Audi a alergat anul acesta în Cursa de 24 de ore de la Le Mans cu noul R18, un model complet nou care a şi câştigat competiţia. Noul R18 continuă şirul inovaţiilor din Ingolstadt, anul acesta fiind promotorul unei tehnologii noi: oglinda retrovizoare digitală.
Pentru că nu are lunetă, fiind un monopost în adevăratul sens al cuvântului, Audi R18 a trebuit să adopte această soluţie ingenioasă. Practic oglinda retrovizoare convenţională a fost înlocuită cu un ecran digital pe care au fost proiectate în timp real imagini culese de o cameră amplasată în spate.
Şi cum motorsportul este câmpul de testare al viitoarelor tehnologii de serie, vom vedea oglinda retrovizoare digitală cât mai curând, pe un model de serie. Primul candidat este Audi R8 e-tron, versiunea electrică a supercarului, versiune pe care designerii au gândit-o fără lunetă.
O cameră de mici dimensiuni, cu o lentilă de câţiva milimetri, va fi amplasată pe portbagaj şi va oferi un câmp vizual posterior mai mare deâct o oglindă convenţională.
Imaginile culese în timp real vor fi apoi proiectate pe un ecran AMOLED creat de Samsung, cu o dimensiune de 7.7 inch. Şoferul va putea activa sau dezactiva oglinda în orice moment.Soluţia găsită de Audi presupune doar proiectarea imaginilor transmise de camera posterioară pe oglinda retrovizoare, însă pe viitor Audi vrea să ofere şi informaţii ale sistemului de navigaţie sau detalii din trafic.
via motorauthority
"însă pe viitor Audi vrea să ofere şi informaţii ale sistemului de navigaţie sau detalii din trafic"
Mda, de aceea exista ecranul pe consola centrala, ca sa ii mutam toate functiile, pana si navigatia, pe oglinda digitala, APOI, NE CHINUIM CU OGLINZILE EXTERIOARE!!!