Începând cu sezonul viitor, echipele angrenate în Campionatul German de Turisme (DTM) vor avea de respectat noi reguli, iar cea mai importantă modificare adusă de organizatori face referire la motorizarea folosită. Astfel, motoarele V8 de 4.0 litri aspirate natural vor fi înlocuite cu unele turbo de 2.0 litri cu patru cilindri.
Audi și BMW au avut parte de o primă sesiune de teste pentru pregătirea noilor mașini (RS5 DTM și M4 DTM), iar caravana DTM s-a oprit pe circuitul de la Estoril, Portugalia. Pe parcursul celor trei zile de teste, piloții celor doi constructori implicați în campionatul de turisme au colectat informații importante pentru finalizarea proiectului pentru sezonul viitor.
BMW i-a adus la Estoril pe Bruno Spengler și Marco Wittmann, în timp ce Audi a venit cu o echipă formată din trei piloți: Nico Muller, Rene Rast și Mike Rockenfeller.
"Timp de 14 ani am pilotat maşini DTM cu motoare V8, iar aceasta a fost prima dată când am ieşit pe circuit cu un motor turbo cu patru cilindri. Este ceva complet nou pentru mine şi este foarte distractiv", a declarat Bruno Spengler (BMW) la finalul testelor.
"Și sunetul oferit este unul impresionant. Cu siguranță nu îmi doresc să schimb acest motor turbo cu vechiul V8 aspirat", a declarat Nico Muller (Audi).
Dacă vechile motoare V8 ofereau aproximativ 520 de cai putere, noul regulament permite ca unitățile cu patru cilindri de 2.0 litri să genereze aproximativ 600 de cai putere. Totodată, organizatorii permit și noi modificări la nivel aerodinamic, iar astfel viitoarele modele din DTM vor avea un comportament dinamic mult îmbunătățit.
"Poţi să simţi performanţele şi cuplul noului motor, iar aerodinamica modificată înseamnă că maşina se comportă diferit", a completat Marco Wittmann (BMW).
Conform oficialilor DTM, următoarele teste cu noile Audi RS5 DTM și BMW M4 DTM sunt programate pentru 10 și 11 decembrie pe circuitul de la Jerez, Spania.
Noul sezon al Campionatului German de Tursime debutează în 3 mai cu etapa de la Hockenheim, iar fanii vor putea urmări cursele live pe canalul de YouTube DTM.
Calendarul Campionatului German de Turisme 2018
Data | Circuit |
3 mai | Hockenheim |
17 mai | Zolder |
7 iunie | Misano |
5 iulie | Norisring |
19 iulie | Assen |
10 august | Brands Hatch |
23 august | Lausitzring |
13 septembrie | Nurburgring |
4 octombrie | Hockenheim |
Hai ca asa mai merge.................:-)
Cu toate ca parca fostul 4 cilindri de 2.4 litri DTM (normal aspirat) pe care-l invocai avea incontestabil mai multa personalitate.
interesanta trecerea la 2.0 turbo, la fel cum s-a intamplat si la JGTC, care dupa muuuulti ani cu motoarele proprii , au trecut de cativa ani la 2.0
Daca am gresit cilindreea te rog sa-mi accepti scuzele.
si cred ca asta e unul din motivele pentru care un M3 E30 in stare buna costa de la 50k in sus