În urmă cu aproape un an, Mercedes lanssa noul A45 AMG şi declanşa ofensiva în segmentul hot-hatch-urilor premium. Compacta din Stuttgart beneficia de un motor nou, cu doar patru cilindri, capabil să livreze 360 de cai putere. Era singurul propulsor de serie din lume capabil să ofere un asemenea bagaj de putere dintr-o capacitate de numai 2.0 litri.
Mercedes A45 AMG - detalii şi galerie foto
Mercedes şi-a însuşit recordul şi s-a bucurat de o primire bună din partea publicului. Motivaţi de reuşita rivalilor germani, dar şi dornici să doboare noi recorduri, inginerii Grupului Volkswagen promit să dărâme recordul Mercedes. Miza? Să construiască cel mai puternic motor cu patru cilindri din lume.
Unitatea va avea la bază actualul „benzinar” de 2.0 litri, cunoscut sub numele de cod EA888. Motorul este regăsit deja pe modele sportive cum sunt Audi S3 şi Volkswagen Golf GTI, însă este programat pentru o transformare radicală.O transformare care îi va aduce un nou set de cilindri, un turbocompresor de mari dimensiuni, o altă evacuare şi un nou sistem de management al motorului (ECU). Modificările vor fi supervizate, se pare, de către Friedrich Eichler, omul care a ghidat şi dezvoltarea motorului Mercedes de 2.0 litri şi 360 de cai, înregimentat din toamna anului trecut de Grupul VAG.
Potrivit primelor informaţii, viitorul motor EA888 este aşteptat la sfârşitul acestui an cu o putere record: aproximativ 375 de cai putere şi un cuplu motor de 500 de Nm. Dacă cifrele se adeveresc, Volkswagen va reuşi să obţină nu mai puţin de 187 de cai putere per litru, o performanţă unică în rândul maşinilor de serie.
Motorul proaspăt creat ar urma să echipeze viitoarele Audi S3 şi TT-S, acesta din urmă fiind aşteptat după ce actualul TT se lansează la Geneva, în martie.
Nici produsele Volkswagen nu vor fi ocolite, agregatul EA888 fiind candidat şi pentru o utilizare pe viitorul Golf Evo R.Cei 375 de cai storşi din noul motor vor ameninţa viitorului prezentei unităţi de 2.5 litri şi 355 de cai, regăsită pe actualul TT-RS. Surse din interiorul Audi au negat această posibilitate, declarând că încă există un potenţial de dezvoltare şi pentru propulsorul de 2.5 litri.
oricum, la cum lucreaza marketingul in zilele noastre este ok sa zici ca esti cel mai tare din parcare ... umpli parcarea cu ce masini vrei si .. esti cel mai tare :)
Eu unul, nu consider ca este o performanță.
Le urez succese, si sa auzim numai de bine !
unde este 2.5T pe S3 ? E doar la RS3 si TTRS
Daca vreti sa vorbim pe bune de motoare de doi litri hai sa vb, luam toate numele mari din industrie si luam un segment, sa zicem masini din clasa cu seria 3 de la BMW.
asta ca sa nu amestecam merele cu stridiile, motoare de masa cu motoare destinate unor variante sport/super sport
A4 facelift 2.0 TFSI 211CP 350NM
A4 facelift 3.0 TFSI 272CP 400NM
Ford Mondeo 2.0 203CP 300NM
Honda Accord 2.0 156CP 192NM
M-B Clasa C 200 2.0 184CP 300NM
VW CC 2.0 TSI 210CP 280NM
VW CC 3.6 V6 FSI 300CP 350NM
BMW Seria 3 2.0 245CP 350NM
BMW Seria 3 3.0 306CP 400NM
Despre marci precum citroen, renault, hyundai sau toyota nici nu are sens sa vorbim, e durere.
Comparati va rog toate cifrele de mai sus cu asta
Volvo S60 2.0 306CP 400NM
e trist dar adevarat, din toti doar BMW reuseste sa fie pe picior de egalitate, dar stai e din 3 litri nu din 2, ups
iar din 2 litri singurul care se apropie e tot BMW dar la distanta mare, 61 de "cai frumosi" diferenta.
e trist dar adevarat, BMW este cu ani lumina in fata VOLVO. Si cine vrea siguranta sa stea culcat pe podea (din pat poate cade si isi rupe gatu). In trafic indiferent de masina in care esti, esti mereu in pericol ca poate cazi intr-o prapastie sau vine unu cu un tir si intra in tine.
Insignia are 2.0T 250 CP
Mai informeaza-te!
mao cauto pe goagal si tu
nu mai amesteca aspiratele cu turbo, adica mere cu scoicii