Audi sarbatoreste anul acesta 30 de ani de quattro
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Dupa un 2009 marcat de o serie numeroasa de evenimente, care au celebrat 100 de ani de existenta ai brandului, Audi continua aniversarile si in 2010. De aceasta data, nemtii sarbatoresc 30 de ani de existenta ai tractiunii integrale quattro, una din tehnologiile care a facut furori in momentul lansarii si a fost mai apoi adoptata in cadrul intregii game de modele.
Divizia Audi Tradition va marca acest eveniment cu o expunere a patru dintre primele modele care au inaugurat quattro in gama constructorului din Ingolstadt. Ceremonia va avea loc in cadrul Salonului Techno Classica din Essen, Germania, in perioada 7-11 aprilie. Tot in aceeasi luna, Audi va expune in cadrul propriului muzeu mobil o colectie speciala, botezata 30 Years of Quattro". Seria evenimentelor festive se va intinde pe toata perioada anului.
Aniversarea sistemului de tractiune integrala coincide cu implinirea a 125 de ani a companiei Wanderer, una din cele patru mari entitati care a stat la baza constituirii celor patru cercuri.
Constructorul, care a asamblat masini si motociclete pana la inceputul celui de-al doilea Razboi Mondial, isi va sarbatori respectabila varsta tot cu ajutorul diviziei Audi Tradition, la Leipzig, in luna septembrie.via | auto123
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Audi in Romania
-
Audi A1 Sportback facelift Preţ: 18.392 - 31.532 €
-
Audi A3 e-tron facelift Preţ: 38.249 - 40.598 €
-
Audi A3 facelift Preţ: 25.830 - 44.893 €
-
Audi A3 Sedan facelift Preţ: 24.610 - 56.930 €
-
Audi A3 Sportback facelift Preţ: 23.599 - 46.318 €
-
Audi A4 (2015-prezent) Preţ: n/a - 62.005 €
-
Audi A4 Allroad Preţ: 44.833 - 56.436 €
-
Audi A4 Avant (2015-prezent) Preţ: 33.897 - 85.004 €
-
Audi A5 Cabriolet Preţ: 48.196 - 70.873 €
-
Audi A5 Coupe Preţ: 37.684 - 67.373 €
-
Audi A5 Sportback Preţ: 36.916 - 64.465 €
-
Audi A6 Preţ: n/a - 63.204 €
-
Audi A6 allroad quattro facelift Preţ: 65.029 - 69.193 €
-
Audi A6 Avant Preţ: 56.005 - 66.005 €
-
Audi A7 Sportback Preţ: 70.741 - 73.080 €
-
Audi A8 Preţ: 92.588 - 98.587 €
-
Audi Q2 Preţ: 23.532 - 35.879 €
-
Audi Q5 Preţ: 45.664 - 65.454 €
-
Audi Q7 Preţ: n/a - 94.236 €
-
Audi Q7 e-tron Preţ: 85.829 €
-
Audi Q8 Preţ: 76.541 €
-
Audi TT Coupe Preţ: 37.887 - 56.727 €
-
Audi TT Roadster Preţ: 41.108 - 59.948 €
Ultimele stiri din General
-
Aston Martin Valkyrie a stabilit un nou record pe circuitul de la Silverstone. Hypercar-ul britanic este oficial cel mai rapid model de serie pe acest circuit. (20.11)
-
Hyundai a anunțat oficial că va avea un nou CEO începând din 2025. Noul CEO al constructorului sud-coreean va fi Jose Munoz, actualul șef al filialelor nord-americane ale mărcilor Hyundai și Genesis. (19.11)
-
Uniunea Europeană și China ar fi ajuns mai aproape de finalizarea unui acord cu privire la situația taxelor vamale pentru mașinile electrice chineze, potrivit unei surse chineze. Negocierile între cele două părți vor fi reluate în această săptămână. (18.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
eu am un 330 xd si m-am dat cu A4 3.0 tedei cuatro si l-am rupt pe 400 metrii!
