Audi Q3 facelift: consum redus cu până la 17% şi un design nou pentru SUV-ul din Ingolstadt
de Sebastian Toma
Joi, 06.11.2014
NewsletterEşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Audi a aplicat o restilizare în gama Q3. În baza restilizării, SUV-ul german a primit motoare mai eficiente, un design diferit şi mai multe dotări în lista de opţionale. Debutul comercial al lui Q3 facelift are loc în februarie 2015.
Esential4.4litri la sută consumă în regim mixt versiunea 2.0 TDI Ultra a lui Audi Q3 facelift.
Audi Q3 a primit o restilizare la trei ani de la debutul pe piaţă. Facelift-ul îi aduce o parte frontală modificată, motorizări mai eficiente, mai multe dotări în lista de opţionale şi noi versiuni ecologice ”ultra”. Primul lucru pe care îl remarci la Q3 facelift este grila frontală single frame, noua idee de design a celor de la Audi, care este prelungită înspre blocurile optice, de asemenea revizuite. Farurile lui Q3 facelift beneficiază de tehnologia Xenon Plus în standard şi au şi lumini de zi cu LED-uri, iar clienţilor li se oferă opţional blocurile optice Full LED cu sistem de semnalizare dinamic, acesta din urmă debutând pe facelift-ul lui A8, prezentat tot în 2014. Restilizarea aplicată gamei Q3 nu a schimbat în niciun fel dimensiunile exterioare sau spaţiul interior.
Posteriorul lui Q3 nu s-a schimbat foarte mult odată cu facelift-ul, dar remarcăm o nouă bară spate şi grafica schimbată a stopurilor. În plus, hayonul este acţionat electric.
Gama de motorizări a lui Audi Q3 include trei unităţi TFSI şi trei unităţi TDI, toate cu patru cilindri în linie.
Pe lângă acestea se află şi motorizarea 2.5 TFSI cu cinci cilindri în linie a lui RS Q3, versiunea de performanţă a SUV-ului din Ingolstadt. Gama de propulsoare are un litraj cuprins între 1.4 şi 2.0 litri şi asigură între 120 CP şi 220 CP. Toate motoarele sunt supraalimentate, au injecţie directă şi respectă norma Euro 6, iar consumul de carburant şi emisiile de CO2 au fost reduse cu până la 17%. Responsabilă de acest lucru este şi tehnologia Cylinder on Demand de la Audi, care dezactivează unul sau chiar doi cilindri atunci când aceştia nu sunt necesari pentru funcţionarea propulsorului. Datorită acestora, versiunile 1.4 TFSI COD şi 2.0 TDI COD (Cylinder on Demand) ale lui Q3 primesc şi denumirea "Ultra", specifică modelelor Audi care au fost optimizate pentru un consum cât mai bun, a doua dintre ele având un consum mixt de 4.4 litri la sută, cel mai mic din gama Q3 facelift.
Versiunea de performanţă din gama Q3, RS Q3, şi-a păstrat motorul cu cinci cilindri în linie şi este mai rapidă şi mai puternică acum. În plus, respectă norma Euro 6 şi poate fi comandat opţional cu amortizoare adaptive.
Audi RS Q3, versiunea de performanţă a lui Q3, rămâne în ofertă odată cu facelift-ul şi îşi păstrează şi motorizarea 2.5 TFSI cu cinci cilindri în linie. Modificările operate de inginerii Audi au ridicat puterea maximă la 340 CP şi cuplul maxim la 450 Nm, cu 30 CP şi 30 Nm în plus faţă de predecesorul său. Noile resurse aduc un timp 0-100 km/h de 4.8 secunde, redus cu 0.7 faţă de versiunea anterioară.
Cei de la Audi spun că nu doar puterea suplimentară i-a adus lui RS Q3 performanţele superioare, ci şi optimizarea transmisiei S-Tronic cu şapte trepte din dotare, care schimbă acum treptele mai repede decât predecesoarea sa.
Lasand la o parte bascalia, mie imi place modelul asta...