Audi sarbatoreste anul acesta 30 de ani de quattro

De Bogdan Mirică
Publicat Vineri, 12.02.2010
Audi va sarbatori 30 de ani de la introducerea sistemului de tractiune integrala quattro cu o serie de evenimente, care se vor desfasura pe tot parcursul anului.

Dupa un 2009 marcat de o serie numeroasa de evenimente, care au celebrat 100 de ani de existenta ai brandului, Audi continua aniversarile si in 2010. De aceasta data, nemtii sarbatoresc 30 de ani de existenta ai tractiunii integrale quattro, una din tehnologiile care a facut furori in momentul lansarii si a fost mai apoi adoptata in cadrul intregii game de modele.

Divizia Audi Tradition va marca acest eveniment cu o expunere a patru dintre primele modele care au inaugurat quattro in gama constructorului din Ingolstadt. Ceremonia va avea loc in cadrul Salonului Techno Classica din Essen, Germania, in perioada 7-11 aprilie. Tot in aceeasi luna, Audi va expune in cadrul propriului muzeu mobil o colectie speciala, botezata 30 Years of Quattro". Seria evenimentelor festive se va intinde pe toata perioada anului.

Aniversarea sistemului de tractiune integrala coincide cu implinirea a 125 de ani a companiei Wanderer, una din cele patru mari entitati care a stat la baza constituirii celor patru cercuri.

Constructorul, care a asamblat masini si motociclete pana la inceputul celui de-al doilea Razboi Mondial, isi va sarbatori respectabila varsta tot cu ajutorul diviziei Audi Tradition, la Leipzig, in luna septembrie.

via | auto123

Comentarii (61)

  • Sa ne traiasca
    La cat mai multi !!!
    22 7
  • QUATTRO
    La cat mai multe tehnologii de asemenea calibru!
    22 10
  • Am uitat
    Pt trafic si voturi negative trebuie sa mai adaug ceva: "Quattro da mucu la xDrive"! :D
    27 17
  • @C-G-C
    da, dar nu sunt primii din lume...exista Subaru...acolo tractiune 4x4 adevarata pe un sedan ;)
    18 8
  • Posesor Bmw
    Audistii
    vorbiti si voi in necunostinta de cauza.
    eu am un 330 xd si m-am dat cu A4 3.0 tedei cuatro si l-am rupt pe 400 metrii!
    niciodata audi nu a fost, nu este si nu va fii in fata BMW!
    fac pariu ca nu aveti audi, ca sa vb in cunostinta de cauza! nu aveti nici macar permis!
    9 21
  • @ Posesor Bmw
    Audi vs BMW
    Vanzarile globale ale marcii BMW in luna ianuarie 2010 au totalizat 69,852 unitati, un plus de 15.9 % fata de luna ianuarie 2009 (60,262) . Vanzarile globale ale marcii Audi in luna ianuarie 2010 au totalizat 77,800 unitati (+38.6 % fata de ianuarie 2009) . Asa zisa marca sportiva BMW nu are in gama de modele nici un model super-sport pentru a concura modelul Audi R8 . Iar noul Audi A8 a castigat toate comparativele cu BMW seria 7 din presa germana .
    20 7
  • Posesor Bmw
    Audistii
    amice vanzarile nu se raporteaza numai la lunile ianuarie.
    ce vrei tu sa-mi spui ca nu pricep? ideea e simpla: audi e sub BMW din toate punctele de vedere. de ce nu vreti sa va impacati cu un loc rusinos 3 dupa BMW si mercedes? o stim cu totii: audi mai are de mancat pana sa ajunga sa miroasa praful de pe toba modelelor BMW.
    si sa te linistesc detot audi nu va fii nici o data pe locul 2 sau 1 din cele 3 marci nemtesti.
    apropo... pe ce loc e audi in formula 1? stiu ca bmw sa retras dar audi nu a fost niciodata in formula 1.
    de ce?
    7 19
  • Posesor Bmw
    Audistii
    si referitor la concurenta dintre a opt si seria 7... se stie ca acest segment este dominat de clasa s, urmat de seria 7 si apoi (sa zicem ca este in fata lui faeton) a opt.
    noul a opt nu prea este pe placul lumii daca nu stiai.
    cred ca ai facut tu test cu machete si a iesit seria 7 pe 2.
    6 15
  • @ Posesor Bmw
    Pentru BMW va fi imposibil in viitorul apropiat sa mai concureze de la egal la egal marcile Audi si Mercedes-Benz
    In viitorul foarte apropiat, BMW va ocupa locul 3 intre cele 3 marci germane premium ( Audi,Mercedes,BMW ), liderul urmand a fi AUDI . Performantele se realizeaza cu BANI , iar BMW nu-i are, in urmatorii ani discrepanta dintre Audi (VW Group) si Mercedes (are in spate colosul Daimler AG) pe deoparte si BMW se va mari . Referitor la F1, Audi va intra in Formula 1 pana in 2012, cel mai probabil alaturi de Red Bull . Iar in anii 30 niste masini cu motoare V16 amplasate central ( de atunci toti au ales sa pozitioneze motorul in pozitie centrala la masinile sport ) faceau legea pe un alergau ...
    14 5
  • Posesor Bmw
    Audistii
    nu vrei deloc sa te impaci cu idea ca audi e pe 3.
    nu o spun eu, o spune lumea intreaga.
    audi e un vw mai scump, si asta spune tot.
    nu mai spunem de motoare ca BMW a castigat tot ce se putea castiga la best engine of year.
    am plecat in club ... merg sa mai dau o tura prin oras cu BMW-ul meu; poate prind vreun audi la semafor sal las in fum.
    o sa-ti trimit inregistrarea sa te mai linistestii putin.
    6 14
  • @ Posesor Bmw
    Audi A8 4.2 TDI vs BMW 740d vs Mercedes S 450 CDI
    Revista germana Auto Bild a realizat un comparativ intre noul Audi A8, BMW seria 7 si Mercedes S-Klasse . Castigatorul acestui comparativ a fost Audi, urmat de BMW si Mercedes . http://www.autobild.de/artikel/vergleich-audi-a8-mercedes-s-klasse-bmw-7er_1122271.html
    10 7
  • ptr CGC
    Amice, Bmw cand facea masini cu tractiune integrala Audi nici nu visa la asa ceva, cauta pe net bmw 325 4x4 din anii 1926, in 1926 Mercede si Bmw au scos primele masini cu tractiune integrala....audi cam dupa 55 de ani...cam asta e diferenta intre Mercedes Bmw si Audi.

    Acum pentru trafic si voturi negative din partea posesorilor de tdiuri fumegatoare (mai fumegatoare decat orice alte masini de pe univers) adaug:

    Xdrive da mucu lu´ Quattro!

    Posesori de Audi/VW vorbiti doar cand aveti cu ce, cand va luati un Bmw sau Mercedes puteti sa scoateti capul din pamant si sa vorbiti de sus, pana atunci gura mica.

    Si da Subaru e pe primul loc, porma XDRIVE porma altele iar la sfarsitul listei inaintea lui Duster si Papauc 4x4 este Quattro.
    10 15
  • AUDI da nu vede
    Pt. Audi da nu vede .
    Am si eu un Telecolor de vreo 30 de ani si adevarul e ca vede extraordinar !!!!!!!!!!!!!
    Si sa fiu serios totusi X drive nu e din secolul trecut si este este mai bun decat Quattro din foartefoarte multe motive tehnice si diferenta dintre Xdrive si Quatttro este exact ca un televizor color de acum 30 de ani fara telecomanda si un LCD actual .
    6 11
  • audi e o gluma
    tre´ sa fi doar un posesor de vw passat variant 1.9 tdi gri confortline full cu capace si bandouri negre sau posesor de audi a4. 1.9 tdi cu sasiu de vw, interior mai inghesuit si materiale care se exfoliaza la 200-250 de mii de km (cica e premium) sa afirmi ca audi ar concura cu bmw si mercedes, cine isi cumpara audi isi cumpara ca nu are bani sa intretina un mercedes sau bmw.
    6 17
  • @ ptr CGC
    BMW a construit primul sau automobil in 1928
    Primul automobil construit de BMW a fost Dixi (1928) . Dixi era o marca a Automobilwek Eisenach, companie ce a fost cumparata de BMW in 1928 . Dixi era construit dupa o licenta Austin Seven .
    12 3
  • @posesor bmw
    vad ca totii fanii bmw sunt foarte infocati...eu stiu de xDrive si quatro si 4matic toate astea cu 4x4 nu sunt permanente 4x4...de exemplu la xdrive in curbe intra si tractiunea fata cum la quatro intra tractiunea spate...si permis am(poti s a te uiti si la profilul meu)...am o dacie...si am condus si un A6 3.0 tdi quatro...

    @fanii bmw...prea il ridicati in slavi...lasati'o mai moale...
    7 2
  • voi
    Nu pot sa nu remarc decat stupizenia unor care sunt mari fani... in rest, va pierdeti timpul aiurea. Iaca x ani de la quatro... mi se rupe. Iaca fas.... ce au inventat ma rog??? ROATA??? vai mama lor cu audi lor cu tot. Dupa miliarde de euro bagate in publicitate vor sa fie la nivel cu bmw si merz.... hai lasa... RELAX. hai pa.
    6 14
  • Auto Union
    Caracteristici tehnice Auto Union Type C (1936) : motor V16 de 6.0 L la 45 grade amplasat central, 520 CP/5000 rpm, 853 Nm/2500 rpm, cutie de viteze manuala in 5 trepte, viteza maxima 340 km/h, greutate 824 kg . Modificate aceste masini au atins pe Autobahn in anii 30 viteze de peste 400 km/h !
    16 4
  • si eu sunt fan anumitor marci dar asta nu inseamna sa ma enervez ca altele sunt mai bune...de exmplu mie imi place lambo si poate ferrari are alte modele mai performante dar asta nu ma face sa critic ferrari...
    6 2
  • Adevarul despre Quattro
    Sistemul Quattro de la Audi

    Consta intr-un sistem haldex (variantele ieftine) sau torsen (cele scumpe)

    Cum functioneaza?

    Sistemul haldex 80% din timp distribuie puterea pe puntea fata, asemeni sistemului 4motion de la VW, in panta sau in situatii in care soferul este nevoit sa accelereze peste 70% din pedala sistemul se cupleaza si pe rotile din spate, insa aproape niciodata puterea nu este distribuita 50% 50% doar in cazurile extreme cand acceleratia este la maxim, iar pentru off-road sau terenuri accidentate nu aceasta este cheia, nu acceleratia la maxim. Acest sistem este foarte putin eficient, si ajuta mai mult la urcarile in panta, pe drumuri cu obstacole sau noroi, zapada etc. este total ineficient.

    Sistemul Torsen este un pic mai avansat decat banalul haldex si este folosit la varfurile de gama de la Audi (de ex a8). Aceasta distribuie puterea 60% fata 40% spate permanent, ceea ce iar este un pic ineficient fata de sistemul electronic de la xdrive si 4matic, aceste rapoarte de 60 pe fata si 40 pe spate duc la o subvirare a masinii in situatii extreme, in loc sa scada dezavantajul Audiurilor care au motorul amplasat chiar langa radiator (lucru stiut de orice om care cunoaste putin mecanica) acest sistem sporeste subvirarea.

    4Matic si Xdrive sunt sisteme electronice avansate, care controleaza in permanent aderenta fiecarei roti, inclinarea masinii in panta si mii de detalii care nu are rost sa le mai scriu.

    Intrati pe urmatoarele linkuri ca sa va faceti o idee despre ce inseamna Quattro, 4Matic si Xdrive

    http://forum.4tuning.ro/55-versus-auto/62758-quattro-vs-xdrive/page-29.html#post2969559

    http://www.youtube.com/watch?v=dGWsogAlZLE&NR=1

    Acum sper ca ati inteles, doar cei care nu au condus un BMW (generatie noua, nu din alea antice) pot sa afirme ca un Audi este peste Mercedes si Bmw.

    Aveti dovezile mai sus, mai clar si mai romaneste de atat nu se poate. A se observa cum Quattro derapeaza in gol si sistemul electronic propiu-zis nu e capabil sa transmita puterea pe rotile care nu derapeaza, asta se numeste ineficienta.

    Rog administratorii acestui site sa nu stearga linkul cu 4tuning, pentru ca incerc sa creez o discutie constructiva, 4tuning nu are nevoie de 20 de vizite de pe Automarket, are chiar mai multe decat voi, vreau doar ca cei care posteaza aiurea aici sa vada diferenta. Multumesc si numai bine.
    11 11
  • Xdrive
    Le explici romanilor ca albul e alb, le dai video mura in gura, le dai cele mai bune argumente iar ei de invidie dau punctaj negativ. Asta se numeste incapatanare si fanatism. In loc sa dati + pentru ca vi se explica mura in gura care e treaba voi de invidie si rautate dati minus. bv.
    7 12
  • dssadasd
    Dacia e Dacie, Audi e Audi, Bmw e Bmw si Mercedes e Mercedes.
    14 0
  • @ Xdrive
    Bugatti Veyron are cel mai performant sistem de tractiune integrala din lume !
    VW Group prin Bugatti Veyron detine cel mai performant sistem de tractiune integrala din lume . Performantele de top ale lui Bugatti Veyron (1900 kg) se datoreaza in mare parte eficientei exceptionale a sistemului de tractiune integrala ce transmite eficient puterea enorma la sol .
    12 6
  • @ Xdrive
    Audi Q7 vs BMW X5
    Intra pe site-urile germane ale Auto Bild si Auto-Motor-und-Sport si in toate comparativele dintre Audi Q7 si BMW X5, Audi a iesit mereu pe primul loc . De ce oare ?
    10 6
  • pentru posesorul
    de vw/audi
    Prietene ma lasi cu prostiile astea romanesti.

    La voi ce e mare, puternic sau scump e bun. Nu este tot timpul asa! Iar ce are Bugatti acolo e apa de ploaie pe langa Xdrive.

    ORICE MASINA 4X4 PLEACA EFICIENT DE PE LOC SI POATE MERGE IN LINIE DREAPTA SI CU 400 LA ORA FARA SA FACA SCARTZ SAU MAI STIU EU CE.

    EFICIENTA UNUI SISTEM 4X4 CONSTA IN DRUMURI OFF-ROAD, IN CURBE, SI IN SITUATII EXTREME, ACOLO SE VEDE EFICIENTA UNUI ASTFEL DE SISTEM!!!!!

    CAUTA TIMPURI PE CIRCUITE ALE LUI BUGATTI VEYRON SI O SA VEZI CAT DE USOR SI-O IA DE LA MASINI DE 350-500 CP!!!!

    AIA NUMAI E EFICIENTA!!! ORICINE POMENESTE DE BUGATTI PE UN FORUM E CLAR CA E PRAF CU MASINILE, CEI CARE PRONUNTA BUGATTI CRED CA ACEASTA MASINA, ESTE MASINA SUPREMA SI HABAR NU AU DETALII TEHNICE.

    Repet cauta timpuri pe circuite sa vezi cat de eficient este Bugatti, si cum si-o ia de la un Bmw m3 CSL e46 cu doar 360 cp.
    7 11
  • sdsadas
    Din cate observ, sunt 6 persoane mai cu probleme asa, fanatice dupa vw-audi....alea 6 persoane dau + 6 celor care sunt pro audi sau - 6 celor care sunt anti-audi.

    La culcare cu voi.
    3 12
  • @ Xdrive
    Viitorul BMW nu suna bine !
    Fara bani, viitorul BMW nu prea suna bine ! Ori vor ajunge in 20 ani ca Saab, ori vor fi cumparati de Daimler AG sau de Honda ( chiar s-ar potrivi , ambii constructori fac si masini si motociclete) . Ipoteza cu Honda a aparut de cateva luni in presa germana, cei care au scris articolul sugerand ca singurul constructor japonez care nu are nevoie de parteneri pentru a supravietui este Toyota, Honda fiind foarte probabil in cautarea unui partener, iar cel mai potrivit ar fi BMW . Poate nu-l vor cumpara integral de la inceput, dar un procent de 20 % ar fi un inceput . Momentan, familia Qandt detine aprox 47 % din actiunile BMW .
    11 6
  • Pentru fanii quattro
    Audi quattro moments (9 episoade) - http://ow.ly/1713E

    Adevarata poveste a clipului TV care a fermecat o intreaga generatie - 'Audi - Trambulina' - http://ow.ly/1713R
    11 2
  • pt amicul cu adevarul suprem
    1) la bmw seria 5 repartitia puterii pe punti este de 40%-60%(fata spate) , fiind un sistem variabil se poate ajunge in situatii de 100%-0 sau 0-100%
    2)4 matic ; 38-62% si nu este variabila
    3)quttro : 50%-50% si este variabil astfel : 25% cu 75% sau 75%-cu 25%

    legat de clip: la audi ori au deconectat cumva puntea fata (altfel ar fi tras fata in proportiile prezentate mai sus)
    2) ori au oprit esp-ul , care la audi contine si edl (electronic differential lock),
    3)citeste commenturile si ai sa vezi ca 90% din cititori spun ca testul este fake!

    uite cea mai corecta comparatie http://www.youtube.com/watch?v=8zfKRdgoRo4 (nu in service-uri, pe munte)
    13 3
  • XDRIVE
    haudiiiiiii??????
    Adunati toti fani lui haudiiiii la un loc=4500nm si nimic mai mult
    6 10
  • @C-G-C
    Daca tot am fost cel mai combatut aici (se pare ca este suficient un singur element de infantilitate pt a intarata diversi simpatizanti) o sa incerc sa trag concluziile zilei.

    Astfel, dupa mintea unora Audi este cumva o marca de capace de sticle care printre altele face si masini. Daca afacerea cu doape merge bine, Audi are si pretentii premium si culmea s-a incapatanat sa puna si un sistem de tractiune integrala pe masina lor astfel incat sa rescrie istoria raliurilor. Si toate astea nefiind de ajuns, inganfatii astia au zis sa adapteze un astfel de sistem si pt masinile de serie. Binenteles este cel mai rudimentar, cel mai ieftin si evident cel mai prost de pe piata, dar datorita norocului nemaintalnit la un constructor auto acest producator continua sa-si bata rivalii prin teste, asa pe unde apuca. Al naibii noroc trebuie sa ai.

    De partea cealalta exista alti 2 constructori cu adevarat seriosi. Exista Mercedes care nefiind un brand foarte efervescent si avand o aplecare mai mult spre clasic nu prea este bagat in seama. Insa constructorul suprem este BMW. Tot ce inseamna vehicul motorizat bavarez este magic. Sincer am vazut cazuri in care biciclete cu sigla BMW rulau cu o viteza peste limita legala pe autostrada. Asa mai da! Evident BMW detine cheia succesului si miezul tehnologiilor. Are cele mai performante si economice motoare, cele mai bune sasiuri, fac cele mai de calitate masini. Ce sa mai, este mai premium decat premium. Si peste toate astea, cireasa de pe tort (sau bomboana de pe coliva - o ia fiecare cum vrea) este sistemul de tractiune integrala "xDrive". Toate fortele naturii si mintile geniale ale omenirii s-au scremut pt a concepte arma suprema, un sistem de tractiune atat de perfromant incat poate mentine aderenta optima chiar si atunci cand masina leviteaza. Oau...

    V-am pupat, v-am salutat cu respectul meritat, mandru ca un sef de stat prezidant un c*c*t. (Sursa: Cheloo :D)
    15 6
  • :)) foarte tare :))
    9 3
  • Daca quatro, 4matic si alte balarii nemtesti sunt performnte atunci sistemul SH-AWD de la Honda cum este ca transmite cuplu fata spate si stanga dreapta pe fiecare roata in parte?
    2 9
  • helmut
    de Subaru nu zice nimeni nimic,acolo sa vedeti tractiune integrala,cred ca ar putea fi luata drept etalon pt multe marci auto
    4 7
  • @helmut
    de subaru am zis eu :P

    da...impreza e etalon pentru sedanurile 4x4 si pentru mutle alte SUVuri
    4 6
  • XDRIVE
    La 30 de ani de Quattro , BMW ii da clasa lui Audi cu XDRIVE .


    Să vă explic: xDrive nu împarte puterea 60/40, cum fac multe alte sisteme 4x4. Cei de la BMW au găsit o modalitate inteligentă de a trimite putere către ambele punţi după nevoi. Dacă maşina “simte” că este pe cale să dea peste o situaţie relativ periculoasă, sistemul xDrive începe să ia măsuri încă înainte ca şoferul să-şi dea seama. De fapt, cam asta se întîmplă pe dedesubtul BMW-urilor integrale.

    Pe lîngă faptul că te ţine în linie dreaptă, xDrive îţi este de folos şi pe viraje. Dacă sesizează faptul că maşina e pe cale să subvireze sau să supravireze, el poate “tăia” puterea de la fiecare roată în parte, ajutînd astfel şoferul să menţină stabilitatea automobilului. Şi, ca lovitură finală în orgoliul celor de la Audi, xDrive a fost primul sistem de tracţiune integrală din lume care a putut veni în sprijinul maşinii cu mult înainte ca şoferul să realizeze că se întîmplă sau este pe cale să se întîmple ceva. E ca şi cum ai avea în maşină cu tine un înger păzitor.
    7 10
  • Revistele germane Auto-Motor-und-Sport si Auto Bild sunt de parere ca sistemul Quattro este superior sistemului xdrive de la BMW
    Jurnalistii germani de la Auto-Motor-und-Sport si Auto Bild te contrazic, ei concluzionand in unanimitate ca sistemul Quattro de la Audi ESTE NET SUPERIOR sistemului xdrive de la BMW . Intra pe site-urile lor si te vei convinge .
    9 6
  • bai bmw troll tu ai citit ce a scris mai sus???modalitate INTELIGENTIUM :)) ce situatii periculoase ma??tu ai habar de ce scri sau ai auzit la bloc la un prieten mai mare???sti ce e ala diferential???
    1) la bmw seria 5 repartitia puterii pe punti este de 40%-60%(fata spate) , fiind un sistem variabil se poate ajunge in situatii de 100%-0 sau 0-100%
    2)4 matic ; 38-62% si nu este variabila
    3)quattro : 50%-50% si este variabil astfel : 25% cu 75% sau 75%-cu 25%
    8 3
  • ia si citat : BMW xdrive adjusts the power ratio infinitly, when on dry road locks it in a 40:60 ratio to retain a RWD driving characteristic. cum era cu inteligenta aia?
    6 2
  • la multi ani quattro
    le doresc celor de la audi inca un milion de aniversari la sistemu quattro in aceasta faza de evolutie.........
    cel mai tare sistem 4x4 de pe piata il are subaru.......pe urma BMW si altele........334e
    6 8
  • XDRIVE
    XDRIVE

    La 30 de ani de Quattro , BMW ii da clasa lui Audi cu XDRIVE .
    XDRIVE E NET SUPERIOR TOATE REVISTELE DIN LUME AU DEMONSTRAT ASTA.


    Să vă explic: xDrive nu împarte puterea 60/40, cum fac multe alte sisteme 4x4. Cei de la BMW au găsit o modalitate inteligentă de a trimite putere către ambele punţi după nevoi. Dacă maşina “simte” că este pe cale să dea peste o situaţie relativ periculoasă, sistemul xDrive începe să ia măsuri încă înainte ca şoferul să-şi dea seama. De fapt, cam asta se întîmplă pe dedesubtul BMW-urilor integrale.

    Pe lîngă faptul că te ţine în linie dreaptă, xDrive îţi este de folos şi pe viraje. Dacă sesizează faptul că maşina e pe cale să subvireze sau să supravireze, el poate “tăia” puterea de la fiecare roată în parte, ajutînd astfel şoferul să menţină stabilitatea automobilului. Şi, ca lovitură finală în orgoliul celor de la Audi, xDrive a fost primul sistem de tracţiune integrală din lume care a putut veni în sprijinul maşinii cu mult înainte ca şoferul să realizeze că se întîmplă sau este pe cale să se întîmple ceva. E ca şi cum ai avea în maşină cu tine un înger păzitor.
    4 8
  • mures
    XDRIVE-ul din 2007 e cel mai performant sistem 4x4 din lume.
    Nu va uitati pe sit-uri teste cu XDRIVE-ul vechi din anii 2005 , clar ca atunci Quattro era mai bun.

    Asta nou e cu totul altceva e un sistem complet nou.
    Cum zice @Bmw mai sus citit ca spune corect referitor la XDRIVE.
    4 8
  • Pentru un mare prost
    @ Posesor Bmw......dupa ce esti un mare analfabet......mai esti si cu gura mare cu BMW-u tau......prietene ....BMW a fost la putere acuma cativa ani...acuma se cam duce pe rapa.....si intra la putere Audi.....si in legatura cu Masina ta cotra audi...masina ta are motor de 3 Litri...si poate Audi acela avea un motor de 2 Litir si e ceva logic sa il faci......
    8 3
  • @cso
    SI DE UNDE STI TI CA BMW SE DUCE? AI UN CAPAC DE HAUDI IN CARE CITESTI VIITORUL?
    4 7
  • XDRIVE
    HAUDIIIII???????
    Dupa cum va spuneam,am mai citit din comentariile fanilor haudi si observ ca sau marit aceeeeeeei nm,nu mai sunt 4500 sunt 7500 de nm prostie.Auzi la ala BMW-UL se duce de rapa,cata prostie in capul unora,bai cos,esti penal frate.
    5 9
  • @Xdrive
    ce faci buuulaaaan ?? :)) nu te mai ascunde mai alexthecacao
    1 5
  • Bv C-G-C sa continui si eu
    pt ca audi implineste 50 de ani, dedic tuturor fanilor audi si bmw, poate asa mai termina cu duelul asat cretin, piesa Parazitii - De ziua ta:
    Esti un nasol cu lant de aur la gat si creierul
    gol
    Cumperi toale de firma false bagi mecla in Mall
    Ai un Seria 5 iti pute botul plescai Mentol
    Mor femeile dupa tine fa ti un control
    Cap de bivol vad ca tu n ai rude ai stol
    Si o sa mi aduc in pistol munitia de razboi la
    paintball
    Esti parvenit dai cu banii in lautari
    Da da sa s__ __a de ziua ta
    Ce ziceti caracterizeaza posesoru de bmw sau audi, noi vb de masini dar conteaza foarte mult si meltenii care le conduc
    2 4
  • XDRIVE
    dedicatie speciala pt cel care este @Xdrive
    melodia lui MCD,tio dedicam tie PISI
    5 2
  • LauCalin
    :)))
    Wow, cat sange pe pereti! :)) Hai ca ma bag si eu.
    In primul rand, lasand la o parte unele comentarii rautacioase si avand o parere strict personala, sistemul Quattro a lui Audi mi se pare mai slab fata de XDrive-ul lui BMW. Nu stiu insa cum este fata de 4Matic (deci nu comentez).
    Cat despre Quattro a fost un sistem care a dat "peste cap" toate raliurile unde a participat in anii '80. Practic Audi Quattro nu avea concurenta. De-asta se spune ca in WRC sunt doua perioade: inainte si dupa Audi Quatrro.
    Mai departe, este de-a dreptul absurd sa spui ca Audi e prost pentru ca nu participa in F1. Nu participa, si? Lasa ca participa la Le Mans (unde a spulberat cativa ani tot cu TDI-urile). Si oricum, daca ar fi sa negandim asa si BMW a luat bataie in F1 de la Renault de exemplu, iar in Dakar a luat bataie de la VW (ca sa vezi, tot cu TDI-uri). Dar asta e cu TOTUL alta mancare de peste. NU se compara deloc masinile de serie cu cele de raliuri, mai ales cu F1.
    Bun, cine spunea de istoria BMW si tractiunea integrala inca de prin '26, uita ca atunci exista Auto Union, din care facea parte si Audi, Horch si inca 2 (nu mai stiu cum se numeau). Deci are ceva "vechime" si Audi. Unde mai pui ca in raliuri atunci legea o faceau Mercedes si Bentley. Iar primul sistem 4x4, daca e s-o gandim la rece, l-a proiectat Ferdinand Porsche pe la 1910 (era vorba de o masina care avea la fiecare roata cate un motor electric).
    Deci oameni buni, nu va mai agitati atat pentru niste lucruri aiurea. Haideti macar pentru o zi sa uram La multi ani! unui sistem care a revolutionat sistemele 4x4 in anii '80 si de maine sa ne injuram din nou. Ca deh, toti suntem destepti :)))
    8 0
  • audi
    salut. nu comentez sisteme de trectiune integrala de la concurenti k nu am mers si nu am cum sa vb aiurea.
    nu vreau sa zic decat un lucru:
    cine a costistigat radiul DAkarului acum in ultima editie 2010-
    VW a iesit pe primele 3 locuri,si unde mai k la o asemenea competitie si nevoie mai mult decat un sisitem de tractiune integrala.
    bafta.
    8 5
  • AUDI
    vroiam sa mai adaug k atunci cand Audi Quattro a fost introdus in campionalul de raliuri sitemul asta de tractiune integrala concurenta facea poze de pe margine, si unde mai pui k vreo cativa ani nu a avut concurent.
    7 5
  • Rus Ioan
    argumente
    http://www.youtube.com/watch?v=jmUtNxY8F74&NR=1
    0 0
  • quattro
    Respectele mele pentru realizarile Audi in Grupa B cu sistemul quattro, acesta fiind primul sistem integral implementat cu succes in rally.Nu am condus nici xdrive nici quattro, dar din teste, video, publicatii etc, am tras concluzia ca xdrive este peste quattro, quattro dupa parerea mea necesita un pic de dezvoltare si investitii, a ramas putin in urma.Pe un forum foarte cunoscut la noi, poate cel mai cunoscut, s-a facut un poll (voturi) intre xdrive si quattro, iar cei care au votat, foarte multi au si condus ambele sisteme sau chiar le detin in garaj.Xdrive a castigat polul detasat.Un utilizator declara ca are atat un seria 3 xdrive cat si un a4 parca quattro.Zicea ca xdrive e mult peste quattro.Testul facut de Promotor in care xdrive iarasi a iesit invingator eu zic ca spune totul.Fifth Gear a testat un Alfa cu tractiune fata, un Audi cu Quattro si Bmw cu tractiune spate, in situatii limita si manevrabilitate, invingator a iesit Bmw cu tractiunea spate si asta nu pentru ca ar fi Quattro prost, ci pentru ca masina subvireaza.

    Acuma intrebarile mele sunt: de ce un utilizator automarket, care vine cu o parere pertinenta, nu injura, nu urla "bmw za best" ci doar posteaza niste date concrete luate de la specialisti nu concluzii trase de pe youtube primeste punctaje negative?De ce primeste omu asta rating negativ? ce vina are el ca posteaza niste date concrete? adica daca eu postez e=mc2 primesc rating negativ desi eu postez o concluzie, o formula la care a ajuns un om de stiinta.Asta chiar nu pot sa pricep, sau alte cazuri de audi vs bmw, vine cate un nefericit care pune un test inte cele doua si bmw iese invingator, saracu e facut cu ou si cu otet doar pentru ca bmw a iesit invingator si nu audi.Ok, dar ce vina are saracul om?Acuma nimeni nu plange ca primeste punctaj negativ, dar totusi oameni buni, punctati cu capul, daca cineva vine cu argumente serioase in favoarea unei marci/model/sistem etc, acordatii respect omului ca sa documentat si stie ce vorbeste.Singura concluzie pe care pot sa o trag din pacate este ca multi utilizatori de aici sunt niste infantili imaturi, in cazul de fata fanatici audi/vw care pun "-" la orice comment pozitiv la adresa bmw.Fiti fara frica, cei care vin cu commenturi de genu "bmw rullz si da mucu la orice audi" primeste rating negativ si de la fanii bmw.

    Alta intrebare: de cand se duce bmw pe apa sambetei? scuze da am lipsit la lectia aia, eram in alta dimensiune in care eram in Alpi cu Shania Twain.Deci, de unde bmw+honda=love? de unde ipoteze care sugereaza falimentul Bmw? ca nu au banii celor de audi? si? nu au avut niciodata probabil, banii nu inseamna tot.Aici se vede mentalitatea de meltean prost, in care cine are bani e role-model.Imi vine minte un sondaj facut printre tinerii patriei in care erau intrebati "ca cine vrei sa fii cand vei fi mare?" mare majoritate raspunzand "Gutza" de ce? are voce? are talent? are versuri? are prezenta scenica? nup ARE BANI!!!. Cine are bani e pe felie, cine nu se duce dracu si le-o suge la aia cu bani.Scuzati expresia dar asta e mentalitatea.Inca odata, banii nu sunt totul.Is curios ce fundatie au ipotezele astea si ideile astea in care bmw va fi cumparat de honda, maine poate de kia sau mai stiu eu ce.

    Ieri am vazut la stirile protv ca singura marca in crestere din Romania, ca volum de vanzari este Bmw si Ferrari, restu toti sunt in scadere.Relevant sau nu, asta e stirea.

    Si daca vreun fan audi are tupeu sa vina sa faca galagie aici ca fanii bmw intra pe o stire audi sa faca gura mare, sa se abtina.In majoritatea "razboaielor" dintre audi si bmw, fanii audi sar in sus si nu cei Bmw.Printre primele posturi este cel al domnului C-G-C, primul in care apare cuvantul bmw de unde a si pornit totul.

    "Pt trafic si voturi negative trebuie sa mai adaug ceva: "Quattro da mucu la xDrive"! :D"

    Daca asta este un comentariu demn de voturi pozitive (care le-a si primit), e clar ce mentalitati avem pe site-ul asta.N-am nimic cu domnul, nu insinuez ca ar fi prost, taran, meltean sau manelist, doar ca un astfel de comentariu nu-si are rostul, nici macar marca BMW nu are ce cauta la stirea asta.Este un tribut adus sistemului Quattro si trebuie tratat ca atare.

    Asa ca, LA MULTI ANI QUATTRO!!!
    6 0
  • LauCalin
    @mowgli
    Ca de obicei, este o placere sa citesc comenturile tale. Se cunoaste ca esti o persoana echilibrata si, un lucru pe care il apreciez personal foarte mult, daca ai o parere sti sa ti-o aregumentezi (multi sunt fani BMW "de-aia ca e tare, frate" si "la semafor face orice Audi", "ca daca iti iei Audi iti iei cea mai tare teapa ca iti cumperi de fapt un VW mai scump")
    Iar in privinta rating-ului negativ, ce te poti astepta de la niste oameni care se cred destepti in toate cele? pe mine sincer nu ma intereseaza daca primesc rating pozitiv sau negativ. Atunci cand spui ceva si demonstrezi ca asa e si primesti rating negativ, iti dai seama cati "destepti" sunt pe aici?! Tocmai de-asta eu nici nu ma mai obosesc sa mai scriu ceva despre BMW, ca fanii marcii stiu "tot" (esti printre putinii care fac exceptie) . In gluma am zis ca se va ajunge ca pe promotor.ro daca un moderator nu face "curat" printre comenturile stupide si uite ca este cam asa. Scuze de off topic, dar nu m-am putut abtine...
    4 0
  • @Xdrive
    eu nu am seria 5, poate tu ai
    P.S. incearca sa nu mai fii poponar :))
    1 3
  • @ mowgli
    Banii sunt foarte importanti pentru a obtine rezultate mai bune decat concurenta directa
    Daca nu ai bani, nu ve-i putea sa dezvolti tehnologii mai avansate decat concurenta ce investeste mai mult si poate cel mai important iti vor pleca toti inginerii de valoare . Porsche a dezvoltat Panamera in proportie foarte mare cu ingineri veniti de peste drum de la Mercedes, rata migratiei foarte mare facandu-i pe cei de la Mercedes sa mareasca substantial contractele inginerilor importanti . In orice industrie banii sunt foarte importanti, exista o vorba care spune "ca sa faci bani iti trebuie bani " . Cand VW aloca la un proiect miliarde de euro si altcineva cateva sute de milioane, in proportie de 99.99 % rezultatul obtinut de VW va fi superior . Ca exemplu iti dau noua platforma compacta VW (va debuta in 2013 pe Golf 7), in care VW a investit peste 3 miliarde euro, un record in materie . Desi investitia este imensa, va fi amortizata rapid pentru ca aceasta platforma va fi utilizata de 5 marci ( VW, Audi, Skoda, Seat si Suzuki, modelul Suzuki de clasa compacta urmand sa apara tot in 2013) . Revenind la Quattro vs xdrive, iti sugerez testele facute de revistele germane (auto-motor-und-sport si Auto Bild) ce utilizeaza in testele lor echipamente de sute de mii de euro, iar aceste reviste au concluzionat ca ultima evolutie a sistemului Quattro ( la fel ca ESP-ul si si sistemul common-rail care au ajuns la generatia x) este superior sistemului xdrive de la BMW .
    9 3
  • @anonim
    fara nici o suparare dar nu am sustinut ca banii nu sunt importanti, am spus ca nu sunt decisivi.Uite, de exemplul audi investeste mult mai mult in marketing decat bmw.Bani pe care alti constructori ii investesc in alte domenii, bine sau rau, o reclama nu face o masina buna.Depinde si cum lucreaza cu banii respectivi si aici conteaza competenta fiecarui angajat.Mai mult decat atat, poti avea puterea financiara din lume, ca la un moment dat tot poti ajunge in groapa.Cu cat esti mai mare, cu atat doare mai tare cand cazi si in multe cazuri devii mai vulnerabil.Uite exemplu VAG, sa presupunem, (nu-mi doresc) ca VAG va avea probleme cu.... propulsoarele diesel la chiuloasa, propulsoare folosite de multe alte marci, iti inchipui ce impact va avea un recall la asa o scara mare? Aici vorbim de recall-uri la multe marci.Si exemplele pot continua.

    Si referitor la auto-motor-und-sport si auto bild, aceleasi teste facute in alte parti, rezultate complet diferite.Nu frate, mie mi-e destul sa vad 2 modele (cel putin) concurente direct, pe 2 tamburi si o rampa uda si sa vad cu ochii mei care urca rampa si care nu.Am vazut un astfel de test, de fapt mai multe, fara cifre, fara numere, fara aparate fara nimic, 2 soferi care nu se cunosc intre ei, voluntari, au venit cu quattro si xdrive "la joaca", la quattro de cele mai multe ori nici nu se invarteau toate 4 rotile permanent, avand reale dificultati sa urce rampa sau sa treaca de tamburi, pe cand xdrive a facut-o cu brio, din ce am vazut eu, cumportamentul era oarecum similar cu sistemul awd de la subaru.Pentru mine e un test suficient si foarte concret, altul ar fi cum am spus mai devreme, promotor, cauta video-ul daca te intereseaza, plus parerile a cateva zeci de soferi.Mai mult de atata ce sa cer?Asa pot sa ma iau dupa top gear si sa zic ca xdrive nu urca nici un chibrit.Un test intre doi posesori voluntari, care au folosit masinile si stiu sa le exploateze, mi se pare mult mai concludent.Asta e parerea mea.


