Audi R10 TDI, din nou victorie la Le Mans!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Audi R10 TDI a castigat a doua oara aconsecutiv cursa de 24 de ore de la Le Mans. De aceasta data, victoria i-a revenit echipajului Biella/Pirro/Werner iar victoria este cu atat mai valoroasa cu cat a fost obtinuta greu, in fata unor adversari de aproximativ acelasi calibru. Vorbim, evident, de Peugeot, care au tras pana in ultima clipa pentru primele pozitii. Chiar daca una dintre masinile Peugeot a abandonat din motive tehnice, locul al doilea obtinut de echipajul condus de Bourdais/Sarrazin/Lamy este dovada faptului ca in 24 de ore valoarea se cerne si raman in fata doar cei mai buni.
Victoria Audi a fost oarecum umbrita de abanadonurile celorlalte doua exemplare R10 TDI aliniate la start. A fost vorba de doua abandonuri stupide: unul prin accidentul tanarului Rockenfeller, celalalt - foarte spectaculos - cauzat de eroarea unui mecanic. Au profitat cei de la echipa Pescarolo Sport, care s-au clasat pe a treia pozitie a podiumului si pe prima intre "pamanteni" la revenirea in competitia franceza. O pozitie a treia cu totul surprinzatoare in conditiile in care timp de 17 de ore din cele 24 de cursa in fata masinii Pescarolo pilotata de Collard/Dumas/Bouillon s-au aflat alte cinci masini. Mai mult, se poate chiar spune ca Pescarolo sunt premiantii acestei editii la Le Mans, fiind singura echipa care a adus la finish doua masini la categoria-regina LMP1.
Este adevarat, a doua masina s-a clasat pe locul al saselea, insa daca punem in ecuatie si faptul ca locul al patrulea (Rollcentre Racing) a concurat tot pe un sasiu Pescarolo, echipa franceza si-a indeplinit norma la Le Mans in 2007.Dar sa revenim la Audi. Daca echipajul Biela/Pirro/Werner a castigat cursa cu zece tururi diferenta fata de locul al doilea (viteza medie: 209.152 km/h), echipa Capello/Kristensen/McNish a reusit cel mai bun tur de pista al editiei 2007 la Le Mans: 3:27.176.
Iata cele mai importante cifre ale editiei Le Mans din 2007:
- Este a saptea victorie Audi la Le Mans. Precedentele au avut loc in 2000, 2001, 2002, 2004, 2005 si 2006. Audi ii egaleaza astfel pe cei de la Jaguar la victorii totale.
- Este a doua victorie a unui Audi R10 TDI si, in acelasi timp, a doua vistorie a unui motor diesel
- 76% dintre masinile rpezente la start au reusit sa ajunga la sosire. Este vorba de 23 de masini din 30.
- A fost a zecea victorie consecutiva a celor de la Michelin.
- Echipajul castigator nu se afla la prima victorie. Pentru Frank Biella (42 de ani) este a cincea victorie din 8 participari ('00, '01, '02, '06, '07), pentru Emanuele Pirro (45 de ani) este a cincea victorie din 10 participari ('00, '01, '02, '06, '07) iar pentru Marco Werner este a treia victorie din cinci participari ('05, '06, '07).
- Varsta media a echipei castigatoare: 43 de ani
- Este pentru a noua oara cand in cursa castiga masina cu numarul 1.
- Este pentru a 25-a oara cand cursa franceza de la Le Mans este castigata de un echipaj german.
Poz. | Echipa | Piloti | Masina | Tururi | Diferenta |
1. | Audi Sport NA | Biella/Pirro/Werner | Audi R10 TDI | 369 | |
2. | Team Peugeot | Lamy/Sarrazin/Bourdais | Peugeot 908 Hdi | 359 | +10 tururi |
3. | Pescarolo Sport | Collard/Bouillon/Dumas | Pescarolo Judd | 358 | +11 tururi |
4. | Rollcentre Racing | Barbosa/Hall/Short | Pescarolo Judd | 347 | +22 tururi |
5. | Charouz Racing | Charouz/Mucke/Yoong | Lola B07/17 Judd | 338 | +31 tururi |
6. | Pescarolo Sport | Primat/Tinseau/Treluyer | Pescarolo Judd | 325 | +44 tururi |
7. | Chamberlain Synergy | Evans/Berridge/Owen | Lola B06/10 AER | 310 | +59 tururi |
8. | Racing for Holland | Lammers/Hart/Bleekemolen | Dome S101.5 Judd | 305 | +64 tururi |
9. | Courage Competition | Frei/Cochet/Besson | Courage LC70 AER | 305 | +3:46.368 |
Poate mai trebuia precizat ca in 2003, cand Audi nu a invins, victoria a fost obtinuta de un Bentley Speed 8 echipat cu motor Audi.
diselul lor este mult mai performant.
Cat despre anul in care BEntley a castigat cursa, Audi a recunoscut, a fost o victorie de imagine pt o marca sora, membra a aceluiasi grup VW, cu motor de Audi R8 si cu multa bunavointa din partea echpei celor 4 cercuri! La anul Audi va concura cu biodiesel. Sa le tinem pumni in noua incercare de a rescrie istorie.
Felicitari AUDI!!!
Restul... gura mica!
dar chiar nu nteleg ce se ntampla cu BMW si Mercedes!!??
insa sa nu fim rai si sa punem o vorba buna si pt Peugeot, care s-a luptat din rasputeri si fiind prima lor aparitie cu motor diesel, au obtinut locul al 2-lea.
fara Peugeot, Audi chiar n-ar fi avut concurenta.
lemans ramane in continuare o cursa legendara, si numai faptul k esti acolo e o victorie in sine.
Interesant si reclama la S-Klasse... "there is always a first (S-Klasse), and the rest... follow behind"
Felicitari inca o data Audi!
Japonezii au in cap o chestie... quality first, not confort, not performance... just brute quality for low price
pan' la urma urmei raportul calitate pret conteaza cel mai mult, nu?
Oricum... cine are bani is ia premium... si are alte pretentii
Tot din culise, Audi a alocat distractiei asteia 200 mil euro pe cand Pescarolo doar 3 milioane si a iesit pe locul 3 , iar intre masinile pe benzina (care au 100 CP mai putin ca cele pe motorina) au fost primii.
In ultimul rand mi-a parut rau sa vad ca Bourdais a ajuns cineva(loc 2), iar Tutuianu care in "juniorat" il concura cu succese nimeni acum pt ca nu s-au gasit bani in Romania sa fie sustinut.
Motoarele pe motorina sunt net superioare celor pe benzina la fiabilitatea si consum si competitia a inceput sa devina inegala. Vor trebui sa le desparta in categori ca sa fie echitabil ca altfel un diesel-electric hibrid va veni si va lua toata cursa doar prin faptul ca nu trebuie sa alimenteze de loc in 24 de ore.
La cursele echitabile se foloseste chiar si acelasi combustibil din aceeasi pompa de benzina la toate masinile si atunci poti spune ca apare indemanarea pilotului si fiabilitatea masini.