La finalul anului trecut, Audi a publicat toate informațiile tehnice referitoare la noul S8. Vârful de gamă dezvoltat de producătorul german este acum disponibil și pe piața din România, iar prețul de pornire anunțat de Audi este de 134.180 de euro.
Noul Audi S8 este echipat cu motorul V8 biturbo de 4.0 litri care dezvoltă 571 de cai putere la 6.000 rpm și 800 Nm între 2.000 și 4.500 rpm. Pentru gestionarea resurselor, nemții au pregătit o cutie automată cu opt trepte și un sistem de tracțiune integrală quattro.
Sistemul de propulsie a fost echipat și cu tehnologia mild-hybrid la 48V. Oficialii producătorului german spun că mulțumită noului sistem, consumul mediu mixt este de 11.3 litri/100 de kilometri, cu 0.8 litri/100 de kilometri mai mic comparativ cu o versiune similară dar fără tehnologie mild-hybrid.
În ciuda faptului că noul S8 cântărește peste 2.3 tone, resursele oferite de motorul pe benzină sunt suficiente pentru un sprint 0-100 km/h în doar 3.8 secunde.
LISTĂ DE PREȚURI AUDI S8
MOTORIZĂRI
NIVEL DE ECHIPARE
(Preț în Euro, TVA inclus)
MOTOR
PUTERE
(CP)TRANSMISIE
BASE
4.0 litri Benzină
V8571
AUT 8, 4X4
134.180
Noul Audi S8 va fi oferit standard, printre altele, cu următoarele echipamente: jante din aliaj cu diametrul de 20 de inch, faruri LED Matrix, camera la 360 de grade, suspensie pneumatică, sistem de direcție integrală, sistem de tracțiune integrală quattro cu diferențial sport, sistem de climatizare pe două zone, sistem de iluminare ambientală, ornamente de interior din aluminiu și fibră de carbon, scaune confort încălzite și reglabile electric, tapițerie Valetta, sistem Audi Pre Sense Basic, sistem pentru menținerea benzii de rulare, cruise control adaptiv, sistem pentru identificarea semnelor de circulație, pachet de asistență Tour, sistem de avertizare cu privire la traficul din spate, Audi Connect, instrumentar digital de bord Audi Virtual Cockpit cu diagonala de 12.3 inch, sistem de infotainment cu ecran de 10.1 inch și sistem audio cu 10 incinte.
NOUL AUDI S8 VERSUS PRINCIPALII CONCURENȚI*
PUTERE
(CP)CONSUM MIXT
(litri/100 km)ACCELERAȚIE 0-100
(secunde)PREȚ DE LISTĂ
(cu TVA)
AUDI S8
V8, Aut, 4x4
Standard571
11.3
3.8
134.180
BMW Seria 7
V8, Aut, 4x4
750i530
9.5
4
122.094
MERCEDES-BENZ CLASA S
V8, Aut, 4x4
S 560469
10.3
4.6
128.390
*modele cu motorizări echivalente sau apropiate
Şi în plus, este o maşină VECHE - UZATĂ MORAL !!!!
Platforma electrică J1 şi PPE pentru Audi luxury şi Porsche duc maşini electrice cu motor pe spate (j1) şi ambele motoare spate faţă (ppe) pe sistem baterii de 800 V !! şi încărcare de 350 kw !!!!
Asta înseamnă peste dublul de cele mai puternice super chargere de azi !
În 2 ani maxim apar aceste modele Audi şi Porsche care ÎNTRADEVĂR SUNT NOI, MODERNE, PUTERNICE şi care să merită a fi cumpărate.
La 350kw uimitori nu o să conteze bateria câtă autonomie în km o să aibă. Chiar şi 250-300 km sunt îndeajuns.
Oricum o să aibă mai mult şi presimt că o să vină deja cu state of the art al Tesla Y de managment al.... CĂLDURII (transferurile termice) între motor, baterii, habitaclu, pompa de căldură!!!
(pompa de căldură - AC pe cuvântul nostru, doar că în cazul Tesla Y nu este o simplă aer-aer ci un hibrid aer/apă - aer/apă)
Adică cele FULL ELECTRICE
ca să fiu foarte bine înţeles :))
"Tesla a livrat 88.400 de unități în perioada ianuarie-martie, în creștere comparativ cu perioada similară a anului trecut, când livrările au fost de 63.000 de unități."
