Audi a anunțat miercuri o nouă actualizare a gamei de modele de performanță, de data aceasta pentru S5.
La fel cum s-a întâmplat și în cazul lui S6 și S7, Audi S5 renunță la sistemele de propulsie pe benzină și utilizează pentru prima oară un motor diesel, similar cu cel dezvăluit anterior pentru SQ5.
Astfel, vorbim despre o unitate diesel V6 TDI de 3.0 litri care generează 347 de cai putere și un cuplu maxim de 700 Nm disponibil între 2.500 și 3.100 rpm, iar aceasta este acompaniată de o cutie de viteze automată triptonic cu opt trepte și de tradiționalul sistem de tracțiune integrală quattro.
Comparativ cu S6 și S7, S5 oferă cu doi cai putere mai puțin, însă păstrează același nivel maxim al cuplului.
În plus, S5 a primit și un compresor electric care are rolul de a elimina fenomenul de turbo-lag, dar și sistemul mild-hybrid de 48 V introdus inițial pe noua generație Audi A8 și care, în cazul acestui model, promite o reducere a consumului de carburant cu până 0.4 litri/100 kilometri.
Noul motor este disponibil pe versiunile Coupe și Sportback ale lui S5, însă nu face nicio mențiune cu privire la versiunea Cabriolet.
În cazul versiunii Coupe, S5 accelerează de la 0 la 100 km/h în 4.8 secunde, în timp ce S5 Sportback are nevoie de 4.9 secunde pentru a atinge același rezultat. Viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h.S5 Coupe și S5 Sportback sunt disponibile cu o largă varietate de sisteme de asistență. Unele dintre ele sunt standard, în timp ce restul pot fi comandate individual sau în cadrul pachetelor Parking, City și Tour. Pe listă se numără sisteme precum Adaptive Cruise Control cu Traffic Jam Assist, Collision Avoidance Assist, Turn Assist și Rear Cross Traffic Assist.
Audi S5 Coupe și Sportback cu noul motor diesel va fi disponibil la vânzare pe teritoriul Europei începând cu luna mai, iar prețurile pentru piața din Germania vor începe de la 65.300 de euro.
Via Audi
cu toate ca ii dificil de cautionat o astfel de intarziere ,mai ales venita din partea unui constructor premium asa cum ii Audi , is convins ca abundenta atuurilor noilor propulsoare vor face mai tolerabila / suportabila ignoranta manageriala intinsa pe mai mult de un deceniu
si si mai periculos decat acesta e B3 Alpina cu motorul biturbo D, adica 360 cai si 700nm pe o clasa medie !!!!!
progres prin tehnica? poti spune si asa.........progres prin copiere de frica? cui ii pasa atunci cand ai macar 2 alternative de unde sa alegi asa bijuterii