
Inclusiv un propulsor V6.În următorii 8 ani, Audi a construit 178.765 de exemplare TT Coupe și 90.773 de unități TT Roadster.
A DOUA GENERAȚIE INTRODUCE TEHNOLOGNIA AUDI MAGNETIC RIDE
A doua iterație Audi TT a fost prezentată în 2006 (Coupe) și 2007 (Roadster). A fost bazată pe arhitectura lui Audi A3, de această dată, iar inginerii au instalat pentru prima oară suspensia cu amortizoare adaptive și tehnologia Audi Magnetic Ride. Desigur, era opțională.
În 2008 debutează versiunea TTS, cu motor de 2.0 litri și 272 CP, iar un an mai târziu făceam cunoștință cu TT RS și al său agregat de 2.5 litri, cu cinci cilindri, și 340 CP, sau 360 CP dacă ne referim la TT RS plus.
Tot atunci, Audi a prezentat TT 2.0 TDI quattro. Da, o sportivă cu motor diesel.
Audi TT a ajuns la a treia generație în 2014. Constructorul din Ingolstadt țintea o greutate cât mai mică, tocmai de aceea TT Coupe, cu motor de 2.0 litri TFSI și transmisie manuală, cântărea 1.230 de kilograme.
Cu 50 de kilograme mai puțin decât înainte.
A treia iterație TT a marcat debutul sistemului Audi Virtual Cockpit, instrumentarul de bord digital care, în prezent, se regăsește pe mai toate modelele mărcii. În 2016, TT RS primește faruri cu tehnologie OLED. O premieră la acea vreme.
În ceea ce privește motorizările, dacă TTS oferea 310 CP, TT RS avea acum 400 de cai putere sub capotă și un propulsor recunoscut la nivel global. Unitatea de 2.5 litri a primit de 9 ori consecutiv titlul de "International Engine of the Year".
Pentru a marca acest an aniversar, Audi a prezentat ediția specială TT RS Coupe Iconic Edition, limitată la 100 de exemplare și vopsită în celebra nuanță Gri Nardo.
via Audi
dar poate il fac electric