Este un constructor mic dar PRODUC CELE MAI AVANSATE MAŞINI DE PE PLANETĂ !
Din toate punctele de vedere.
Da, le lipseşte noţiunea de lux al Porsche (Taycan) şi confort Mercedes (EQC) dar în rest sunt departe în faţă !!
Şi încă sunt în curs de încorporare a Maxwell şi ceilalţi care i-au cumpărat, pentru producerea de Cyber truck şi semi truck unde cererea este imensă dar nu vor putea să producă volum decât după noua gigafactory deschisă în centrul SUA.
Dar voi vedem în 2021 când vor rula cu fabrica din Europa, China şi cele două din SUA.
Deja cei de la GM şi VAG au înţeles şi schimbă direcţia dar foarte lent. De apreciat, dar foarte lent.
Ai fost absolut imbecil la faza asta. Să mă sancţioneze AM; nu-mi pasă! Şi cum să fie Teslele “cele mai cele” de pe Glob??? În primul rând, nu sunt maşini, ci expresii ale unei gândiri nefireşti, sofistice, samavolnice.
Adrian (Corocsenie), bine ai revenit! Nu te mai observasem pe aici o perioadă. Mi-ar plăcea să ne relatezi despre experienţa ta cu…A8 (inclusiv date tehnice). Ce zici?
Asta ca sa stiti pe viitor pentru ca nimic nu e mai cuprinzator, complet, adevarat si pertinent cand vine vorba despre automobil decat zicerile domnului inexorabil, ALESUL Domnului nostru, domnul Dumnnezu.
PS La mine in oras pretul la EMOL s-a ieftinit.
Zi si ceva de masina, daca tot te-ai bagat in ciorba.
De exemplu marea mirare a unora, care n-au condus in viata lor asa ceva, ca S8-ul asta consuma asa de putin la cei 571CP pe care-i are. Oare de ce? Sa fie de la tehnologia cylinder deacivation, care atunci cand mergi constant regulamentar juma' din cilindrii nu consuma? in plus datorita puterii mari si capacitatii cilindrice mari, la sarcini partiale ai o putere pe care masinile obisnuite nu o au nici la sarcina maxima. Ceea ce permite functionarea la parametrii cei mai economici posibil (consum specific, cuplu maxim).
Hai zi ceva, lasa trollatul.
Mda, tratează tu la mişto “benzinăria Mol”, că o să plângi cu sughiţuri la vremea hărăzită…Acum nu crezi neam, iar atunci prea o să crezi, dar, totodată, ţi se va pune întrebarea: cui/quid prodest???
Don't wory be happy. :)) Chiar si cu aberatii si e-aberatii sau inepti si e-ineptii
@Edikkk
Te rugam sa comentezi despre masina din articol si pe tema. Lasa e-aberatiile si e-ineptiile. Te rugam. Stii ca exista insideevs.com.
Doar stiri cu e-auto
Intelegi ?
Automarket.ro este un site auto, nu un site e-auto. Ne-am plictisit de electrolizi. Ti-am tot explicat pe tema electricelor. "Noi, dar uzate moral." Tu iti dai seama ce aberatie ai spus ?!
Aceasta masina este noua si foarte tehnologizata. Are foarte multe tehnologii si este luxoasa. Deci ce aberatie mai e si asta. Ai spus foarte multe aberatii, dar aceasta "a intrecut masura". E cea mai aberanta dintre aberatii. Nici cu MHEV nu e buna. "Nu domne', trebuie sa fie electrica domne', ca altfel e uzata de noua. Am inteles "chestia' cu "Zi de zi, diesel deasupra tuturor" a lui @PMC. Si acea fraza este aberanta, dar a ta estesuper mega aberanta. Diesel-ul nu este atat de rau pe cat crezi. Nu toate. Dar tu "Zi de zi, electrica deasupra tuturor", "Electrica e cea mai cea"
Daca ar exista un aparat pentru masurarea aberatiilor spuse si nivelul lor de prostie, al tau ar lu-a razna. Lasa e-trollatul
Hai sa comentez si despre masina
Masina este frumusica si foarte luxoasa. De consum ce sa zic.... Nici rivalii nu sunt mai breji. Si oricum, cine isi permite, nu se uita la consum. Si nici la electrice nu se uita. (Cu exceptia, poate Porche Taycan, care este foarte luxoasa si sportiva, si frumoasa.) Interiorul este foarte luxos. Aceasta masina este orientata catre confort, dar si sportivitate, pentru ca are sub 4 secunde 0-100. In interior are foarte multe gadget-uri. 3 tablete aranjate intr-un mod foarte frumos.
