Audi promite cel mai puternic motor de 2.0 litri din lume: 375 de cai putere şi 500 Nm

de Bogdan Mirică
Luni, 27.01.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Motivaţi probabil de unitatea de 2.0 litri şi 360 de cai putere instalată pe Mercedes A45 AMG, cei de la Audi apelează la ajutorul părintelui Volkswagen pentru a da naştere unui motor mai puternic, demn de noi recorduri şi dedicat viitorului S3.

În urmă cu aproape un an, Mercedes lanssa noul A45 AMG şi declanşa ofensiva în segmentul hot-hatch-urilor premium. Compacta din Stuttgart beneficia de un motor nou, cu doar patru cilindri, capabil să livreze 360 de cai putere. Era singurul propulsor de serie din lume capabil să ofere un asemenea bagaj de putere dintr-o capacitate de numai 2.0 litri.

Mercedes A45 AMG - detalii şi galerie foto

Mercedes şi-a însuşit recordul şi s-a bucurat de o primire bună din partea publicului. Motivaţi de reuşita rivalilor germani, dar şi dornici să doboare noi recorduri, inginerii Grupului Volkswagen promit să dărâme recordul Mercedes. Miza? Să construiască cel mai puternic motor cu patru cilindri din lume.

Esential 360 de cai putere oferă A45 AMG propulsat cu ajutorul celui mai puternic motor de 2.0 litri din lume.
375 de cai va livra cel mai puternic motor de 2.0 litri din lume, promis de Audi.
500 de Nm promite Audi pentru acelaşi motor de 2.0 litri.
187 de cai per litru ar urma să fie raportul atins de Audi cu noul motor 2.0 TFSI.
Unitatea va avea la bază actualul „benzinar” de 2.0 litri, cunoscut sub numele de cod EA888.
Motorul este regăsit deja pe modele sportive cum sunt Audi S3 şi Volkswagen Golf GTI, însă este programat pentru o transformare radicală.

O transformare care îi va aduce un nou set de cilindri, un turbocompresor de mari dimensiuni, o altă evacuare şi un nou sistem de management al motorului (ECU). Modificările vor fi supervizate, se pare, de către Friedrich Eichler, omul care a ghidat şi dezvoltarea motorului Mercedes de 2.0 litri şi 360 de cai, înregimentat din toamna anului trecut de Grupul VAG.

Potrivit primelor informaţii, viitorul motor EA888 este aşteptat la sfârşitul acestui an cu o putere record: aproximativ 375 de cai putere şi un cuplu motor de 500 de Nm. Dacă cifrele se adeveresc, Volkswagen va reuşi să obţină nu mai puţin de 187 de cai putere per litru, o performanţă unică în rândul maşinilor de serie.

Motorul proaspăt creat ar urma să echipeze viitoarele Audi S3 şi TT-S, acesta din urmă fiind aşteptat după ce actualul TT se lansează la Geneva, în martie.

Nici produsele Volkswagen nu vor fi ocolite, agregatul EA888 fiind candidat şi pentru o utilizare pe viitorul Golf Evo R.

Cei 375 de cai storşi din noul motor vor ameninţa viitorului prezentei unităţi de 2.5 litri şi 355 de cai, regăsită pe actualul TT-RS. Surse din interiorul Audi au negat această posibilitate, declarând că încă există un potenţial de dezvoltare şi pentru propulsorul de 2.5 litri.

Comentarii (19)

  • Bogdan
    EVO X FQ-400 are 410CP si este produs in serie.
    30 13
  • si tu acu bogdan ... ala-i in trecut si a fost o editie limitata pentru piata din UK (parca) ...

    oricum, la cum lucreaza marketingul in zilele noastre este ok sa zici ca esti cel mai tare din parcare ... umpli parcarea cu ce masini vrei si .. esti cel mai tare :)
    16 7
  • Exact. Hai ma, care-i sensu? - MARKETING. Vecinu a facut 2.0 litri si 360CP , dă eu sa fac 375CP din 2.0 litri sa arat ca-s mai tare. Ce dracu? Oricine poate cumpara o turbina de 150mm si o pui pe 2.0 litri si ai si 600CP. Asa, de vazu lumii. Masina asta o sa consume bine de tot..
    Eu unul, nu consider ca este o performanță.
    23 10
  • Bogdan, are dreptate in ceea ce priveste performantele dinamice ale acestui Evo. Insa amndoua chiar si A3 sedan nu au nici macar pic de originalitate investita cu maxima diligenta . Ce-i drep clasa asta nu-i de oricine. Eu nu as alege nimic din segmentul asta, in afara de Rover Streetwise sau Mini Clubman .
    Le urez succese, si sa auzim numai de bine !
    4 29
  • Evo, pt piata din Anglia, a venit in 5 versiuni (atatea tin eu minte) cu puere mai mare decat A45, 2 din ele mai mari si decat ce vrea audi dar in serie limitata. Ii rog pe cei care imi vor da minus sa imi spuna si de ce acestea nu se pun. Nu veniti cu teorii despre fiabilitate ca nu despre asta e vorba aici.
    13 7
  • Voinea
    citez " vor ameninţa viitorului prezentei unităţi de 2.5 litri şi 355 de cai, regăsită pe actualele S3 şi TT/RS"

    unde este 2.5T pe S3 ? E doar la RS3 si TTRS
    10 0
  • Evo ce norme de poluare respecta? Euro 6 ca acestea de pe AMG si viitorul S3?
    6 8
  • Dar fiabilitate la el nu promite ??? Motorul ala o sa fie super fortat si nu cred ca o sa reziste prea mult in conditiile in care apesi zilnic pedala la podea.
    15 15
  • Norbert
    Greseala. S3 are motor de 2l nu 2.5.
    10 0
  • @Scorpionul.negru - de acord. Aș vrea sa aflu ce raport de compresie o sa aiba și ce BOOST maxim.
    7 10
  • La ce putere are, ar merge și o lamă de deszăpezire la opționale :))
    9 0
  • arogantul
    ce cool, or sa faca un super motor si or sa -l foloseasca doar pe cateva modele

    Daca vreti sa vorbim pe bune de motoare de doi litri hai sa vb, luam toate numele mari din industrie si luam un segment, sa zicem masini din clasa cu seria 3 de la BMW.
    asta ca sa nu amestecam merele cu stridiile, motoare de masa cu motoare destinate unor variante sport/super sport

    A4 facelift 2.0 TFSI 211CP 350NM
    A4 facelift 3.0 TFSI 272CP 400NM
    Ford Mondeo 2.0 203CP 300NM
    Honda Accord 2.0 156CP 192NM
    M-B Clasa C 200 2.0 184CP 300NM
    VW CC 2.0 TSI 210CP 280NM
    VW CC 3.6 V6 FSI 300CP 350NM
    BMW Seria 3 2.0 245CP 350NM
    BMW Seria 3 3.0 306CP 400NM

    Despre marci precum citroen, renault, hyundai sau toyota nici nu are sens sa vorbim, e durere.

    Comparati va rog toate cifrele de mai sus cu asta

    Volvo S60 2.0 306CP 400NM

    e trist dar adevarat, din toti doar BMW reuseste sa fie pe picior de egalitate, dar stai e din 3 litri nu din 2, ups
    iar din 2 litri singurul care se apropie e tot BMW dar la distanta mare, 61 de "cai frumosi" diferenta.
    7 12
  • @arogantu: Ai postat aiurea ca sa arati ce destept esti tu cu volvo tau chinezesc pe care nu dau 2 lei si care are intretinerea de 2 ori mai scumpa ca a unui mercedes. Imi cumpar cel mai naspa din gama mercedes si anume gama A Class 45AMG si fac kk pe s60-u la care visezi tu. Ca sa nu mai zic ca un golf 4 gti 1.8t cu o turbina mai mare + intercooler + alt soft + interne forjate + frane face minim 600cp.
    9 4
  • @arogantu: Nici macar nu exista Volvo S60 2.0 306CP 400NM. Nu tot vorbi aiurea. Si nu compara un motor stors din el de pe VW de ex, cu un amarat de aspirat de pe Acoord. Acoord are farmecul lui cu al sau 2.4. Nu toti vor masini cu motorizari inchipuite. Auzi la el... S60 2.000cmc3, 306cp si 400nm.

    e trist dar adevarat, BMW este cu ani lumina in fata VOLVO. Si cine vrea siguranta sa stea culcat pe podea (din pat poate cade si isi rupe gatu). In trafic indiferent de masina in care esti, esti mereu in pericol ca poate cazi intr-o prapastie sau vine unu cu un tir si intra in tine.
    10 2
  • @arogantul
    Mondeo are 2.0T 240 CP
    Insignia are 2.0T 250 CP
    Mai informeaza-te!
    6 1
  • arogantule vezi ca iai de la hyundai au pe piata din usa un motor de 2l de 275 CP
    mao cauto pe goagal si tu
    nu mai amesteca aspiratele cu turbo, adica mere cu scoicii
    3 3
  • FLORIN
    RAMAN LA BENZINARA MEA ASPIRATA CARE E UN DELICIU CAND O DUC LA 4000 RPM .
    7 3
  • Noul S3 este tinerel si nu cred ca i se va schimba motorizarea ani buni de acuma. Motorul de care se vorbeste in articol probabil va echipa noul RS3 si noul TT-RS (nu TT-S).
    0 0
  • O noua sugestie pentru titlul articolului: "Audi promite."
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru