Motorizarea prezentă sub capota lui Audi TT Clubsport Turbo anunţă o putere maximă de 600 CP, fiind supraalimentată atât cu o turbină convenţională, cât şi cu un compresor electric. Acesta din urmă are rolul de a elimina celebrul lag turbo aferent motoarelor supraalimentate echipate cu turbosuflante mari şi pentru a asigura un răspuns la accelerare plecând din turaţii joase similar cu cel al motoarelor aspirate de cilindree mare.
Chiar dacă motorizarea respectivă era un concept, la fel ca maşina care era echipată cu aceasta, Audi va introduce în viitorul apropiat compresoarele electrice în compania motoarelor din oferta sa pentru a îmbunătăţi răspunsul la acceleraţie şi performanţele lor dinamice.Singura problemă pe care o au inginerii Quattro GmbH în faţă cu noile motorizări turbo asistate electric , pe lângă costurile de producţie, este masa totală a ansamblului electric. Pentru ca înlocuitorul electric al compresorului să fie eficient, este necesară o unitate care operează la 48 de volţi. Aceasta din urmă are nevoie de propriul său circuit electric şi de o baterie litiu-ion dedicată, care să-i asigure suficientă energie în momentele critice. Dacă în cazul unui supercar, cum sunt R8 şi Huracan, preţul nu este o problemă la fel de stringentă ca în cazul modelelor de volum, masa sistemului electric de 48 de volţi ar putea să le dea bătăi de cap inginerilor. În orice caz, directorii celor două companii trebuie să analizeze cifrele de piaţă şi estimările interne pentru a decide dacă are sens dezvoltarea unei motorizări speciale şi costurile aferente acestui lucru în raport cu plusul de vânzări obţinut pe anumite pieţe în baza unor reglementări legale care ar putea fi eliminate în viitorul apropiat.
Via Car&Driver
Stai linistit, ca urmeaza Corvette, Viper si restu. Tineti aproape !
o sfoara si sapun...
Masinile electrice sunt un lucru cu care m-am impacat si acuma chiar ma atrag. O sa vezi tu cand ce inseamna sa ai consum de 18 litri, sa platesti intretinere si toate prostiile de piese si subansamble care se strica, etc. Oricum, motoarele alea imense si vechi, sunt pentru cei care vor sa compenseze alte lipsuri. Am trecut de varsta aia, acuma ma intereseaza eficienta si dinamica. Adica unii ajung la maturitatea la care-si dau seama ca degeaba ai un motor de 8300cmc si 700 de cai, daca unu cu o Tesla te lasa in umbra pe orice viraj si mai si plateste de 5-7 ori mai mult lunar. Adica... isi cam pierde farmecul V8-ul ala.
Lupta-te mai departe, dar trebuie sa intelegi ca te lupti cu decizii politice la nivel global, o planeta muribunda, resurse mai putin si implicit preturi mai mari si, last but not least, dorinta a milioane de oameni de pe glob. Cu alte cuvinte, nobody gives a f*
De 5-7 ori mai putin, lunar*
Masinile clasice sunt cele mai bune. Pacat ca nu le mai poti folosi zi de zi. Ma uit la Mercedes-urile noi si cele vechi de ex. Pai nici 10% nu mai sunt ce au fost. Design unic, piese rezistente, caroserie rezistenta si robusta, fiabile etc. Cand spuneai Mercedes inainte pai era nr. 1. Acum toate sunt la fel.
Si Tiriac a spus. Nu as da un Ferrari vechi pe 10 noi fiecare. Deci....stie el ce stie. De aia are mai mult masini clasice in colectie decat noi si tine mai mult la cele vechi.
n-am inteles de ce esti atat de impotriva alternativelor? Crezi ca maine dispar motoarele clasice? Crezi ca nu se vor mai face supercaruri? Ai condus un Huracan, un Veyron, un McLarenF1 (prima generatie), o Tesla sau o "bula" de la Google sa fii atat de crizat?
