Audi si Mercedes rup oficial "pactul german al limitarii de viteza"

De Mircea Meșter
Publicat Miercuri, 23.09.2009
Clasica limitare de viteza de 250 km/h, un punct comun pentru toti producatorii germani in afara de Porsche, este ignorata cu buna stiinta prin razboiul performantelor dintre Audi R8 V10 si Mercedes SLS AMG.

Esential

250 km/h este viteza la care au fost limitate oficial modelele germane pana acum.
315 km/h este viteza maxima a lui Audi R8 5.2 V10.
317 km/h este viteza maxima a lui Mercedes SLS AMG.

Audi si Mercedes au incalcat oficial celebrul pact pentru limitarea de viteza incheiat intre constructorii auto din Germania acum 21 de ani. In 1988, cei mai importanti producatori de masini germane au ajuns la un acord in urma caruia toate modelele care ieseau de pe linia de fabricatie erau nevoite sa fie limitate tehnic la o viteza maxima de 250 km/h. Motivul: amenintarile guvernului german, care sustinea atunci ca nesfarsita competitie dintre producatori pentru producerea unor modele din ce in ce mai rapide ar putea sa duca la stabilirea unor limite de viteza pe Autobahn.

Ei bine, noile Audi R8 V10 si Mercedes SLS AMG ignora cu buna stiinta, de dragul competitiei, pactul din 1988. Daca motorul de 525 CP al lui R8 duce modelul german la o viteza maxima de 315 km/h, motorul de 571 de cai putere al supercarului cu design retro SLS AMG il arunca pe acesta la o viteza maxima de 317 km/h, despre care Mercedes sustine, totusi, ca este "limitata electronic". "Iesirile" celor doi producatori ii alatura pe acestia celor de la Porsche, care au refuzat se participe la acord, sustinand ca specificul marcii ii obliga sa ramana ferm pe pozitia de a nu limita in vreun fel peformantele modelelor proprii.

Evident, cei doi producatori nu recunosc faptul ca motivul oficial al incalcarii pactului este o competitie umar la umar pentru o viteza maxima cat mai inalta cu putinta.

De altfel, Audi, Mercedes si BMW au inceput de ceva vreme sa ofere tacit in lista de pachete optionale si scoaterea limitarii care vizeaza viteza maxima, acest lucru efectuandu-se uneori doar verbal, la cererea expresa a clientului in momentul cumpararii efective a masinii.

 

Comentarii (35)

  • Editor-in-Chief
    Super tare
    9 12
  • asa frati mei
    unde este drum de ce sa nu merem si noi astia [care avem cu ce] cu 320/h, numa cei din raliuri. gata frate leo ajuns
    6 25
  • Alex Radoi
    Nemaipomenit!
    Uite de-aia nu mai pot eu sa dorm noaptea... Super tare! Ce stire de senzatie!
    15 8
  • Alex Radoi
    Sunt convins ca nu mai e mult pana se va institui limitare de viteza si pe Autobahn. Nu e normal sa goneasca toti cretinii cu vitezele alea si chiar au si ei mult morti pe sosele. Sa mearga pe circuit si sa alerge cat vor. NU PE SOSEA!
    23 11
  • InflatableNinja
    Ummm
    Doar cateva "facts":
    - SLS AMG are 571 CP, nu 563 (suntem totusi in Europa, deci folosim sistemul metric) :);
    - Audi a incalcat prima oara acest "glentleman's agrement" in 2004, cu modelul audi RS6 Plus, care era limitat la 280 km/h;
    - AMG ofera ca optiune ridicarea limitarii electronice la 300 km/h inca din 1999 pe majoritatea modelelor sale;
    - Daca Audi R8 V10 "ignora pactul", avand o viteza maxima de 315 km/h, atunci R8 V8, lansat anterior, ce pact mai incalca?

    Ca o mini-concluzie intrebatoare, unde e stirea de fapt?
    34 3
  • mircea
    @InflatableNinja
    Multumesc pentru completari, foarte bune precizarile tale.

    Am scris despre faptul ca exista optiunea ridicarii limitei, se cunoaste acest lucru. In mass-production, viteza este insa limitata by default.