@inexorabil
Esti tare. :)))
La un simplu semn (3 cuvinte aruncate la intamplare) si te reactivezi ca metalele din grupa 1.
Ai impresia ca povestile mosului cu barba, caracterizarile ori teoriile tale conspirationiste ma intereseaza? catusi de putin. Esti fix ca un spectacol de varietati. "Astazi cu ce ne mai delectam?" ar fi mottoul comentariilor dumitale.
În definitiv, doar proba de foc a Adevărului contează! Că vei trăi sau vei fi deja mort când aceasta va avea loc, iarăşi, nu prezintă importanţă. Vei fi şi tu supus ei! Dacă eu sufăr de “teoria conspiraţiei”, neîndoielnic că tu o vei cunoaşte pe cea a transpiraţiei. Reci, îngheţate chiar. Başca îţi vei înghiţi toate vorbele nesăbuite pe care le vei fi rostit în toată viaţa ta cea “informată” şi “utilă”. Pentru sfidarea Adevărului nu există justificare şi nici cruţare…Ooo, nu! Tu n-ai idee ce este frica de Dumnezeu fiindcă nu te-a lovit puternic vreodată; dacă ar fi făcut-o, astăzi am fi stat altfel de vorbă.
Iar dacă tu şi cine îţi ţine isonul pe aici chiar sunteţi “sub acoperire”, având ca misiune principală depistarea şi combaterea (deocamdată, doar verbală) “inadaptabililor” (implicit, indezirabililor) NWO/BNW de pe plaiurile mioritice, atunci…marş înapoi la sala de instrucţie sau la BPL (cine a făcut armata ştie la ce mă refer), căci superiorii voştri se poticnesc de nişte amatori…
PS. Ce înseamnă, în accepţie emolară, să fii “normal” în ziua de astăzi? Să te “încredinţezi” singur gheenei! Desigur, mai întâi păşind hotărât în staulul global al oilor decerebrate (în mod “liber” la început, pe urmă doar şantajat cu radicalizarea condiţiilor socio-economice de supravieţuire a trupului). Care vor fi impecabil mobilizate şi poruncitor încolonate atunci când va suna ceasul ca “păstorul” lor să le conducă spre hăul fără sfârşit…
PPS. Apropo de sfârşit: cine râde la urmă…
Asa cum am zis si la articolul cu RS7, probabil acel consum este realizat prin dezactivarea celor 4 cilindri din cei 8. Nu uita, ca Audi are acest sistem, deci nu este exclus un asemenea consum.
Şi dacă ar fi doar atât…Tontălăul ăsta nu ştie să scrie, dar îmi serveşte “chestii deştepte”, “de fineţe”, la urma urmei “ştiinţifice”, “erudite”, precum QED.
Ce-aş putea să conchid? Cascadorii râsului, ediţia vieneză.
Am scris la subiect, şi anume acest model este vechi
E păcat să dai bani pe ceva vechi, când după colţ, avem o maşină realmente nouă. Tot Audi. Tot aceiaşi categorie, aceiaşi maşină să zic dar electrică.
Dvs ce aţi cumpăra?
A) o maşină care poluează puternic, este scumpă de întreţinut, se încarcă repede dar nu poţi să o încarci acasă ?
B) o maşină electrică, tot Audi, tot la fel de spaţioasă chiar MAI spaţioasă, este IEFTIN de întreţinut în comparaţie cu A, se încarcă REPEDE şi poţi să o încarci şi acasă, este MAI RAPIDĂ şi mult mai fun to drive, lumea te vede cu ochi buni, te apreciază ?
Bine, dacă nu ai educaţie şi eşti interlop care stai la bloc, la 2 camere 60 mp, da, îţi vei lua oricum maşina termică, poate...
Dar dacă foloseşti minim raţiunea şi tragi linie, parcă îţi iei versiunea electrică.
Nu îmi spuneţi că Norvegienii sunt proşti. Că ei au fondul de pensii / cap locuitor cel mai mare din lume.
Uite cât de corecţi sunt Germanii care au un întreg sistem de ţepuit non germanii pentru maşinile cu foarte mulţi km (vândute înafara germaniei binenţeles)
Este în română
https://youtu.be/FxUrKgFUwYA
S8 are 40CP mai mult, accelereaza cu 0,2sec mai bine, costa cu 10.000Eumai mult si are un consum cu 2L mai mare
dezactivarea cilindrilor spuneti? ooook!
Toate datele aici: auto-data.net/ro/mercedes-benz-eqc-80-kwh-408hp-4matic-34406
Exista oferta dar nu este foarte mare. Astept sa se mareasca oferta si astept Skoda Eniaq. Sa mai asteptam niste e-modele. Sunt modele care au autonomie foarte mica si sunt foarte scumpe. Merita cumparata o electrica ? Poate. Depinde de buget, preferinte, autonomie. Pentru oras si poate cateva iesiri din oras e foarte buna. Inca nu este oferta foarte buna, foarte mare. Electricele isi fac aparitia pe piata incet, incet. Momentan, cred ca un PHEV ar fi perfect.
Vazusem videoclipul ala inca de ieri. M-a cam speriat treaba asta cu teapa. Sa o cumperi cu mai putin de 200.000 de km si sa te trezesti ca ai cumparat o teapa cu 500.000 de km.... Si sa o vopseasca, samsaru'. "Am luat masina direct din parc de la neamt" :)))
TEAPA !!!
youtube.com/watch?v=xKOX87zB9OI
Experienta mea cu A8 ? Pe scurt o iluzie de limuzina. In fond un Passat de superlux. Nu am crezut nici eu cand se spunea ca Audi este un VW reesapat. Pana nu m-am convins pe cont propriu. Audi in perioada 2005-2008 a avut o gama frumoasa fata de concurenta si nu i-am rezistat cumparand un Q7 V6 3.0 TDI si un A8 Long 4.2 V8. Tehnic nu am avut timp sa pot confirma fiabilitatea pt. ca le-am luat de noi si le-am vandut la putin peste 120 de mii de km. Nu s-au intamplat lucruri rele pana atunci. De la 200 de mii de km poti spune ceva despre cat de fiabila e o masina. Dar ca tinuta de drum, pozitie la volan, etc. au fost sub concurenta. Q7 de ex. cand o acceleram puternic avea un zgomot de la turbina nu neaparat neplacut ( ca un fasait ) dar care la un moment dat deveanea enervant. Ceea ce pe un X5, ML din perioada aceea nu l-am auzit. In curbe era ca o salupa....foarte instabila chiar daca nu era un pericol, dar te leganai ca in barca. Se simtea greutatea si marimea ei in demaraj. La X5 nu simteai asta si 3.0 de pe X5 se descurca mult mai bine. De aceea Q7 fara 4.2 sau mult ravnitul V12 diesel era fix pix. adica nu merita. Era submotorizat. Usile aveau niste trepte de a se deschide absolut badarane si de neinteles. Prea din topor cum se spune. Aproape ca te luptai cu ele ca sa le deschizi de tot. Pai Citroen-ul C5-ul de l-am avut in 2003 se deschideau usile ca la Rolls. Foarte finut, continuu si fara trepte. Singurul avantaj la Q7 era design-ul pe care l-am considerat cel mai frumos SUV din perioada aceea avand o linie eleganta si fiind extrem de confortabil. Consum real 16 in oras aglomerat nici pe departe ce se spune ca nu sare de 12. Mixt 8,5, 10 pana la 11.2.
