Noua generație Audi A8 a fost prezentată în vara anului 2017, iar constructorul german anunțase la vremea respectivă că sedanul premium va beneficia la un moment dat de noul sistem Traffic Jam Pilot cu nivelul de autonomie 3 din 5.
Sistemul Traffic Jam Pilot dezvoltat de Audi permite mașinii să gestioneze singură startul de pe loc, accelerația, virarea și frânarea pe autostrăzi la rularea în coloană cu viteze de până la 60 km/h fără ca șoferul să fie obligat să fie atent la trafic.
Astfel, sistemul este catalogat ca tehnologie autonomă de nivelul 3 din 5 pe scara sistemelor autonome. Acest gen de sisteme există și pe numeroase alte modele, însă necesită atenția permanentă a șoferului pentru a interveni rapid în situații limită și respectă nivelul 2 din 5.
La trei ani distanță de la prezentarea tehnologiei, Audi a anunțat că renunță la introducerea sistemului pe actuala generație A8, întrucât nu există încă o legislație care să permită unei mașini să se conducă singură fără atenția șoferului.
"Nu vom vedea Traffic Jam Pilot cu funcționalitatea de nivel 3 pe actuala generație A8 pentru că sedanul nostru de lux a trecut deja de o mare parte a ciclului de viață.
În prezent nu există nicio bază legală pentru nivelul 3 și, prin urmare, nu este posibil să omologhezi astfel de tehnologii pe niciun model de serie din lume", explică Hans-Joachim Rothenpieler, șeful departamentului de dezvoltare tehnică al Audi.Oficialul german afirmă că principalul obstacol în legalizarea tehnologiei este că, în cazul unui accident provocat în momentul în care un astfel de sistem este activ, responsabilitatea trebuie asumată de constructorul auto, nu de șofer.
Pe de altă parte, rivalii de la Mercedes-Benz au anunțat anterior că noua generație Clasa S, care va fi prezentată în acest an, va avea sisteme autonome de nivelul 3. Același lucru este valabil și în cazul celor de la BMW pentru SUV-ul electric iNext, care va fi prezentat în cursul anului 2021.
Via Automotive News
Ba ar trebui si soferul sa-si asume responsabilitatea.
Tesla are acest sistem de ceva timp.
S-au intamplat multe accidente.
Cine a fost devina ? Tesla ? NU !
Ci SOFERUL !
Ala care sta ca o leguma expirata si nu face nimic !
Adica, si Tesla, dar in primul rand soferul !
Tesla a spus clar ca acel sistem ajuta soferul si poate efectua ANUMITE sarcini !
Dar, clientii au lasat masina sa faca manevrele, iar ei, erau fizic acolo, dar mintal, erau in alta parte.
Atunci, a cui a fost vina ?
SOFERUL este vinovat !
Ar trebui si soferul sa faca ceva.
Sunt cateva sisteme foarte bune:
Asistentul la franarea de urgenta
Asistentul de unghi mort
Asistentul Lane Assist
Asistentul Traffic Sign Recognition
Si poate chiar Asistentul pentru parcare.
Unele sunt foarte utile.
Altele sunt degeaba.
Chestia asta cu masina autonoma este pentru oameni lenesi.
Sper ca niciodata sa nu ne bage pe gat astfel de sisteme de masina autonoma
omul nu a zis ca nu ar trebui asumata de sofer, a zis ca legislatia lor la momentul asta asa procedeaza. dar na, cand citesti din 2 in 2, nu prea pricepi. bine ca ai postat un kilometru de prostii.
ca sa nu mai zic ca dotarea aia e de fapt tot ce ai enumerat tu ca util, dar puse la un loc. dar dupa ce ai pus 5 chestii utile la un loc, ti-a rezultat ceva inutil. misto.si deja exista dotarea aia, doar ca iti cere sa tii mana pe volan. asta de il facusera ei elimina asta.
"Chestia asta cu masina autonoma este pentru oameni lenesi."
Sau pentru cei fara permis. Gandeste-te la chestia asta. Ai putea fi primul beneficiar. Nu te-ar incanta chestia? Sa nici nu stii la ce foloseste cercul din fata ta, sa nu stii care e stanga, care e dreapta dar sa "conduci" o Skoda Kamik.
Visul tau poate deveni realitate!
PS. si sa te bucuri de fiecare cm3 din cel mai mare portbagaj din lume...mmmmmm!