    Este prima data cand doi producatori depasesc "limita" prin modele care se afla evident intr-o competitie directa.
    9 15
  • MA TATA, CE-I CU BOSCHETAREALA ASTA DE RECLAMA LA CRONICA CARCOTASILOR ? IO INTELEG CA FACETI BANI, DAR CA SA INTRU LA VOI PE SITE VREAU SA VAD SI ALTCEVA DECAT RECLAMA AIA STUPIDA DESUPRA TEXTULUI...OK ?

    hai sa incercam sa facem reclame un pic mai putin agresive .. sau macar sa aiba un X in colt pentru aia care nu-s interesati
    36 4
  • InflatableNinja
    @Mircea Mester
    Multumesc si eu pentru raspuns, am inteles acum .:)

    ON-TOPIC: cred ca sunt printre ultimele supercar-uri germane (in afara de Porsche, poate) care se mai folosesc de atatia litri si cilindri pentru a aduce aceasta performanta. BMW, cand va retalia, o va face cu un supercar verde, cel mai probabil, just in time pentru SLS AMG electric si R8 "e-tron" de serie.
    6 1
  • stire fara sens. audi a renuntat la aceasta intelegere inca de cand a lansat R8-ul V8.
    4 2
  • mircea
    @me
    Repet ce am scris mai sus: este pentru prima data cand doi producatori germani rup intelegerea cu doua modele care concureaza direct. E clar ca ruperea pactului nu e legata de peformantele efective ale modelului in sine cat de depasirea fizica a vitezei maxime a celuilalt.

    Mercedes a avut "bunavointa" de a mentine suspansul, afirmand ca viteza de 317 km/h e in continuare limitata. Asteptam in continuare reactia Audi :)
    4 6
  • unu' care nu se mai uita de mu
    cand disperarea e mare
    "carcotasii" sunt disperati. oricum sunt niste expirati. acelasi stil de copii cretini il au de cand ii stiu...scuze, schimbarea e ca s-au ingrasat. webmastere de la automarket.ro, pune si tu reclama unde sa nu deranjeze
    14 2
  • xxx666
    daca au cu ce
    Bravo lor. Atata timp cat au autostrazi unde sa poata circula de ce nu? Asadar in tarile CIVILIZATE ai voie.
    8 6
  • PT reclame
    carcotasi
    DA VOI CHIAR MURITI DE FOAME DE BAGATI TOATE RECLAMELE ALEA ENERVANTE ? DACA VRETI SA MAI AVETI CITITORI AR FI BINE SA LE SCOATETI DREQ CA SCOT DIN SARITE LUMEA DORNICA SA CITEASCA NOUTATILE IN MATERIE DE MASINI!!!!
    17 2
  • atentie !
    Cu creierul scaldat in bere si stomacul plin cu carnati , normal ca nu mai pot gandi....producatorii germani......ha-ha-ha !
    6 4
  • alexthebuldog
    shit
    tati daca scoti limitarea la m5 merge cu 330.km.chiar daca nu este in competitie directa cu cele doua masini.deci sunt praf ori cat sa-r chinui ce doi mari!!!!!!!!!! producatori.bmw este in fata lor cu mult.cu toate ca multi nu vor recunoaste asta nici o data.ori ce comentariu impotriva bmw-ului este de prisos.
    6 16
  • alexthebuldog
    esti cumva purtator de cuvant la bmw , aici in general nu criticam masinile (cum ar trebui sa fie ) ci cu ajutorul lor fiecare demonstreaza cat de educat sau cat de taran poate sa fie ( in cazul tau) injurand in cateva cuvinte miile de ore e munca a unor ingineri , desingeri etc. care stau si muncesc toata ziulica , nu ca tine de exemplu care stai in fatza calculatorului si visezi cum e sa conduci un bmw cu 330 pe autobahn , macar ai permis de conducere , stii cu ce se mananca 330 la ora ? , pun pariu ca nu , oricum nici nu prea conteaza
    7 3
  • @alexthebuldog - esti un copil prost:
    BMW M5: 330 km/h (205 mph) indicated, 193 mph (311 km/h) actual with limiter removed
    Daca o masina are 600 km/h in bord, nu inseamna ca si atinge viteza aia!
    9 1
  • logan
    ce masini...unde ii dacia 1100 sau Gordini...alea au fost masini...renault dacia...si loganul ii limitat...daca scoti limitatorul ajungi la 190 la ora ...si te simti minunat
    8 6
  • maniaku
    carcotasiiii
    au dreptate cei de mai sus. E enervant la culme .... vrei sa citesti stirea si handicapatu ala mic de gainusa nu mai pleaca de acolo.....bagati un X acolo undeva sau puneti reclama undeva in lateral.....

