Esential
450 | de cai putere oferă noul Audi RS4 Avant. |
11 | litri/100 de km este consumul mediu al noului Audi RS4 Avant. |
450 | de cai putere oferă noul Audi RS4 Avant. |
11 | litri/100 de km este consumul mediu al noului Audi RS4 Avant. |
Audi îşi manifestă încă o dată apetitul pentru break-urile de performanţă. Constructorul german a dezvăluit astăzi cea mai nouă propunere a sa pentru segmentul mediu, versiunea RS a actualului Audi A4 Avant. După o îndelungă aşteptare, fanii mărcii din Ingolstadt au din nou în faţă un produs RS, gata să se lupte cu rivalii de la Mercedes AMG şi BMW M.
Noul Audi RS4 Avant vine propulsat, aşa cum era de aşteptat, de V8-ul existent deja pe fratele RS5. Unitatea cu opt cilindri, normal aspirată, este capabilă să ofere 450 de cai putere la 8250 rpm şi un cuplu motor de 430 Nm, disponibil între 4000 şi 6000 de rotaţii. Pus pe lângă vechiul RS4 Avant, noul model are cu 30 de cai putere în plus.
Resursele V8-ului sunt administrate de o cutie automată cu dublu-ambreiaj S-tronic, care transmite resursele ambelor axe (un raport 40:60) prin intermediul deja celebrului sistem quattro.
Break-ul de performanţă poate accelera de la 0 la 100 de km/h în 4.7 secunde.
Viteza maximă este limitată la 250 km/h, însă, la cerere, ea se poate opri la 280 km/h. Alături de performanţele dinamice, Audi a publicat şi performanţele în materie de eficienţă: un consum mediu de 11 litri/100 de kilometri.Aportul de putere este însoţit de un şasiu intens modificat, care suportă acum o direcţie reglabilă electromagnetic în funcţie de viteză, o suspensie mult mai rigidă şi cu 20 de mm mai coborâtă şi un set nou de frâne, cu discuri de 365 mm pe faţă, echivalentul a 14.37 inch. La cerere, Audi poate oferi şi un set de discuri din carbon ceramic, de 380 mm (14.9 inch), alături de etriere cu şase pistoane.
La nivel exterior, versiunea RS aduce cu sine un aspect uşor mai agresiv, subliniat de spoilerele noi, de pragurile laterale, de difuzorul posterior, de bosajele mai largi, de eleronul discret al hayonului, de carcasele din aluminiu ale oglinzilor şi de grila frontală supradimensionată cu finisaj din aluminiu şi formă de fagure.
Cu 20 de mm mai lung şi 24 de mm mai lat, noul Audi RS5 Avant beneficiază de jante de 19 inch cu pneuri de 265/35 în echiparea standard şi de 20 de inch cu pneuri de 265/30 în lista de opţionale.
La interior, Audi oferă un set de scaune sport, un volan cu partea inferioară plată, inserţii din fibră de carbon şi aluminiu la nivelul planşei de bord şi al portierelor.
Ca şi în cazul versiunii standard, Audi RS4 Avant oferă un portbagaj de până la 1430 de litri, atunci când bancheta este rabatată.Debutul mondial al noului Audi RS4 Avant va avea loc în cadrul Salonului Auto de la Geneva. După ce va putea fi apreciat live de public, break-ul de performanţă va ajunge şi în showroom-uri, în toamna lui 2012, cu un preţ de pornire de 76.600 de euro, valabil pe piaţa din Germania.
Mai ales In Germania unde Breaku e la putere cu siguranta Audi RS4 Break va fi o alternativa ptr multi nemti.
Audi isi confirma lipsa de experienta in constructia motoarelor si dinamica la nivelul sasiurilor, de aceea nu si-au dorit sa riste cu un sedan si vin in completare cu o basculanta inutila, cand un 2.7 TDI break se descurca de minune la acest capitol. Doar respect pentru Mercedes-Benz pentru lansarea unui model coupe al C-ului AMG!
Audi A4 si-a concretizat pozitia de outsider si va ramane intotdeauna o alternativa la seria 3 si Mercedes C chiar si Lexus IF, care...curios destul, toate ruleaza pe tractiune spate, iar noi inca vorbim de motor-sport. Pfff!
sa nu uitam ca viitoru M3 va dispune de un L6 de 3 litri(deocamdata asa se crede)care nu cred k va avea mai mult de 450hp......
tin sa cred ca diferenta dintre viitoru M3 si actualu M3 va fi exact ca si diferenta de putere intre generatia E36 si E46....... adica vreo 30 de cai maxim insa ne putem astepta la o greutate mai mica a modelului viitor de M3.....
Dealtfel,"break" este o inventie romaneasca pentru automobilele in doua volume fabricate la Mioveni. Parca "Avant" suna mai .... Audi, nu?