Audi s-a jucat de-a v-ați ascunselea timp de două luni cu cel mai nou SUV din propria gamă, Q2, pe care ni l-a prezentat puțin câte puțin, în fotografii sau filme-teaser din care nu am înțeles, în principiu, decât că marca germană va scoate un SUV care va avea dimensiuni mai mici decât actualii membri ai familiei Q. Ei bine, teaserele s-au terminat, cearșaful de pe mașină a fost ridicat, secretul nu mai e secret: acesta este noul Audi Q2.
Cu un design mai degrabă nonconformist în raport cu frații săi mai mari Q3, Q5 și Q7, noul Q2 vrea să fure din clienții care-și doresc o mașină de oraș care să arate a SUV, dar care să nu aibă neapărat capacitățile off-road ale unui astfel de model. Cel mai mic SUV din gama Audi urmează să fie și cel mai ieftin membru al familiei Q, oferind motorizări și cifre care îl plasează într-o zonă în care în acest moment există doar Mini Countryman și Jeep Renegade.
Apropo de adversarul său din gama Mini, Audi Q2 oferă un nivel de personalizare care pentru marca Audi este o noutate absolută.
Astfel, interiorul noul Q2 le oferă celor cinci pasageri posibilitatea de a călători într-o ambianță construită după gusturile și cerințele posesorului.Noul Audi Q2 este cu 20 de centimetri mai scurt decât Q3 (4190 de milimetri în total), însă spațiul dedicat pasagerilor scade cu doar 0.3 centimetri față de fratele său mai mare. De notat și masa foarte redusă pentru versiunea de bază, echipată cu motor 1.0 Turbo cu trei cilindri de 115 CP: 1205 kilograme. Cu toate acestea, portbagajul noului Q2 este unul demn de o clasă superioară: 405 litri, adică aproximativ cât cel al lui Audi A3.
Noul Audi Q2 poate fi considerat o versiune SUV a lui A1. De altfel, noul SUV al mărcii germane oferă parțial aceleași motorizări. Baza este 1.0 Turbo de 115 CP, în gama versiunilor pe benzină urmând 1.4 TFSI (150 CP) și 2.0 TFSI (190 CP). Versiunile diesel vor avea la bază un 1.6 TDI de 115 CP, în timp ce motorul 2.0 TDI vine în două versiuni de putere: 150 și 190 CP.
Motoarele de 2.0 (atât benzină, cât și diesel) sunt acompaniate de o transmisie automată S-Tronic cu 7 trepte.De notat că, deși este cel mai mic SUV din gama Audi, noul Q2 nu face deloc rabat de tehnologie. aflăm că versiunile superioare de echipare ale modelului german beneficiază de Virtual Cockpit, display-ul de 12.3 inch care înlocuiește ceasurile clasice de bord, apărut în premieră pe noua generație TT și apoi "împrăștiat" pe restul gamei mărcii. Pachetul MMI, controlat printr-un display care stă deasupra bordului, este și el parte din arsenalul noului Q2. Mai mult, pentru că se adresează generației tinere, noul Q2 oferă și un pachet audio semnat de Bang&Olufsen care ar trebui să acopere nevoile melomanilor de toate vârstele.
Am vazut noi si masini mai urate, o sa ne obisnuim si cu asta...
http://cdn1.autoexpress.co.uk/sites/autoexpressuk/files/styles/gallery_adv/public/0/65/12_5_0_0_0.jpg?itok=kY9aVnPv
"triplele" patratoase cred ca vor fi din ce in ce mai utilizate. La un review despre Citroen Cactus, Buhnici (despre care cred ca nu e o voce absoluta in domeniu) spunea ca stopurile ii aduc aminte de anii '80 si se cam abtina sa le comenteze...wink!, wink! .
Hm....io zic ca moda revine....si nu e chiar rau ce vad
spatele clar aduce cu Polo, poate si linia laterala. dar bine ca-i ceva diferit, nu doar un Q3/Q5 intrat la apa.
alt aspect pe care nu-l indragesc este tendinta de a da SUV-urilor mici aspect de jucarii, de masini dragalase, ca masinutele electrice pentru copii din mall.
WTF???
Interioru binenteles jos palaria....cat despre calitate......e Audi frate....n-o sa fi dezamagit....
Motoru de 1.0 TFSI pacat ca are doar 115 cai.....puteau sa-l duca la 130 si era mai mult decat ok....cel putin ca entry-level...
Astept Q1...poate el o sa fie mai frumos. Asta sigur intra la categoria ugly cars !