Audi SQ2 a fost prezentat la finalul anului trecut, iar acum, constructorul german a publicat lista de prețuri pentru piața din România. Fanii versiunii de performanță pot comanda noul SQ2 începând de la 47.783 de euro cu TVA.
SUV-ul pregătit de constructorul din Ingolstadt mizează pe motorul pe benzină de 2.0 litri TFSI. Propulsorul oferă 300 CP la 5.300 rpm și 400 Nm între 2.000 și 5.200 rpm. Resursele motorului sunt gestionate de o cutie automată S Tronic cu șapte trepte și de sistemul de tracțiune integrală quattro.
Audi SQ2 accelerează de la 0 la 100 km/h în 4.8 secunde, iar viteza maximă se oprește în dreptul valorii de 250 km/h. Consumul mediu mixt anunțat de producătorul german este de 8.6 litri/100 de kilometri. Pentru un plus de dinamică, Audi SQ2 este echipat cu suspensia S Sport, în timp ce garda la sol scade cu 20 de mm.
Sistemul de frânare integrează acum discuri cu diametrul de 340 de mm pe față, respectiv 310 mm pe spate, iar opțional, clienții pot alege etriere vopsite în roșu și "condimentate" cu logo-ul S.
MOTORIZĂRI |
PREȚ (euro, TVA inclus) |
||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | Standard |
2.0 TFSI | Benzină 300 CP |
Aut7,4x4 | 47.783 |
Standard, noul SQ2 va fi echipat, printre altele, cu următoarele echipamente: jante de 18 inch cu design special, spoiler frontal vopsit complet în culoarea caroseriei, grila Singleframe, geamuri față și spate acționate electric, lumini de zi cu LED, oglinzi exterioare încălzite, acționate electric și cu semnalizatoare LED încorporate, ornamente de culoare neagră pentru geamurile laterale, sistemul Audi Pre Sense Front cu funcție pentru recunoașterea pietonilor și sistem de direcție dezvoltat pentru versiunea SQ2.
Tot standard, SUV-ul de performanță primește scaune sport, un volan sport, o cotieră centrală și un sistem de climatizare. Opțional, nemții oferă padele pentru schimbarea treptelor de viteză, un head-up display și un instrumentar digital de bord cu diagonala de 12.3 inch.Din lista rivalilor l-am exclus pe Mercedes-Benz GLA, întrucât actuala versiune a SUV-ul producătorului din Stuttgart se pregătește de "pensionare", o nouă generație urmând să fie lansată în scurt timp. În aceste condiții, în configurator mai sunt prezente doar câteva versiuni. Totodată, pe listă l-am trecut și pe "vărul" Cupra Ateca, SUV-ul iberic având performanțe apropiate de cele ale lui Q2.
Noul Audi SQ vs. concurența |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Audi SQ2 2.0 litri, Aut, 4x4 |
300 | 8.6 | 4.8 | 47.783 |
BMW X2 M35i 2.0 litri, Aut, 4x4 |
306 | 8.6 | 4.9 | 55.335 |
Jaguar E-Pace** 2.0 litri, Aut, 4x4 |
300 | 8.1 | 6.1 | 59.024 |
Cupra Ateca 2.0 litri, Aut, 4x4 |
300 | 8.2 | 5.2 | 44.900 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii **consum NEDC |
Tot cu aceleași performanțe, doar că mult mai încăpător și cu suspensii mai omenești. :-)
Nu subscriu deci la hiper-entuziasmul haiosului @Costel, chiar dacă fan Audi am fost și eu cândva. Zic asta fiindcă un amic m-a lăsat să-i conduc astă-toamnă Q2-ul (2.0 TSI 190 CP Quattro) și, dincolo de dinamica OK, nu m-a convins.
Mai clar: e silențioasă dar f. rigidă, are frâne formidabile, stă bine-n viraje dar direcția nu transmite vreun feedback, implicarea / senzațiile în conducerea sportivă fiind minime. Mai clar, parcă te joci p-o consolă Sony. :-)
În plus, finisarea interioară nu prea face banii ceruți, deși e peste a lui VW T-Roc.