După ce primăvara anului trecut ne-a făcut cunoștință cu versiunea pre-serie a lui Q4 e-tron, care urmează să devină în a doua parte a lui 2020 al treilea model electric al gamei Audi, constructorul german plusează astăzi cu "fratele" Sportback a acestuia. Cu linii inspirate din lumea coupe-urilor, noul Q4 Sportback e-tron Concept ne oferă o imagine foarte apropiată de realitate a unui model de serie care va putea fi comandat în showroom-uri în 2021.
Audi Q4 Sportback e-tron Concept: date esențiale
● Lungime de 4.6 metri, lățime de 1.9 metri, ampatament de 2.77 metri, înălțime 1.6 metri. Aproximativ identice cu ale fratelui Q4 e-tron, care este însă cu un centimetru mai scurt și un centimetru mai înalt.
● Dimensiunile îl încadrează în zona SUV-urilor compacte-medii, unde Audi are deja în oferta cu motoare pe combustie internă modelul Q5.
● Sistemul de propulsie este și el identic cu cel deja prezentat pe Q4 e-tron: două motoare electrice care oferă în total până la 306 CP și transmit puterea către ambele punți.
Modelul va avea, de asemenea, versiuni cu propulsie (roți motrice spate).● Accelerație 0-100 km/h: 6.3 secunde. Viteză maximă: 180 km/h.
● Capacitatea bateriei este de 82 de kWh. Conform celor de la Audi, autonomia maximă în regim de testare WLTP este de 450 de kilometri. În versiunile cu roți motrice spate, autonomia va crește până la peste 500 de kilometri.
● Greutatea totală a sistemului de baterii (cu anexe): 510 kilograme.
● Poate fi încărcat de la stații care oferă o putere de încărcare de până la 125 de kW.
● Distribuția maselor pe cele două punți este "de aproximativ 50:50", spun oficialii Audi.
● Versiunea de serie a lui Q4 Sportback e-tron va fi construită pe platforma MEB (Modular Electrification Kit), pe care Audi se va baza în viitorii ani în ceea ce privește gama de modele electrice ale mărcii.
● Q4 Sportback e-tron va fi al șaptelea model electric de serie al celor de la Audi în momentul în care va intra în showroom-uri.
Conform planurilor mărcii germane, Audi va oferi 20 de modele 100% electrice în propria gamă de modele. "Oferta va include toate segmentele relevante ale pieții, de la clasa compactă la zona de lux", spun oficialii mărcii bavareze.
În plus e-tron au avantajul unei încărcări rapide (de calitate)
Cam multe promisiuni din partea producatorilor auto din Europa si destul de putine realizari concrete.....le numeri pe degetele de la doua maini...
De-abia in a doua jumatate a anului 2021 (oare?!) fabrica din Emden (Germania) va finaliza reorganizarea si va putea sa scoata primele vehicule BEV: VW ID 4 si AUDI Q4 e-tron,
asta in conditiile in care se stiau de ani buni urmatoarele:
"Constructorii auto se află într-o cursă contra-cronometru pentru a lansa modele electrice, întrucât din 2021 producătorii trebuie să respecte o limită medie de emisii de numai 95 grame de dioxid de carbon pe kilometru."
Vezi: articolul automarket.ro din 22.03.2017....
http://www.automarket.ro/stiri/deciziile-importante-se-iau-in-asia-piata-chineza-va-influenta-structura-76389.html
Nu mai zic de prea multe detalii *supra-lucrate* (care-o fi rostul dublării reliefurilor laterale de exemplu?)
Ce diferență față de nemaipomenitul Audi e-tron GT Coupé...
https://www.audi-mediacenter.com/en/press-releases/the-audi-e-tron-gt-concept-11340
P.S. Evident că nu-s deținătorul adevărurilor / gusturilor absolute, chiar dacă-s probabil singurul din clubul chibiților AM cu experiență efectivă în designul auto.
Dovada: lui @Edikkk îi place struțo-cămila, așadar designerii Audi își cunosc perfect targetul mediu, axat pe trenduri după cum bate vântu.
Singura intrebare care se naste in mintea care functioneaza: WHY? :)
Şi cum faceţi pişu? În sticlă?
scurt-circuit fatal pentru mostenitori cred.
Si aici vine tampenia cu "Beau o cafea pana se incarca". Deci beau cafele pana fac infarct la un drum mai lung. Gooosh.... what's wrong w ppl these days?...
"Uzina Emden din Germania, unde sunt acum fabricate VW Passat și Arteon, va produce vehicule electrice ale mărcii. Noul ID.4 este deja anunțat în producție acolo până în 2022."
Sursa:
https://www.autopista.es/novedades-coches/articulo/volkswagen-id-4-cuando-llega-al-mercado-el-nuevo-suv-un-tiguan-electrico
Dacă faci un drum de 600 km, deci ai 2 opriri - doar de la două cafele vă ia cu frisoane?
Lasă că diesel împuţit e mai bun, mai ales cel cu maimuţa sau cu catalizatorul tăiat, laşi în ceaţă la propriu pe cei din spate
Copii nu ai, te doare în pix de ce laşi în urmă - şi la propriu şi la figurat
Mda
Nu cred ca este vreo persoana rationala care ar fi dispusa sa faca acest drum in 10 ore.
Viitorul este electric, dar mai este pana acolo.