Audi își lărgește oferta de SUV-uri pe piața din România odată cu introducerea noului Q2. Modelul german, pe care l-am testat și noi în mijlocul acestei veri, este cel mai mic crossover din gama constructorului german și este poziționat între Audi A3 și Q3 ca preț de achiziție.
Pentru moment, piața autohtonă va primi doar două motorizări, una diesel și una pe benzină. Cei care vor prefera eficiența se vor mulțumi cu deja celebrul agregat de 1.6 litri TDI, preluat de la părintele Volkswagen. El oferă 116 cai putere și poate fi comandat doar cu o transmisie manuală cu șase rapoarte.
Cei care vor o doză de sportivitate, Audi pune la dispoziție propulsorul 1.4 TFSI, de asemenea foarte popular în gama Audi, echipat cu un sistem de dezactivare al cilindrilor. Unitatea garantează 150 de cai putere și poate fi comandată și cu transmisie manuală, dar și cu automata S-Tronic cu șapte rapoarte.
MOTORIZĂRI | NIVEL DE ECHIPARE (euro, TVA inclus) |
||||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | Basic | Design | Sport |
1.6 TDI | 115 CP | Man6 | 26.480 | 28.610 | 28.610 |
1.4 TFSI | 150 CP | Man6 | 27.129 | 29.259 | 29.959 |
Aut7 (S-tronic) | 29.330 | 31.460 | 31.460 |
Prețurile pornesc de la 26.480 de euro pentru versiunea diesel de 1.6 litri, alăturată pachetului de dotări standard, denumit Basic.
Printre echipamente amintim: cotiera centrală față, cric ascuns în portbagaj, faruri cu halogen, geamuri termoizolante (inclusiv luneta cu sistem de degivrare), interfață Bluetooth în funcție de modelul de telefon, MMI Radio plus comandă vocală, oglinzi exterioare acționate electric și încălzite, cu semnalizatoare LED incorporate, bare vopsite în culoarea caroseriei.
Pentru că este poziționat într-un segment în care până acum părea că activează Q3, am decis să vedem cum se raportează Audi Q2 și la crossover-ele compacte premium cu care până acum se bătea fratele mai mare, dar și la o serie de SUv-uri mici, cum sunt Jeep Renegade și Mini Countryman.
NOUL AUDI Q2 vs. concurența directă și indirectă |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Audi Q2 1.6 TDI Basic |
116 | 4.4 | 10.3 | 26.480 |
Mini Countryman 1.6 diesel |
112 | 4.2 | 10.9 | 25.500 |
Jeep Renegade 1.6 MultiJet |
120 | 4.6 | 10.2 | 25.748 |
Mercedes-Benz GLA 1.5 CDI |
109 | 3.9 | 11.9 | 29.586 |
BMW X1 sDrive16d |
116 | 3.9 | 11.1 | 31.860 |
Volvo V40 Cross Country D2 |
120 | 3.7 | 10.6 | 26.342 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
2. Designul e totuși elegant și cu proporții OK, deși nu aduce nimic nou cu profilul ăsta gen Citroen Cactus. Și interiorul e impecabil, dar asta nu justifică (părerea mea)...
3.... Prețul clar exagerat, dar ce altceva putem aștepta de la Audi?! Observați oricum că Mercedes GLA 1.5 DCi - cu motor de Dacie, da - e și mai scump!
V40 Cross Country imi pare cea mai bună opțiune-n segmentul ăsta fițos, dar nu contează ce cred eu sau alții - tripleta nemțească va vinde-n continuare în draci, și nu doar la noi.
PS: Da, Mazda CX-3 in varianta de top ofera o punte rigida amplasata un pic in faţa cetrului punţii spate pentru a fi posibila tracţiunea integrala. La versiunile 4x4 apare diferentialul spate si semi-axele de la el spre roţi, care mai au si rol de bare suplimentare de stabilizare, iar astfel versiunile 4x4 au o tinuta de drum mai buna. Ferice ?