Esential
250 | km/h este viteza la care au fost limitate oficial modelele germane pana acum. |
315 | km/h este viteza maxima a lui Audi R8 5.2 V10. |
317 | km/h este viteza maxima a lui Mercedes SLS AMG. |
250 | km/h este viteza la care au fost limitate oficial modelele germane pana acum. |
315 | km/h este viteza maxima a lui Audi R8 5.2 V10. |
317 | km/h este viteza maxima a lui Mercedes SLS AMG. |
Audi si Mercedes au incalcat oficial celebrul pact pentru limitarea de viteza incheiat intre constructorii auto din Germania acum 21 de ani. In 1988, cei mai importanti producatori de masini germane au ajuns la un acord in urma caruia toate modelele care ieseau de pe linia de fabricatie erau nevoite sa fie limitate tehnic la o viteza maxima de 250 km/h. Motivul: amenintarile guvernului german, care sustinea atunci ca nesfarsita competitie dintre producatori pentru producerea unor modele din ce in ce mai rapide ar putea sa duca la stabilirea unor limite de viteza pe Autobahn.
Ei bine, noile Audi R8 V10 si Mercedes SLS AMG ignora cu buna stiinta, de dragul competitiei, pactul din 1988. Daca motorul de 525 CP al lui R8 duce modelul german la o viteza maxima de 315 km/h, motorul de 571 de cai putere al supercarului cu design retro SLS AMG il arunca pe acesta la o viteza maxima de 317 km/h, despre care Mercedes sustine, totusi, ca este "limitata electronic". "Iesirile" celor doi producatori ii alatura pe acestia celor de la Porsche, care au refuzat se participe la acord, sustinand ca specificul marcii ii obliga sa ramana ferm pe pozitia de a nu limita in vreun fel peformantele modelelor proprii.
Evident, cei doi producatori nu recunosc faptul ca motivul oficial al incalcarii pactului este o competitie umar la umar pentru o viteza maxima cat mai inalta cu putinta.
De altfel, Audi, Mercedes si BMW au inceput de ceva vreme sa ofere tacit in lista de pachete optionale si scoaterea limitarii care vizeaza viteza maxima, acest lucru efectuandu-se uneori doar verbal, la cererea expresa a clientului in momentul cumpararii efective a masinii.
- SLS AMG are 571 CP, nu 563 (suntem totusi in Europa, deci folosim sistemul metric) :);
- Audi a incalcat prima oara acest "glentleman's agrement" in 2004, cu modelul audi RS6 Plus, care era limitat la 280 km/h;
- AMG ofera ca optiune ridicarea limitarii electronice la 300 km/h inca din 1999 pe majoritatea modelelor sale;
- Daca Audi R8 V10 "ignora pactul", avand o viteza maxima de 315 km/h, atunci R8 V8, lansat anterior, ce pact mai incalca?
Ca o mini-concluzie intrebatoare, unde e stirea de fapt?
Am scris despre faptul ca exista optiunea ridicarii limitei, se cunoaste acest lucru. In mass-production, viteza este insa limitata by default.
Este prima data cand doi producatori depasesc "limita" prin modele care se afla evident intr-o competitie directa.
hai sa incercam sa facem reclame un pic mai putin agresive .. sau macar sa aiba un X in colt pentru aia care nu-s interesati
ON-TOPIC: cred ca sunt printre ultimele supercar-uri germane (in afara de Porsche, poate) care se mai folosesc de atatia litri si cilindri pentru a aduce aceasta performanta. BMW, cand va retalia, o va face cu un supercar verde, cel mai probabil, just in time pentru SLS AMG electric si R8 "e-tron" de serie.
Mercedes a avut "bunavointa" de a mentine suspansul, afirmand ca viteza de 317 km/h e in continuare limitata. Asteptam in continuare reactia Audi :)
BMW M5: 330 km/h (205 mph) indicated, 193 mph (311 km/h) actual with limiter removed
Daca o masina are 600 km/h in bord, nu inseamna ca si atinge viteza aia!
oricum is fumati deja carcotasii
Mai tre sa ai in vedere si reprizele masinii respective. Acum tu compari un golf cu un seria 5 . Cauta detalii despre reprizele 120-160 sau 200-230 (desi nu cred ca o sa le dea) in ultima treapta si vezi cate secunde declara fiecare. Sau ceva de genul asta.
De exemplu nu poti sa te astepti de la un M5 sa accelereze de la 200 la 250 in acelasi timp ca un 530d.
Tu aveai 4200 de ture , iar ala cred ca era pe la vreo 3000 ( ma rog depinde si de motorul lui ) dar sigur avea rezerve mai mari de putere fatza de tine care erai cam sus in ture.
Ah, scuze , am recitit si am vazut ca ala era M5. Pai ce te asteptai ??? cred ca ala mergea la 250 la relanti :))
@sel, degeaba. Eu vorbesc de AdBlock de mai bine de un an si degeaba. Este jenant sa te plangi de reclama cand ai o modalitate foarte facila si comoda de a scapa de ele.
@victor, sa nu exageram. Nici masina cu care scoate acidul din apa plata nu ruleaza cu 250km/h la relanti :D. Cat despre colegul cu G5 TDI, probabil 1.9, el a vrut, dar n-a putut :). In primul rand este diferenta de putere imensa dintre cele doua masini, diferenta de tehnologie, de filosofie etc. Iar in al doilea rand si poate cel mai important, el avea o masina diesel, iar concurenta pe benzina. Pai la peste 4000rpm TDI-ul lui era deja stors de puteri, in timp ce benzinarul de pe M5 deabia de acolo in sus incepea sa se desfasoare.