Audi R8 rupe armistitiul
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
R8, modelul pentru care europenii se calca in picioare, va fi prima creatie de serie Audi care va depasi 300 km/h. Nu cu mult, insa V8-ul de 420 de cai va permite atingerea unei viteze maxime de 301 km/h.
Ei bine, acest mic amanunt ar putea reprezenta o mica problema pentru Audi. Asta pentru ca, in 1988, constructorii germani s-au pus la masa tratativelor si au stabilit un Gentlemen Agreement legat de faptul ca masinile sport care vor fi construite de acestia sa fie autolimitate la 250 km/h. Decizia a fost luata pe criterii legate de siguranta, capitol la care producatorii nu se descurcau prea bine acum aproape 20 de ani. Porsche este singurul constructor care nu a aderat la intelegerea germanilor, producatorul de supercaruri sportive nefiind ingradit din acest punct de vedere in ultimii ani.
Chiar daca restul modelelor din gama Audi vor continua sa aiba viteza maxima limitata, regula nescrisa dintre producatorii germani tinde sa cada rapusa de R8. Un purtator de cuvant al constructorului din Ingolstadt a afirmat ca “este absolut imposibil sa cenzurezi
Primii care au incercat o astfel de “evadare” au fost cei de la BMW, care au oferit clientilor interesati modele ca M5 si M6, care ajung la 305 km/h, fara sisteme de limitare a vitezei. Singurul impediment era insa un curs de conducere pe care BMW il organiza si pe care clientii erau nevoiti sa il treaca inainte de a primi cheile masinii comandate. Mercedes a continuat pe aceeasi linie, oferind optional, fara teste si examene obligatorii, modelele grupate sub sigla AMG cu viteze maxime intre 275 si 300 de km/h.
Audi R8 urmeaza insa sa fie primul model care ofera viteza fara limite in serie. Ramane de vazut ce au de spus cei din Grupul VW, al caror Bugatti Veyron incearca din rasputeri sa bata recordul mondial la viteza pentru un model de serie.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
John Elkann, președintele Stellantis, nu este de acord cu tarifele impuse de președintele american Donald Trump și nici cu normele de poluare foarte stricte impuse de Uniunea Europeană. El spune că industria auto este amenințată din cauza acestor două reglementări. (16.04)
-
Audi a anunțat un nou proiect prin care vrea ca vechile mașini de curse ale sale să ajungă în mâinile unor colecționari privați. Pentru început, Audi a scos la vânzare un prototip cu care a concurat în Campionatul Mondial de Anduranță și o mașină care a luat startul în seria DTM. (04.04)
-
Porsche marchează 75 de ani de la începutul producției de automobile la uzina sa principală din Zuffenhausen. Primul model produs la această uzină a fost 356, care este și primul model al mărcii. (02.04)
-
Noul Audi A6 Sedan: cel mai aerodinamic Audi de serie cu motoare termice
-
STUDIU: Mașinile electrice, mai fiabile decât termicele
-
Noul Volvo S90 facelift: display central de 11.2 inch și versiune PHEV cu 80 km autonomie electrică
-
Acesta este noul Subaru Outback: două motorizări cu până la 260 CP
-
Viitoarea Mazda MX-5 va primi un motor aspirat natural mai mare
Comentarii (1)