    oricum is fumati deja carcotasii
    10 1
  • oricum limitarea aia dak kiar vroiai o puteai scoate. si era oarecum utila, si 250 era cam mult, nu ai ce face cu asa o viteza, eventual dak iti place sa dai in stalpi, oameni, pomi sau alte obstacole, mai ales k cel putin la noi nu prea ai unde sa ii dai atata, majoritatea care zik k vor viteza nici macar nu pot controla masina la asa viteze si numa pun viata altora in pericol pe degeaba, si tot ei nici macar nu au cu ce mere super tare sau sau nici nu o fac, da fac p desteptii, dak tot vreti viteza, invatati sa o controlati si sa o folositi unde trebe si cum trebe
    3 3
  • lupamuttley
    fapt divers
    Off-Topic ..Referitor la comentarii.... Gen 250 e ndeajuns... am un golf 5 tdi (nu specific motorul) cu supraalimentare a turbinei si reusesc sa storc din micuta mea masina 160 cp. Am dat ultima oara cand am venit de la mare pe autostrada lunii 245. Atat duce...vroiam si mai mult ...ca sa ma pipi pe ciorile cu x5 si q7 ... :)... dar totusi nus tiu cum sta limitarea aia la m5 de spuneti voi ca are decat 250 Km. eu eram blana in 4.200 de ture , m-am jongalt un pic cu cel cu m5 iar peurma mi-a tras o basina si a zburat de langa mine..avea cu cel putin 60 de km mai mult decat mine daca in 8-10 secunde a disparut din fata mea si nu se mai vedea... ca fapt divers...nu vreau injuraturi si sparcaieli in mama... nu ma laud, doar ca fapt divers v-am spus intamplarea mea !
    7 2
  • Scapati de reclame
    Eu de vreo luna am add on-ul Ad Block Plus la Firefox. Dupa instalare dati subscribe la Romania.Nu-mi mai apare absolut nici o reclama pe Automarket, la fel si pe restul site-urilor
    8 0
  • victor
    lupamuttley
    Tre sa tii cont faptul ca 245 cat aveai in bord, probabil in realitate erau numai vreo 220-230 ( imi pare rau de dezamagire ). De obicei 100 in bord inseamna vreo 95 reali. Depinde de producator.

    Mai tre sa ai in vedere si reprizele masinii respective. Acum tu compari un golf cu un seria 5 . Cauta detalii despre reprizele 120-160 sau 200-230 (desi nu cred ca o sa le dea) in ultima treapta si vezi cate secunde declara fiecare. Sau ceva de genul asta.
    De exemplu nu poti sa te astepti de la un M5 sa accelereze de la 200 la 250 in acelasi timp ca un 530d.

    Tu aveai 4200 de ture , iar ala cred ca era pe la vreo 3000 ( ma rog depinde si de motorul lui ) dar sigur avea rezerve mai mari de putere fatza de tine care erai cam sus in ture.

    Ah, scuze , am recitit si am vazut ca ala era M5. Pai ce te asteptai ??? cred ca ala mergea la 250 la relanti :))
    3 1
  • catalinux
    completari
    Asa cum bine a spus @InflatableNinja, Audi a u incalcat primii aceasta "lege" nescrisa in momentul in care au lansat RS6+ care avea 450cp, 560Nm si 280 km/h. Sa spuneam asa ca a fost pt prima data cand masina pleca cu "pactul" incalcat de pe portile uzinei, nu la cerere. In ceea ce priveste subiectul de fata, pot spune ca stirea nu este senzationala (asta nu inseamna ca este inutila) deoarece R8 si SLS sunt totusi masini exotice, in care s-au investit multi bani si tehnologie, masini foarte puternice care s-ar fi aflat intr-o situatie penibila daca ar fi fost limitate.

    @sel, degeaba. Eu vorbesc de AdBlock de mai bine de un an si degeaba. Este jenant sa te plangi de reclama cand ai o modalitate foarte facila si comoda de a scapa de ele.

    @victor, sa nu exageram. Nici masina cu care scoate acidul din apa plata nu ruleaza cu 250km/h la relanti :D. Cat despre colegul cu G5 TDI, probabil 1.9, el a vrut, dar n-a putut :). In primul rand este diferenta de putere imensa dintre cele doua masini, diferenta de tehnologie, de filosofie etc. Iar in al doilea rand si poate cel mai important, el avea o masina diesel, iar concurenta pe benzina. Pai la peste 4000rpm TDI-ul lui era deja stors de puteri, in timp ce benzinarul de pe M5 deabia de acolo in sus incepea sa se desfasoare.
    5 1
  • http://adrian-popa.blogspot.co
    limitare din incheieturi
    chestia asta cu limitarea e un lait motiv. La motocicleta unii vor limitari ca e prea puternica, la masini ba se liniteaza ba nu se limiteaza. pana la urma limitarea e din incheietura la mana respectiv piciorul drept...
    2 0
  • Dr Felix
    ZBOARA PREA JOS
    MA INTREB DACA IN CAZUL CELOR DOUA MASINI ITI TREBUIE PERMIS DE CONDUCERE SAU LICENTA DE PILOT?!
    1 0
  • viteza
    in fine chestia cu viteza e relativa ...eu am fost surprins cand mi-am luat masina ...un bmw 320 din 2004 ..mentionez ca locuiesc in germania ..nu de altceva dar se gaseste unu care sa spuna ca nu am avut unde sa merg cu ea asa ..deci cand mi-am luat masina asta am vrut de curiozitate sa vad cat poate ..am ramas uimit sa vad ca a ajuns la 260 si mai mergea ..deci limitarea nu exista sau era mult mai mare ..la masina nu s-a umblat conform documentatiei pe care nemtii o tin super bine si completa . ps. ma bucur ca am scapat de toyota la care mi s-a stricat cutia de viteze de 2 ori in 3 luni . era noua...
    1 5
  • @unu
    ... hai mai minte-ne tu frumos! lasa cutia la toyota, vezi ca ti s-a stricat vitezomatrul la bmw :)
    6 3
  • lupamuttley
    @victor si catalinux
    Exact asa este 1.9 .. :) ...deci ca fapt divers am vrut sa demosterez ca stirea sete irelevanta... :) ....daca ar fi exact ca in stirea asta inseamna ca pot sa ma intrec pe strada cu un m3/m5 eventual m6 ... model 06-07 ... si v-om merge la pas ... a mea stoara si a lui cum o merge.. :) Deoame ce bine ar fi daca tot ce zboara se mananca.. :D
    0 1
  • Haha
    Din partea mea sa-l limiteze la 100,ca la ce drumuri avem in Romanica noastra...viteza aia pare Mach 4.Nu zic,exista si cateva sosele bune dar,prea putine.
    1 0
  • ha ha ha
    ha ha ha
    VREAU SA STIU SI EU CARE DIN VOI CU B.M.W-URILE AVETZI PE ELE CAUCIUCURI NOI SI CARE LA MINA A DOUA.SI CARE AVETZI MASINA NOUA SI CARE LA MINA A DOUA.VREAU SA SPUN CA O MASINA NOUA SE APROPIE DE O VITEZA MARE,UNA LA MINA A DOUA MAI GREU.SI DACA AI CAUCIUCURI RESAPATE LA MINA A DOUA,S-AR PUTEA SA FIE CAM RISCANT "SA-I DAI IN GURA".AM VAZUT O GRAMADA DE B.M.W-URI SI MERTZANE LUATE SECOND DE DINCOLO,CARE CAND ACCELEREAZA SCOT UN NOR GROS DE FUM(EI PROBABIL CRED CA NE DAU FUM IN NAS),EU UNL AM IMPRESIA CA AU MOTORUL PE DUCA SI INCEARCA SA MAI STOARCA CE POT DIN EL SA SE DEA "GONGOI".
    1 0
  • alexthebuldog
    gongoi
    bine ma gongoi ca ai tu cauciucuri noi eu unul am noi
    0 0
  • rubens
    magic or fake?
    deci la una scrie 350 si prinde doar 315 si alta 360si prinde doar 317,excuse me dar in ritmul asta vor face masini care cica in bord vor avea 400 si defapt inseamna 325,sorry dar diferenta dintre viteza reala si cea fictiva e too big!!!!
    0 1
  • yoooyyy
    vai viatza
    si cand ma gandesc ca eu am depasit cu scuteru un r8 in cluj
    1 0
  • important...
    De o săptămână stă ştirea asta ca "ştirea zilei". Oare este o ştire chiar aşa de importantă? Prefigurează ea oare o mare revoluţie în industria auto? Sau ne schimbă vieţile dintr-o dată?
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru