Dacă principala noutate prezentată de Audi la Salonul de la Frankfurt este noua generație A4, model care a fost în centrul atenției și în seara în care Grupul Volkswagen și-a prezentat premierele în fața jurnaliștilor, marca din Ingolstadt a lăsat ca surpriză pentru prima zi de presă a Salonului Auto german o altă noutate absolută. Este vorba despre noul Audi S4, prima variantă de performanță a modelului german până la lansarea unui viitor RS4.
În comparație cu anterioara generație S4, noul model câștigă 21 de cai putere și 60 Nm, motorul de sub capota noii game S4 fiind însă neschimbat: V6 TFSI de 3.0 litri. Noua generație Audi S4 reușește acum să dezvolte 354 CP și 500 Nm, cuplul maxim fiind atins pe o plajă care începe foarte jos, în jurul indicatorului care arată 1300 de turații/minut. Conform celor de la Audi, noul S4 reușește un sprint 0-100 km/h de 4.7 secunde, iar viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h. Consumul scade față de generația anterioară, ajungând la 7.4 litri/100 km mai ales datorită noii cutii automate Tiptronic cu opt trepte.
Transmisia integrală quattro și diferențialul sport fac și ele parte din oferta noului S4.Modificări interesante și la nivel tehnic, acolo unde Audi anunță suspensii coborâte cu 2.3 centimetri pentru modelul care vine cu o masă proprie de 1630 de kilograme pentru versiunea sedan și de 1675 de kilograme pentru varianta break. Jantele de 18 inch din echiparea standard pot fi schimbate cu unele de 19 inch.
Interiorul este dominat de o atmosferă sportivă, culoarea neagră care predomină la bord fiind asortată cu inserțiile din aluminiu mat și cu tușe nuanțate contrastant. Evident, display-ul Virtual Cockpit care ia locul ceasurilor de bord este și el disponibil pe noul model, însă doar în lista de element opționale.
Noul Audi S4 poate fi comandat la dealerii mărcii, însă primele livrări vor avea loc în cursul primăverii anului 2016.
via Audi
Mda, motorul ramane total neschimbat, cu exceptia faptului ca acum nu mai e supercharged ci e biturbo. Un fleac. :)