Audi continuă extinderea gamei sale de modele electrice cu un nou SUV. De această dată este vorba despre Audi Q4 e-tron, fratele mai mic al lui Audi e-tron Sportback.
Mașina măsoară 4.6 metri lungime și 1.86 metri lățime, trăsături care îl plasează în segmentul SUV-urilor compacte, ca rival direct pentru BMW ix3 și Mercedes-Benz EQC. Dezvoltat pe noua arhitectură MEB a Grupului Volkswagen, dedicată exclusiv mașinilor electrice, noul Q4 e-tron promite un ampatament de 2.76 metri.
Interiorul este ușor accesibil datorită deschiderii generoase a portierelor și oferă spațiu pentru cinci pasageri. Pe bancheta din spate, pasagerii stau mai sus cu 7 centimetri decât cei de pe locurile din față.
PORTBAGAJ DE 520 DE LITRI ȘI SPAȚII DE DEPOZITARE INGENIOASE
Habitaclul plusează și cu spații generoase pentru depozitare. Audi se laudă cu un total de 24.8 litri, incluzând aici și torpedoul. Cotiera are o capacitate de 4.4 litri, iar buzunarele portierelor au fost poziționate mai sus pentru a facilita accesul la sticle de maxim un litru.
Portbagajul oferă o capacitate de 520 de litri, adică apropiat de ceea ce găsim pe modelele rivale din segment. Bancheta oferă o rabatare 40:20:40, iar atunci când este coborâtă complet garantează o capacitate totală de 1490 de litri.
HEAD-UP DISPLAY CU REALITATE AUGMENTATĂ
Așa cum era de așteptat, noul model introduce noi tehnologii.
Cea mai importantă este, de departe, noul Head-Up Display cu realitate augmentată. Acesta oferă informații pe două niveluri. Primul dintre ele, static, care pare a fi proiectat la o distanță de 3 metri în fața șoferului, oferă detalii despre viteză, sisteme de siguranță, semne de circulație. A doua zonă este cea dedicată informațiilor augmentate de ghidare. Pe parbriz vor apărea săgeți care par proiectate la o distanță de 10 metri în fața mașinii, pentru a indica un viraj sau intrarea pe o stradă.Sub acest Head-up Display impresionant, care pare similar cu cel folosit de Mercedes-Benz Clasa S, Audi Q4 e-tron oferă un instrumentar digital de 10.2 inch, care poate fi comandat cu mai multe niveluri de complexitate. Cel superior oferă trei tipuri de teme: classic, sport și e-tron.
CEL MAI MARE ECRAN INSTALAT VREODATĂ PE UN AUDI
În centrul planșei de bord, Audi oferă o nouă variantă a sistemului multimedia MMI, cu o dimensiune de 10.1 inch sau de 11.6 inch (acesta din urmă va fi introdus odată cu vara acestui an și va avea o rezoluție de 1764 x 824 pixeli). Este cel mai mare ecran instalat până acum pe un Audi.
Volanul este și el futurist și marchează o nouă premieră Audi. Are doar două spițe și logo-ul e-tron. Există zone tactile care țin locul butoanelor și sunt iluminate atunci când sunt folosite pentru a ști ce funcție activezi.
Bineînțeles, cel de la volan primește o confirmare a funcției apăsate printr-o ușoară vibrație. Părțile inferioară și superioară ale volanului au fost teșite pentru un design nou și pentru acces facil.TAPIȚERIE DIN PLASTIC RECICLAT
Scaunele sunt și ele cele mai avansate instalate până acum pe un Audi. Bineînțeles că pot fi comandate cu reglare electrică și încălzire, iar gama de culori include patru nuanțe, printre care și un maro și un bej. Clienții pot opta pentru piele, piele artificială și piele Nappa.
Există și două combinații de piele cu material artificial, realizat din 50% plastic reciclat, cum ar fi textile și sticle PET. Audi ne spune că în cazul tapițării unui set de scaune pentru Q4 e-tron, se folosesc 26 de sticle PET de 1.5 litri. Aceste tapițerii pot fi comandate împreună cu nivelul de echipare S-Line. Acesta aduce și praguri inscripționate și iluminare ambientală cu LED în mai multe culori.
Noul Audi Q4 e-tron ar urma să fie lansat în prima parte a acestui an, oferind o intrare ceva mai accesibilă în gama electrică Audi.
Si se pare ca spuma aia nu mai e o problema pentru scaune. Asa cum si Volvo a prezentat pe conceptul Polestar precept, se pare ca se pot face din plastic reciclat scaunele.
Destul de interesant sa vezi ca exista solutii, dar romanii inca sunt foarte, foarte, foarte limitati.
Nu e de mirare ca isi iau berline sh denumite si cotete :))
E bine sa vezi ca VAG a invatat lectia dupa Dieselgate.
Nu stiu ce e butonul rosu de pe usa soferului,ce face ?
Cred ca e o sticla de apa in suportul de pahare de pe usa
Apropo, de ce aceste scaune sunt "cele mai avansate instalate pana acum pe un Audi"? Au inceput nemtii sa puna pe celelalte modele banci din parc?
Pentru toti smecherii romani, sa stiti ca nu vi se adreseaza voua astfel de modele. Ele sunt facute pentru aia mai fraieri care cauta prize.
Nu sunt toti asa evoluati ca dan_grc.
Aveti mila si de cei din vest. Ca de la ei cumparati sh-uri obosite :))
Pana sa ajungeti la nivelul lor, mai alimentati la pompa si mergeti cu 140 km/h pe cate o bucatica de autostrada care puteti. Pe la Tecuci nu stiu cu ce viteza se merge, dar de, in Romania avem autostrazi multe.
Astia cu electrice nu preau au si de asta isi iau germanii, ca ei saracii sunt limitati la 50km/h prin sate si localitati :))
Romanul nu numai ca e prost, dar trebuie sa si insiste sa o arate.
@Lexus: vezi Polestar Precept pentru scaune. Nu au spuma si sunt facute prin printare 3D. Si Volvo foloseste deja multe materiale reciclate pe modelele lor, deci e posibil.
In sfarsit, in Franta - caradisiac.com - anunta prețul inițial pentru finisajul DACIA Spring - varianta Comfort: 16.990 €.
Eu am numarat 4. Si va jur ca n-am baut nimic.
Head- up displalyul e beton, in rest design banal, specificatii probabil ca si frate- su
Pe mine ma deranjeaza marlanii cu BMW diesel, care merg cu peste 150km/h de exemplu si fac depasiri la limita, care te forteaza sa iesi de pe strada sa le faci loc marlanilor. Mai sunt unii si mai tari, care se intrec cu peste 300 km/h pe autostrada. Daca e sa faca accident ala cu Zoe la 70km/h nu e chiar mortal. Daca te loveste boul cu Audi sau BMW cu 300km/h , nici descarcerarea nu mai are ce face:
https://youtu.be/RIUBx66vuRY
Ma enerveaza "handicapatii" cu BMW care parcheaza pe locurile de handicapati.
Prostii cu BMW care ocupa locurile de incarcare pentru masini electrice.
Taranii cu BMW care intra cu tigaile pe partii si se plimba cu troacele de X6 pe alei in parcuri.
Deci daca vad unul cu Zoe ca merge cu 70km/h pe autostrada, il salut cand trec pe langa el, pentru ca nu polueaza omul si nici prin oras, cand sta la semafoare sau in trafic.
Pentru romanii prosti si cocalari, sa amintim ca Bucurestiul e orasul cu cel mai ingrozitor trafic, deci astia care mergeti cu 140km/h zilnic...sunteti retarzi rau oameni buni.
https://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-24653836-bucuresti-orasul-traficul-cel-mai-ingrozitor-din-lume-soferii-pierd-anual-134-ore-trafic-raport.htm
Se mai trezeste si cate unul de la Tecuci sa explice cum sta treaba la el in comuna cu masinile electrice :)) ca de asta nu are el loc sa se plimbe prin comuna cu berlina lui diesel imputita, il incurca aia cu electrice.
conducerea unui autovehicul în mod nejustificat cu o viteză cu cel puțin 10 km/h sub limita minimă obligatorie stabilită pe tronsonul de drum respectiv.
Inainte sa faceti voi pe sfintii si sa-i injurati pe aia care incalca legea,mai bine ati incepe voi sa va faceti o autocritica si sa vedeti ca nici voi nu sunteti chiar atat de puri.Multe accidente se fac si ca dam de voi adormitii soselelor.
Sa nu faci confuzia si sa scazi 10km/h din cea maxima de 130, ca atunci inseamna ca nu stii ce vorbesti!
Conform codului rutier din țara noastră, conducerea unui autovehicul în mod nejustificat cu o viteză de cel puţin 10 km/h sub limita minimă obligatorie stabilită pe tronsonul de drum respectiv se pedepseşte cu 2 sau 3 puncte de amendă. Pe autostradă, şoferii nu pot circula, nejustificat, cu o viteză mai mică de 50 km/h.
Sai lasati abureala cu multe accidente din cauza ca unii merg prea incet. Majoritatea accidentelor se intampla din cauza cocalarilor care merg prea repede cu jafurile lor care trec ITP cu spagi si nu le tin franele.
Eu am loc la mine in comuna, am break, avem si cateva electrice, inclusiv Tesla S, iar traficul super aglomerat din Bucuresti nu are legatura cu termicele, daca ar fi doar electrice nu mai stai bara la bara ? Sa lase masinile si sa foloseasca transportul in comun, nu este pus la punct ? Asta e, atunci pe jos, pentru cine este ecologist adevarat.