Rezervat în prima fază prezentărilor exclusive de gadgeturi și echipamente tehnologice de ultimă oră, evenimentul anual Consumer Electronics Show (CES), care are loc în Las Vegas, s-a transformat în ultimii ani într-o vitrină interesantă și pentru constructorii auto, care profită de prezența iubitorilor de tehnologie pentru a prezenta ultimele găselnițe în materie de sisteme onboard. Așa se întâmplă și în acest an, când CES va găzdui, începând cu 6 ianuarie, dezvelirea unor concepte prezentate în premieră mondială de marii producători auto.
În cazul celor de la Audi, noutatea absolută este de fapt o variantă îmbunătățită a lui Sport Quattro Concept, prototip prezentat anterior în toamna anului trecut la Salonul Auto de la Frankfurt. Deși este virtual identic la interior și exterior cu mașina pe care am văzut-o la Frankfurt, conceptul scos la lumină în Las Vegas vine cu o nuanță nouă, Plasma Red, și cu o găselniță interesantă la nivelul farurilor, care combină tehnologia matrix LED și cea laser într-o singură unitate optică.
De aici și sufixul Laserlight din nume, adăugat special cu ocazia CES Las Vegas.LED asigură lumina pe faza scurtă, în timp ce faza lungă este acoperită de lumini laser. Acestea sunt mult mai puternice decât luminile LED, au o durată de viață mai îndelungată, consumă mult mai puțin și reușesc să ilumineze pe o rază de 500 de metri în fața mașinii.
Conform germanilor, fasciculeleTehnologia farurilor laser nu este o noutate absolută, fiind anunțată încă din 2011 de BMW și montată în dotarea recent lansatului BMW i8.
Sub capota conceptului care va fi prezentat în Las Vegas se ascunde același sistem hibrid format dintr-un motor V8 twin-turbo de 4.0 litri cuplat cu unul electric. Acestea dezvoltă un total de 700 de cai putere care sunt transmiși tuturor celor patru roți printr-o cutie automată cu 8 rapoarte.
Mai mult detalii despre partea tehnică a conceptului Sport Quattro puteți citi aici.
probabil ca e mai bine sa cumperi o alta masina !!!!
Nu vreau sa-mi imaginez cum e sa te intalnesti noaptea cu o masina care vine din sens opus,dotata cu astfel de lumini.
Toate aceste sisteme vin cu faruri automate care obturează lumina pe traficul din sens opus fără a fi nevoie de acțiunea celui de la volan. Atfel spus, tu nu ești deranjat absolut deloc de mașina care vine din față, pentru că fasciculul său de lumină e activ exclusiv în fața sa pe șosea atât timp cât senzorii "citesc" mașini din sens opus.