Salonul Auto de la Geneva 2013

Audi RS Q3 - primul model de performanţă din gama Q

Publicat Miercuri, 20.02.2013
de Bogdan Mirică
Comenteaza 8
Audi RS Q3 - primul model de performanţă din gama Q - Poza 1
Audi RS Q3 - primul model de performanţă din gama Q - Poza 2
Audi RS Q3 - primul model de performanţă din gama Q - Poza 2
Audi RS Q3 - primul model de performanţă din gama Q - Poza 2
Audi RS Q3 - primul model de performanţă din gama Q - Poza 2
Audi RS Q3 - primul model de performanţă din gama Q - Poza 2
Audi RS Q3 - primul model de performanţă din gama Q - Poza 2
Audi RS Q3 - primul model de performanţă din gama Q - Poza 2
Audi RS Q3 - primul model de performanţă din gama Q - Poza 2
Audi RS Q3 - primul model de performanţă din gama Q - Poza 2
Audi RS Q3 - primul model de performanţă din gama Q - Poza 2
Audi RS Q3 - primul model de performanţă din gama Q - Poza 2
Audi RS Q3 - primul model de performanţă din gama Q - Poza 2
Audi RS Q3 - primul model de performanţă din gama Q - Poza 2
Audi RS Q3 - primul model de performanţă din gama Q - Poza 2
Audi RS Q3 - primul model de performanţă din gama Q - Poza 2
Audi RS Q3 - primul model de performanţă din gama Q - Poza 2
Audi RS Q3 - primul model de performanţă din gama Q - Poza 2
Audi RS Q3 - primul model de performanţă din gama Q - Poza 2
Audi RS Q3 - primul model de performanţă din gama Q - Poza 2
Audi RS Q3 - primul model de performanţă din gama Q - Poza 2
Audi RS Q3 - primul model de performanţă din gama Q - Poza 2
Audi RS Q3 - primul model de performanţă din gama Q - Poza 2
Audi lansează la Geneva primul model de performanţă în gama Q. Se numeşte RS Q3 şi vine cu o mecanică îmbunătăţită, un aspect mai sportiv şi 306 cai putere sub capotă.

Audi ne pregătea încă de anul trecut pentru o premieră absolută în gama sa de modele de performanţă. Astăzi, ea a sosit oficial şi urmează a fi admirată live în cadrul Salonului Auto de la Geneva, luna viitoare. Este vorba despre noul RSQ3 primul membru RS al gamei de vehicule Q.

Cel mai nou model din Ingolstadt nu se îndepărtează foarte mult de conceptul care îl anticipa anul trecut la Salonul de la Beijing. La nivel exterior, el înlocuieşte elementele din fibră de carbon cu unele din aluminiu sau plastic de culoare neagră. Noutăţi şi sub capotă, acolo unde Audi nu s-a grăbit să ofere prea mulţi cai putere.

Germanii mizează pe propulsorul de 2.5 litri, regăsit deja pe Audi RS3 şi TT-RS. Dacă pe cele două modele unitatea oferă 350 de cai, în cazul noului RS Q3 puterea urcă până la 306 cai. Cuplul motor ajunge la 420 de Nm şi este administrat cu ajutorul unei cutii S-tronic cu şapte rapoarte, care transmite totul către cele patru roţi prin intermediul tracţiunii integrale quattro.

Esential 306 cai putere oferă noul Audi RS Q3.
5.5 secunde sunt necesare pentru sprintul de la 0 la 100 de km/h.
8.8 litri/100 de km este consumul mediu al noului RS Q3.
Resursele oferite de Audi sunt suficiente pentru un sprint de la 0 la 100 de km/h în 5.5 secunde, în vreme ce viteza maximă poate ajunge la 250 km/h.
Ceea ce este şi mai apreciabil este consumul mediu, estimat la doar 8.8 litri/100 de kilometri.

Pentru a îmbunătăţi comportamentul rutier al SUV-ului, inginerii RS au coborât garda la sol cu 25 de mm, au amplasat bateria în portbagaj pentru o distribuţie mai bună a masei totale de 1730 kg şi au adăugat discuri ventilate şi perforate, cu 8 pistonaşe. Sistemul de control al stabilităţii vine şi el cu un mod Sport, dar şi cu posibilitatea de a fi dezactivat complet. De asemenea, având în vedere caracterul sportiv pronunţat, RSQ3 nu putea veni fără un sistem de Launch Control.

La nivel exterior, noul RS Q3 se individualizează prin jantele de 19 sau 20 de inch, prin elementele din aluminiu mat printre care şi barele de amarare de pe acoperiş. De asemenea, tot o notă sportivă oferă şi grila lucioasă de mari dimensiuni, spoilerul RS, deflectorul posterior cu o singură terminaţie a eşapamentului şi un eleron montat pe hayon.

Pentru interior au fost alese scaune sport, îmbrăcate în piele şi alcantara, ambele de culoare neagră.

Nu lipsesc instrumentele de bord pe fundal gri cu ace de culoare roşie, un volan teşit în partea inferioară şi mai multe inserţii din aluminiu.

Primele livrări ale noului RS Q3 vor începe în această toamnă în întreaga Europă, cu un preţ ce pleacă de la 54.600 de euro.

Automarket.ro la Salonul de la Geneva 2013

Automarket va fi prezent în perioada 4-6 martie la Salonul de la Geneva şi vă va prezenta live pe site şi pe pagina de Facebook ultimele noutăţi, informaţii şi imagini de la standurile constructorilor auto prezenţi la evenimentul din Elveţia.


Comentarii (8)

  • Parcă primul model de performanță era RS Q5, și benzină și motorină, dacă nu e așa...mea culpa.
    2 1
  • da... mea culpa... este primul rs. greșeala strică treaba
    6 0
  • Adrian
    Arata bine este performant dar cred ca o sa coste nejustificat de mult.
    6 1
  • Ivanoff
    Audi ULTRA = 1.730 kg :))))))
    Altceva nu mai este de spus...
    5 3
  • Dar ce mama naibii are pe dedesubt in partea dreapta de nu s-a putut instala o a doua teava de evacuare pe partea aia ? Macar pentru identitatea vizuala ar fi trebuit sa se cazneasca un pic...

    Asta ca sa nu mai zic de putere - la 306cp tine mai degraba de nivelul S, nu RS...

    My two cents...
    4 1
  • poi acest model concureaza cel mult cu X1 35i....
    2 1
  • @tzenu: nu cred ... ca nu exista X1 35i ... cel mult X1 28i ... cu toate ca xdrive28d sta mai bine la cuplu...
    2 0
  • pacat ca nu e decat un golf 5 pe dedesupt
    8 7

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru