Audi R8 rupe armistitiul
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
R8, modelul pentru care europenii se calca in picioare, va fi prima creatie de serie Audi care va depasi 300 km/h. Nu cu mult, insa V8-ul de 420 de cai va permite atingerea unei viteze maxime de 301 km/h.
Ei bine, acest mic amanunt ar putea reprezenta o mica problema pentru Audi. Asta pentru ca, in 1988, constructorii germani s-au pus la masa tratativelor si au stabilit un Gentlemen Agreement legat de faptul ca masinile sport care vor fi construite de acestia sa fie autolimitate la 250 km/h. Decizia a fost luata pe criterii legate de siguranta, capitol la care producatorii nu se descurcau prea bine acum aproape 20 de ani. Porsche este singurul constructor care nu a aderat la intelegerea germanilor, producatorul de supercaruri sportive nefiind ingradit din acest punct de vedere in ultimii ani.
Chiar daca restul modelelor din gama Audi vor continua sa aiba viteza maxima limitata, regula nescrisa dintre producatorii germani tinde sa cada rapusa de R8. Un purtator de cuvant al constructorului din Ingolstadt a afirmat ca “este absolut imposibil sa cenzurezi
Primii care au incercat o astfel de “evadare” au fost cei de la BMW, care au oferit clientilor interesati modele ca M5 si M6, care ajung la 305 km/h, fara sisteme de limitare a vitezei. Singurul impediment era insa un curs de conducere pe care BMW il organiza si pe care clientii erau nevoiti sa il treaca inainte de a primi cheile masinii comandate. Mercedes a continuat pe aceeasi linie, oferind optional, fara teste si examene obligatorii, modelele grupate sub sigla AMG cu viteze maxime intre 275 si 300 de km/h.
Audi R8 urmeaza insa sa fie primul model care ofera viteza fara limite in serie. Ramane de vazut ce au de spus cei din Grupul VW, al caror Bugatti Veyron incearca din rasputeri sa bata recordul mondial la viteza pentru un model de serie.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Mazda a prezentat oficial o siglă nouă, cu un aspect simplificat. Aceasta este prima schimbare majoră a siglei mărcii nipone în 28 de ani. (29.01)
-
Tesla a anunțat că a depus o contestație la Curtea de Justiție a Uniunii Europene împotriva taxelor vamale care afectează mașinile electrice produse în China. Prin acest demers, marca americană se alătură producătorilor care contestă aceste măsuri, printre care se află și BMW. (28.01)
-
Guvernul Statelor Unite ale Americii este pe cale să interzică vânzarea de mașini noi cu tehnologie din China și Rusia pe teritoriul său. Aceste mașini nu vor putea fi comercializate din cauză că prezintă riscuri de securitate națională. (15.01)
- Puterea ursului
- Skoda Elroq a intrat în producția de serie: cea mai accesibilă electrică a mărcii
- Mazda prezintă o siglă nouă: prima actualizare majoră după 28 de ani
- Renault demarează producția de motoare electrice în Portugalia
- Cancelarul Germaniei: UE pregătește subvenții pentru achiziția de mașini electrice
Comentarii (1)