Audi a oficializat astăzi intrarea într-un grup select al constructorilor care se pot lăuda cu cel puţin un model 100% electric care poate rula peste 400 de kilometri cu un singur "plin" de baterii. De fapt, vorbim de un grup atât de restrâns, încât e format la această oră din doar doi membri: Tesla Motors cu al lor Model S şi, de astăzi, Audi. Iar modelul care reuşeşte această performanţă este, probabil, cel cotat cu cele mai slabe şanse la astfel de performanţă de autonomie: R8 e-tron, versiunea full-electrică a noii generaţii R8, care vede lumina zilei, la rândul său, în aceste zile la Salonul de la Geneva.
Performanţa autonomiei lui R8 e-tron este cu atât mai meritorie cu cât, spun cei de la Audi, dimensiunea bateriilor nu a crescut în raport cu generaţia precedentă, care avea o autonomie de doar 210 kilometri. Artificiile pe care le-au abordat inginerii Audi au vizat însă densitatea energiei stocate de baterii (care creşte de la 84 la 154 Wh/kg) şi capacitatea de stocare (în creştere de la 49 kWh la 92 kWh)
cai putere. În varianta 100 electrică, R8 are două motoare electrice care reuşesc să dezvolte 462 CP şi 920 Nm şi să accelereze de la 0 la 100 km/h în 3.9 secunde. Astfel, R8 e-tron atinge o viteză maximă limitată electronic fie la 210, fie la 250 km/h, în funcţie de dorinţa clientului.
Audi e-tron se alătură astfel versiunilor "de bază" ale lui R8 - V10 şi V10 Plus - care dezvoltă 540, respectiv 610Deşi preţul noului Audi R8 e-tron nu este încă public, ne aşteptăm ca acesta să-l depăşească pe cel al variantelor clasice pe benzină. maşina va fi disponibilă la comandă în cursul acestui an.
Comentarii (1)