niciodata audi nu a fost, nu este si nu va fii in fata BMW!
fac pariu ca nu aveti audi, ca sa vb in cunostinta de cauza! nu aveti nici macar permis!
ce vrei tu sa-mi spui ca nu pricep? ideea e simpla: audi e sub BMW din toate punctele de vedere. de ce nu vreti sa va impacati cu un loc rusinos 3 dupa BMW si mercedes? o stim cu totii: audi mai are de mancat pana sa ajunga sa miroasa praful de pe toba modelelor BMW.
si sa te linistesc detot audi nu va fii nici o data pe locul 2 sau 1 din cele 3 marci nemtesti.
apropo... pe ce loc e audi in formula 1? stiu ca bmw sa retras dar audi nu a fost niciodata in formula 1.
de ce?
noul a opt nu prea este pe placul lumii daca nu stiai.
cred ca ai facut tu test cu machete si a iesit seria 7 pe 2.
nu o spun eu, o spune lumea intreaga.
audi e un vw mai scump, si asta spune tot.
nu mai spunem de motoare ca BMW a castigat tot ce se putea castiga la best engine of year.
am plecat in club ... merg sa mai dau o tura prin oras cu BMW-ul meu; poate prind vreun audi la semafor sal las in fum.
o sa-ti trimit inregistrarea sa te mai linistestii putin.
Acum pentru trafic si voturi negative din partea posesorilor de tdiuri fumegatoare (mai fumegatoare decat orice alte masini de pe univers) adaug:
Xdrive da mucu lu´ Quattro!
Posesori de Audi/VW vorbiti doar cand aveti cu ce, cand va luati un Bmw sau Mercedes puteti sa scoateti capul din pamant si sa vorbiti de sus, pana atunci gura mica.
Si da Subaru e pe primul loc, porma XDRIVE porma altele iar la sfarsitul listei inaintea lui Duster si Papauc 4x4 este Quattro.
Am si eu un Telecolor de vreo 30 de ani si adevarul e ca vede extraordinar !!!!!!!!!!!!!
Si sa fiu serios totusi X drive nu e din secolul trecut si este este mai bun decat Quattro din foartefoarte multe motive tehnice si diferenta dintre Xdrive si Quatttro este exact ca un televizor color de acum 30 de ani fara telecomanda si un LCD actual .
@fanii bmw...prea il ridicati in slavi...lasati'o mai moale...
Consta intr-un sistem haldex (variantele ieftine) sau torsen (cele scumpe)
Cum functioneaza?
Sistemul haldex 80% din timp distribuie puterea pe puntea fata, asemeni sistemului 4motion de la VW, in panta sau in situatii in care soferul este nevoit sa accelereze peste 70% din pedala sistemul se cupleaza si pe rotile din spate, insa aproape niciodata puterea nu este distribuita 50% 50% doar in cazurile extreme cand acceleratia este la maxim, iar pentru off-road sau terenuri accidentate nu aceasta este cheia, nu acceleratia la maxim. Acest sistem este foarte putin eficient, si ajuta mai mult la urcarile in panta, pe drumuri cu obstacole sau noroi, zapada etc. este total ineficient.
Sistemul Torsen este un pic mai avansat decat banalul haldex si este folosit la varfurile de gama de la Audi (de ex a8). Aceasta distribuie puterea 60% fata 40% spate permanent, ceea ce iar este un pic ineficient fata de sistemul electronic de la xdrive si 4matic, aceste rapoarte de 60 pe fata si 40 pe spate duc la o subvirare a masinii in situatii extreme, in loc sa scada dezavantajul Audiurilor care au motorul amplasat chiar langa radiator (lucru stiut de orice om care cunoaste putin mecanica) acest sistem sporeste subvirarea.
4Matic si Xdrive sunt sisteme electronice avansate, care controleaza in permanent aderenta fiecarei roti, inclinarea masinii in panta si mii de detalii care nu are rost sa le mai scriu.
Intrati pe urmatoarele linkuri ca sa va faceti o idee despre ce inseamna Quattro, 4Matic si Xdrive
http://forum.4tuning.ro/55-versus-auto/62758-quattro-vs-xdrive/page-29.html#post2969559
http://www.youtube.com/watch?v=dGWsogAlZLE&NR=1
Acum sper ca ati inteles, doar cei care nu au condus un BMW (generatie noua, nu din alea antice) pot sa afirme ca un Audi este peste Mercedes si Bmw.
Aveti dovezile mai sus, mai clar si mai romaneste de atat nu se poate. A se observa cum Quattro derapeaza in gol si sistemul electronic propiu-zis nu e capabil sa transmita puterea pe rotile care nu derapeaza, asta se numeste ineficienta.
Rog administratorii acestui site sa nu stearga linkul cu 4tuning, pentru ca incerc sa creez o discutie constructiva, 4tuning nu are nevoie de 20 de vizite de pe Automarket, are chiar mai multe decat voi, vreau doar ca cei care posteaza aiurea aici sa vada diferenta. Multumesc si numai bine.
La voi ce e mare, puternic sau scump e bun. Nu este tot timpul asa! Iar ce are Bugatti acolo e apa de ploaie pe langa Xdrive.
ORICE MASINA 4X4 PLEACA EFICIENT DE PE LOC SI POATE MERGE IN LINIE DREAPTA SI CU 400 LA ORA FARA SA FACA SCARTZ SAU MAI STIU EU CE.
EFICIENTA UNUI SISTEM 4X4 CONSTA IN DRUMURI OFF-ROAD, IN CURBE, SI IN SITUATII EXTREME, ACOLO SE VEDE EFICIENTA UNUI ASTFEL DE SISTEM!!!!!
CAUTA TIMPURI PE CIRCUITE ALE LUI BUGATTI VEYRON SI O SA VEZI CAT DE USOR SI-O IA DE LA MASINI DE 350-500 CP!!!!
AIA NUMAI E EFICIENTA!!! ORICINE POMENESTE DE BUGATTI PE UN FORUM E CLAR CA E PRAF CU MASINILE, CEI CARE PRONUNTA BUGATTI CRED CA ACEASTA MASINA, ESTE MASINA SUPREMA SI HABAR NU AU DETALII TEHNICE.
Repet cauta timpuri pe circuite sa vezi cat de eficient este Bugatti, si cum si-o ia de la un Bmw m3 CSL e46 cu doar 360 cp.
La culcare cu voi.
Adevarata poveste a clipului TV care a fermecat o intreaga generatie - 'Audi - Trambulina' - http://ow.ly/1713R
2)4 matic ; 38-62% si nu este variabila
3)quttro : 50%-50% si este variabil astfel : 25% cu 75% sau 75%-cu 25%
legat de clip: la audi ori au deconectat cumva puntea fata (altfel ar fi tras fata in proportiile prezentate mai sus)
2) ori au oprit esp-ul , care la audi contine si edl (electronic differential lock),
3)citeste commenturile si ai sa vezi ca 90% din cititori spun ca testul este fake!
uite cea mai corecta comparatie http://www.youtube.com/watch?v=8zfKRdgoRo4 (nu in service-uri, pe munte)
Astfel, dupa mintea unora Audi este cumva o marca de capace de sticle care printre altele face si masini. Daca afacerea cu doape merge bine, Audi are si pretentii premium si culmea s-a incapatanat sa puna si un sistem de tractiune integrala pe masina lor astfel incat sa rescrie istoria raliurilor. Si toate astea nefiind de ajuns, inganfatii astia au zis sa adapteze un astfel de sistem si pt masinile de serie. Binenteles este cel mai rudimentar, cel mai ieftin si evident cel mai prost de pe piata, dar datorita norocului nemaintalnit la un constructor auto acest producator continua sa-si bata rivalii prin teste, asa pe unde apuca. Al naibii noroc trebuie sa ai.