In locul tau as fi chiar mai bucuros...pentru ca vei avea de unde alege. Vor trece inca multi ani pana cand autonomele vor fi obligatorii...diferentele de infrastructura dintre SUA si cea din Angola (de exemplu) ar tb sa-ti ofere un raspuns, Motoarele termice clasice (fara turbina) vor fi oferite de mici constructori iar electricele vor deveni obisnuite (si preferate de o anumita parte a populatiei) dar in nici un caz majoritare decat daca (si numai daca) pretul combustibililor organici va deveni atat de mare incat sa numai renteze.
De bun simt ar fi, decat sa te lupti ca o cutra isterica care loveste si injura doar sa o vada lumea cum isi ridica poalele in cap, sa stai cateva minute sa privesti lucrurile in ansamblu. Ti-am mai spus odata...putina documentare nu strica.
Electricele au 100 de ani, ideea de turbina e la fel de veche ca si motorul clasic iar autonomele erau subiect interesant de citit in revistele SF sau de promovare a stiintei din anii 60 (si la noi existau astfel de reviste in anii '70). Lumea auto nu a inceput si nu se va termina cu tine.
inteleg sa avem prefrinte legate de o anumita marca (me mai injuram ne mai luam peste picior) dar sa ajungi sa evaluezi lumea auto in intregul ei prin prisma propriilor obsesii si prejudecati pornite dintr-o experienta virtuala mi se pare cel putin...infantil.
PS. imi voi permite o analogie cu un alt domeniu. Cel aviatic. Avioanele cu piston si elice sunt depasite de avantajul oferit de ...turboreactoare.Dar au disparut complet avionele facute din panza? Avioanele cele mai spectaculoase pentru acrobatie au elice iar planoarele (chiar daca sunt din fibra de carbon) le gasesti in nenumarate aero-cluburi. Sa mai zic de avioanele "zburate" doar prin forta omului?
deci despre ce vorbim?
"Autonomele" ameninţă rostul firii omeneşti! Vezi, Doamne, nu trebuie să mai fie accidente. Dar crezi că toate evenimentele nefaste sunt provocate de Satan? Dacă Dumnezeu hotărăşte să fii implicat într-o coliziune (normal, fără voia ta), păi cu ea te vei alege negreşit, oricât te-ai înarma cu responsabilitate, de orice fel ar fi ea: civică, morală, rutieră etc. Important este să-ţi accepţi predestinarea...Iată adevărata înţelepciune umană! Simplu ca rostirea "vianu".
Nu te plânge de epuizarea resurselor planetei. Resursa principală de bogăţie (în ambele sensuri posibile: materială şi spirituală) rămâne, singură şi suverană, MUNCA, pe care omul postmodern cam vrea s-o dea...dracului. Toţi preferă să "înveţe"...Într-adevăr, mă uit cu luare aminte la copiii născuţi între şi după 1995-2005; cât s-a înşelat Eminescu: "La trecutu-ţi mare, mare viitor!". M-hm! Mare viitor în Counter Strike, smartphone şi facebook. Vorba aceea: munceşte cu drag, ca să laşi urmaşilor (roadele, doar nu munca).
Ca să revenim la ceea ce ne doare (nu şi pe tine, dragul meu), lucrurile vor "evolua" într-atât încât n-ar fi exclus să se ia una bucată de motor Logan (sau "engine downsizing", de ce nu?) şi să se monteze pe...supercar sau limuzină. Astfel, tot prostu' cu ifose (şi venituri...după cum votează) va avea mirobolanta ocazie de a conduce...pardon, de a fi condus (autonomele, uitasem de ele, nemernicul de mine) în carcasa visurilor sale umede, mângâiat pe conştiinţă de precepte high-tech şi eco la ordinea zilei şi îndrumat de consilierii ad-hoc de pe net.