    @laucalin: multumesc.Si tu ai punctat bine si cu afirmatii corecte.Poate ne vedem pe forum-ul automarket.;)
    3 0
  • @anonim
    bravo! merci de post.Foarte tari reclamele, dar, DAR, eu am postat de cateva ori referitor la reclame de genul si sincer mi se par de prost gust.Mi se pare de prost gust sa faci misto de concurenta si sa ii iei peste picior.Asta nu e nimica, am vazut reclame in care bmw-urile se rastoarna, mertzane sunt boring si audi iese triumfator, fiind foarte explicite.Astfel de reclame nu-si au locul, parerea mea, chiar daca esti mai bun.Fie ca esti audi, fie ca esti bmw, fie ca esti fiat sau pepsi, esti tare? bravo, fii diplomat si tine pentru tine, nu fa misto in campaniile tale de concurenta oricat de proasta ar, mai ales intr-un mod total exagerat.Mi se pare un marketing foarte abuziv, de prost gust cum am spus.Pe cea mai aglomerata autostrada din LA, audi a pus un ditamai panoul cu noul s4 pe care scria "your move bmw".Mi se pare tampit sa-ti invoci concurenta sa o provoci sa te depaseasca, nu stiu, e copilaresc.Bineinteles apoi bmw, fix langa, a cumparat spatiu si a montat un panou identic cu noul bmw m3 pe care scria "sah-mat" ceea ce mi sa parut genial.Cea mai penibila reclama de la audi, deci absolut oribila, e si pe automarket, in care face misto de Ferrari cu r8-ul, aratand r8-ul pe strazile italiei si italienii arunca parca cu rosii in el ca semn de prostesc ca e mai bun decat Ferrari, ceva de genul.Scuza-ma fratele meu, fii bun, dar nu fii absurd si penibil.Si eu am avut o afacere, si eu am avut concurenta dar nu am folosit ca puncte forte superioritatea mea fata de concurenta cel puti nu intr-un mod explicit."cei mai buni de pe piata" e una dar "george mai tare decat ghita" e putin aiurea.dupa ce am vazut campaniile lor publicitare, mi-am schimbat parerea despre audi, desi mi-au placut o perioada, sincer, cand erau tineri faceau masini mai proaste, dar aveau stil si clasa.Aveau ceva al lor.Stiu ca pentru multi vorbele astea is avioane in baloane dar pentru unii mai inseamna ceva.

    Inca odata, nu e vorba de audi, vorbesc de audi ca e oarecum ontopic, dar aceeasi parere am despre orice brand care ataca altul concurent in mod direct, pe fata.
    2 6
  • @ mowgli
    Audi vs BMW
    Aceasta reclama se sprijina pe 3 victorii consecutive Audi vs BMW, in teste realizate de cea mai citita revista auto americana, Car and Driver .
    6 1
  • pt automarket
    cuvintele BULAN POPONAR voua cei de la automarket nu vi se par jignitoare vezi 2-3 comentarii mai sus.Sau poate asa sunteti si voi?
    6 1
  • Alex Şeremet
    Link-uri
    Am citit cu mult interes comentariile voastre. Sunt mulţi care spuneau de teste AutoBild şi AMS între cele două mărci. Vă recomand să vă uitaţi nu numai la rezultatele comparativului, dar să comparaţi şi performanţele şi datele tehnice alături de impresiile pe care le au redactorii despre maşini. De multe ori şi maşina de pe poziţia a doua are performanţe foarte bune. Am selectat câteva link-uri foarte intersante.

    BMW M5 vs. Audi RS6 vs. E AMG and others. BMW câştigă deşi e la deja de ani buni pe piaţă.
    http://www.auto-bild.ro/articole/teste/test-comparativ/limuzine-sport---cei-mari-din-clubul-500.html?id=1520

    BMW X5 vs. Audi Q7 vs. Porsche Cayenne Diesel vs. VW Touareg. Câştigă BMW X5
    http://www.auto-bild.ro/articole/teste/test-comparativ/comparativ-suv-uri-diesel-de-lux---cursa-elefantilor.html?id=1285

    Acelaşi test în AMS e câştigat de Audi:
    http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/deutsche-suv-elite-im-test-cayenne-q7-x5-ml-und-touareg-1216390.html

    BMW X3 vs. Audi Q5 vs. Mercedes GLK.
    http://www.auto-bild.ro/articole/teste/test-comparativ/mercedes-glk-220-cdi-vs-audi-q5-20-tdi-vs-bmw-x3-xdrive-20d---premium-de-criza.html?id=1497

    BMW Seria 7 vs. noul Audi A8 vs. Mercedes S Klasse
    http://www.autobild.de/artikel/vergleich-audi-a8-mercedes-s-klasse-bmw-7er_1122271.html
    Recomand Google Translate pentru traducere. Se remarca Audi A8 si BMW Seria 7, desi A8 vine cu un V8 de 4,2 litri in timp ce BMW pune la bataie un motor de 6 cilindiri in linie si numai 3 litri. Performante remarcabile sunt de ambele parti.

    Panamera vs. 750i xDrive
    http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/bmw-750i-x-drive-gegen-porsche-panamera-4s-welche-luxus-limousine-kann-mehr-1450320.html

    E Klasse Coupe, Seia 3 Coupe, A5, câştigă E Klasse, BMW pe 2.
    http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/mercedes-e-350-cgi-blue-efficiency-audi-a5-fsi-und-bmw-335i-1327335.html

    Comparative traciuni integrale:
    http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/Acht-Allradantriebe-im-Vergleich-940046.html

    Lectura placută...
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru