Standul Audi de la Salonul Auto de la Los Angeles găzduiește în această săptămână noul e-tron Sportback, versiunea coupe a modelului electric e-tron.
Cu o lungime de 4.901 mm, o lățime de 1.935 mm și o înălțime de 1.616 mm, SUV-ul coupe preia designul "fratelui" său, însă oferă în partea din spate un plafon plonjat specific coupe-urilor. Noul model va fi disponibil în 13 nuanțe de culoare pentru caroserie, printre care Plasma Blue, oferită exclusiv pentru e-tron Sportback.
Echipat standard cu jante de 20 inch, SUV-ul coupe are un coeficient aerodinamic de 0.25, mai bun decât cel asociat lui e-tron, ca urmare a formei de coupe.
La fel ca și în cazul lui e-tron, e-tron Sportback este disponibil opțional cu camere video în loc de oglinzi laterale, caz în care imaginile sunt afișate în interior pe două ecrane montate pe lateral.
Principala inovație la nivelul exteriorul este însă reprezentată de noile faruri LED Digital Matrix, care reprezintă o premieră pentru un model de serie. Audi a împrumutat tehnologia Digital Micromirror Device (DMD) disponibilă în prezent la proiectoarele video și a echipat farurile cu un chip care conține un milion de microoglinzi. Fiecare microoglindă în parte măsoară doar câteva sutimi de milimetru și are abilitatea de a se înclina de 5.000 de ori pe secundă.
Astfel, farurile au abilitatea de a lumina rapid secțiuni specifice ale drumului sau, dacă este nevoie, de a lumina zone din afară drumului. Acest lucru contribuie inclusiv la o siguranță mai mare pentru pietoni, întrucât șoferul îi poate observa mai repede în cazul în care sunt în imediata apropiere a unui drum slab iluminat.
La interior, Audi menționează un ampatament de 2.928 mm și un spațiu pentru pasagerii din spate cu 20 mm mai mic decât în cazul lui e-tron, ca urmare a formei plonjate a plafonului.
De asemenea, instrumentarul digital de bord Virtual Cockpit de 12.3 inch este standard, iar sistemul MMI include două ecrane: un ecran de 12.1 inch pentru controlul setărilor, sistemului de infotainment sau a navigației și un ecran de 8.6 inch poziționat mai jos care oferă în special control pentru setările sistemului de climă.
Așa cum era de așteptat, Audi e-tron Sportback preia integral partea tehnică de la e-tron și include două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte, pentru a oferi tracțiune integrală. Cele două motoare oferă standard 360 de cai putere și un cuplu de 561 Nm pentru a ajunge la 100 km/h în numai 6.6 secunde.
În plus, prin comutarea selectorului din modul D în modul S, sistemul electric intră în modul "Boost" și oferă 408 CP și 664 Nm pentru maximum 10 secunde.
Astfel, accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 5.5 secunde, iar viteza maximă este de 200 km/h.Bateria Li-Ion este de asemenea împrumutată de la e-tron și oferă o capacitate de 95 kWh, însă autonomia oficială este de 446 de kilometri conform standardului WLTP, cu circa 46 de kilometri mai mare decât în cazul lui e-tron.
Creșterea de autonomie este explicată de producătorul german prin forma mai aerodinamică a caroseriei, care adăugă circa 10 kilometri, dar și a altor factori, inclusiv a noilor faruri LED Digital Matrix.
Nu în ultimul rând, e-tron Sportback este echipat și cu o gamă variată de sisteme de siguranță, printre care Adaptive Cruise Control, Intersection Assist, Rear Cross Traffic Assist și Park Steering Assist.
Audi e-tron Sportback va fi produs la uzina de la Bruxelles (Belgia) și va fi disponibil pe piața europeană începând din primăvara anului viitor. În Europa, SUV-ul coupe va avea două versiuni, iar varianta de bază va costa puțin peste 71.000 de euro în Germania.
Chiar dacă Audi nu menționează nimic despre varianta de bază, aceasta va fi cel mai probabil similară cu cea de pe e-tron, care poartă numele 50 Quattro și are 313 CP și autonomie de 300 kilometri. Versiunea de top a lui e-tron Sportback se numește 55 Quattro.
Via Audi
Nikola Motors promite să dezvăluie o nouă baterie revoluționară în 2020
19 noiembrie 2019 la 14:59
De: Gustavo Henrique Ruffo
Avem tendința de a cultiva scepticismul ca un instrument sănătos, nu pentru a crea false așteptări și nici pentru a ne prosti de noi înșine atunci când raportăm ceva.
În același timp, ne place să împărtășim vești bune și să vorbim despre descoperiri tehnologice.
Dar suntem încă nehotărâți cu privire la modul de clasificare a ultimului anunț al lui Nikola Motors.
Compania de camioane electrice susține că va dezvălui o baterie revoluționară care are 500 Wh/kg.
Dacă nu urmăriți știri despre tehnologia bateriei, acesta este un lucru pe care cercetători încearcă să îl realizeze.
În cele din urmă, ei spun că aceste baterii vor dura câțiva ani pentru a ajunge la producție.
Bateria Tesla Model 3 este considerată una dintre cele mai bune disponibile pentru EV-uri.
În ianuarie 2019, Jack Rickard a dezasamblat una și a spus că 2170 celule au o densitate energetică de 247 Wh / kg. Dacă ar putea avea 500 Wh / kg dintr-o dată, ai avea o mașină care ar putea parcurge dublul distanțelor actuale.
Dacă un Tesla Model 3 (LR) cu autonomie mărită parcurge acum 310 mile, ar putea ajunge brusc 620 mile sau chiar puțin mai mult decât atât.
Ce ar reprezenta acest lucru pentru camioanele electrice ?
Acest lucru ar avea un impact masiv asupra a tot ceea ce se face astăzi.
De aceea, avem nevoie de mai multe dovezi că acest lucru este real înainte de a sărbători ceva. Din păcate, Nikola nu a furnizat asta până acum. În schimb, a împins pretenții și mai îndrăznețe.
Conform comunicatului Nikola Motors, acest prototip de baterii ar costa cu 50% mai puțin din ceea ce necesită o baterie Li-ion.
https://insideevs.com/news/383234/nikola-motors-battery-500-whkg/