De partea cealalta exista alti 2 constructori cu adevarat seriosi. Exista Mercedes care nefiind un brand foarte efervescent si avand o aplecare mai mult spre clasic nu prea este bagat in seama. Insa constructorul suprem este BMW. Tot ce inseamna vehicul motorizat bavarez este magic. Sincer am vazut cazuri in care biciclete cu sigla BMW rulau cu o viteza peste limita legala pe autostrada. Asa mai da! Evident BMW detine cheia succesului si miezul tehnologiilor. Are cele mai performante si economice motoare, cele mai bune sasiuri, fac cele mai de calitate masini. Ce sa mai, este mai premium decat premium. Si peste toate astea, cireasa de pe tort (sau bomboana de pe coliva - o ia fiecare cum vrea) este sistemul de tractiune integrala "xDrive". Toate fortele naturii si mintile geniale ale omenirii s-au scremut pt a concepte arma suprema, un sistem de tractiune atat de perfromant incat poate mentine aderenta optima chiar si atunci cand masina leviteaza. Oau...
V-am pupat, v-am salutat cu respectul meritat, mandru ca un sef de stat prezidant un c*c*t. (Sursa: Cheloo :D)
da...impreza e etalon pentru sedanurile 4x4 si pentru mutle alte SUVuri
Să vă explic: xDrive nu împarte puterea 60/40, cum fac multe alte sisteme 4x4. Cei de la BMW au găsit o modalitate inteligentă de a trimite putere către ambele punţi după nevoi. Dacă maşina “simte” că este pe cale să dea peste o situaţie relativ periculoasă, sistemul xDrive începe să ia măsuri încă înainte ca şoferul să-şi dea seama. De fapt, cam asta se întîmplă pe dedesubtul BMW-urilor integrale.
Pe lîngă faptul că te ţine în linie dreaptă, xDrive îţi este de folos şi pe viraje. Dacă sesizează faptul că maşina e pe cale să subvireze sau să supravireze, el poate “tăia” puterea de la fiecare roată în parte, ajutînd astfel şoferul să menţină stabilitatea automobilului. Şi, ca lovitură finală în orgoliul celor de la Audi, xDrive a fost primul sistem de tracţiune integrală din lume care a putut veni în sprijinul maşinii cu mult înainte ca şoferul să realizeze că se întîmplă sau este pe cale să se întîmple ceva. E ca şi cum ai avea în maşină cu tine un înger păzitor.
1) la bmw seria 5 repartitia puterii pe punti este de 40%-60%(fata spate) , fiind un sistem variabil se poate ajunge in situatii de 100%-0 sau 0-100%
2)4 matic ; 38-62% si nu este variabila
3)quattro : 50%-50% si este variabil astfel : 25% cu 75% sau 75%-cu 25%
cel mai tare sistem 4x4 de pe piata il are subaru.......pe urma BMW si altele........334e
La 30 de ani de Quattro , BMW ii da clasa lui Audi cu XDRIVE .
XDRIVE E NET SUPERIOR TOATE REVISTELE DIN LUME AU DEMONSTRAT ASTA.
Să vă explic: xDrive nu împarte puterea 60/40, cum fac multe alte sisteme 4x4. Cei de la BMW au găsit o modalitate inteligentă de a trimite putere către ambele punţi după nevoi. Dacă maşina “simte” că este pe cale să dea peste o situaţie relativ periculoasă, sistemul xDrive începe să ia măsuri încă înainte ca şoferul să-şi dea seama. De fapt, cam asta se întîmplă pe dedesubtul BMW-urilor integrale.
Pe lîngă faptul că te ţine în linie dreaptă, xDrive îţi este de folos şi pe viraje. Dacă sesizează faptul că maşina e pe cale să subvireze sau să supravireze, el poate “tăia” puterea de la fiecare roată în parte, ajutînd astfel şoferul să menţină stabilitatea automobilului. Şi, ca lovitură finală în orgoliul celor de la Audi, xDrive a fost primul sistem de tracţiune integrală din lume care a putut veni în sprijinul maşinii cu mult înainte ca şoferul să realizeze că se întîmplă sau este pe cale să se întîmple ceva. E ca şi cum ai avea în maşină cu tine un înger păzitor.
Nu va uitati pe sit-uri teste cu XDRIVE-ul vechi din anii 2005 , clar ca atunci Quattro era mai bun.
Asta nou e cu totul altceva e un sistem complet nou.
Cum zice @Bmw mai sus citit ca spune corect referitor la XDRIVE.
Esti un nasol cu lant de aur la gat si creierul
gol
Cumperi toale de firma false bagi mecla in Mall
Ai un Seria 5 iti pute botul plescai Mentol
Mor femeile dupa tine fa ti un control
Cap de bivol vad ca tu n ai rude ai stol
Si o sa mi aduc in pistol munitia de razboi la
paintball
Esti parvenit dai cu banii in lautari
Da da sa s__ __a de ziua ta
Ce ziceti caracterizeaza posesoru de bmw sau audi, noi vb de masini dar conteaza foarte mult si meltenii care le conduc
In primul rand, lasand la o parte unele comentarii rautacioase si avand o parere strict personala, sistemul Quattro a lui Audi mi se pare mai slab fata de XDrive-ul lui BMW. Nu stiu insa cum este fata de 4Matic (deci nu comentez).
Cat despre Quattro a fost un sistem care a dat "peste cap" toate raliurile unde a participat in anii '80. Practic Audi Quattro nu avea concurenta. De-asta se spune ca in WRC sunt doua perioade: inainte si dupa Audi Quatrro.
Mai departe, este de-a dreptul absurd sa spui ca Audi e prost pentru ca nu participa in F1. Nu participa, si? Lasa ca participa la Le Mans (unde a spulberat cativa ani tot cu TDI-urile). Si oricum, daca ar fi sa negandim asa si BMW a luat bataie in F1 de la Renault de exemplu, iar in Dakar a luat bataie de la VW (ca sa vezi, tot cu TDI-uri). Dar asta e cu TOTUL alta mancare de peste. NU se compara deloc masinile de serie cu cele de raliuri, mai ales cu F1.
Bun, cine spunea de istoria BMW si tractiunea integrala inca de prin '26, uita ca atunci exista Auto Union, din care facea parte si Audi, Horch si inca 2 (nu mai stiu cum se numeau). Deci are ceva "vechime" si Audi. Unde mai pui ca in raliuri atunci legea o faceau Mercedes si Bentley. Iar primul sistem 4x4, daca e s-o gandim la rece, l-a proiectat Ferdinand Porsche pe la 1910 (era vorba de o masina care avea la fiecare roata cate un motor electric).
Deci oameni buni, nu va mai agitati atat pentru niste lucruri aiurea. Haideti macar pentru o zi sa uram La multi ani! unui sistem care a revolutionat sistemele 4x4 in anii '80 si de maine sa ne injuram din nou. Ca deh, toti suntem destepti :)))
nu vreau sa zic decat un lucru:
cine a costistigat radiul DAkarului acum in ultima editie 2010-
VW a iesit pe primele 3 locuri,si unde mai k la o asemenea competitie si nevoie mai mult decat un sisitem de tractiune integrala.
bafta.
Acuma intrebarile mele sunt: de ce un utilizator automarket, care vine cu o parere pertinenta, nu injura, nu urla "bmw za best" ci doar posteaza niste date concrete luate de la specialisti nu concluzii trase de pe youtube primeste punctaje negative?De ce primeste omu asta rating negativ? ce vina are el ca posteaza niste date concrete? adica daca eu postez e=mc2 primesc rating negativ desi eu postez o concluzie, o formula la care a ajuns un om de stiinta.Asta chiar nu pot sa pricep, sau alte cazuri de audi vs bmw, vine cate un nefericit care pune un test inte cele doua si bmw iese invingator, saracu e facut cu ou si cu otet doar pentru ca bmw a iesit invingator si nu audi.Ok, dar ce vina are saracul om?Acuma nimeni nu plange ca primeste punctaj negativ, dar totusi oameni buni, punctati cu capul, daca cineva vine cu argumente serioase in favoarea unei marci/model/sistem etc, acordatii respect omului ca sa documentat si stie ce vorbeste.Singura concluzie pe care pot sa o trag din pacate este ca multi utilizatori de aici sunt niste infantili imaturi, in cazul de fata fanatici audi/vw care pun "-" la orice comment pozitiv la adresa bmw.Fiti fara frica, cei care vin cu commenturi de genu "bmw rullz si da mucu la orice audi" primeste rating negativ si de la fanii bmw.
Alta intrebare: de cand se duce bmw pe apa sambetei? scuze da am lipsit la lectia aia, eram in alta dimensiune in care eram in Alpi cu Shania Twain.Deci, de unde bmw+honda=love? de unde ipoteze care sugereaza falimentul Bmw? ca nu au banii celor de audi? si? nu au avut niciodata probabil, banii nu inseamna tot.Aici se vede mentalitatea de meltean prost, in care cine are bani e role-model.Imi vine minte un sondaj facut printre tinerii patriei in care erau intrebati "ca cine vrei sa fii cand vei fi mare?" mare majoritate raspunzand "Gutza" de ce? are voce? are talent? are versuri? are prezenta scenica? nup ARE BANI!!!. Cine are bani e pe felie, cine nu se duce dracu si le-o suge la aia cu bani.Scuzati expresia dar asta e mentalitatea.Inca odata, banii nu sunt totul.Is curios ce fundatie au ipotezele astea si ideile astea in care bmw va fi cumparat de honda, maine poate de kia sau mai stiu eu ce.
Ieri am vazut la stirile protv ca singura marca in crestere din Romania, ca volum de vanzari este Bmw si Ferrari, restu toti sunt in scadere.Relevant sau nu, asta e stirea.
Si daca vreun fan audi are tupeu sa vina sa faca galagie aici ca fanii bmw intra pe o stire audi sa faca gura mare, sa se abtina.In majoritatea "razboaielor" dintre audi si bmw, fanii audi sar in sus si nu cei Bmw.Printre primele posturi este cel al domnului C-G-C, primul in care apare cuvantul bmw de unde a si pornit totul.
"Pt trafic si voturi negative trebuie sa mai adaug ceva: "Quattro da mucu la xDrive"! :D"
Daca asta este un comentariu demn de voturi pozitive (care le-a si primit), e clar ce mentalitati avem pe site-ul asta.N-am nimic cu domnul, nu insinuez ca ar fi prost, taran, meltean sau manelist, doar ca un astfel de comentariu nu-si are rostul, nici macar marca BMW nu are ce cauta la stirea asta.Este un tribut adus sistemului Quattro si trebuie tratat ca atare.
Asa ca, LA MULTI ANI QUATTRO!!!
Iar in privinta rating-ului negativ, ce te poti astepta de la niste oameni care se cred destepti in toate cele? pe mine sincer nu ma intereseaza daca primesc rating pozitiv sau negativ. Atunci cand spui ceva si demonstrezi ca asa e si primesti rating negativ, iti dai seama cati "destepti" sunt pe aici?! Tocmai de-asta eu nici nu ma mai obosesc sa mai scriu ceva despre BMW, ca fanii marcii stiu "tot" (esti printre putinii care fac exceptie) . In gluma am zis ca se va ajunge ca pe promotor.ro daca un moderator nu face "curat" printre comenturile stupide si uite ca este cam asa. Scuze de off topic, dar nu m-am putut abtine...
P.S. incearca sa nu mai fii poponar :))
Si referitor la auto-motor-und-sport si auto bild, aceleasi teste facute in alte parti, rezultate complet diferite.Nu frate, mie mi-e destul sa vad 2 modele (cel putin) concurente direct, pe 2 tamburi si o rampa uda si sa vad cu ochii mei care urca rampa si care nu.Am vazut un astfel de test, de fapt mai multe, fara cifre, fara numere, fara aparate fara nimic, 2 soferi care nu se cunosc intre ei, voluntari, au venit cu quattro si xdrive "la joaca", la quattro de cele mai multe ori nici nu se invarteau toate 4 rotile permanent, avand reale dificultati sa urce rampa sau sa treaca de tamburi, pe cand xdrive a facut-o cu brio, din ce am vazut eu, cumportamentul era oarecum similar cu sistemul awd de la subaru.Pentru mine e un test suficient si foarte concret, altul ar fi cum am spus mai devreme, promotor, cauta video-ul daca te intereseaza, plus parerile a cateva zeci de soferi.Mai mult de atata ce sa cer?Asa pot sa ma iau dupa top gear si sa zic ca xdrive nu urca nici un chibrit.Un test intre doi posesori voluntari, care au folosit masinile si stiu sa le exploateze, mi se pare mult mai concludent.Asta e parerea mea.
@laucalin: multumesc.Si tu ai punctat bine si cu afirmatii corecte.Poate ne vedem pe forum-ul automarket.;)
Inca odata, nu e vorba de audi, vorbesc de audi ca e oarecum ontopic, dar aceeasi parere am despre orice brand care ataca altul concurent in mod direct, pe fata.
BMW M5 vs. Audi RS6 vs. E AMG and others. BMW câştigă deşi e la deja de ani buni pe piaţă.
http://www.auto-bild.ro/articole/teste/test-comparativ/limuzine-sport---cei-mari-din-clubul-500.html?id=1520
BMW X5 vs. Audi Q7 vs. Porsche Cayenne Diesel vs. VW Touareg. Câştigă BMW X5
http://www.auto-bild.ro/articole/teste/test-comparativ/comparativ-suv-uri-diesel-de-lux---cursa-elefantilor.html?id=1285
Acelaşi test în AMS e câştigat de Audi:
http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/deutsche-suv-elite-im-test-cayenne-q7-x5-ml-und-touareg-1216390.html
BMW X3 vs. Audi Q5 vs. Mercedes GLK.
http://www.auto-bild.ro/articole/teste/test-comparativ/mercedes-glk-220-cdi-vs-audi-q5-20-tdi-vs-bmw-x3-xdrive-20d---premium-de-criza.html?id=1497
BMW Seria 7 vs. noul Audi A8 vs. Mercedes S Klasse
http://www.autobild.de/artikel/vergleich-audi-a8-mercedes-s-klasse-bmw-7er_1122271.html
Recomand Google Translate pentru traducere. Se remarca Audi A8 si BMW Seria 7, desi A8 vine cu un V8 de 4,2 litri in timp ce BMW pune la bataie un motor de 6 cilindiri in linie si numai 3 litri. Performante remarcabile sunt de ambele parti.
Panamera vs. 750i xDrive
http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/bmw-750i-x-drive-gegen-porsche-panamera-4s-welche-luxus-limousine-kann-mehr-1450320.html
E Klasse Coupe, Seia 3 Coupe, A5, câştigă E Klasse, BMW pe 2.
http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/mercedes-e-350-cgi-blue-efficiency-audi-a5-fsi-und-bmw-335i-1327335.html
Comparative traciuni integrale:
http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/Acht-Allradantriebe-im-Vergleich-940046.html
Lectura placută...