A8 ca limuzina de asemenea mi-a placut ca design fiind usor atemporala fata de concurenta de atunci. Si astazi imi place A8 D3 ca design la fel de mult in special versiunea Long. Motorul de 4.2 era potrivit pt. a trage dupa el caroseria aia lunga si grea dar nu scapai de sentimentul de a merge intr-un autobuz ca si tinuta de drum. Un autobuz cu garda la sol joasa. Fata de seria 7 si S class era inferioara ca si confort. Da ! Chiar mai rigida decat sportivul seria 7. Era mai moale un seria un 7 E65. Avantaj la A8 aveai pe partea de electronica fiid foarte stabila si fiabila in comparatie cu dezastrosul seria 7 pe partea de electronica. S-ul in schimb le avea pe toate. Si design elegant, si confort, si fiabilitate. Dar nu mi-a placut generatia din perioada aceea. Imi placea mai mult A8. Iar pozitia cel putin pe locurile din fata la A8 D3 avea ceva din Passat. Ca si astazi de altfel. Cand intri in A8 in fata te simti ca in Passat sau Arteon de ex. Pare ca ai aceeasi pozitie si acelasi stil de habitaclu chiar daca nu e la fel. Nu s-a schimbat sentimentul nici la modelul nou cu care am mers. L-a cumparat un vecin si l-am testat. E o masina cu 50% mai avansata si mai confortabila, mult mai frumoasa ca D3-ul de l-am avut dar sub concureta din pct. meu de vedere. Nu cu mult totusi...nu e un dezastru. E super masina. Dar trebuie sa-i oferim statutul de pozitie 3 din triada germana S, 7 A8. Concluzie ! Daca vrei limuzina cu adevarat, nu fa greseala sa te amagesti cumparand A8, 7 series, S class etc. Alege o berlina corecta gen E class, seria 5 , A6 mai bine dotata si configurata full si fii fericit ! Nu merita efortul sa urci la clasa de lux pt. ca nu este deloc de lux. Primesti acelasi lucru ca la clasa mare ( E, 5, A6 ) si chiar unele dezavantaje la pachet in special iluzia ca ai masina superioara din gama ceea ce nu este adevarat. Limuzine autentice pe lumea asta nu le gasesti decat la Bentley si Rolls. Nici macar la Maybach ! Am mers cu unele de la aceste marci si intr-adevar e altceva. Niciodata un A8, 7 sau S poate sa fie si din anul 2100 nu se va apropia macar de un Continental Flying Spur prima generatie , nu mai vorbesc de ultima generatie. Sa nu mai urc mai sus la Mulsanne sau R.R Phantom ca sunt de pe alta Planeta fata de A8 , 7 si S. Iar un Phantom acum se poate gasi la 100 de mii de euro bun si pana in 50 de mii de km. E o afacere mult mai buna fata de a da 100 de mii pe un A8 , 7 sau S class nou. Eu unul nu as mai cumpara niciodata o limuzina care sa nu fie sub sigla Bentley sau Rolls, nu din cauza marcii ci a ceea ce ofera ele. Iar aceste doua marci Bentley si Rolls ofera ce trebuie in special pe categoria limuzine si coupe-uri. Oricum personal cum am mai spus, mie nu prea imi mai trebuie masina. Nu mai am drumuri lungi in Romania si in afara nu as merge niciodata cu masina personala. In ziua de astazi mai mult de 300 de km nu merita sa mai faci vreun drum cu masina asta pe luna nu in fiecare zi. Ma tot gandesc sa cumpar o masina mai rara de colectie sa se poata aprecia in timp si pe care sa nu dau neaparat o avere. Ma gandesc la un Bentley Brooklands din 2008-2011 care se poate lua cu 130 - 150 de mii euro avand potential in 10-15 ani sa ajunga la cateva sute de mii bune fiind doar 550 de unitati. Dar asta inseamna inca o grija in plus pt. ca nu o poti tine doar in garaj nemiscata ca sa ramana in conditii bune si nu prea am de gand sa-mi mai asum griji. Masina in sine fiind una dintre cele mai mari griji si generatoare de stres. Dar Bentley Brooklands e o idee de masina perfecta la un pret inca Pamantean !
