Audi R8 rupe armistitiul
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
R8, modelul pentru care europenii se calca in picioare, va fi prima creatie de serie Audi care va depasi 300 km/h. Nu cu mult, insa V8-ul de 420 de cai va permite atingerea unei viteze maxime de 301 km/h.
Ei bine, acest mic amanunt ar putea reprezenta o mica problema pentru Audi. Asta pentru ca, in 1988, constructorii germani s-au pus la masa tratativelor si au stabilit un Gentlemen Agreement legat de faptul ca masinile sport care vor fi construite de acestia sa fie autolimitate la 250 km/h. Decizia a fost luata pe criterii legate de siguranta, capitol la care producatorii nu se descurcau prea bine acum aproape 20 de ani. Porsche este singurul constructor care nu a aderat la intelegerea germanilor, producatorul de supercaruri sportive nefiind ingradit din acest punct de vedere in ultimii ani.
Chiar daca restul modelelor din gama Audi vor continua sa aiba viteza maxima limitata, regula nescrisa dintre producatorii germani tinde sa cada rapusa de R8. Un purtator de cuvant al constructorului din Ingolstadt a afirmat ca “este absolut imposibil sa cenzurezi
Primii care au incercat o astfel de “evadare” au fost cei de la BMW, care au oferit clientilor interesati modele ca M5 si M6, care ajung la 305 km/h, fara sisteme de limitare a vitezei. Singurul impediment era insa un curs de conducere pe care BMW il organiza si pe care clientii erau nevoiti sa il treaca inainte de a primi cheile masinii comandate. Mercedes a continuat pe aceeasi linie, oferind optional, fara teste si examene obligatorii, modelele grupate sub sigla AMG cu viteze maxime intre 275 si 300 de km/h.
Audi R8 urmeaza insa sa fie primul model care ofera viteza fara limite in serie. Ramane de vazut ce au de spus cei din Grupul VW, al caror Bugatti Veyron incearca din rasputeri sa bata recordul mondial la viteza pentru un model de serie.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Aston Martin Valkyrie a stabilit un nou record pe circuitul de la Silverstone. Hypercar-ul britanic este oficial cel mai rapid model de serie pe acest circuit. (20.11)
-
Hyundai a anunțat oficial că va avea un nou CEO începând din 2025. Noul CEO al constructorului sud-coreean va fi Jose Munoz, actualul șef al filialelor nord-americane ale mărcilor Hyundai și Genesis. (19.11)
-
Uniunea Europeană și China ar fi ajuns mai aproape de finalizarea unui acord cu privire la situația taxelor vamale pentru mașinile electrice chineze, potrivit unei surse chineze. Negocierile între cele două părți vor fi reluate în această săptămână. (18.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
Comentarii (1)