În urmă cu câteva zile, mi-am aşternut pe hârtie gândurile (evident, subiective, deci nu pretind să se ralieze careva) despre A8:
https://www.automarket.ro/tv/filme-spion/dou-prototipuri-ale-viitorului-mercedes-benz-clasa-s-spionate-n-timpul-testelor-modelul-va-fi-prezentat-n-2020-7839.html
Totuşi, drept trăsătură “fundamentală” a acestui secol, toate “luxoasele” Triadei sunt “umflate cu pompa”, ca panoramă (in)estetică. Păi ce arhitectură “zveltă” şi “curată” te măgulea altădată…În toate cele trei cazuri! Tocmai din această abordare se năşteau armonia şi eleganţa “liniilor”, care atunci au individualizat puternic “limbajul” design-ului auto.
Din acest trecut irepetabil (nu numai în arie germană) aleg, fără nicio ezitare, Audi V8 (care, din punctul meu de vedere, propunea un tablou de comandă mai inspirat decât al rivalilor BMW E32 şi MB W126). Prin prisma formelor şi a “fluidităţii” lor, nu părea la fel de spectaculos ca o “americană” (full-size) din acele vremuri (precum Cadillac Brougham sau Lincoln Town Car – era şi normal într-o Europă tributară pragmatismului industrial), dar se prezenta ca extrem de bine legat şi răspândea un aer pronunţat şi irezistibil…intelectual (fără îndoială, căci, la rândul lui, nici motorul V8 nu se adresează orişicui – mai ales nu magmei populare – deci trebuia să fii un pic de “connaisseur”).
Una peste alta, pasez cuvântul…imaginilor, dar nu fără a-mi exprima obişnuitul (şi persistentul) regret faţă de apusul (poate prematur) unui modus pensandi/operandi/vivendi (chiar şi amandi) care poate fi imaginat, fără teama de a greşi, ars (artă): Occidentul.
https://en.wheelsage.org/audi/v8/107856/gallery/b7uees
https://jurnalulcelorintelepti.blogspot.com/
Adrian, m-ai făcut curios, aşa că îmi arunc deja o privire peste blogul recomandat. Chiar interesant, dar trebuie să mă rup de vraja care m-a luat sub jugul ei prin nebăgare de seamă, că de! ne cheamă fabricile şi uzinele (sau ce-or fi devenit ele) patriei noastre liberalo-socialiste, ca să nu rămână (co)vide. Mulţumesc, oricum, de sugestie. La primă revedere!
Am facut observatie generala iar dumneata nu te poti abtine sa ma ataci personal. Cazi in penibil, domnule!
Si sa te ridici pe pioarele din spate cand mi te adresezi, bine?
Adrian, deja ţi-am “devorat” nişte texte. În linii mari, îmi place ceea ce citesc acolo. Şi am sesizat că mai deţii bloguri! La voi aborda pe rând. Iar dacă voi socoti de cuviinţă să-mi exprim punctul de vedere pe o temă sau alta (dintre cele pe care le-ai deschis), atunci neîndoielnic că voi interveni (cu specificaţia: @inexorabil, ca să înţelegi provenienţa comentariilor).
"On topic" : şocul pe care l-am recepţionat chiar astăzi parcă vine să confirme afirmaţiile lui @Bathurst. Concret, am căutat în premieră, pe mobile.de, A8-uri din generaţia a doua (cele care mă fascinează pe mine). Dar nu mi-a venit să cred ce preţuri surprinzător (în concepţia mea) de scăzute m-au întâmpinat. Mă gândeam instinctiv: or fi fost accidentate (mai zdravăn). Dar majoritatea?! Efectiv se înşirau o grămadă sub 10.000 de euro. Dar, totodată, destul de rulate…Oricum, devalorizarea mi se pare teribilă (chiar dacă sunt sigur că ar obiecta mulţi, servindu-mi nişte cauze “explicabile”, precum segmentul de timp scurs). În atare condiţii, mi-aş putea procura oricând un A8 din acea perioadă, chit că mai uzat. Problema este că n-aş avea încredere decât în variante…Diesel. În particular, aş opta pentru ceva ce deja am încercat: 4.2 V8 TDI. În pofida faptului că ne raportăm la un Diesel, consumul urban te zvântă…Başca impozitul pe cilindree (peste 6.500 de lei). Întrebarea-reflex care se naşte în acest caz este: merită? Ce-i drept, datele de performanţă ale acestei versiuni nu sunt atinse de multe “benzinare” – adevărul pur este că ai avea la dispoziţie putere nominală şi cuplu motor mai mult decât suficiente (dacă nu măgulitoare) pentru tipicul rutier autohton. A, şi mai decretasem eu odinioară că sintagma “limuzină Diesel” echivalează cu o blasfemie în sine…Da, aşa este, nu mi-am schimbat părerea, dar…concursul de împrejurări nefavorabile te impinge deseori în braţele compromisului, volens nolens. Cu alte cuvinte, realizezi la ce te supui singur, dar nu mai reacţionezi…Execuţi mecanic, cu sau fără suport moral. Te “înscrii în logica vremurilor”, care te presează/somează s-o laşi baltă (conştiinţa), altfel stresul te va mânca de viu…Iar eu nu fac notă discordantă în relaţie cu acest peisaj universal, însă până la un punct…ghici ghicitoare ghicitorică: electro-autonomele! Până când se vor confunda cu o realitate globală şi suverană (dacă voi “prinde” acele vremuri), voi depune toate eforturile posibile, astfel încât minimul necesar de trai fizic să nu depindă de e-self-transporturi, adică să fie asigurat pe cale agricolă personală (hrană, îmbrăcăminte, încălţăminte) şi fără să implice banii (sau alte forme de plată oficiale) în ecuaţia producţiei. Desigur, Fiara nu va fi de acord cu autogospodărirea/micro-autarhia duşmanilor ei. Ca să nu spun că ar turba! Că doar ar însemna ca, astfel, ei să-i refuze controlul strict şi cotidian (exercitat asupra prostimii planetare), care se realizează într-unul din cele două moduri mari şi late: ori patima, ori stringenţa. A ce? A banilor. Dar aceasta constituie fondul unei alte probleme (şi de factură spirituală).
Oricum, până una alta, ia să mai “birjăresc” şi eu nişte capodopere clasICE. De ce nu chiar (vechiul) A8? Cât încă mai este liberă o pistă sau alta (dar toate aparţinând vieţii).
PS. Adrian, limuzina care m-ar captiva pe mine în prezent (dacă, printr-o minune nevisată, aş pilota-o) se numeşte tot Bentley, recte modelul Mulsanne. Iată însă că i s-a pus şi acestuia gând rău (implicit, cruce), pe motiv de incorectitudine (eco)politică. Dar nu pot să nu iau în calcul motorul V8 originar (non-VAG; acelaşi ca la Brooklands) şi platforma dedicată. Gradul de exclusivism nici nu trebuie pomenit :) Eh, ce straniu: lumea noastră “avansată” renunţă cu seninătate şi pe loc la ceea ce este realmente avansat:
https://www.automotiverhythms.com/wp-content/uploads/2014/09/2015-Bentley-Mulsanne-Speed-Interior.jpg
Next
De ce nu spui mai bine aşa: “deschis articolul/articolele (oricare)…pândit-pândit-pândit-pândit-pândit…pândit…”bolnavul psihic al site-ului” şi hârşti! îi arăt cât de mult îl *iubesc*, fiindcă ador s-o simtă şi, deocamdată, mai mult decât atât nu se poate” (de fapt, nu doar simt, ci şi prea văd chipul tău caracteristic de stihie a întunericului care ar da orice să mă străpungă cu colţii…rotiţă-rotiţă-rotiţă…concluzie inatacabilă: nu eşti tu Creatorul meu, deci “QED” : ţi se va refuza de Sus, categoric şi întotdeauna, acest “drept”…cel puţin asupra “cărnii” sufletului meu).
“Next”.
PS. “Şi fumul chinului lor (n.m. : al închinătorilor Fiarei osândiţi la Judecată) se suie în vecii vecilor” (Apocalipsa 14:11). Unde? “Înaintea sfinţilor îngeri şi înaintea Mielului” (versetul 10). Dar, Doamne, Te-ai mânia sau m-ai socoti sadic dacă aş vrea să asist şi eu?...Tot aşa, “în vecii vecilor”.